Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

aanschaf hond; haalbaar? *nu nog niet*

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Re: aanschaf hond; haalbaar?

Ongelezen bericht door Paisley »

Hoe bedoel je dat precies, die conditie? Kleine rondjes lukken dan ook niet, heb je een lichamelijke beperking?
Is een scootmobiel dan geen oplossing?

Ik zou zelf zeker geen hond nemen als ik niet in staat was om hem uit te laten. Er zijn dan andere huisdieren geschikter. Maar misschien kun je wat aan je mobiliteit doen?
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Misschien is een oppashondje eerst een idee? Om te kijken of het lukt?
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

lor1_1984 schreef:Korte rondjes lukken vrijwel altijd, een heel enkele keer het laatste rondje niet.
lor1_1984 schreef:en de slechtere dagen die ik heb waarbij ik bijna niet in staat ben een kort rondje te lopen.

Hier zeg je wat anders, wat bedoel je dan en wat versta je onder een kort rondje?
Bij de ene is dat een half uur goed doorlopen, bij de ander 5 minuten blokje om sjokken.
Afbeelding
janeway
Zeer actief

Ongelezen bericht door janeway »

Ik heb zelf de ervaring dat desnoods alleen in de tuin echt niet genoeg is voor een fitte hond. Dus denk daar nog eens goed over. Ik zit nu al een half jaar met een knie in de kreukels en de hond heeft daar wel onder geleden qua beweging ed. Nu gaat het weer beter met mij maar ik kan nog steeds niet bieden wat ik hem eigenlijk wil bieden. Een hus kan je misschien helpen maar dat loopt aardig op. Hier kost 1x pw rond de 11/12 euro Dus als je dat 3x pw wil doen.. Dan kan je misschien beter naast je hond nog geld reserveren voor een 2e hands scootmobiel ofzo.
[/list]Koda heeft ook een facebookpagina

Afbeelding
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Nee. Financieel haalbaar mits gezond en teveel twijfels over je eigen conditie. Ik vind dat als je vooraf al twijfelt of je een hond, hoe klein en gezond ook, kan bieden wat de hond verdient dan niet doen.
Feather__
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Feather__ »

Een ouder asielhondje? Die hoeven geen uren per dag meer te lopen, kwa energieniveau voldoet dat prima denk ik.
En of ze nou in een hok bij het asiel zitten en 1-2x per dag eruit gaan of lekker op de bank met iemand die van het hondje houd en een tuin 24/7 tot beschikking.
Afbeelding
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Kijk eerst maar eens een tijd hoe het in je nieuwe woning met je gaat ;)
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Shibby schreef:Kijk eerst maar eens een tijd hoe het in je nieuwe woning met je gaat ;)
Dat ook, en kosten voortvloeiend uit een ongelukje, kunnen ook oplopen.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ouder hondje lijkt me dan niet zo handig qua kosten.
Ik zou, gezien je fysieke conditie, dan toch eerder kijken of je niet kan oppassen op een hond.
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Brindlecardi schreef:Ouder hondje lijkt me dan niet zo handig qua kosten.
Ik zou, gezien je fysieke conditie, dan toch eerder kijken of je niet kan oppassen op een hond.
Hmm, dat kan ja. Ik dacht na over Snoopy en die kost eigenlijk vrij weinig en is ook al 13,5 :mrgreen:
Maar je kan natuurlijk wel pech hebben en dan kan het wel veel kosten ja..
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Gewoon niet doen denk ik.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Als ik lees wat je zoal typt heb je je beslissing allang gemaakt.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik zou nu zorgen dat de conditie beter wordt, lopen kun je namelijk ook zonder hond.
Als je sowieso nog een jaar ermee wacht heb je daar wel tijd voor.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

lor1_1984 schreef:
Nanna schreef:Ik snap de kriebels wel. Ik heb in het voorjaar ook altijd zo'n zin in een nieuwe hond :D
Maar hou voor ogen dat je er met een hond ook op uit moet als het koud, nat, donker kutweer is.
En dat uitslapen tot tien uur er vaak niet in zit.
Misschien is het een idee om op kleine hondjes van andere mensen te passen? Dan verdien je zelfs nog wat ipv dat je het zelf naar de da moet brengen :cool2:
En als dat goed gaat en bevalt kun je altijd nog kijken voor een eigen hond.
Dat is zeker een optie, ik heb vaak zat op Bonnie opgepast maar dat is de laatste keer fiks tegengevallen omdat ze oud is en ziek is geweest en daardoor zo flexibel is als een houten deur: kan niet meer alleen thuis zijn maar neem je haar mee dan is ze nadien ziek, kan geen uitgebreide rondes meer, max 20-30 minuutjes op bejaardensloftempo een snuffelrondje doen is de max, daarna enkel naar het grasveld en weer terug.
Zat 3 weken opgesloten in mijn bloedhete appartement en heb gejuicht toen ze weer werd opgehaald en toen m'n moeder laatst vroeg of ze dit jaar weer mocht heb ik dat resoluut geweigerd. :tongue:
Nja niet lullig bedoeld, maar een eigen hond kan ook ziek worden, gedragsproblemen ontwikkelen en meer zorg nodig gaan hebben. En dat hoeft niet alleen door ouderdom, soms heb je gewoon pech. Je hond schrikt een keer van vuurwerk of een harde knal en associeert dat met alleen zijn, ik noem maar wat. Worst case scenario's hoor, maar als je nu aangeeft daar niet mee om te kunnen gaan denk ik dat je jezelf en een hond tekort gaat doet.
Almelo heeft best een leuk asiel toch? Daar kunnen ze vaak wel vrijwilligers gebruiken. Heb je wel de lusten en niet de lasten :ok:
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Cleva schreef:Nee.
x2. Nee. Aanschaf is ongetwijfeld haalbaar, maar de rest? :schrik: Ga eerst maar heel goed voor jezelf zorgen, dat lijkt me vele malen belangrijker dan (wel niet kunnen) "zorgen" voor een hondje :ok:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

smoekie schreef:
x2. Nee. Aanschaf is ongetwijfeld haalbaar, maar de rest? :schrik: Ga eerst maar heel goed voor jezelf zorgen, dat lijkt me vele malen belangrijker dan (wel niet kunnen) "zorgen" voor een hondje :ok:
Dat dus, je bent op allerlei vlakken nogal behoorlijk kwetsbaar en hulpbehoevend door van alles en nog wat.
Waarom een zorg en misschien wel een te grote verantwoordelijkheid op je hals halen die je nu bij voorbaat al niet 100 % aan kan.
Daarnaast zijn 5 huisdieren , 2 ratten ,2 katten en een hond van een uitkering ook niet verstandig , realistisch en haalbaar.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Jonas26
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jonas26 »

Niet verstandig, zou eerst aan je conditie gaan werken en dan eens bekijken wat er wel of niet mogelijk is.
Afbeelding
lieveheersbeestje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door lieveheersbeestje83 »

Ik zou eerst zelf settelen op je nieuwe plek. Dan weer wat reserves opbouwen (zowel financieel als qua draagkracht, een verhuizing/verbouwing gaat meestal ook niet zonder slag of stoot).

Pas daarna zou ik de beslissing maken of het past en eerlijk toe is naar jezelf en de toekomstige hond.
Afbeelding
------Groetjes Prana-----
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

bouvierpoedel schreef:
smoekie schreef:
Dat dus, je bent op allerlei vlakken nogal behoorlijk kwetsbaar en hulpbehoevend door van alles en nog wat.
Waarom een zorg en misschien wel een te grote verantwoordelijkheid op je hals halen die je nu bij voorbaat al niet 100 % aan kan.
Daarnaast zijn 5 huisdieren , 2 ratten ,2 katten en een hond van een uitkering ook niet verstandig , realistisch en haalbaar.
dit dus.. plus je hebt een heel flink eisen pakket en een hond kan bij iemand anders heel braaf en makkelijk zijn maar kan in jouw huis heel druk, blaffen en verlatingsangst hebben.
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Ik zou het zeker niet doen.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Juist wacht lekker totdat je gesetteld bent en je kosten die je maakt van een verhuizing weer op nul staan. Geniet en wen weer aan het zelfstandig wonen want dat zal ook een flinke overgang kunnen zijn met opstart problemen.
Je hebt wat te verstouwen gehad de laatste jaren en meestal komt dat met rust eruit.
Neem lekker je tijd en geniet van wat je hebt en je nieuwe woonomgeving en je vrijheid.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ik zou zeggen , eerst verhuizen en aan je conditie werken gaat dat goed dan nog eens nadenken over een hond
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Bijna alle honden houden van wandelen. Mijn twee swiffers krijgen er geen genoeg van. Elke dag minstens een uur en liefst meer. Ik heb ook een tuin maar een hond is een dier dat variatie en beweging nodig heeft. Dus maak jezelf er gewoon klaar voor. Dat is veel beter.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

Re: aanschaf hond; haalbaar? *nu nog niet*

Je moet het ook gewoon echt leuk vinden om te wandelen als je een hond hebt vind ik. Iedere dag minimaal 3x wandelen met tegenzin ga je niet 15 jaar lang volhouden.
Als actief zijn/wandelen niks voor je is zou ik toch eerlijk gezegd gewoon bij de katten blijven.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Brindlecardi schreef:Je moet het ook gewoon echt leuk vinden om te wandelen als je een hond hebt vind ik. Iedere dag minimaal 3x wandelen met tegenzin ga je niet 15 jaar lang volhouden.
Als actief zijn/wandelen niks voor je is zou ik toch eerlijk gezegd gewoon bij de katten blijven.
Nouja, kleine doch (wat mij betreft) belangrijke nuance: Ik vind wandelen in mn eentje ongeveer het saaiste wat er is. Wandelen met een hond vind ik het leukste wat er is. Dus je hoeft wandelen niet per se leuk te vinden om een hond te nemen, zolang je wandelen met je hond maar leuk vindt :P En een hond kan echt heel goed helpen om je over die drempel te komen. Ik weet dat omdat het voor mij zo heeft gewerkt. Het was juist een van mijn redenen om een hond te nemen.
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Ok, even heel bot misschien maar wat wil je eigenlijk bereiken met dit topic? Je weet altijd heel HF correcte antwoorden te geven, je weet wat het inhoud om een hond te hebben, je weet wat een hond nodig heeft en je weet wat jij nodig hebt. Ik ben het dus met Sandra eens dat je de beslissing eigenlijk allang gemaakt hebt en dat die hond er heus wel komt.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

mijke schreef:
Brindlecardi schreef:Je moet het ook gewoon echt leuk vinden om te wandelen als je een hond hebt vind ik. Iedere dag minimaal 3x wandelen met tegenzin ga je niet 15 jaar lang volhouden.
Nouja, kleine doch (wat mij betreft) belangrijke nuance: Ik vind wandelen in mn eentje ongeveer het saaiste wat er is. Wandelen met een hond vind ik het leukste wat er is. Dus je hoeft wandelen niet per se leuk te vinden om een hond te nemen, zolang je wandelen met je hond maar leuk vindt :P En een hond kan echt heel goed helpen om je over die drempel te komen. Ik weet dat omdat het voor mij zo heeft gewerkt. Het was juist een van mijn redenen om een hond te nemen.
Maar saai is wat anders dan dat je jezelf echt van de bank moet slepen om naar buiten te gaan.
Voor sommigen zal een hond misschien wel de doorslag geven om actiever te zijn, maar ik denk voor heel veel mensen dat ze vooral hopen op miraculeuze wijze actiever te worden door een hond, maar uiteindelijk dat toch nooit worden. Dan doe je een hond wel tekort vind ik zelf. :wink:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

lor1_1984 schreef: Toen ik fitter was struinde ik gerust 1-2x daags een uur met mijn toenmalige hond rond, geregeld nog langer maar dan met pauzes omdat zij inmiddels ook een dagje ouder werd. ;)
Mijn leven is drastisch veranderd sindsdien en ik wil iig weer wat actiever worden en een hond helpt ook om dat langer vol te houden want voor die hond moet je er gewoon uit.
:wink: Je weet al lang wat het allemaal inhoudt, dus als jij denkt dat je er aan toe bent dan schaf je een hondje aan.
Daar heb je van niemand toestemming voor nodig.
Ik denk dat je nog even moet ontdekken/beseffen dat je je (zelfstandige) leven echt weer kunt oppakken. Dan komt de beweging er vanzelf terug in.
Maar dat komt vast wel goed nu je moet :D
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Dat klinkt als een hele fijne tussenoplossing, wat lief van die vriendin dat ze zo met je meedenkt! Met zo'n logeerhondje heb je toch een concrete stok achter de deur op te gaan wandelen en ongeacht wat andere mensen daarvan zeggen, voor mij werkt het wel echt zo dat ik zonder hond niet van mn luie reet af kom. En met wel.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik zal die kroaat nemen, dan wordt je wel gedwongen tot lopen en bezig zijn :LOL: :LOL:
Of je bent na 2 dagen genezen. Man man wat een bak energie zit er in een kroaat!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”