Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Diarree ná antibiotica
Moderator: moderatorteam
- Barkley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spinone Italiano
- Aantal honden: 1
Diarree ná antibiotica
Fred heeft een stevige ab kuur achter de rug tot afgelopen maandag. Tijdens de kuur ging ontlasten keurig. Maar na dinsdag is zijn ontlasting brijig. Chocadevla is de beste beschrijving.
Fred heeft geen last van zn buik, is vrolijk en speelt dus ik maak me niet teveel zorgen en de da van de week ook niet. Die wilde nog wel even aankijken.
Ik ben vanaf woensdag begonnen met pro-en prebiotica en ik geef door elke kvv maaltijd psyllium vezels maar het knapt niet op.
Ook ben ik sinds donderdag gestopt met snacks. Even wat rust en gewoon alleen kvv.
Ik ben een beetje huiverig om maandag weer contact op te nemen met de da. Ik ben bang voor een ab kuur of ontworming en daardoor zal het denk ik echt niet beter worden.
Wat kan ik nog doen? Het enige wat ik kan bedenken is kaolin en pectine in de vorm van bosbessen of een product als pro-kolin.
Fred heeft geen last van zn buik, is vrolijk en speelt dus ik maak me niet teveel zorgen en de da van de week ook niet. Die wilde nog wel even aankijken.
Ik ben vanaf woensdag begonnen met pro-en prebiotica en ik geef door elke kvv maaltijd psyllium vezels maar het knapt niet op.
Ook ben ik sinds donderdag gestopt met snacks. Even wat rust en gewoon alleen kvv.
Ik ben een beetje huiverig om maandag weer contact op te nemen met de da. Ik ben bang voor een ab kuur of ontworming en daardoor zal het denk ik echt niet beter worden.
Wat kan ik nog doen? Het enige wat ik kan bedenken is kaolin en pectine in de vorm van bosbessen of een product als pro-kolin.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Re: Diarree ná antibiotica
Wat poep bewaren voor een eventuele controle op vreemde zaken?
Denk dat de probiotica ook even tijd nodig heeft?
Zo lang hij goed drinkt en goed plast en geen last lijkt te hebben lijkt me dat ok?
Denk dat de probiotica ook even tijd nodig heeft?
Zo lang hij goed drinkt en goed plast en geen last lijkt te hebben lijkt me dat ok?
- Barkley
- Zeer actief
Ja, dat is geen slecht plan! Had het nog niet bedacht dat dat natuurlijk ook een mogelijkheid is. Normaal stuur ik t op naar VPL t woud.
- Barkley
- Zeer actief
Nou, er kwam daarnet iets uit met meer structuur en vorm 
-
Laura84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
ik gebruik veendrenkstof als ze aan de race zijn, werkt ook erg goed.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

-
S@ndr@
- Zeer actief
ik zou gaan voor pro biotica, hee heeft darm bacteriën nodig om voedsel te verteren ..... anti biotica maakt dat ook stuk
- Barkley
- Zeer actief
Ja, zoals vermeld gebruik ik dat al sinds afgelopen woensdag. Veendrenkstof heb ik nog staanS@ndr@ schreef:ik zou gaan voor pro biotica, hee heeft darm bacteriën nodig om voedsel te verteren ..... anti biotica maakt dat ook stuk
-
S@ndr@
- Zeer actief
ja, , je zult even vol moeten houden want de werking van AB kan nog zeker 14 dagen aanhouden en in die tijd en nog zeker 4 weken daarna en misschien nog wel langer zou ik het dus geven, kan verder geen last..... maar t duurt wel even