Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

DLSS ervaringen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

DLSS ervaringen

Ongelezen bericht door runninggirl »

We gaan maandag weer een afspraak maken voor Jura bij Hopmans. Ze heeft een behoorlijk wisselend klachtenbeeld nu in de nasleep van haar TTA-2 operatie. De fysio weet het ook niet goed, haar knie lijkt klachtenvrij (geen pijnpunten of ontstekingen). Toch mankt ze nog wel eens maar dat kan over de dag wisselen. Ook regelmatig moeite met opstaan vanuit zit (had ze ook ten tijde van zere knie).
Over de dag heen kan het wisselen, dan weer lijkt ze nergens last van te hebben en wil ze spelen of rennen dan weer lijkt ze dus pijn te hebben. Soms spieren in haar poot, soms halverwege haar rug, soms onderop haar rug. Ze wordt ook dagelijks (meerdere keren) gemasseerd en daarna zijn de klachten over het algemeen weer een tijdje weg.
Ik heb haar vanaf vandaag maar weer op pijnstilling tot de afspraak bij de d.a. om te kijken of dat op dit moment ook verschil gaat maken of niet de komende dagen.

Bij het onderzoek voorafgaand aan haar operatie in maart werd DLSS als mogeiljke oorzaak van klachten genoemd. Op de rontgen is dat stukje rug niet goed te zien dus ik verwacht dat we worden doorgestuurd voor een MRI om dit te kunnen uitsluiten of bevestigen.
Ik weet er niet veel van maar ben me een beetje aan het inlezen en voorbereiden. Zoek dus ook ervaringen van anderen. Alle info is welkom. :ok:
runninggirl
Zeer actief

Re: DLSS ervaringen

Kwam dit document er over tegen bij googlen, er staan ook een aantal onderzoeken in over chirurgisch ingrijpen en andere behandeling. http://www.diergeneeskunde.nl/media/fil ... aktijk.pdf
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Ita had couda equina syndroom (dat is volgens mij het zelfde?)

Ik weet niet welke ervaringen je wilt horen?
Ita is geopereerd nadat er een hernia op de 7e lendenwervel bij werd geconstateerd.
Op de MRI zeer duidelijk zichtbaar, dus zo'n scan om diagnose te stellen geeft wel uitsluitsel.
Een röntgenfoto maakt dat niet tot nauwelijks goed zichtbaar.
Ik heb dus ervaring met opereren van de hond.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
runninggirl
Zeer actief

Nou we hebben in overleg besloten de MRI uit te stellen. De dag erna liep ze ineens soepeler dan in 1,5 jaar en dat is de afgelopen dagen ook zo gebleven ondanks veel lopen en ook spelen en geen pijnstillers meer. Mochten de klachten terugkomen is MRI wel de volgende stap inderdaad. Maar voor nu hoop ik dat het niet nodig is en dat de klachten toch voortkwamen uit tleen verrekking of overbelasting.

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
runninggirl
Zeer actief

Shit, de klachten kwamen toch weer terug dus we gaan maandag bellen om een MRI te plannen.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”