Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond niet lekker van Seresto band ?
Moderator: moderatorteam
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Hond niet lekker van Seresto band ?
Niet bij Seresto, maar Nilo had hetzelfde bij de Scalibor. Die krijgt hij niet meer dus, en op Seresto nu gelukkig geen problemen. Maar ja, dat kan best.
- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
- Aantal honden: 1
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
- Aantal honden: 2
Pipetje? Wel balen overigens.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Ook een band en zwemmen is niet goed; er zitten toch stoffen in die kwaad kunnen voor het waterleven. Een pipet kan an sich weer prima; als je m de eerste dagen maar uit het water houdt. Dat is, dacht ik, ook minder schadelijk voro het waterleven.Maya en Pluto schreef:Sjips....vorig jaar heeft hij Bravecto gehad (zonder enige bijwerking), maar ik durf dat niet meer aan.
Druppels zijn geen optie aangezien hij elke dag meerdere keren in het water plonst.
Suzanne
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Met de Seresto mogen ze ook de eerste 48 uur niet zwemmenMaya en Pluto schreef:Bij Frontline mogen ze de eerste 48 uur niet in water, en daarna max 1x per week omdat anders de werkzaamheid niet gegarandeerd is.
Boaz ligt in elke sloot die hij tegenkomt......
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
als ie vorig jaar bravecto goed verdroeg gaf ik hem die gewoon weer hoor.
- Leonie.
- Zeer actief
Weet jij waarom dat precies is? Iemand vroeg het laatst aan mij en toen ging ik twijfelen. Ik snap dat het moet opgenomen worden door de huid, maar het is toch niet zo dat de stof verloren gaat in het zwemwater wanneer er binnen twee dagen gezwommen wordt?Maeve schreef:Met de Seresto mogen ze ook de eerste 48 uur niet zwemmenMaya en Pluto schreef:Bij Frontline mogen ze de eerste 48 uur niet in water, en daarna max 1x per week omdat anders de werkzaamheid niet gegarandeerd is.
Er zijn toch juist veel honden die na meerdere keren bravecto ziek werden?sbientje schreef:als ie vorig jaar bravecto goed verdroeg gaf ik hem die gewoon weer hoor.
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Ik zou bravecto niet iedere 3 maanden geven, veel (slachtoffer) honden zijn inderdaad na een aantal keer iedere 3 maanden ziek geworden. Maar bravecto lijkt veel langer te werken. Ik zou dus dicht op het correcte gewicht doseren en maximaal 2x per jaar geven.
- kipo
- Zeer actief
Alle pipetten en tabletten werken langer dan aangegeven staat. Wat er aangegeven staat is namelijk de termijn waarbinnen x% (ik meen tenminste 80%) van de vlooien en teken binnen de zoveel tijd gedood worden. Daarna werkt het ook nog, alleen dat percentage wordt lager of de tijd die het duurt voordat vlooien/teken doodgaan wordt langer.Domor schreef:Ik zou bravecto niet iedere 3 maanden geven, veel (slachtoffer) honden zijn inderdaad na een aantal keer iedere 3 maanden ziek geworden. Maar bravecto lijkt veel langer te werken. Ik zou dus dicht op het correcte gewicht doseren en maximaal 2x per jaar geven.
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Weet het niet precies eigenlijk. Misschien wordt er juist die eerste dagen meer opgenomen? Ze bouwen een soort spiegel op natuurlijk, daarna wordt het alleen op peil gehouden zeg maar. En er staat inderdaad de waarschuwing dat het schadelijk is voor de waterdieren, dus er zal wel een afgifte aan het water zijn.Leonie. schreef:Weet jij waarom dat precies is? Iemand vroeg het laatst aan mij en toen ging ik twijfelen. Ik snap dat het moet opgenomen worden door de huid, maar het is toch niet zo dat de stof verloren gaat in het zwemwater wanneer er binnen twee dagen gezwommen wordt?Maeve schreef:Met de Seresto mogen ze ook de eerste 48 uur niet zwemmenMaya en Pluto schreef:Bij Frontline mogen ze de eerste 48 uur niet in water, en daarna max 1x per week omdat anders de werkzaamheid niet gegarandeerd is.
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Jamie had het precies zo ook bij de scalibor.Maeve schreef:Niet bij Seresto, maar Nilo had hetzelfde bij de Scalibor. Die krijgt hij niet meer dus, en op Seresto nu gelukkig geen problemen. Maar ja, dat kan best.
Hij reageert gelukkig goed op advantix (tegen teken en vlooien)

- Liesbeth
- Zeer actief
Niet specifiek op de Seresto band want die heb ik nog nooit gebruikt bij mijn honden, maar ik herken het wel.Maya en Pluto schreef:Dit jaar heeft Boaz voor het eerst een Seresto band.
Toen hij de band een paar dagen aan had was hij niet fit, sloom, slechter eten. Band uitgedaan: binnen 1-2 dagen weer een fitte hond.
Gistermiddag band weer aangedaan: vandaag wil hij niks, hij eet niet, wil zelfs geen konijnenoor.
Dit kan natuurlijk toeval zijn, maar ik vind het wel vreemd. Komt iemand dit bekend voor dat zijn hond reageert op de Seresto band ?
Maar dan in een veel heftigere setting. Dat was toen ik mijn vorige hond, om de dag, moest wassen met Ectodex tegen demodexschurft. Daar had ik zelfs last van, terwijl ik rubberen handschoenen droeg. Maar die symptomen gingen binnen een week over. Zowel bij mijn hond als bij mij, het lichaam went daar aan.
Sindsdien maak ik me niet zoveel zorgen om die bijverschijnselen, mits die binnen een paar dagen verdwijnen.
Het is en blijft gif wat de hond binnenkrijgt om het ongedierte te bestrijden. Of het nou oraal is, via Bravecto, Comfortis ofzo, of via de huid, pipetten en banden. Overigens heel goede ervaring met Bravecto, maar dat ging om één enkele pil.
Wat mij wel is opgevallen is dat de meeste middelen veel langer werken dan aangegeven staat. Ik zou dus ook nooit elke 3 maanden "behandelen" met die middelen.
Tessa is echt allergisch voor vlooien, maar geef ik niets preventief. Pas als ik een vlo zie grijp ik in, eerder niet.
Binnenkort gaan we naar Terschelling en ik heb begrepen dat er in de duinen een grotere kans op vlo- en/of teekbesmetting is. Ik heb voor het geval dát Seresto banden aangeschaft, maar als er geen vlooien of teken zijn blijven die banden gewoon in de verpakking.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Je zou eens naar Comfortis kunnen kijken.
- Simone-H
- Zeer actief
Op Terschelling zijn inderdaad aardig wat teken,Liesbeth schreef:
Binnenkort gaan we naar Terschelling en ik heb begrepen dat er in de duinen een grotere kans op vlo- en/of teekbesmetting is. Ik heb voor het geval dát Seresto banden aangeschaft, maar als er geen vlooien of teken zijn blijven die banden gewoon in de verpakking.
Vorig jaar heb ik veel van Pepper afgehaald. De meesten waren dood of heel sloom, Pepper had toen een Nexgard pil gehad. Binnenkort ga ik weer naar Terschelling en krijgt ze die weer. Daarna wil ik overgaan op Advantix pipetten.
Verander wat je niet kunt accepteren
Accepteer wat je niet kunt veranderen
Accepteer wat je niet kunt veranderen
- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
ook ik vond dat Lana de eerste 2 dagen toen ik haar de seresto band om had gedaan, wat lauw reageerde, ze at wel, maar sliep veel, en was minder aanwezig.
maar dacht dat ik het mij verbeelde, [maar nu ik jou verhaal lees, zat ik er misschien helemaal niet zo ver naast.]
maar na die twee dagen was/is ze weer als vanouds.
wel doe ik de band af, als ze tijdens mijn werk af en toe een paar uur alleen in huis blijft, ben altijd bang dat ze ergens achter blijft haken, en zich zelf op hangt, [onzin misschien, maar voelt beter]
ik berg de band dan luchtdicht op,
maar dacht dat ik het mij verbeelde, [maar nu ik jou verhaal lees, zat ik er misschien helemaal niet zo ver naast.]
wel doe ik de band af, als ze tijdens mijn werk af en toe een paar uur alleen in huis blijft, ben altijd bang dat ze ergens achter blijft haken, en zich zelf op hangt, [onzin misschien, maar voelt beter]
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Ik snap dat je 'm afdoet maar realiseer je wel dat de werkzaamheid dan afneemt!Lanavandevledders schreef:ook ik vond dat Lana de eerste 2 dagen toen ik haar de seresto band om had gedaan, wat lauw reageerde, ze at wel, maar sliep veel, en was minder aanwezig.
(ik wil om vergelijkbare redenen gewoon helemaal geen band)
Suzanne
- Leonie.
- Zeer actief
Ik wil die heel graag. Maar nu heb ik mezelf aangepraat dat als deze specifieke band jouw hond niet lekker maakt, hij mijn honden misschien ook wel niet lekker maaktMaya en Pluto schreef:Mocht iemand dus nog een Seresto band willen die maar 2 weken gebruikt is dan mag je die gratis hebben.
Is op maat geknipt voor het nekje van Boaz = 39 cm omvang
- Leonie.
- Zeer actief
Maya en Pluto schreef:De Seresto band heeft al een nieuw baasje gevonden (of beter gezegd: een nieuw hondje)
Boaz is overigens vanavond weer op zijn normale ADHD-nivo en eet weer als een bootwerker. Dus de Seresto lijkt echt de boosdoener.
Gelukkig!
- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
ja dat realiseer ik mij, maar t'is dan niet anders, helaas, het voelt gewoon niet goed als ik hem dan om laat.
druppels durf ik niet aan, mijn vorige honden, waren hier allergies voor, en op het laatst allemaal kale plekken,
trouwens Lana krijgt elke week een knoflook tablet, [ kregen alle honden] ook dit schijnt mee te helpen voor vlooien en teken.
dus met een iets minder werkende band en dit hoop ik dat ze jeukvrij blijft, en tot dus verre lukt het
druppels durf ik niet aan, mijn vorige honden, waren hier allergies voor, en op het laatst allemaal kale plekken,
trouwens Lana krijgt elke week een knoflook tablet, [ kregen alle honden] ook dit schijnt mee te helpen voor vlooien en teken.
dus met een iets minder werkende band en dit hoop ik dat ze jeukvrij blijft, en tot dus verre lukt het
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
De band breekt bij t minste of geringste...Lanavandevledders schreef:ook ik vond dat Lana de eerste 2 dagen toen ik haar de seresto band om had gedaan, wat lauw reageerde, ze at wel, maar sliep veel, en was minder aanwezig.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi