Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Fantastisch
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Re: Fantastisch
Goed zeg.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
- Aantal honden: 3
wat goed! Heb je hier speciaal op getraind en zo ja, hoe?
onze Silky rent ook altijd meteen weg als ik de stofzuiger pak....
onze Silky rent ook altijd meteen weg als ik de stofzuiger pak....

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- PitBullit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Pitbull
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hoe heb je dit aangepakt? Bullit durft totaal niet in de buurt te zijn van de stofzuiger. (Staat hij bijv. midden in de huiskamer uit komt ze echt niet) en plast zelfs van angst/spanning als dat ding aangaat. Ik zet haar tegenwoordig maar even op het balkon als ik stofzuig... Maar dit zou ideaal zijn.

- runninggirl
- Zeer actief
- AnnekeP
- Vaste gebruiker
joh! dat is echt gaaf.
heb je mee info over AnimoCalm?
- AnnekeP
- Vaste gebruiker
dank!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Netjes hoor! Hoe ben je zelf bij animocalm gekomen?
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik kan daar niet lezen.Heavy schreef:Als je nu even naar het bericht gaat wat boven mijn vorige bericht staat van Runninggirl en je klikt op de link dan kan je er alles over lezenAnnekeP schreef:joh! dat is echt gaaf.
Alleen als ik mijn mailadres geef voor regelmatige info.

Wel fijn dat het goed werkt

ranetje schreef:Ik kan daar niet lezen.Heavy schreef:Als je nu even naar het bericht gaat wat boven mijn vorige bericht staat van Runninggirl en je klikt op de link dan kan je er alles over lezenAnnekeP schreef:joh! dat is echt gaaf.
Ik wil het wel eens bestellen voor Izzy, ben benieuwd of dit haar irreëele angst voor een vriend van me kan verminderenAMINOCALM
€18.95
Gebruik bij: stress, onrust, angst, reactiviteit, e.d.
In capsules, dus gemakkelijk te doseren
Veilig in gebruik, werkt niet versuffend
Kwalitatieve ingrediënten (food-grade, dus zelfs geschikt voor mensen):
L-tryptofaan is een aminozuur. Het lichaam zet L-tryptofaan om in 5-HTP, wat vervolgens door de lever wordt omgezet in serotonine. Serotonine heeft een positieve invloed op de gemoedstoestand en wordt ingezet om angst en agressie bij honden te behandelen.
L-theanine helpt de hond met angst en stress om te gaan
Inositol heeft een kalmerend effect en ondersteunt de werking van spieren en zenuwen.
Magnesiumcitraat is een vorm van magnesium die gemakkelijk door de hond is op te nemen. Honden die stress of angst ervaren bouwen snel een te kort aan magnesium op
B-vitaminen (b5 en b6) ter ondersteuning van de bovenstaande aminozuren
Oók geschikt voor katten: AminoCalm voor katten.
Bevat géén vulstoffen. Dit supplement is van zeer hoge kwaliteit met food-grade ingrediënten (geschikt voor mensen)

-
- Zeer actief
Heb je daar zelf nog een bijsluiter van waar ook mogelijke bijwerkingen op staan vermeld? Valt me op dat ik die niet kan vinden op de officiële site.
- hakunamatata
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
http://www.cbdvoorhonden.nl/wp-content/ ... Calm-1.pdfBrindlecardi schreef:Heb je daar zelf nog een bijsluiter van waar ook mogelijke bijwerkingen op staan vermeld? Valt me op dat ik die niet kan vinden op de officiële site.
Als je heel goed kijkt rechtsboven dat venster waarin gevraagd wordt om een mailadres, dan staat er in het wit 'sluiten'. Zag ik ook na heel goed kijken pas. Net als linkje naar de bijsluiter overigens, erg lichte kleur tekst dus valt niet goed op.ranetje schreef:Ik kan daar niet lezen.Heavy schreef:Als je nu even naar het bericht gaat wat boven mijn vorige bericht staat van Runninggirl en je klikt op de link dan kan je er alles over lezenAnnekeP schreef:joh! dat is echt gaaf.
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~

-
- Zeer actief
Die had ik gevonden inderdaad, maar staat niks over bijwerkingen. Terwijl als je zoekt op de ingrediënten zie je wel dat het bij mensen bijvoorbeeld maag-/darmklachten kan geven.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dank je wel SandraSandra&co schreef:Ik wil het wel eens bestellen voor Izzy, ben benieuwd of dit haar irreëele angst voor een vriend van me kan verminderenAMINOCALM
€18.95
Gebruik bij: stress, onrust, angst, reactiviteit, e.d.
In capsules, dus gemakkelijk te doseren
Veilig in gebruik, werkt niet versuffend
Kwalitatieve ingrediënten (food-grade, dus zelfs geschikt voor mensen):
L-tryptofaan is een aminozuur. Het lichaam zet L-tryptofaan om in 5-HTP, wat vervolgens door de lever wordt omgezet in serotonine. Serotonine heeft een positieve invloed op de gemoedstoestand en wordt ingezet om angst en agressie bij honden te behandelen.
L-theanine helpt de hond met angst en stress om te gaan
Inositol heeft een kalmerend effect en ondersteunt de werking van spieren en zenuwen.
Magnesiumcitraat is een vorm van magnesium die gemakkelijk door de hond is op te nemen. Honden die stress of angst ervaren bouwen snel een te kort aan magnesium op
B-vitaminen (b5 en b6) ter ondersteuning van de bovenstaande aminozuren
Oók geschikt voor katten: AminoCalm voor katten.
Bevat géén vulstoffen. Dit supplement is van zeer hoge kwaliteit met food-grade ingrediënten (geschikt voor mensen)Jip ziet er lekker rustig uit. Merk je nog iets aan z'n gedrag? Is het echt niet versuffend?

Ben benieuwd wat het voor Izzy doet.
Ik kan dat "sluiten" niet vinden hakunamatata

Daarom maar in elke hoek geklikt zonder resultaat.
Dan houdt het voor mij even op.
- runninggirl
- Zeer actief
Ik zorg er voor dat het wordt aangepast want dit is uiteraard niet de bedoeling!ranetje schreef:
Dank je wel Sandra
Ben benieuwd wat het voor Izzy doet.
Ik kan dat "sluiten" niet vinden hakunamatata
Daarom maar in elke hoek geklikt zonder resultaat.
Dan houdt het voor mij even op.
- runninggirl
- Zeer actief
Ja klopt de website heeft een nieuw uiterlijk en niet alles werkt nog naar behoren.Heavy schreef:Wat raar ? Maar volgens mij zijn ze de website aan het veranderen misschien dat het daardoor komt ? Ze zijn ook op facebook te vinden

Heb het eens besteld, ben echt benieuwd
Na hoeveel tijd merkte je verschil in gedrag?
Je zegt dat je een halve capsule geeft, dus ik neem aan dat je hem openmaakt en dan het poeder los geeft? Is de capsule dan eigenlijk puur als 'doseringswijze' bedoelt of is dit ook om het maagdarmstelsel te beschermen?

Je zegt dat je een halve capsule geeft, dus ik neem aan dat je hem openmaakt en dan het poeder los geeft? Is de capsule dan eigenlijk puur als 'doseringswijze' bedoelt of is dit ook om het maagdarmstelsel te beschermen?
Bedankt voor de uitleg! Nou we zullen zien in ieder geval, vanmorgen een capsule in de Smuldier geduwd maar daar vrat ze keurig omheen. Dus toen toch maar opengemaakt en door een eitje gemengd. Voor een keer zal dat sowieso geen ramp zijn.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
In de bijsluiter zie ik dat het juist de bedoeling is om de inhoud van de capsule te vermengen met wat water of kvv
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Hé dat klinkt goed zeg, fantastisch zelfs
Misschien is het ook wel wat voor Puchu, alhoewel de gedachte 'dat hij dan weet dat hij niet bang/onrustig hoeft te zijn' bij hem dus niet
van toepassing is, omdat hij maanden rustig geweest is op de Selgian en het toen toch weer is begonnen.
Is het ook geschikt om eventueel een langere periode te geven denk je? Alhoewel je B6 niet over moet doseren, dat weet ik wel.

Misschien is het ook wel wat voor Puchu, alhoewel de gedachte 'dat hij dan weet dat hij niet bang/onrustig hoeft te zijn' bij hem dus niet
van toepassing is, omdat hij maanden rustig geweest is op de Selgian en het toen toch weer is begonnen.
Is het ook geschikt om eventueel een langere periode te geven denk je? Alhoewel je B6 niet over moet doseren, dat weet ik wel.
- runninggirl
- Zeer actief
Het is zo gedoseerd dat het in principe veilig is om ook een langere periode te geven.Caro. schreef:Hé dat klinkt goed zeg, fantastisch zelfs![]()
Alleen honden die anti-depressiva gebruiken mogen het niet hebben i.v.m. de l-tryptofaan die dan gaat stapelen.
De waarschuwing voor elk supplement is dat je het bij een hond die ziek is of medicatie gebruikt altijd even zou moeten overleggen met de dierenarts.
Maar de supplementen in onze webshop zijn zo gedoseerd dat het bij normaal gebruik bij gezonde honden zelfs op lange termijn geen problemen geeft. Maar het is gewoon niet aan te raden. Het is bedoeld om training makkelijker te maken of een moeilijkere periode door te komen. Niet om de rest van het leven dagelijks te geven.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Ik ga overwegen om het aan Elco te geven. Ik zie bij hem wel vooruitgang qua meer ontspannen worden met Gait erbij, maar als zo'n supplement kan helpen, zou dat nou zijn. Waarschijnlijk is z'n emmertje dan aan het begin van een wandeling ook minder vol, waardoor het leren negeren van tegemoetkomende honden ook makkelijker zou kunnen worden. Ook daar boeken we al successen mee, maar als dat ondersteund kan worden met een supplement, zou dat natuurlijk wel mooi zijn
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Het zou dus niet met Selgian tegelijk gegeven mogen worden? Enig idee hoelang moet het één gestopt zijn voordat het andere gegeven mag worden?runninggirl schreef:Het is zo gedoseerd dat het in principe veilig is om ook een langere periode te geven.Caro. schreef:Hé dat klinkt goed zeg, fantastisch zelfs![]()
Alleen honden die anti-depressiva gebruiken mogen het niet hebben i.v.m. de l-tryptofaan die dan gaat stapelen.
De waarschuwing voor elk supplement is dat je het bij een hond die ziek is of medicatie gebruikt altijd even zou moeten overleggen met de dierenarts.
Maar de supplementen in onze webshop zijn zo gedoseerd dat het bij normaal gebruik bij gezonde honden zelfs op lange termijn geen problemen geeft. Maar het is gewoon niet aan te raden. Het is bedoeld om training makkelijker te maken of een moeilijkere periode door te komen. Niet om de rest van het leven dagelijks te geven.
Ik weet dus niet wat Puchu mankeert: hij is 10 jaar oud, nooit angstig geweest of onrustig en vorig jaar juni is het vreemde gedrag begonnen
na een erge ketamine reactie voor een operatie. Gedrag: 's avonds vanaf ca. 21.30 uur onrustig, stilstaan en onbereikbaar zijn, en als wij naar
bed gaan dan gaat hij erg piepen, raakt helemaal over zijn toeren (bloedhete kop) en sinds kort ook af en toe slopen erbij.
Het gedrag begint al als wij nog gewoon beneden zijn. Overdag zijn er geen problemen, ook niet met alleen zijn.
- runninggirl
- Zeer actief
Hoe lang je er eerst mee gestopt moet zijn durf ik niet te zeggen, dat zou je bij de dierenarts moeten navragen. Ik stuur je straks een PB met meer informatie voor je, moet nu eerst even de deur uit.Caro. schreef:Het zou dus niet met Selgian tegelijk gegeven mogen worden? Enig idee hoelang moet het één gestopt zijn voordat het andere gegeven mag worden?runninggirl schreef:Het is zo gedoseerd dat het in principe veilig is om ook een langere periode te geven.Caro. schreef:Hé dat klinkt goed zeg, fantastisch zelfs![]()
Ik weet dus niet wat Puchu mankeert: hij is 10 jaar oud, nooit angstig geweest of onrustig en vorig jaar juni is het vreemde gedrag begonnen
na een erge ketamine reactie voor een operatie. Gedrag: 's avonds vanaf ca. 21.30 uur onrustig, stilstaan en onbereikbaar zijn, en als wij naar
bed gaan dan gaat hij erg piepen, raakt helemaal over zijn toeren (bloedhete kop) en sinds kort ook af en toe slopen erbij.
Het gedrag begint al als wij nog gewoon beneden zijn. Overdag zijn er geen problemen, ook niet met alleen zijn.
- Tineke
- Zeer actief
Goed zoHeavy schreef:Weer een vooruitgang . Ik ben vandaag naast de normale werktijden nog een uurtje weggeweest en Jip was gewoon rustigen vanavond ben ik gaan werken ( wat zelden voorkomt ) en Jip loopt normaal dan altijd de hele avond onrustig te zijn maar hij was nu rustig zei vriend
hij lag soms wel bij de deur te wachten maar ging ook in zijn mand liggen . En eerder liep hij net zolang te trippelen dat vriend er gek van werd en hem in de hal liet waar Jip naar buiten ging zitten kijken .

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- AnnekeP
- Vaste gebruiker
ik krijg een proefpakketje, wij gaan t ook proberen als ondersteuning
ben superbenieuwd!

Ik ben voorzichtig positief. Izzy lijkt minder te reageren als er mensen voor het raam langslopen, normaal springt ze dan op om mopperend te controleren of ze echt weg zijn, nu kijkt ze alleen nog op. Ook spelen met de kat zit er sinds gister weer regelmatig bij. Ik ga dus gewoon nog even door 

- AnnekeP
- Vaste gebruiker
Jeetje. Wat goed Sandra! Hoeveel dagen heb jij t nu gegeven?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- runninggirl
- Zeer actief
Het zou echt heel mooi zijn als je ook daarin vooruitgang boekt.Heavy schreef:Het heeft gisteren in de middag best een paar keer hard geregend op het raam maar Jip sliep gewoon door . Vandaag verwachten ze onweer . Ik ben benieuwd .
Bij Jura heeft het wel echt geholpen haar vuurwerkangst beheersbaar te maken maar daar hebben we daarnaast ook veel op getraind.
- runninggirl
- Zeer actief
Geen speciale CD, wel youtubeflimpjes en vuurwerkgeluiden luisteren (iedere training het geluid iets harder zolang er maar geen reactie te zien was bij haar).Heavy schreef:Heb je dat met een cd getraind ? Jip is eigenlijk nooit bang geweest voor vuurwerk maar omdat hij in dat circkeltje zat van alles wat hard geluid maakt is eng kwam vuurwerk daar ook bij .runninggirl schreef:Het zou echt heel mooi zijn als je ook daarin vooruitgang boekt.Heavy schreef:Het heeft gisteren in de middag best een paar keer hard geregend op het raam maar Jip sliep gewoon door . Vandaag verwachten ze onweer . Ik ben benieuwd .
Bij Jura heeft het wel echt geholpen haar vuurwerkangst beheersbaar te maken maar daar hebben we daarnaast ook veel op getraind.
Onweer is hij ook nooit bang voor geweest maar een paar jaar geleden sloeg de bliksem in in de straat en dat gaf wel een hele grote knal dus sindsdien is hij er wel bang voor .
Ik ben de AminoCalm aan het afbouwen en ik geef het nu om de dag .
Hij lijkt ' s avonds wel iets onrustiger en gooit weer al zijn kussens uit zijn mand .
En ondertussen heel veel kattenvoer voeren.
Dit is pas de 4e dag. Ze is overigens echt totaal niet versuft of zo, waar ik eerst bang voor was. Ze is net zo monter als altijd, maar de zenuwachtigheid in bepaalde situaties is flink aan het verminderen. Ik train er wel naast hè, het is geen wondermiddel an sich.AnnekeP schreef:Jeetje. Wat goed Sandra! Hoeveel dagen heb jij t nu gegeven?