Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Inentingen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

angela123
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): tzih tzuh
Aantal honden: 1

Inentingen

Ongelezen bericht door angela123 »

Ik heb al veel gelezen over inentingen en de onzin van het inenten ieder jaar.nu heb ik een pup van bijna 8maanden ze heeft alle inentingen gehad en zou nu na dalijk na een jaar in september dan weer opnieuw ingeent moeten worden. Ik vraag me af of ik dat dan weer moet laten doen of dat ik dan al kan zeggen ze is voldoende ingeent het hoeft niet meer. Wie kan mij hierbij adviseren? Als ik het aan mijn dierenarts ga vragen dan zeggen ze toch dat het beter is van wel. Ik kom niet in het buitenland met haar en ook komt ze niet in het water
~Suzanne~
Zeer actief

Re: Inentingen

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

angela123 schreef:Ik heb al veel gelezen over inentingen en de onzin van het inenten ieder jaar.nu heb ik een pup van bijna 8maanden ze heeft alle inentingen gehad en zou nu na dalijk na een jaar in september dan weer opnieuw ingeent moeten worden. Ik vraag me af of ik dat dan weer moet laten doen of dat ik dan al kan zeggen ze is voldoende ingeent het hoeft niet meer. Wie kan mij hierbij adviseren? Als ik het aan mijn dierenarts ga vragen dan zeggen ze toch dat het beter is van wel. Ik kom niet in het buitenland met haar en ook komt ze niet in het water
Ik heb ervoor gekozen mijn honden niet tegen Weil of tegen Kennelhoest te laten enten. Uiteindelijk wil ik Rabies wel geldig houden (3-jaars-enting) maar voor "de cocktail" is mijn keus gevallen op titeren. Ik wil namelijk beslist WEL dat mijn honden beschermd zijn maar dat wil niet zeggen dat er elke 3 jaar (of elk jaar wat sommige DA's nog steeds zeggen) een enting in moet. Door te titeren bepaalt een ervaren DA of de hond nog voldoende antistoffen heeft. Als dat zo is, is een enting niet nodig en kan die zelfs kwaad. Als blijkt dat de hond niet meer beschermd is, dan is enten wat mij betreft beslist nuttig.

Als je wilt, kun je in onderstaande FB groep meer lezen
https://www.facebook.com/groups/964256990300255/

Suzanne
angela123
Vaste gebruiker

Dank jullie wel voor de antwoorden dusver ik ga kijken op de fb pagina!
Bulley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Bonairse kruising

Ongelezen bericht door Bulley »

Ik heb dit jaar laten titeren, alles (dhp) was nog goed. Weil moet ik nog hard over nadenken en kennelhoest laat ik niet geven. Rabies is volgend jaar pas weer aan de beurt, die zie ik dan wel weer.
Bulley 11.02.2005-24.02.2015
Suzan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suzan »

angela123
Vaste gebruiker

dankjewel ook op deze fb pagina gaik kijken. komt best nog wel veel bij kijken vind ik. mijn vorige hond heb ik altijd laten enten wist ik veel,maar iedere keer werd hij zieker van de inentingen vandaar dat ik het nu niet zomaar wil laten doen
ik wist alleen niet dat je ze dan moet laten titeren ik dacht dat je gewoon een keus kon maken wel of niet inenten zeg maar.
ik ga me er maar eens in verdiepen , wil het liever eigenlijk helemaal niet meer.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

angela123 schreef:dankjewel ook op deze fb pagina gaik kijken. komt best nog wel veel bij kijken vind ik. mijn vorige hond heb ik altijd laten enten wist ik veel,maar iedere keer werd hij zieker van de inentingen vandaar dat ik het nu niet zomaar wil laten doen
ik wist alleen niet dat je ze dan moet laten titeren ik dacht dat je gewoon een keus kon maken wel of niet inenten zeg maar.
ik ga me er maar eens in verdiepen , wil het liever eigenlijk helemaal niet meer.
Kijk, de keus ligt altijd bij jou maar ik wil mijn honden wel beschermd weten. En door te titeren kun je bepalen of er nog bescherming is. Als er geen bescherming is, kun je laten vaccineren; dat heeft dat zin. Rondlopen met een niet-beschermde hond voor iets als Parvo vind ik niet heel handig ;-)

Suzanne
angela123
Vaste gebruiker

nee inderdaad ik ook niet hoor maar ik wist van dat titeren gewoon niets af.ik ga me er op inlezen
nelleke
Zeer actief
Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater

Ongelezen bericht door nelleke »

Is de cocktail enting als pup ook 3 jaar geldig? Of moet dat na een jaar getiterd worden.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Afbeelding
Neeltje
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Die kan beter na een jaar getiterd worden, heb ik begrepen
Stippelteam
Zeer actief
Mijn ras(sen): dalmatiers
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Stippelteam »

Ik heb mijn hond laten titeren toen ze de 1 jaars enting moest, uitslag: geen antistoffen aanwezig.
Waarschijnlijk zijn de pupentingen niet aangeslagen.
Ze is toen geent en dit jaar getiterd met een mooie uitslag.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Afbeelding
Crescent
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Crescent »

Zo min mogelijk. De immunisatie tegen hep, hondenziekte, parvo kan bijvoorbeeld >7 jr zijn en soms levenslang. Rabies hebben ze allebei ivm reis vanuit buitenland, maar zou ik ook alleen zetten als noodzakelijk. En ook enkel omdat we in NL wonen, in een gebied met lage tekendruk, de honden water hekelen, en er een verwaarloosbaar klein hoeveelheid zieke dieren (parvo) rondloopt. bij waterliefhebbers en in een ander gebied zou ik ook L4 en borreliose willen geven. En in een gebied met kleiner entingspercentage, waar dus meer zieke dieren lopen en meer sporen van parvovirus in de grond e.d ook elke 3 jr parvo en de rest.

Advantage/advantix geven we ook spaarzaam, er is al genoeg van dat gif in het milieu te vinden. Maar in een gebied met meer teken zou ik zorgen dat ze onafgebroken beschermd zijn.

Entingen en parasitienbehandeling is wat mij betreft altijd maatwerk en ben heel blij dat de DA titers beschikbaar stelt. Ken er genoeg die ook mee veranderen en oproepen voor een jaarlijkse gezondheidscontrole ipv. enting.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Je kan nu al laten titeren. Mocht de pupentingen niet aangeslagen zijn, is dat nu al duidelijk. Mocht er een hele hoge bescherming zijn, dan is dat nu ook al te zien. Vanwege oorontsteking hebben mijn dames pas laat de de laatste pupenting gehad (ik ent geen zieke honden), ze bleken bij een jaar goed beschermd te zijn. Maar de dierenarts had al een heel aantal jonge honden (1 jarige) gehad die niet beschermd waren. Die hebben dus een vol jaar zonder bescherming gelopen.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”