Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ondersteuning spieren oudere hond

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Lucia
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ondersteuning spieren oudere hond

Ongelezen bericht door Lucia »

Milo (sheltie) is nu 11,5 en heeft al jaren rugklachten en wat weinig bespiering. Hij krijgt previcox voor de rugproblemen, verder gaan we af en toe naar een fysiotherapeut.
Deze geeft ook aan dat hij echt heel weinig bespiering heeft en op de voorhand eigenlijk niets meer.

Eens in de zoveel tijd 'verkrampt' hij als het ware en kan hij eventjes bijna niet lopen. Soms duurt dit een paar passen, vorige week was hij na zo'n verkramping bijna 2 dagen heel erg mank. Toen verkrampte hij weer en was het over. Het lijkt alsof er dan een spier/zenuw klem zit oid.

Probleem zit duidelijk in de spieren en geen artrose oid.

Nu ben ik op zoek naar supplementen die wellicht wat meer ondersteuning geven.
Iemand die iets kan aanraden?
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Ondersteuning spieren oudere hond

Ongelezen bericht door lieke »

Ik ben begonnen met Maggie flexi platinum life te geven vanwege haar poot en als ondersteuning voor de spieren en pezen. Wat heel goed werkt. En nou zag ik een paar weken geleden dat Abby een beetje begon te trekkepoten met haar achterpoten, geen artrose maar een beetje stijf en met trillende spieren. Omdat ze al bijna 10 is, dacht ik dat het een goed idee zou zijn om het haar ook te geven.
En ik moet zeggen dat het na een paar weken al heel goed werkt. Haar poten trillen niet meer en ze beweegt zich soepeler. Ik vind het heel fijn spul.
Afbeelding
*Marina*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cockers Spaniel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door *Marina* »

Is Puur spieropbouw iets?

http://www.medpets.nl/puur+muscle+mass/
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Zouden "oefeningen" nog wat kunnen doen? Kijk 's naar iets als Dogs in Balance of Balans&Coordinatie? Zou de fysio nog tips / oefeningen kunnen geven? Eventueel Sam Turner 's laten meedenken, die heeft het B&C zowat uitgevonden ;-)
Hier heb ik een hondje wat op 8-jarige leeftijd bijna door zijn spieren heen was zeg maar... van de grond weer op moeten bouwen. Nou snap ik dat 8 iets anders is dan 11,5 maar als je het rustig houdt en mits het op een goede manier begeleid wordt kun je nog wel wat bereiken. Alleen middelen erin helpt niet; er moet ook lichamelijke aktiviteit zijn om die spieren weer op te bouwen.

Suzanne
Lucia
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lucia »

Bedankt voor de tips ik ga het bekijken.

Hij loopt gerust nog een uur, soms anderhalf uur of meer mee iedere dag. Ik laat er nu wel eens een dag tussen.
Dat gaat allemaal prima, hij rent en speelt niet maar hobbelt lekker mee.
Wel trillen zijn pootjes wat als we tijdens een lange wandeling even stil staan.

We hebben inderdaad wat oefeningen en ik wilde ook nog even verder kijken naar b&c.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Lucia schreef:Bedankt voor de tips ik ga het bekijken.

Hij loopt gerust nog een uur, soms anderhalf uur of meer mee iedere dag. Ik laat er nu wel eens een dag tussen.
Dat gaat allemaal prima, hij rent en speelt niet maar hobbelt lekker mee.
Wel trillen zijn pootjes wat als we tijdens een lange wandeling even stil staan.

We hebben inderdaad wat oefeningen en ik wilde ook nog even verder kijken naar b&c.
In dit soort gevallen is soms 3 x 1/2 uur beter dan anderhalf uur ;-) Er is ook een dog-fit program, daar zou je ook 's naar kunnen kijken.
Eventueel zou je kunnen kijken naar "zwemmen".. therapeutisch bedoel ik.
Want ongeacht het middel.. er moet beweging zijn om spieren op te bouwen en je moet je afvragen wat met 11,5 jaar nog reeel is.. maar dat ligt bij jou ;-)

Suzanne
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”