Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dierenarts wil recept niet meer uitschrijven

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Bumper69
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wij zijn ons nog aan het oriënteren wat voor hond we graag willen hebben.

Dierenarts wil recept niet meer uitschrijven

Ongelezen bericht door Bumper69 »

Sinds vorig jaar gebruikt Spike Apoquel voor zijn allergie. Bij de dierenarts kosten 100 tabletten 280 euro.
Via via vond ik een website in Engeland waar ik kan bestellen. Daar kost het me 175 euro.Dat scheelt dus behoorlijk als je nagaat dat hij 1.5 tablet per dag moet hebben.
En het is dat het echt heel goed werkt want anders was het me echt te duur..
Met 1 doosje (100 tabletten) doet hij ongeveer 3 maanden.
Om daar te bestellen moet je wel een recept hebben van de dierenarts. Die kreeg ik tot nu ook zonder problemen van de assistente. Ik betaalde dan 5.99 voor het recept.
Nu had ik vandaag weer een recept opgehaald maar toen ik thuis kwam zag ik dat de datum op 2016 stond ipv op 2017.
Daarna ging alles mis natuurlijk. Ik kreeg via de mail nu een recept met de juiste datum maar nu stond er geen stempel op. Dus weer gebeld.
Uiteindelijk belde de dierenarts me net op dat ik natuurlijk geen recept zou krijgen maar gewoon bij hem de medicijnen moest bestellen.
Nou, zei ik, ik heb het recept al betaald dus zou het wel graag nog ontvangen.
Dat zou hij dan nog doen maar even goed met zijn assistentes spreken want dit kon natuurlijk niet :gvd:
Ik denk dus dat ik over drie maanden niet weer een recept zal krijgen..
Hebben jullie zoiets wel eens aan de hand gehad?
Er zit hier nog een dierenarts in de buurt waar ik al wel eens ben geweest dus ga het volgende keer dan maar daar proberen.
Hoe zou jullie dierenarts hier mee omgaan??
Spike (kruising bordeauxdog/rottweiler) woont sinds vorig jaar maart bij ons, een heerlijke lobbes van 45 kilo!
sternentänzerin
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Dierenarts wil recept niet meer uitschrijven

Ongelezen bericht door sternentänzerin »

Mijn DA zou zelf adviseren hoe het het allergoedkoopst kan, dus die zou met uitschrijven en ergens anders halen geen enkel probleem hebben.
Is wel een Duitse dierenarts die me zonder problemen ook zo, met recept, naar een apotheek stuurt als ze weet dat de humane variant goedkoper is en dezelfde samenstelling heeft.
(daarbij zijn grote verpakkingen goedkoper dan kleine en als nodig voor lange tijd zorgt ze ook dat duidelijk op recept staat dat het in 1 verpakking geleverd moet worden, scheelt vaak meer dan de helft van de kosten).
...; We will never surrender Winston Churchill
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik begrijp de redenatie van de DA; die loopt inkomen mis maar voor zo'n verschil zou hij dat moeten begrijpen, dat jjij dan elders gaat shoppen.

Mijn beste advies: ga een goed gesprek aan met je DA; leg uit waarom en dat het zo'n groot verschil is. Blijft de DA weigeren zou ik een rondje DA's bellen om te kijken of er een andere DA is die je wel wilt helpen.

Suzanne
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Met het correcte recept kun je een voorraad recepten op de gewenste data maken. Natuurlijk niet netjes maar dat is jouw DA ook niet. En die gasten in Engeland boeit dat voor geen meter. :mrgreen:
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door pioenroos »

Hier stelde de dierenarts zelf voor een recept uit te schrijven voor de (veel!) goedkopere humane variant van een medicijn. Hij heeft niet eens geld gerekend voor het herhaalrecept voor een jaar.

De assistent bij wie ik het ophaalde liet mij wel weten het maar raar te vinden want niet volgens de regels. Maarja, de praktijkeigenaar bepaald neem ik aan :wink: En de dierenarts weet ook heel goed dat we trouwe klanten zijn die nooit mopperen over de dure rekeningen die voorbij zijn gekomen de afgelopen jaren dus die gunt ons wellicht dit voordeel.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Zou het ook niet doen als ik DA was.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Bumper69 schreef: Er zit hier nog een dierenarts in de buurt waar ik al wel eens ben geweest dus ga het volgende keer dan maar daar proberen.
Hoe zou jullie dierenarts hier mee omgaan??
Mocht je een keer in Groningen zijn (of ervoor willen rijden) Marieke Verwoerd in Ezinge
Natuurlijk weet ik niet of ze het wil doen maar ik vind het wel wat voor haar. Ik vind dr een topper :mrgreen:
Afbeelding
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

Wolfsblut schreef:Met het correcte recept kun je een voorraad recepten op de gewenste data maken. Natuurlijk niet netjes maar dat is jouw DA ook niet. En die gasten in Engeland boeit dat voor geen meter. :mrgreen:
zo werkt het helaas niet. Ik bestel Metacam ook via internet in Engeland; scheelt me 28 euro voor hetzelfde flesje. Maar je hebt een gedateerd, ondertekend recept nodig, volledig op naam en met stempel.
En dat niet alleen, ze controleren het ook nog bij je dierenarts! ik dacht ook een slimme truuk uit te halen maar mooi dat ik het niet kreeg :devil: . Ik schreef nog dat ik het niet voor m'n lol bestelde enzo, maar niks.

Maar on topic: mijn da doet het wel, al vinden ze het niet echt leuk natuurlijk. ik heb het wel gedaan icm een consult en dan heb ik daar ook ontwormers oid gekocht om ze een beetje tegemoet te komen ( ze rekenen dan geen receptkosten). Maar ik zou het beslist goed uitleggen dat het om exact hetzelfde product gaat en hoeveel je dat wel niet bespaart op jaarbasis. Ik neem aan dat ieder normaal denkend mens er niet echt iets op tegen kan hebben om voor de goedkoopste te gaan.
Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Heb je echt elke 3 maand een recept nodig?
Waar je het nu bestelt zullen ze ook wel weten dat het voor langdurig gebruik is.
Ik wil wel graag de link want Misty staat ook op de Apoquel.
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Cleva schreef:Ik doe niet aan "mijn" dierenarts. Als we er niet uitkomen zit ik over tien minuten bij de volgende.

Overigens begrijp ik niet dat hij zo'n enorm verschil in kosten niet wil faciliteren. Het mag wel maar dan loopt je klant inderdaad weg en dan verdien je helemaal niets, slimpie.
Hier idem. In de menselijke gezondheidszorg is marktwerking het thema van de dag, dierenartsen mogen daar ook wel eens blootgesteld aan worden. Als ik een specifieke behandeling nodig heb, dan bel ik verschillende dierenartsen naar de behandeling en de prijs. Ik vertel gewoon dat ik informatie aan het inwinnen ben en dit ook bij andere dierenartsen doe. Nu ga ik niet beslist voor de goedkoopste, maar wel een stukje prijs kwaliteit vergelijken. Ik kies dus ook niet standaard voor de dierenarts hier op de hoek, al kom ik daar ook natuurlijk wel regelmatig hoor (alhoewel, ik niet heel vaak naar de dierenarts hoef, laat ik het afkloppen).

Welke dierenarts is het? Drachten toch? Denk dat er wel meewerkende dierenartsen zijn hoor. Maar misschien kan je er ook met je eigen dierenarts nog uitkomen. Misschien af en toe een controle consult ofzo zodat de dierenarts wel weet waar hij het voor schrijft? En dat natuurlijk afbouwend?
Afbeelding
Pienda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Pienda »

Tja, de dierenarts mist er een hoop inkomsten aan, maar vind het inderdaad erg klantonvriendelijk.

Aan de andere kant.. Een medicijn registreren kost nou eenmaal een hoop geld en de fabrikant wil er ook nog aan verdienen.
Als iedereen het vervolgens in een ander land gaat halen dan worden er in Nederland geen medicijnen meer geregistreerd en dan hebben we een groter probleem.

Desondanks zou ik zelf toch het gesprek aangaan. Het prijsverschil is wel erg groot. Anders gewoon een dierenarts zoeken die wel met je mee wil denken.
Bumper69
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wij zijn ons nog aan het oriënteren wat voor hond we graag willen hebben.

lucie schreef:
Wolfsblut schreef:Met het correcte recept kun je een voorraad recepten op de gewenste data maken. Natuurlijk niet netjes maar dat is jouw DA ook niet. En die gasten in Engeland boeit dat voor geen meter. :mrgreen:
zo werkt het helaas niet. Ik bestel Metacam ook via internet in Engeland; scheelt me 28 euro voor hetzelfde flesje. Maar je hebt een gedateerd, ondertekend recept nodig, volledig op naam en met stempel.
En dat niet alleen, ze controleren het ook nog bij je dierenarts! ik dacht ook een slimme truuk uit te halen maar mooi dat ik het niet kreeg :devil: . Ik schreef nog dat ik het niet voor m'n lol bestelde enzo, maar niks.

Maar on topic: mijn da doet het wel, al vinden ze het niet echt leuk natuurlijk. ik heb het wel gedaan icm een consult en dan heb ik daar ook ontwormers oid gekocht om ze een beetje tegemoet te komen ( ze rekenen dan geen receptkosten). Maar ik zou het beslist goed uitleggen dat het om exact hetzelfde product gaat en hoeveel je dat wel niet bespaart op jaarbasis. Ik neem aan dat ieder normaal denkend mens er niet echt iets op tegen kan hebben om voor de goedkoopste te gaan.
Ik heb niet het idee dat het gecontroleerd wordt, anders had de dierenarts er al eerder lucht van gekregen.
De eerste keer kreeg ik het recept zelfs gratis mee. De assistentes vinden het ook de normaalste zaak van de wereld om het uit te schrijven..
Het is een praktijk met maar 1 dierenarts (en lekker dichtbij..)
Spike (kruising bordeauxdog/rottweiler) woont sinds vorig jaar maart bij ons, een heerlijke lobbes van 45 kilo!
Bumper69
Zeer actief

Pemba schreef:Heb je echt elke 3 maand een recept nodig?
Waar je het nu bestelt zullen ze ook wel weten dat het voor langdurig gebruik is.
Ik bestel het via Viovet.
https://www.viovet.co.uk/
Bumper69
Zeer actief

gyanty schreef:
Welke dierenarts is het? Drachten toch? Denk dat er wel meewerkende dierenartsen zijn hoor. Maar misschien kan je er ook met je eigen dierenarts nog uitkomen. Misschien af en toe een controle consult ofzo zodat de dierenarts wel weet waar hij het voor schrijft? En dat natuurlijk afbouwend?
Beetsterzwaag..
Hij was aan de telefoon zo vol ongeloof en onbegrip dat zijn assistentes dat zomaar uitschreven terwijl hij daar niets van af wist. Denk dat die assistentes een hele preek hebben gehad van hem. De eerste keer dat ik er om vroeg was hij met vakantie en de vervangende dierenarts vond het geen enkel probleem..
We zijn er twee weken geleden nog geweest voor een consult en inenting dus het is ook niet zo dat hij niets aan ons verdient..
Bumper69
Zeer actief

Pienda schreef:Tja, de dierenarts mist er een hoop inkomsten aan, maar vind het inderdaad erg klantonvriendelijk.

Aan de andere kant.. Een medicijn registreren kost nou eenmaal een hoop geld en de fabrikant wil er ook nog aan verdienen.
Als iedereen het vervolgens in een ander land gaat halen dan worden er in Nederland geen medicijnen meer geregistreerd en dan hebben we een groter probleem.

Desondanks zou ik zelf toch het gesprek aangaan. Het prijsverschil is wel erg groot. Anders gewoon een dierenarts zoeken die wel met je mee wil denken.
Daar reageerde hij zelf ook nog op dat hij het belachelijk vond dat die fabrikant het zoveel goedkoper leverde in Engeland. Heb nog gezegd dat hij het ook daar kan bestellen voor mij..
Ik laat het nu even rusten, kan weer 3 maanden vooruit maar moet er over twee maanden wel weer even achteraan..
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Bumper69 schreef:
gyanty schreef:
Beetsterzwaag..
Hij was aan de telefoon zo vol ongeloof en onbegrip dat zijn assistentes dat zomaar uitschreven terwijl hij daar niets van af wist. Denk dat die assistentes een hele preek hebben gehad van hem. De eerste keer dat ik er om vroeg was hij met vakantie en de vervangende dierenarts vond het geen enkel probleem..
We zijn er twee weken geleden nog geweest voor een consult en inenting dus het is ook niet zo dat hij niets aan ons verdient..
Dan naar de destijds vervangend dierenarts?
Bumper69
Zeer actief

crutz schreef:
Dan naar de destijds vervangend dierenarts?
:scratch: :scratch: Dat ik daar nog niet op gekomen ben :oohja:
Daar ga ik even naar kijken!
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ik was weg. Wat een dom gelul, hij verdiend er toch alsnog iets aan? Jammer dat het zo moet.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Is belgie/duitsland geen optie? Geen idee waar je woont maar dat scheelt een slok op een borrel. En anders idd naar de vervangend da. Hij kon de hik krijgen en was mn da ook gelijk niet meer. Na de zoveelste discussie met 'mijn' da ben ik ook naar een ander gegaan. Wat een verademing had ik veel eerder moeten doen. Vragen kunnen ook via mail of fb en je hoeft niet voor alles met hond komen opdraven voor een consult.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

_Leonie schreef:Ik was weg. Wat een dom gelul, hij verdiend er toch alsnog iets aan? Jammer dat het zo moet.
waarom jammer, opgeruimd staat netjes, afstrepen en klaar ermee, ik ga ook zo naar een andere hoor, net zo gemakkelijk :wink:
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

Mijn dierenarts adviseerde het zelfs om in het buitenland te kijken naar goedkopere medicijnen ( Vetoryl) uiteindelijk bij pet drugs online uitgekomen. Je hebt een recept nodig wat idd maar een half jaar na datum geldig is. Ik krijg keurig op tijd een mailtje dat het recept bijna verloopt en er een nieuwe moet komen. Binnen dat half jaar moet ik dus alle herhalingen afnemen ( laatste keer voor 6 maanden tegelijk besteld, scheelde in de verzendkosten) recept moet voldoen aan enkele eisen oa stempel en handtekening DA en voor de eerste keer het registratie nummer van de DA erbij, na controle werd het recept goedgekeurd en kan ik nu alleen getekende en van stempel voorziene recepten opsturen. Scheelt mij €61,- per maand !! ( ok komen nog verzendkosten overheen vandaar dat ik de maximale hoeveelheid in 1 keer bestel (£ 9,99 verzendkosten)
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

en mijn lieve dierenarts komt het recept zelf persoonlijk brengen ( als de mail vastloopt) en rekent er niets voor :E:
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
lucie
Zeer actief

Bumper69 schreef:
da's een andere site dan waar ik bestel. Ik kom daardoor net op een idee: je kunt met ditzelfde recept ook naar een andere site gaan en gewoon hetzelfde bestellen. Dan heb je in ieder geval weer genoeg voor een half jaar :wink:
Afbeelding
Bumper69
Zeer actief

lucie schreef:
Bumper69 schreef:
da's een andere site dan waar ik bestel. Ik kom daardoor net op een idee: je kunt met ditzelfde recept ook naar een andere site gaan en gewoon hetzelfde bestellen. Dan heb je in ieder geval weer genoeg voor een half jaar :wink:
Waar bestel jij dan??
lucie
Zeer actief

Bumper69 schreef:
lucie schreef:
Bumper69 schreef:
Waar bestel jij dan??
www.petmeds.co.uk ; daar hebben ze ook Apoquel zag ik
Afbeelding
Bumper69
Zeer actief

Nu kreeg ik gisteren ineens een mail van mijn dierenarts dat ze het besproken hebben en dat ze wel recepten blijven uitschrijven.
Alleen gaat de prijs van het recept van 6 euro naar 12 euro :O: :O:
Maar goed, ik informeer ook nog even bij andere dierenartsen wat zij rekenen en anders dan maar wat meer betalen...
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

€12,- voor het uitschrijven en stempelen van een papiertje? Ze konden het heen en weer krijgen. Zo ga je niet met je klanten om :U:
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

Sandra&co schreef:€12,- voor het uitschrijven en stempelen van een papiertje? Ze konden het heen en weer krijgen. Zo ga je niet met je klanten om :U:
Nou dat idd. Wat een gek zeg!
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Jezus, wat duur. Ik had vorig jaar een tijdje apoquel voor Alfil. 1 euro per tablet, bij de da, geen receptkosten.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”