Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Camo H of Y hondentuig

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Aantal honden: 1

Camo H of Y hondentuig

Ongelezen bericht door Domor »

Voor Noa wil ik voor behendigheid een camouflage tuig en halsband. Maar ik wil qua tuig deze keer een H of Y - tuig, 2 tot 3cm breed is denk ik het mooiste, 5cm is sowieso te breed. De buikband moet 51-53 cm zijn en bij haar juliustuig is de borstband 43cm. Haar halsbandmaat is 32cm en ik kan het niet vinden. Een model 8 of een instapmodel voldoet niet, ik wil de band tussen halsband en buikband kunnen gebruiken om haar even vast te houden of te sturen/ondersteunen als ze een onderdeel eng vindt.

Het type tuig zoals je bij powerbreeds ziet vind ik mooi, maar dat is 5cm breed en heeft daarnaast vaak een gesp, wat met Noa's vacht niet handig is.

De ring achterop de rug heb ik bij voorkeur net voor de buikband of zelfs middenin, zodat de gesp niet op haar rug stuitert, en anders met de padding wat doorlopend. Ik wil ook een ring aan de voorkant (anti-trektuig idee) en bij voorkeur ook tussen de schouderbladen, hoewel dat geen must is.

Als er dan ook nog een halsband en lijn bijpassend is, dan ben ik helemaal gelukkig. Maar alleen een tuig zou al heel fijn zijn. Een lijn is wel aan te komen (daarnaast heb ik al 2 jachtlijnen van Suzannex hier op het forum in camo) en als halsband kan ik de van ezydog kopen.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Re: Camo H of Y hondentuig

Ongelezen bericht door Hippo »

Zij maakt werkelijk alles en heeft verschillende kleuren camouflage. Van 1-7cm breed, met of zonder gesp en verschillende soorten tuigen. Onderlegd met fleece e.d. kan ook. Ze heeft geen website, gewoon haar FB doorneuzen (honderden voorbeelden van wat ze maakt), dan een berichtje sturen. Enige nadeel, duurt zo 2 maanden voor je het ontvangt.

https://www.facebook.com/tina.gay.9?fref=ts
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”