Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Fantastisch

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Fantastisch

Ongelezen bericht door gonnie »

Goed zeg.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

wat goed! Heb je hier speciaal op getraind en zo ja, hoe?
onze Silky rent ook altijd meteen weg als ik de stofzuiger pak....
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
PitBullit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Pitbull
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door PitBullit »

Hoe heb je dit aangepakt? Bullit durft totaal niet in de buurt te zijn van de stofzuiger. (Staat hij bijv. midden in de huiskamer uit komt ze echt niet) en plast zelfs van angst/spanning als dat ding aangaat. Ik zet haar tegenwoordig maar even op het balkon als ik stofzuig... Maar dit zou ideaal zijn.;-)
AfbeeldingAfbeelding
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

:E: :E: :E:
AnnekeP
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door AnnekeP »

joh! dat is echt gaaf.
heb je mee info over AnimoCalm?
AnnekeP
Vaste gebruiker

dank!
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Netjes hoor! Hoe ben je zelf bij animocalm gekomen?
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Heavy schreef:
AnnekeP schreef:joh! dat is echt gaaf.
Als je nu even naar het bericht gaat wat boven mijn vorige bericht staat van Runninggirl en je klikt op de link dan kan je er alles over lezen :wink:
Ik kan daar niet lezen.
Alleen als ik mijn mailadres geef voor regelmatige info. :?
Wel fijn dat het goed werkt :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

ranetje schreef:
Heavy schreef:
Als je nu even naar het bericht gaat wat boven mijn vorige bericht staat van Runninggirl en je klikt op de link dan kan je er alles over lezen :wink:
Ik kan daar niet lezen.
AMINOCALM

€18.95

Gebruik bij: stress, onrust, angst, reactiviteit, e.d.
In capsules, dus gemakkelijk te doseren
Veilig in gebruik, werkt niet versuffend
Kwalitatieve ingrediënten (food-grade, dus zelfs geschikt voor mensen):
L-tryptofaan is een aminozuur. Het lichaam zet L-tryptofaan om in 5-HTP, wat vervolgens door de lever wordt omgezet in serotonine. Serotonine heeft een positieve invloed op de gemoedstoestand en wordt ingezet om angst en agressie bij honden te behandelen.
L-theanine helpt de hond met angst en stress om te gaan
Inositol heeft een kalmerend effect en ondersteunt de werking van spieren en zenuwen.
Magnesiumcitraat is een vorm van magnesium die gemakkelijk door de hond is op te nemen. Honden die stress of angst ervaren bouwen snel een te kort aan magnesium op
B-vitaminen (b5 en b6) ter ondersteuning van de bovenstaande aminozuren
Oók geschikt voor katten: AminoCalm voor katten.

Bevat géén vulstoffen. Dit supplement is van zeer hoge kwaliteit met food-grade ingrediënten (geschikt voor mensen)
Ik wil het wel eens bestellen voor Izzy, ben benieuwd of dit haar irreëele angst voor een vriend van me kan verminderen :ok: Jip ziet er lekker rustig uit. Merk je nog iets aan z'n gedrag? Is het echt niet versuffend?
Brindlecardi
Zeer actief

Heb je daar zelf nog een bijsluiter van waar ook mogelijke bijwerkingen op staan vermeld? Valt me op dat ik die niet kan vinden op de officiële site.
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Brindlecardi schreef:Heb je daar zelf nog een bijsluiter van waar ook mogelijke bijwerkingen op staan vermeld? Valt me op dat ik die niet kan vinden op de officiële site.
http://www.cbdvoorhonden.nl/wp-content/ ... Calm-1.pdf
ranetje schreef:
Heavy schreef:
Ik kan daar niet lezen.
Als je heel goed kijkt rechtsboven dat venster waarin gevraagd wordt om een mailadres, dan staat er in het wit 'sluiten'. Zag ik ook na heel goed kijken pas. Net als linkje naar de bijsluiter overigens, erg lichte kleur tekst dus valt niet goed op.
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

Die had ik gevonden inderdaad, maar staat niks over bijwerkingen. Terwijl als je zoekt op de ingrediënten zie je wel dat het bij mensen bijvoorbeeld maag-/darmklachten kan geven.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Sandra&co schreef:
AMINOCALM

€18.95

Gebruik bij: stress, onrust, angst, reactiviteit, e.d.
In capsules, dus gemakkelijk te doseren
Veilig in gebruik, werkt niet versuffend
Kwalitatieve ingrediënten (food-grade, dus zelfs geschikt voor mensen):
L-tryptofaan is een aminozuur. Het lichaam zet L-tryptofaan om in 5-HTP, wat vervolgens door de lever wordt omgezet in serotonine. Serotonine heeft een positieve invloed op de gemoedstoestand en wordt ingezet om angst en agressie bij honden te behandelen.
L-theanine helpt de hond met angst en stress om te gaan
Inositol heeft een kalmerend effect en ondersteunt de werking van spieren en zenuwen.
Magnesiumcitraat is een vorm van magnesium die gemakkelijk door de hond is op te nemen. Honden die stress of angst ervaren bouwen snel een te kort aan magnesium op
B-vitaminen (b5 en b6) ter ondersteuning van de bovenstaande aminozuren
Oók geschikt voor katten: AminoCalm voor katten.

Bevat géén vulstoffen. Dit supplement is van zeer hoge kwaliteit met food-grade ingrediënten (geschikt voor mensen)
Ik wil het wel eens bestellen voor Izzy, ben benieuwd of dit haar irreëele angst voor een vriend van me kan verminderen :ok: Jip ziet er lekker rustig uit. Merk je nog iets aan z'n gedrag? Is het echt niet versuffend?
Dank je wel Sandra :ok:
Ben benieuwd wat het voor Izzy doet.

Ik kan dat "sluiten" niet vinden hakunamatata :?
Daarom maar in elke hoek geklikt zonder resultaat.
Dan houdt het voor mij even op.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
runninggirl
Zeer actief

ranetje schreef:
Dank je wel Sandra :ok:
Ben benieuwd wat het voor Izzy doet.

Ik kan dat "sluiten" niet vinden hakunamatata :?
Daarom maar in elke hoek geklikt zonder resultaat.
Dan houdt het voor mij even op.
Ik zorg er voor dat het wordt aangepast want dit is uiteraard niet de bedoeling!
runninggirl
Zeer actief

Heavy schreef:Wat raar ? Maar volgens mij zijn ze de website aan het veranderen misschien dat het daardoor komt ? Ze zijn ook op facebook te vinden :wink:
Ja klopt de website heeft een nieuw uiterlijk en niet alles werkt nog naar behoren. :mann:
Sandra&co

Heb het eens besteld, ben echt benieuwd :) Na hoeveel tijd merkte je verschil in gedrag?

Je zegt dat je een halve capsule geeft, dus ik neem aan dat je hem openmaakt en dan het poeder los geeft? Is de capsule dan eigenlijk puur als 'doseringswijze' bedoelt of is dit ook om het maagdarmstelsel te beschermen?
Sandra&co

Bedankt voor de uitleg! Nou we zullen zien in ieder geval, vanmorgen een capsule in de Smuldier geduwd maar daar vrat ze keurig omheen. Dus toen toch maar opengemaakt en door een eitje gemengd. Voor een keer zal dat sowieso geen ramp zijn.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

In de bijsluiter zie ik dat het juist de bedoeling is om de inhoud van de capsule te vermengen met wat water of kvv
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Hé dat klinkt goed zeg, fantastisch zelfs :ok:

Misschien is het ook wel wat voor Puchu, alhoewel de gedachte 'dat hij dan weet dat hij niet bang/onrustig hoeft te zijn' bij hem dus niet
van toepassing is, omdat hij maanden rustig geweest is op de Selgian en het toen toch weer is begonnen.
Is het ook geschikt om eventueel een langere periode te geven denk je? Alhoewel je B6 niet over moet doseren, dat weet ik wel.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
runninggirl
Zeer actief

Caro. schreef:Hé dat klinkt goed zeg, fantastisch zelfs :ok:

Misschien is het ook wel wat voor Puchu, alhoewel de gedachte 'dat hij dan weet dat hij niet bang/onrustig hoeft te zijn' bij hem dus niet
van toepassing is, omdat hij maanden rustig geweest is op de Selgian en het toen toch weer is begonnen.
Is het ook geschikt om eventueel een langere periode te geven denk je? Alhoewel je B6 niet over moet doseren, dat weet ik wel.
Het is zo gedoseerd dat het in principe veilig is om ook een langere periode te geven.
Alleen honden die anti-depressiva gebruiken mogen het niet hebben i.v.m. de l-tryptofaan die dan gaat stapelen.
De waarschuwing voor elk supplement is dat je het bij een hond die ziek is of medicatie gebruikt altijd even zou moeten overleggen met de dierenarts.
Maar de supplementen in onze webshop zijn zo gedoseerd dat het bij normaal gebruik bij gezonde honden zelfs op lange termijn geen problemen geeft. Maar het is gewoon niet aan te raden. Het is bedoeld om training makkelijker te maken of een moeilijkere periode door te komen. Niet om de rest van het leven dagelijks te geven.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik ga overwegen om het aan Elco te geven. Ik zie bij hem wel vooruitgang qua meer ontspannen worden met Gait erbij, maar als zo'n supplement kan helpen, zou dat nou zijn. Waarschijnlijk is z'n emmertje dan aan het begin van een wandeling ook minder vol, waardoor het leren negeren van tegemoetkomende honden ook makkelijker zou kunnen worden. Ook daar boeken we al successen mee, maar als dat ondersteund kan worden met een supplement, zou dat natuurlijk wel mooi zijn
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

runninggirl schreef:

Het is zo gedoseerd dat het in principe veilig is om ook een langere periode te geven.
Alleen honden die anti-depressiva gebruiken mogen het niet hebben i.v.m. de l-tryptofaan die dan gaat stapelen.
De waarschuwing voor elk supplement is dat je het bij een hond die ziek is of medicatie gebruikt altijd even zou moeten overleggen met de dierenarts.
Maar de supplementen in onze webshop zijn zo gedoseerd dat het bij normaal gebruik bij gezonde honden zelfs op lange termijn geen problemen geeft. Maar het is gewoon niet aan te raden. Het is bedoeld om training makkelijker te maken of een moeilijkere periode door te komen. Niet om de rest van het leven dagelijks te geven.
Het zou dus niet met Selgian tegelijk gegeven mogen worden? Enig idee hoelang moet het één gestopt zijn voordat het andere gegeven mag worden?

Ik weet dus niet wat Puchu mankeert: hij is 10 jaar oud, nooit angstig geweest of onrustig en vorig jaar juni is het vreemde gedrag begonnen
na een erge ketamine reactie voor een operatie. Gedrag: 's avonds vanaf ca. 21.30 uur onrustig, stilstaan en onbereikbaar zijn, en als wij naar
bed gaan dan gaat hij erg piepen, raakt helemaal over zijn toeren (bloedhete kop) en sinds kort ook af en toe slopen erbij.
Het gedrag begint al als wij nog gewoon beneden zijn. Overdag zijn er geen problemen, ook niet met alleen zijn.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
runninggirl
Zeer actief

Caro. schreef:
runninggirl schreef:

Het zou dus niet met Selgian tegelijk gegeven mogen worden? Enig idee hoelang moet het één gestopt zijn voordat het andere gegeven mag worden?

Ik weet dus niet wat Puchu mankeert: hij is 10 jaar oud, nooit angstig geweest of onrustig en vorig jaar juni is het vreemde gedrag begonnen
na een erge ketamine reactie voor een operatie. Gedrag: 's avonds vanaf ca. 21.30 uur onrustig, stilstaan en onbereikbaar zijn, en als wij naar
bed gaan dan gaat hij erg piepen, raakt helemaal over zijn toeren (bloedhete kop) en sinds kort ook af en toe slopen erbij.
Het gedrag begint al als wij nog gewoon beneden zijn. Overdag zijn er geen problemen, ook niet met alleen zijn.
Hoe lang je er eerst mee gestopt moet zijn durf ik niet te zeggen, dat zou je bij de dierenarts moeten navragen. Ik stuur je straks een PB met meer informatie voor je, moet nu eerst even de deur uit.
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Heavy schreef:Weer een vooruitgang . Ik ben vandaag naast de normale werktijden nog een uurtje weggeweest en Jip was gewoon rustig :ok: en vanavond ben ik gaan werken ( wat zelden voorkomt ) en Jip loopt normaal dan altijd de hele avond onrustig te zijn maar hij was nu rustig zei vriend :cheer: hij lag soms wel bij de deur te wachten maar ging ook in zijn mand liggen . En eerder liep hij net zolang te trippelen dat vriend er gek van werd en hem in de hal liet waar Jip naar buiten ging zitten kijken .
Goed zo :ok: :ok:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
AnnekeP
Vaste gebruiker

ik krijg een proefpakketje, wij gaan t ook proberen als ondersteuning :) ben superbenieuwd!
Sandra&co

Ik ben voorzichtig positief. Izzy lijkt minder te reageren als er mensen voor het raam langslopen, normaal springt ze dan op om mopperend te controleren of ze echt weg zijn, nu kijkt ze alleen nog op. Ook spelen met de kat zit er sinds gister weer regelmatig bij. Ik ga dus gewoon nog even door :ok:
AnnekeP
Vaste gebruiker

Jeetje. Wat goed Sandra! Hoeveel dagen heb jij t nu gegeven?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
runninggirl
Zeer actief

Heavy schreef:Het heeft gisteren in de middag best een paar keer hard geregend op het raam maar Jip sliep gewoon door . Vandaag verwachten ze onweer . Ik ben benieuwd .
Het zou echt heel mooi zijn als je ook daarin vooruitgang boekt.
Bij Jura heeft het wel echt geholpen haar vuurwerkangst beheersbaar te maken maar daar hebben we daarnaast ook veel op getraind.
runninggirl
Zeer actief

Heavy schreef:
runninggirl schreef:
Heavy schreef:Het heeft gisteren in de middag best een paar keer hard geregend op het raam maar Jip sliep gewoon door . Vandaag verwachten ze onweer . Ik ben benieuwd .
Het zou echt heel mooi zijn als je ook daarin vooruitgang boekt.
Bij Jura heeft het wel echt geholpen haar vuurwerkangst beheersbaar te maken maar daar hebben we daarnaast ook veel op getraind.
Heb je dat met een cd getraind ? Jip is eigenlijk nooit bang geweest voor vuurwerk maar omdat hij in dat circkeltje zat van alles wat hard geluid maakt is eng kwam vuurwerk daar ook bij .

Onweer is hij ook nooit bang voor geweest maar een paar jaar geleden sloeg de bliksem in in de straat en dat gaf wel een hele grote knal dus sindsdien is hij er wel bang voor .

Ik ben de AminoCalm aan het afbouwen en ik geef het nu om de dag .
Hij lijkt ' s avonds wel iets onrustiger en gooit weer al zijn kussens uit zijn mand .
Geen speciale CD, wel youtubeflimpjes en vuurwerkgeluiden luisteren (iedere training het geluid iets harder zolang er maar geen reactie te zien was bij haar).
En ondertussen heel veel kattenvoer voeren.
Sandra&co

AnnekeP schreef:Jeetje. Wat goed Sandra! Hoeveel dagen heb jij t nu gegeven?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dit is pas de 4e dag. Ze is overigens echt totaal niet versuft of zo, waar ik eerst bang voor was. Ze is net zo monter als altijd, maar de zenuwachtigheid in bepaalde situaties is flink aan het verminderen. Ik train er wel naast hè, het is geen wondermiddel an sich.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”