Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Grasaar
Moderator: moderatorteam
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Grasaar
Wat een schrik vanmorgen. Gisteravond na het laatste rondje wreef hij steeds met z'n pootje over zijn oogje maar ik kon niks ontdekken. Vanmorgen was zijn oog zo dik dat ik zijn oogje niet meer kon zien. Dus hup naar de dierenarts. Daar het oogje verdoofd zodat het derde ooglid zich zou terugtrekken. En wat zat daar? Jawel een grasaar. Het kreng is verwijderd, nog een paar dagen zalven en het leed is weer geleden. Wees dus maar weer gewaarschuwd, en alert op grasaren.

- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
- Aantal honden: 2
Re: Grasaar
Oei, hopelijk knapt het oogje snel op!
Hier gisteravond eentje in Diems poot. Gelukkig is hij een gevoelig typje dus bij thuiskomst nog voor de riem eraf was stond hij al te stampen met z'n poot. Ding zat tussen 2 teentjes en hij piepte bij weghalen dus puntje zat er al in.
Helaas is bij mij in de woonwijk het maai/onkruid heel erg sober en ontkom ik er niet aan om in de buurt van die krengen te komen. Tenzij ik alle wandelingen per auto maak maar dat is niet echt haalbaar
Hier gisteravond eentje in Diems poot. Gelukkig is hij een gevoelig typje dus bij thuiskomst nog voor de riem eraf was stond hij al te stampen met z'n poot. Ding zat tussen 2 teentjes en hij piepte bij weghalen dus puntje zat er al in.
Helaas is bij mij in de woonwijk het maai/onkruid heel erg sober en ontkom ik er niet aan om in de buurt van die krengen te komen. Tenzij ik alle wandelingen per auto maak maar dat is niet echt haalbaar
- Barkley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spinone Italiano
- Aantal honden: 1
ah gosalm@ schreef:Wat een schrik vanmorgen. Gisteravond na het laatste rondje wreef hij steeds met z'n pootje over zijn oogje maar ik kon niks ontdekken. Vanmorgen was zijn oog zo dik dat ik zijn oogje niet meer kon zien. Dus hup naar de dierenarts. Daar het oogje verdoofd zodat het derde ooglid zich zou terugtrekken. En wat zat daar? Jawel een grasaar. Het kreng is verwijderd, nog een paar dagen zalven en het leed is weer geleden. Wees dus maar weer gewaarschuwd, en alert op grasaren.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
vreselijke rotdingen. Bij karel nog niet in zijn oog maar ze graven zich helemaal in zijn vacht in. Echt naar
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Bah die rotdingen ook. Gelukkig is hij snel gevonden en verwijderd
- alm@
- moderator
De da vermoedde het meteen. Ik heb gisteravond uitgebreid met een lampje (en leesbril op) in zijn oogje gekeken maar kon niks ontdekken. Hij bleek in het zakje van het derde ooglid te zitten (als ik het goed begrepen heb). Je ontdekt het gewoon niet zelfHippo schreef:Bah die rotdingen ook. Gelukkig is hij snel gevonden en verwijderd

- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Mirri
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpinschers
Arm ventje.
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
- Jits90
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Keeshond
Ocharme!
Damy had er laatst ook een in z'n oog. Ik was werken, maar gelukkig heeft m'n vriend het gezien en eruit gehaald.
Wij hebben heel veel van die dingen in het gras hier, dus ik controleer de beestenboel elke dag (ook ivm teken en ander gespuis).
Damy had er laatst ook een in z'n oog. Ik was werken, maar gelukkig heeft m'n vriend het gezien en eruit gehaald.
Wij hebben heel veel van die dingen in het gras hier, dus ik controleer de beestenboel elke dag (ook ivm teken en ander gespuis).
- Barkley
- Zeer actief
Hoe gaat het nu met Frodo? Ik heb er vannacht aan gedacht. Wat nu als het verder naar binnen was gegaan:O
- alm@
- moderator
Lief dat je het vraagtBarkley schreef:Hoe gaat het nu met Frodo? Ik heb er vannacht aan gedacht. Wat nu als het verder naar binnen was gegaan:O

- Barkley
- Zeer actief
Haha Fred moet van pup af aan al oogzalven dus die vind het ook geen ramp. Maar blij dat Frodo het positief in ehm..ziet 
- Mirri
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpinschers
Fijn dat het wat beter gaat
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Contacteer:
Droef en Izzy zaten vanmiddag ook helemaal onder. Nou heeft Droef een redelijk stugge korte vacht dus daar kon ik het snel vanaf halen maar bij Izzy was ik toch wel even bezig. Uiteraard oren,ogen en voetjes gecontroleerd daar niks kunnen vinden. Vooral hun rug zat onder dus ook hier gaan we maar wat plekken vermijden waar het gras(vooral onkruid) hoog staat.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Wat herkenbaaralm@ schreef:Lief dat je het vraagtBarkley schreef:Hoe gaat het nu met Frodo? Ik heb er vannacht aan gedacht. Wat nu als het verder naar binnen was gegaan:Ogoed gelukkig, oogje is nog wat rood en lodderig maar hij heeft geen last meer. Ja daar moet ik ook niet aan denken
gelukkig kwam die aar duidelijk tevoorschijn toen zijn oog verdoofd werd en het derde ooglid zich helemaal terugtrok. Er zit een voordeel aan volgens Frodo. 3x per dag zalven is 3x per dag snoep dus hij gaat er als een diva voor liggen
![]()
Zou dat een speciale teckeleigenschap zijn?
Fijn dat het weer beter gaat
-
Stapper
- Zeer actief
Nog nooit van gehoord en ga me zo op Google in verdiepen. Maar komt dit voor in elk weiland of is dit regiogebonden? Bente vind het nl heerlijk om in hoog gras te rollen.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Fijn dat het beter gaat met Frodo en dat je het op tijd ontdekte!
Hier ook overal verschrikkelijk veel grasaren, lastig met honden zoals Amy en Taartje die steeds in het hoge gras duiken om muizen te vangen. Amy had er gisteren ook één die al een stukje in haar oog zat, ik kon hem er gelukkig op tijd uit plukken.
Hier ook overal verschrikkelijk veel grasaren, lastig met honden zoals Amy en Taartje die steeds in het hoge gras duiken om muizen te vangen. Amy had er gisteren ook één die al een stukje in haar oog zat, ik kon hem er gelukkig op tijd uit plukken.