Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Aangevallen door kat
Moderator: moderatorteam
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Aangevallen door kat
Toots aangevallen door kat van de overburen.
Die sprong zo van het balkonrandje af is balkon beneden.
Hij heeft een haal of beet gehad. Niet heel groot heeft wel gebloed het lijkt meer op een haal, Ik heb het schoongemaakt met dettol en had nog zalf liggen waar prednison in zit vetaderm.
Nou twijfel ik alleen of ik er toch nog naar moet laten kijken.
Hij is de grootste kattenvriend die er bestaat serieus en dan krijgt hij dit.
Takkebeest was ook zo snel had hem niet eens gezien grrr.
Die sprong zo van het balkonrandje af is balkon beneden.
Hij heeft een haal of beet gehad. Niet heel groot heeft wel gebloed het lijkt meer op een haal, Ik heb het schoongemaakt met dettol en had nog zalf liggen waar prednison in zit vetaderm.
Nou twijfel ik alleen of ik er toch nog naar moet laten kijken.
Hij is de grootste kattenvriend die er bestaat serieus en dan krijgt hij dit.
Takkebeest was ook zo snel had hem niet eens gezien grrr.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 26 jun 2017 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Re: Aangevallen door kat
Wat ik hoor van kattennagels-krassen is dat ze snel ontsteken. Ik zou er iets ontsmettend op doen..honingezalf? Maar wel bij de eerste tekenen van onrusitige huid ff naar de DA.
Suzanne
Suzanne
- kloesje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own) - Aantal honden: 4
Bij een kattenkrab bij een mens kan het wat gaan ontsteken, maar verder ook niet meer dan dat.
Ik zou bij een kattenkrab bij een hond, waar enkel de oppervlakkige huid beschadigt, gewoon schoonhouden en uit zichzelf laten genezen.
Niet direct reden tot paniek en/of naar de dierenarts.
Ik zou bij een kattenkrab bij een hond, waar enkel de oppervlakkige huid beschadigt, gewoon schoonhouden en uit zichzelf laten genezen.
Niet direct reden tot paniek en/of naar de dierenarts.
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Goed in de gaten houden want een katten krab kan zo een abces worden
Honingzalf is een goed idee!
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Ik ben niet aan het paniekken hoor
Heb zelf wel eens ontstekingen gehad van eigen katten. Maar onze eigen katten hebben Toots nog nooit wat gedaan. Maarja hier kun je je hond toch ook niet tegen beschermen als zo,n kreng ineens uit het niet op je hond duikt. Maar vind het gewoon extra sneu voor Toots alleen al omdat hij naar katten juist zo onwijs lief is.
Ik hou het vandaag even extra in de gaten die vetaderm is tevens ontstekingsremmend. Hebben we van de da gekregen toen hij een wondje had door zichzelf open te bijten na allergie voor de ceresto band.
Ik hou het vandaag even extra in de gaten die vetaderm is tevens ontstekingsremmend. Hebben we van de da gekregen toen hij een wondje had door zichzelf open te bijten na allergie voor de ceresto band.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Zelfs ik zou het zo doen
Maar idd wel gewoon extra goed in de gaten houden. Vanavond nog goed controleren en morgenochtend weer.
Mocht het wel neigen naar ontsteken zou ik er wel ff mee naar de DA gaan.. overleggen of je zo verder kunt met die zalf of dat er toch wat anders aan te pas moet komen...
Suzanne
Maar idd wel gewoon extra goed in de gaten houden. Vanavond nog goed controleren en morgenochtend weer.
Mocht het wel neigen naar ontsteken zou ik er wel ff mee naar de DA gaan.. overleggen of je zo verder kunt met die zalf of dat er toch wat anders aan te pas moet komen...
Suzanne
- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Gimmick is 2 jaar terug ook aangevallen door een kat.
In haar oksel had ze een paar gaten zitten.
In de avond kwam ze met een dikke poot waar ze niet meer op kon staan uit haar mand weg.
Flinke reactie van haar lijf op de bacteriën.
Maar nu reageert zij op alles heel heftig.
Ik heb wel even een AB kuur opgehaald. Ook gezien de plek waar de kat had gebeten.
Ik zou het sowieso even goed in de gaten houden.
Actie ondernemen kan altijd nog
In de avond kwam ze met een dikke poot waar ze niet meer op kon staan uit haar mand weg.
Ik heb wel even een AB kuur opgehaald. Ook gezien de plek waar de kat had gebeten.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Gimmick schreef:Gimmick is 2 jaar terug ook aangevallen door een kat.
Dank voor je reactie, Toots is boven zijn voor poot aangevallen. net niet in gebied tussen poot in hals zeg maar. Goddank niet in zijn oog dat zou wel gruwel zijn hoor.
Katten kunnen gewoon levensgevaarlijk zijn. Want jou hond is toch geen watje
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Diem en Mies zijn ook eens door een groepje katten aangevallen. Bij Mies heb ik een paar dagen later een korstje gevonden maar dat is vanzelf kennelijk goed genezen.
Diem kreeg een flinke ontsteking/abces. Dat werd dus een antibiotica kuur. Ik zou het wondje als lukt open houden en vaak schoonmaken/ontsmetten zodat de rommel eruit kan. En dan bij eerste tekenen van roodheid of nat worden vlug een kuurtje halen.
Diem kreeg een flinke ontsteking/abces. Dat werd dus een antibiotica kuur. Ik zou het wondje als lukt open houden en vaak schoonmaken/ontsmetten zodat de rommel eruit kan. En dan bij eerste tekenen van roodheid of nat worden vlug een kuurtje halen.
- Ody
- Zeer actief
Ik zou inderdaad goed schoon houden en smeren met honingzalf. Kattenkrabben kunnen gemeen ontsteken, dus goed in de gaten houden of het niet dik/warm/rood wordt of je hond koorts krijgt.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Until you meet again one day......
- hewi
- Zeer actief
Oops had altijd ruzie met de buurtkat. Beiden weken niet voor elkaar, oops kwam regelmatig thuis met kras op neus of poot. Ik maakte altijd schoon en deed er verder niks aan, genas vanzelf.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Ik ben zelf van plan om wat ik heb gedaan het daarbij te laten. Op de vetaderm na dat kan geen kwaad en is ontstekingsremmend.
Dus niet gaan weken en openhouden.
Maar opletten of het warm,dik,rood of vochtig word zeker en dan laat ik de da er naar kijken.
Ik heb het vanmiddag goed schoongemaakt met medische watten en dettol en heb het bekeken. Vanavond voor slapen gaan nog eens goed kijken.
Ik heb net gewandeld met Toots en het lijkt iig nu goed te gaan. Maar het gevaar zit hem in de ontsteking en dat gebeurd natuurlijk niet meteen.
Ik denk ingelijst dat het met rust laten beter is. Dan er van alles mee te doen.
Dus niet gaan weken en openhouden.
Maar opletten of het warm,dik,rood of vochtig word zeker en dan laat ik de da er naar kijken.
Ik heb het vanmiddag goed schoongemaakt met medische watten en dettol en heb het bekeken. Vanavond voor slapen gaan nog eens goed kijken.
Ik heb net gewandeld met Toots en het lijkt iig nu goed te gaan. Maar het gevaar zit hem in de ontsteking en dat gebeurd natuurlijk niet meteen.
Ik denk ingelijst dat het met rust laten beter is. Dan er van alles mee te doen.
- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 1
onze vorige honden kregen ook wel eens een haal van onze katten, [wel de schuld van de honden trouwens]
hadden hier ook wel eens wondjes van, maar genas altijd vanzelf, nooit iets aan gedaan dan alleen even schoonmaken en ontsmetten.
hadden hier ook wel eens wondjes van, maar genas altijd vanzelf, nooit iets aan gedaan dan alleen even schoonmaken en ontsmetten.
- welshwitch
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Jack Hussell
Tom is vorig jaar op vakantie in Kroatië door de plaatselijke terrorkat aangevallen en had wat bijtwondjes op zijn oren en krassen op zijn kop. Schoongemaakt, honingzalf er op en een paar dagen traumeel pillen gegeven. Hij heeft er geen ontsteking van gekregen gelukkig.

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Het is niet gaan ontsteken.
Het korstje is ook al een stuk kleiner geworden.
Het gaat goed gelukkig
Ik kijk nou wel elke keer als ik langs dat huis ga waar die kat zit, dan heb ik die int vizier en als die maar aanstalten maakt kan ik tenminste Toots beschermen.
Het korstje is ook al een stuk kleiner geworden.
Het gaat goed gelukkig
Ik kijk nou wel elke keer als ik langs dat huis ga waar die kat zit, dan heb ik die int vizier en als die maar aanstalten maakt kan ik tenminste Toots beschermen.