Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Halfzijdige aangezichtsverlamming
Moderator: moderatorteam
-
glashelder
- geregistreerd lid
- Aantal honden: 3
Halfzijdige aangezichtsverlamming
Vorige week is bij mijn golden van 8.5 jaar een rechtzijdige verlamming vastgesteld aan zijn kop. Mijn lieverd is al jaren schildklierpatiënt en daarom is zijn schildklier getest geweest om te zien of zijn medicatie (Forthyron) aangepast moest worden, dit bleek niet zo te zijn want zijn waarden zijn perfect.
En nu weten zowel DA als ik niet hoe het komt dat die verlamming er is. Zou nog een ontsteking kunnen zijn, maar daarbij hoort normaal pijn en ik ben er vrijwel zeker van dat hij helemaal geen pijn heeft. De DA wil ook niet direct starten met het geven van cortisone omdat dit zijn schildklier helemaal in de war zou kunnen brengen. Iemand ervaring met die combi van problemen/medicatie?
Iemand ervaring over die aangezichtsverlamming?
Momenteel ga ik 2 keer per week naar de Da, voor opvolging en voor acupunctuur, om die zenuw toch wat te stimuleren. Straks moet ik terug dus ik hoop wat wijzer te geraken.
En nu weten zowel DA als ik niet hoe het komt dat die verlamming er is. Zou nog een ontsteking kunnen zijn, maar daarbij hoort normaal pijn en ik ben er vrijwel zeker van dat hij helemaal geen pijn heeft. De DA wil ook niet direct starten met het geven van cortisone omdat dit zijn schildklier helemaal in de war zou kunnen brengen. Iemand ervaring met die combi van problemen/medicatie?
Iemand ervaring over die aangezichtsverlamming?
Momenteel ga ik 2 keer per week naar de Da, voor opvolging en voor acupunctuur, om die zenuw toch wat te stimuleren. Straks moet ik terug dus ik hoop wat wijzer te geraken.
- nelleke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
- Aantal honden: 1
Re: Halfzijdige aangezichtsverlamming
Wat een zorgen voor jullie. Hoop dat de acupunctuur wat helpt. Sterkte gewenst.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Neeltje
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Kan ook het gevolg zijn van een chronische oorontsteking. De aangezichtszenuw loopt ook in dat gebied. Een chronische oorontsteking is niet altijd pijnlijk.
-
glashelder
- geregistreerd lid
Dank jullie, ik zal beide zaken eens navragen. Oorontstekingen heb ik wel bijna nooit met hem, maar wie weet.
Geen zorgen hoor, hij kan nog zelfstandig eten en drinken, zo lang dat niet moeilijk wordt ben ik 'gerust'. Hij morst gewoon meer maar dat is het minste. Als ik kan post ik eens een foto, misschien dat het zo herkenbaar is.
Geen zorgen hoor, hij kan nog zelfstandig eten en drinken, zo lang dat niet moeilijk wordt ben ik 'gerust'. Hij morst gewoon meer maar dat is het minste. Als ik kan post ik eens een foto, misschien dat het zo herkenbaar is.
- Gimmick
- Zeer actief
Mijn vorige teef heeft dit ook eens gehad.
Spontaan in de auto. Ze zat naast me en ineens zakt haar mondhoek uit en het oog knipperde niet meer. Oor ging hangen.
Dikke paniek uiteraard bij mij.
We zijn er nooit achter gekomen waardoor het kwam.
Na een maand of 2 werd het langzaam beter en 3 a 4 maand verder was er niks meer van te zien.
En ik heb er niks aan laten doen
Spontaan in de auto. Ze zat naast me en ineens zakt haar mondhoek uit en het oog knipperde niet meer. Oor ging hangen.
Dikke paniek uiteraard bij mij.
We zijn er nooit achter gekomen waardoor het kwam.
Na een maand of 2 werd het langzaam beter en 3 a 4 maand verder was er niks meer van te zien.
En ik heb er niks aan laten doen
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- janeway
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik zelf heb het eens gehad. Bij mensen loopt de aangezichtzenuw vanaf het oor door een tunneltje naar het gezicht.. Dat tunneltje kan ook ontstoken raken en zet op waardoor de zenuw bekneld raakt. De behandeling in mijn geval was prednison.. Ik weet natuurlijk niet hoe het bij honden zit. Misschien vergelijkbaar..
- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
Heb hier geen ervaring mee, hopelijk gaat het snel weer de goede kant op,
- Nel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje
Is het soms de ziekte van Bell?
-
glashelder
- geregistreerd lid
Duimen dat het ook vanzelf over gaat! Gisteren heeft hij naast de acupunctuur ook lokaal cortisone ingespoten gekregen tegen ev. ontsteking van de zenuw daar.
Het hangt allemaal nog maar er was geen duidelijke achteruitgang dus dat is al zeer goed.
Het hangt allemaal nog maar er was geen duidelijke achteruitgang dus dat is al zeer goed.