Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rare schokjes

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2

Re: Rare schokjes

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Hoi bob, welkom op het forum.
Je kunt beter even wachten totdat je hier een bericht krijgt van de moderators, want daarna kun je posten op de rest van het forum. Dan kun je je vraag bij 'medisch' zetten en lezen meer mensen je bericht.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Leonie. »

Welkom!

Ik vind het haast niet te zien op de filmpjes, maar hier denk ik eenzelfde soort geval? http://www.cavalierpage.com/forum/topic.php?id=24660
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Die nekwervel kan zeker wel iets te maken hebben met die schokjes. Als er daardoor iets bekneld zit kan er wel iets met de prikkelverwerking niet goed gaan.
Ik zou naar een goede osteopaat of andere manueel therapeut (fysio?) ofzo gaan.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

gezien het ras is dit het eerste waar ik aan denk:
Syringomyelia
Nerve damage, stiffness, seizures
This can affect a dog in many ways, from loss of feeling, hearing, or muscular movement. Some dogs have neurological problems with their eyes. Nerve damage seems to be progressive with this condition though some dogs have little or no visible damage and others have severe damage. The surgery seems to halt the progression of such damage but will not reverse existing damage. Some dogs develop a stiffness in the neck, back and/or limbs. In severe cases the neck may stiffen and bend permanently to the right or left ('neck scoliosis'), or the whole body may bend into a 'C' shape when the dog runs. The head may tilt permanently to one side or the other. The dog may have head tremors. Some dogs begin to have seizures, in some cases, several a day and often very severe. Some dogs start to walk in circular patterns.
Bron: http://sm.cavaliertalk.com/diagnosing/d ... ptoms.html

En dat is heel erg naar. De nekwervel kan daar ook mee te maken hebben; honden met syringomelia hebben vaak wervelproblemen.
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Overigens zie ik ook dat een een jongere hond hebt en dat die van Woefkes Ranch komt (het internet heeft geen geheimen :wink:)
Deze 'fokker' staat bekend als broodfokker...
Als Dibo van een vergelijkbare plek komt zijn zijn ouders niet getest op genetische afwijkingen, zoals syringomyelia.

Dit is niet om je aan te vallen (al vind ik er wel wat van dat er een hond aangeschaft is bij een bekende broodfokker), maar het is wel iets om rekening mee te houden, ook bij je jongere hond!
Of Dibo het nu heeft of niet, let alsjeblieft ook bij je andere hondje op de symptomen, het is zo vreselijk naar!!!
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

wolvster schreef:gezien het ras is dit het eerste waar ik aan denk:
Syringomyelia
Nerve damage, stiffness, seizures
This can affect a dog in many ways, from loss of feeling, hearing, or muscular movement. Some dogs have neurological problems with their eyes. Nerve damage seems to be progressive with this condition though some dogs have little or no visible damage and others have severe damage. The surgery seems to halt the progression of such damage but will not reverse existing damage. Some dogs develop a stiffness in the neck, back and/or limbs. In severe cases the neck may stiffen and bend permanently to the right or left ('neck scoliosis'), or the whole body may bend into a 'C' shape when the dog runs. The head may tilt permanently to one side or the other. The dog may have head tremors. Some dogs begin to have seizures, in some cases, several a day and often very severe. Some dogs start to walk in circular patterns.
Bron: http://sm.cavaliertalk.com/diagnosing/d ... ptoms.html

En dat is heel erg naar. De nekwervel kan daar ook mee te maken hebben; honden met syringomelia hebben vaak wervelproblemen.

Hier vrees ik ook voor als ik de filmpjes bekijk... bespreek dit eens met de dierenarts? :(: Wat vreselijk akelig dat je hondje niet in orde is, ik vind het er ook echt ongemakkelijk uitzien op de filmpjes... en dan bedoel ik puur dat trekken/schokken, niet de gedrukte houding... echter, vond hij het vervelend om gefilmd te worden of lijkt hij altijd zo bedrukt?
Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Ik zou voor dit soort subtiele afwijkingen eens contact opnemen met een veterinair neuroloog. Dit is niet iets wat een (gewone) dierenarts makkelijk kan beantwoorden.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Zelfs zonder de flimpjes gezien te hebben was dat, gezien het ras en de omschrijving, het eerste wat in mij opkwm. Dan mag ik toch hopen dat een DA op precies dat idee gekomen zou zijn?? En dat dat nu getest is/wordt?

Suzanne
Plaats reactie

Terug naar “Voorsteltopics”