Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Laila lummeltje

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Laila lummeltje

Ongelezen bericht door Jackira »

De oen.

Net met spoed naar de dierenarts want ze had een bot te pakken gekregen. Het lag langs de slootkant en ze had het razendsnel naar binnen gewerkt maar het bleef in haar bek ergens steken en zat muurvast. Ze was helemaal in paniek en ademde vreemd. Ze liet me er niet bij dus ik kon het niet weghalen.

Ik heb haar zo'n beetje naar huis moeten slepen, sorry, want geen mobiel bij me om iemand te waarschuwen. Thuis gelijk de d.a. gebeld dat we onderweg waren en Laila in de auto gegooid.

Bij de d.a. een muilkorf omgedaan en ze kreeg een roesje en het stuk bot zat klem tussen de kiezen van de bovenkaak. Ze konden het makkelijk verwijderen en er zijn nog foto's gemaakt of er verder nergens iets zat want ik hoorde het ook kraken en ik zag haar ook iets doorslikken voordat er iets vast zat.

Op de foto's was gelukkig niks te zien, ze ligt nu haar roes uit te slapen in dochter haar kamer. Ik had al paracetamol ingenomen zelf vanmorgen, dus dat kan niet meer maar ik ben er wel aan toe. Snerthond :wink:
joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 2

Re: Laila lummeltje

Ongelezen bericht door joyce83 »

Gelukkig goed gegaan! Heb het eens gezien bij de hond van de buren, had ook een botje gevonden en tussen de kiezen geklemd bij de bovenkaak. Gelukkig zag ik het omdat ze zulke rare bewegingen aan het maken was dat ze bij wijze van op de kop stond. Onderweg naar de dierenarts heeft de zoon het nog eruit gekregen. Maar de paniek die de hond had was zielig om te zien.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
Yeufke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Yeufke »

Aah. Zielig inderdaad.
Fijn dat het eruit is en er geen verdere schade is.
Nu jij nog. De schrik zal er wel goed inzitten.
Afbeelding
Polly 22 jan 2007 - 15 mei 2018 ❤️
Yessie 28 april 2010 -13 juli 2020
slaap zacht lieve meid
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

Wat schrikken zeg, fijn dat de schade meeviel!
Waarom zou je geen paracetamol kunnen nemen? :scratch:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Oef, gelukkig goed afgelopen, dat zal wel even flink schrikken zijn geweest voor jullie allebei!
Jackira
Zeer actief

Lunatic schreef:Wat schrikken zeg, fijn dat de schade meeviel!
Waarom zou je geen paracetamol kunnen nemen? :scratch:
Omdat ik die al pas daarvoor had ingenomen, ik was al grieperig :wink: maar heb nu een knallende koppijn vandaar :D
Jackira
Zeer actief

Laila is nog een beetje suf maar ze stond al wel weer klaar voor een koekje toen de rest een koekje kreeg. Dus die heeft ze op. Ze eet wel voorzichtig misschien dat haar mond wat zeer doet. Ik kijk het even aan anders krijgt ze een pijnstiller.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ach jee, wat een schrik :schrik:

Een maand of twee geleden had Puchu ook een gemeen bot vanuit de bosjes te pakken, aan zijn kiezen hoorde ik dat het keihard was en niet door
te krijgen was (want meestal reageer ik niet omdat hij het dan snel doorslikt en ik heb liever dat hij iets goed kauwt).
Ik moest het dus afpakken, maar daar kwam de 'slik' en ja hoor, hij kreeg het niet weggeslikt, was te groot.
Ik zette mijn vuist tussen zijn bek en met de andere hand ging ik zijn keel in en godzijdank was het niet heel ver weg en kon ik het
eruit halen.

Maar het zweet breekt je wel even uit, laat staan als je je hond nog mee naar huis moet nemen met zo'n benauwde ademhaling en paniek :jank:
Gelukkig is het afgelopen :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Jackira
Zeer actief

Caro. schreef:Ach jee, wat een schrik :schrik:

Een maand of twee geleden had Puchu ook een gemeen bot vanuit de bosjes te pakken, aan zijn kiezen hoorde ik dat het keihard was en niet door
te krijgen was (want meestal reageer ik niet omdat hij het dan snel doorslikt en ik heb liever dat hij iets goed kauwt).
Ik moest het dus afpakken, maar daar kwam de 'slik' en ja hoor, hij kreeg het niet weggeslikt, was te groot.
Ik zette mijn vuist tussen zijn bek en met de andere hand ging ik zijn keel in en godzijdank was het niet heel ver weg en kon ik het
eruit halen.

Maar het zweet breekt je wel even uit, laat staan als je je hond nog mee naar huis moet nemen met zo'n benauwde ademhaling en paniek :jank:
Gelukkig is het afgelopen :ok:
Doodeng als het in de keel zit.

Met Buck en Desi heb ik ook een keer een klem zittende stok en een kippenbot uit hun mond kunnen halen. Maar Laila was zo in paniek dat ze al niet stil bleef staan en ik kwam handen tekort. Maar ook zou ze gelijk bijten uit paniek denk ik. Bij de d.a. moest ze ook een muilkorf om totdat ze sliep. Toen ze bijkwam kwispelde ze naar dochter en mij en toen ze de d.a. zag trok ze heel subtiel haar lip op. :wink: Het is niet een hele makkelijke als ze wat mankeert.

Met uitlaten was ze meer dan braaf dus ik denk dat ze ook een beetje onder de indruk is geweest en heeft gedacht dat ik boos op haar was. Wel fijn dat ze zich zo goed gedroeg maar ik heb toch liever een eigenwijze Laila :wink: En dat was ze vandaag ook weer gelukkig.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”