Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
een niet bekent ras in nederland
Moderator: moderatorteam
-
- geregistreerd lid
- Aantal honden: 3
een niet bekent ras in nederland
Het is mij opgevallen dat ondanks dat mijn kennismaking op dit forum veel gezien is al maar dat niemand ook maar bereid is om ook maar hallo tezeggen komt het mischien door het soort hond dat ik heb een ras dat volledig verkeert word gezien het zijn werkelijk geweldige honden niet tevergelijken met elk ander ras de waarschijnlijke reden is dat andere rassen door mensen gemaakt zijn en dit ras door de hond zelf natuurlijke selectie .kortom zijn er mensen die meer willen weten over deze geweldige honden aarsel niet en vraag wat je wil weten mvg jan.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Re: een niet bekent ras in nederland
Welk ras?
Edit: een centraal aziat is gewoon erkend?
- hakunamatata
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
- Aantal honden: 2
Er wordt vrijwel altijd weinig gereageerd op voorsteltopics.
Mijn reden om in dit geval niet echt verder te lezen/ te reageren was het gebrek aan interpunctie, dat leest gewoon erg onprettig.

~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ik ken het ras Jan. Ben er niet zo van gecharmeerd. Althans niet die waar ik kennis mee heb gemaakt. Het was een enorme dominante hond. Als ik bij die mensen op bezoek was hield hij je constant en nauwgezet in de gaten. Toen ik vertrok greep hij me zonder waarschuwing vast aan een schoen. Het baasje wat ingreep werd hierop flink in zijn hand gebeten.
Toen ze bij mij op bezoek kwamen om naar mijn pup te kijken namen ze dat mormel ook mee. Na enige tijd mijn pup geterroriseerd te hebben belandde hij op de binnenplaats. Het resultaat was dat er een fiks aantal diepe krassen in het kozijn en de bovenkant deur als souvenir achterbleven. Ik had het tweekleurig schilderwerk er net een paar weken opzitten. Elke kleur bestond uit vijf lagen verf. Daar was ik dus niet zo heel erg blij mee.
Wellicht zijn ze niet allemaal zo. Desondanks heb ik ze liever niet over de vloer.
Toen ze bij mij op bezoek kwamen om naar mijn pup te kijken namen ze dat mormel ook mee. Na enige tijd mijn pup geterroriseerd te hebben belandde hij op de binnenplaats. Het resultaat was dat er een fiks aantal diepe krassen in het kozijn en de bovenkant deur als souvenir achterbleven. Ik had het tweekleurig schilderwerk er net een paar weken opzitten. Elke kleur bestond uit vijf lagen verf. Daar was ik dus niet zo heel erg blij mee.
Wellicht zijn ze niet allemaal zo. Desondanks heb ik ze liever niet over de vloer.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
- geregistreerd lid
dat zijn toch echt de baasjes deze honden zijn absoluut niet agresief zonder een hele goede reden tehebben zowel voor mens als hond ze schatten dat zelf in en voor een groot deel aan de gemoeds toestand van het baasje mvg janWolfsblut schreef:Ik ken het ras Jan. Ben er niet zo van gecharmeerd. Althans niet die waar ik kennis mee heb gemaakt. Het was een enorme dominante hond. Als ik bij die mensen op bezoek was hield hij je constant en nauwgezet in de gaten. Toen ik vertrok greep hij me zonder waarschuwing vast aan een schoen. Het baasje wat ingreep werd hierop flink in zijn hand gebeten.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ik vind dat een hond niet zelf heeft in te schatten wanneer hij "agressief" kan worden, ik vind dat het aan de baas is om dat te bepalen. Ik zou er absoluut niet van gediend zijn als mijn hond op eigen houtje dat soort inschattingen maakt.alabai schreef:dat zijn toch echt de baasjes deze honden zijn absoluut niet agresief zonder een hele goede reden tehebben zowel voor mens als hond ze schatten dat zelf in en voor een groot deel aan de gemoeds toestand van het baasje mvg janWolfsblut schreef:Ik ken het ras Jan. Ben er niet zo van gecharmeerd. Althans niet die waar ik kennis mee heb gemaakt. Het was een enorme dominante hond. Als ik bij die mensen op bezoek was hield hij je constant en nauwgezet in de gaten. Toen ik vertrok greep hij me zonder waarschuwing vast aan een schoen. Het baasje wat ingreep werd hierop flink in zijn hand gebeten.
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Je bericht staat er een par uur op en je vindt al dat je te weinig reacties hebt?
En verder dit:
En verder dit:
hakunamatata schreef:Mijn reden om in dit geval niet echt verder te lezen/ te reageren was het gebrek aan interpunctie, dat leest gewoon erg onprettig.
-
- geregistreerd lid
kun je ergens in mijn tekst terug vinden dat ikMachie schreef:Welk ras?
zei dat ze niet erkent zijn er staat een niet bekent ras.mvg jan
-
- geregistreerd lid
dat is aan 1 kant natuurlijk waar maar aan de andere kant dat is nou juist de eigenschap waardoor deze honden zo geliefd zijn dat ze zelf keuzes kunnen maken en in kunnen schatten wanneer iets een echt gevaar vormt of niet wij zijn in rusland oekraine hongarije geweest om te kijken bij fokkers en bij allemaal was er geen enkele hond die ons ook maar het idee gaf de ze ons zomaar aan zouden vallen .onze pup is nu een half jaar is nog niet 1 keer uigevallen naar een andere hond terwijl andere honden dat wel bij haar deden .mvg janjvanringen schreef:Ik vind dat een hond niet zelf heeft in te schatten wanneer hij "agressief" kan worden, ik vind dat het aan de baas is om dat te bepalen. Ik zou er absoluut niet van gediend zijn als mijn hond op eigen houtje dat soort inschattingen maakt.alabai schreef:dat zijn toch echt de baasjes deze honden zijn absoluut niet agresief zonder een hele goede reden tehebben zowel voor mens als hond ze schatten dat zelf in en voor een groot deel aan de gemoeds toestand van het baasje mvg janWolfsblut schreef:Ik ken het ras Jan. Ben er niet zo van gecharmeerd. Althans niet die waar ik kennis mee heb gemaakt. Het was een enorme dominante hond. Als ik bij die mensen op bezoek was hield hij je constant en nauwgezet in de gaten. Toen ik vertrok greep hij me zonder waarschuwing vast aan een schoen. Het baasje wat ingreep werd hierop flink in zijn hand gebeten.
- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Contacteer:
Zo hé, beetje snel aangebrand, of niet?
Je voorstel bericht staat er nog geen dag op...
Maar goed, aangezien je zo graag over het ras praat, ga ik daar maar even op in.
Ik ken het ras van naam verder helemaal niet. Het is een mooie hond om te zien, maar wat ik lees op internet is het geen lieverdje.
Daarnaast is het eerste wat ik vind filmpjes van hondengevechten met Alabai's en Kangals.
Dat in combinatie met jouw opdringerige houding zegt mij eigenlijk al wel genoeg...
Pikverlenger denk ik dan.
Misschien eens gaan praten met 'Kangalfan' hier op het forum...
Maar ik hoop dat ik er naast zit
Je voorstel bericht staat er nog geen dag op...
Maar goed, aangezien je zo graag over het ras praat, ga ik daar maar even op in.
Ik ken het ras van naam verder helemaal niet. Het is een mooie hond om te zien, maar wat ik lees op internet is het geen lieverdje.
Daarnaast is het eerste wat ik vind filmpjes van hondengevechten met Alabai's en Kangals.
Dat in combinatie met jouw opdringerige houding zegt mij eigenlijk al wel genoeg...
Pikverlenger denk ik dan.
Misschien eens gaan praten met 'Kangalfan' hier op het forum...
Maar ik hoop dat ik er naast zit

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ik lees geen voorsteltopics over t algemeen. Zie ze wel op de rest van t forum... of niet.
Qua ras: daar heb ik niks mee.
Qua ras: daar heb ik niks mee.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Haha waar maak je je druk om. Zoals je kunt zien wordt er vrijwel altijd weinig op voorstel topics gereageerd.
Daarbij wil het weinig zeggen dat je pup van 6 maanden nog nooit heeft uitgevallen.
Daarbij wil het weinig zeggen dat je pup van 6 maanden nog nooit heeft uitgevallen.
_Esmee
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Wacht maar tot die pup 2-3 jaar is...Er is een reden dat dit soort honden niet populair zijn in Nederland.. Ze zijn niet geschikt voor hier... Denk ook niet dat je en hond die ruimte nodig heeft blij maakt met een flatje 9 hoog of een rijtjeshuis met een postzegeltuintje.... Een beetje liefhebber houdt daar rekening mee bij aanschaf van de hond...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Ik kan me voorstellen dat die eigenschap ze bij bepaalde mensen geliefd maakt, bijvoorbeeld bij herders die hun dieren laten grazen in gebieden waar ook wolven voorkomen en de honden het vee hiertegen moeten beschermen. Maar in ons drukke landje vind ik een dergelijk scherp en eigenzinnig karakter gevaarlijk. Ik vind ze daarom hier niet thuishoren. Het is eigenlijk ook niet mogelijk om zo'n hond hier het leven te geven wat hij nodig heeft, wat fes/lou ook zegt.alabai schreef:dat is aan 1 kant natuurlijk waar maar aan de andere kant dat is nou juist de eigenschap waardoor deze honden zo geliefd zijn dat ze zelf keuzes kunnen maken en in kunnen schatten wanneer iets een echt gevaar vormt of niet wij zijn in rusland oekraine hongarije geweest om te kijken bij fokkers en bij allemaal was er geen enkele hond die ons ook maar het idee gaf de ze ons zomaar aan zouden vallen .onze pup is nu een half jaar is nog niet 1 keer uigevallen naar een andere hond terwijl andere honden dat wel bij haar deden .mvg janjvanringen schreef:Ik vind dat een hond niet zelf heeft in te schatten wanneer hij "agressief" kan worden, ik vind dat het aan de baas is om dat te bepalen. Ik zou er absoluut niet van gediend zijn als mijn hond op eigen houtje dat soort inschattingen maakt.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Waarom moet hij in de broek kijken als er niets te kijken is.?Nanna schreef:Moet zeggen dat de Centraal-Aziaten op de clubmatch vaak prima te hachelen zijn. Maar ja, dan zitten ze niet op hun territorium.
En dat hebben ze nodig. Een flink territorium om te bewaken.
Eens in de broek kijken, besluiten dat het onvoldoende is en je voorts een CA aanschaffen om in je postzegeltuintje op het Zwenkgras 65 in Almere rond te kachelen gaat hem eigenlijk nooit worden en daarmee doe je de hond zwaar tekort.

Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Is dit eigen je eerste ervaring met het ras? Aangezien je teef 6 maanden is, zal ze qua gedrag absoluut nog veranderen.
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Beste Jan je bent wat vergeten: ,.;:
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik lees inderdaad ook nooit in het voorstelrondje; zie inderdaad wel de reacties op de rest van het forum.
Veel van de mensen die zich voorstellen reageren ook nooit meer ergens op dus dan onthoud je ze toch niet.
De Centraal-Aziaat ken ik prima; hebben een teef in het asiel gehad.
Geen hele moeilijke dame maar zeker niet voor iedereen geschikt; nieuwe baasje heeft er flink wat werk aan gehad.
Veel van de mensen die zich voorstellen reageren ook nooit meer ergens op dus dan onthoud je ze toch niet.
De Centraal-Aziaat ken ik prima; hebben een teef in het asiel gehad.
Geen hele moeilijke dame maar zeker niet voor iedereen geschikt; nieuwe baasje heeft er flink wat werk aan gehad.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
andor 12-04-2001/10-09-2009
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Toen ik me voorstelde kreeg ik ook maar heel weinig reacties
Maar ja, ik heb ook maar 2 gewone honden
Niet zo zielig doen, je zit hier pas 1,5 dag en klaagt nu al
Als je graag reacties wil dan open een topic met -tig leuke foto's van je ras (geen idee over welk ras je het hebt) en schrijf erover

Maar ja, ik heb ook maar 2 gewone honden

Niet zo zielig doen, je zit hier pas 1,5 dag en klaagt nu al

Als je graag reacties wil dan open een topic met -tig leuke foto's van je ras (geen idee over welk ras je het hebt) en schrijf erover

- Tenmashi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 0
Hoezo een vraag naar aandacht?
Nou hier heb je 't hoor, nu blij? Veel succes met je pup trouwens, sosjaliseer de raseigenschappen er maar uit. 

- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
oeps, is reageren verplicht dan??????
ik krijg soms ook weinig reacties, maar ik blijf gewoon door lullen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Lanavandevledders schreef:oeps, is reageren verplicht dan??????

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
mijke schreef:Beste Jan je bent wat vergeten: ,.;:

- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Nanna schreef: het Zwenkgras 65 in Almere

- Tineke
- Zeer actief
Nou dan mag je alle waak en verdedigingsrassen wel afschaffen of dacht je dat een beetje herder het sufferdje ging zitten lezen al wachtend op zijn baas als er een inbreker binnen komt. Of een Rottweiler die ter bewaking op een terrein loopt.jvanringen schreef:Ik vind dat een hond niet zelf heeft in te schatten wanneer hij "agressief" kan worden, ik vind dat het aan de baas is om dat te bepalen. Ik zou er absoluut niet van gediend zijn als mijn hond op eigen houtje dat soort inschattingen maakt.
Of honden die de kuddes moeten bewaken op de baasjes wachten voor ze in actie komen als de kudde wordt aangevallen

Het lijkt me dat je deze honden niet zondermeer maar overal los kan laten lopen, hier lopen er twee in het hondenbos een reu en een teef en voor zover ik weet hebben die nog nooit problemen opgeleverd. Baasje houd ze overigens wel altijd prima bij zich.
Mijn smaak hond is het niet maar goed daar ging het niet over

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Tineke
- Zeer actief
Wat zegt het eigenlijk over vrouwen die zich nog al op obsessieve wijze bezig houden wat andere mannen in hun broek hebben en altijd tot de conclusie komen dat het te weinig is, naar hun idee. Een Antonov An-225 lijkt ook klein als die in de Grand Canyon moet landen, zou het zoiets zijnNanna schreef:Eens in de broek kijken, besluiten dat het onvoldoende is en je voorts een CA aanschaffen om in je postzegeltuintje op het Zwenkgras 65 in Almere rond te kachelen gaat hem eigenlijk nooit worden en daarmee doe je de hond zwaar tekort.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
- Zeer actief
Tineke schreef:Wat zegt het eigenlijk over vrouwen die zich nog al op obsessieve wijze bezig houden wat andere mannen in hun broek hebben en altijd tot de conclusie komen dat het te weinig is, naar hun idee. Een Antonov An-225 lijkt ook klein als die in de Grand Canyon moet landen, zou het zoiets zijnNanna schreef:Eens in de broek kijken, besluiten dat het onvoldoende is en je voorts een CA aanschaffen om in je postzegeltuintje op het Zwenkgras 65 in Almere rond te kachelen gaat hem eigenlijk nooit worden en daarmee doe je de hond zwaar tekort.![]()

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
ppfftt.... we hebben weer een trolalabai schreef:Het is mij opgevallen dat ondanks dat mijn kennismaking op dit forum veel gezien is al maar dat niemand ook maar bereid is om ook maar hallo tezeggen komt het mischien door het soort hond dat ik heb een ras dat volledig verkeert word gezien het zijn werkelijk geweldige honden niet tevergelijken met elk ander ras de waarschijnlijke reden is dat andere rassen door mensen gemaakt zijn en dit ras door de hond zelf natuurlijke selectie .kortom zijn er mensen die meer willen weten over deze geweldige honden aarsel niet en vraag wat je wil weten mvg jan.

- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Ik vind deze rasbeschrijving over de Alabai:
"De Alabai is een zeer sterke hond die in staat is om zelfstandig te werken.Hij zal dan ook niet altijd luisteren, maar zijn eigen beslissingen nemen. Zeker in situaties waarin hij of zijn huisgenoten bedreigd worden, zal hij zelf het initiatief nemen om de bedreiging te verjagen.
Deze eigenschap is ontstaan doordat de Alabai in afgelegen gebied de kudde en zijn herder moest beschermen tegenover indringers.
De Alabai is sterk en moedig genoeg om een wolf te verslaan en ook met slangen maakt hij korte metten.
Bijzonder is dat hij alle weersomstandigheden aan kan, van extreem lage temperaturen tot extreem hoge temperaturen, de Alabai heeft er geen last van. Verder is hij geliefd bij de Turkmeense herders, omdat hij slechts weinig eten nodig heeft om goed te kunnen functioneren.
De Alabai is geen hond om als gewone huishond te houden. Hij heeft een taak nodig en het liefst ligt die dicht bij zijn ‘roots’. Je zou een Alabai prima op een boerderij kunnen houden. Samen de koeien naar de wei brengen en het erf bewaken zijn taken waarbij de Alabai het naar zijn zin heeft"
Dan snap ik wel dat mensen niet bepaald enthousiast worden als iemand in Nederland zo'n hond aanschaft. Wordt toch lastig om in de behoeftes te voldoen van zo'n hond in Nederland.
"De Alabai is een zeer sterke hond die in staat is om zelfstandig te werken.Hij zal dan ook niet altijd luisteren, maar zijn eigen beslissingen nemen. Zeker in situaties waarin hij of zijn huisgenoten bedreigd worden, zal hij zelf het initiatief nemen om de bedreiging te verjagen.
Deze eigenschap is ontstaan doordat de Alabai in afgelegen gebied de kudde en zijn herder moest beschermen tegenover indringers.
De Alabai is sterk en moedig genoeg om een wolf te verslaan en ook met slangen maakt hij korte metten.
Bijzonder is dat hij alle weersomstandigheden aan kan, van extreem lage temperaturen tot extreem hoge temperaturen, de Alabai heeft er geen last van. Verder is hij geliefd bij de Turkmeense herders, omdat hij slechts weinig eten nodig heeft om goed te kunnen functioneren.
De Alabai is geen hond om als gewone huishond te houden. Hij heeft een taak nodig en het liefst ligt die dicht bij zijn ‘roots’. Je zou een Alabai prima op een boerderij kunnen houden. Samen de koeien naar de wei brengen en het erf bewaken zijn taken waarbij de Alabai het naar zijn zin heeft"
Dan snap ik wel dat mensen niet bepaald enthousiast worden als iemand in Nederland zo'n hond aanschaft. Wordt toch lastig om in de behoeftes te voldoen van zo'n hond in Nederland.