Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welk merk kvv
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Aantal honden: 0
Welk merk kvv
Hallo allemaal
Hier ben ik weer even met een vraag over vers vlees.
Heb begrepen dat dit onder kvv valt.
Welk merk hebben jullie goede ervaring mee...voor een doberpup en met hoeveel weken starten jullie? Meteen met 8 weken...lijkt me wat vroeg.
We gaan 2 dagen per week kvv geven en de rest farm food brokjes.
Is het dan het beste 2 dagen vlees achter elkaar bijvoorbeeld maandag en dinsdag of verdelen over de week.
Hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden en ervaringen willen delen!
Groetjes Helma
Hier ben ik weer even met een vraag over vers vlees.
Heb begrepen dat dit onder kvv valt.
Welk merk hebben jullie goede ervaring mee...voor een doberpup en met hoeveel weken starten jullie? Meteen met 8 weken...lijkt me wat vroeg.
We gaan 2 dagen per week kvv geven en de rest farm food brokjes.
Is het dan het beste 2 dagen vlees achter elkaar bijvoorbeeld maandag en dinsdag of verdelen over de week.
Hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden en ervaringen willen delen!
Groetjes Helma
Re: Welk merk kvv
hier gaan de puppen direct op kvv ,maar ik voer helemaal geen brokken,alleen vers..wat alle honden hier heel graag eten is ahv breda,echt nog nooit een hond mee gemaakt welke dat niet lustte,verder geef ik ze smuldier,maar hier gaan ze al vrij snel over naar grote stukken vlees eten ( BARF-en) dus ja,er wordt niet heel veel kvv gevoerd uiteindelijk.
aangezien ik geen brokken voer weet ik niet hoe je het beste kan voeren als je het maar ten dele wil gaan voeren,dus daar kan ik je niet mee helpen
aangezien ik geen brokken voer weet ik niet hoe je het beste kan voeren als je het maar ten dele wil gaan voeren,dus daar kan ik je niet mee helpen

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Vanaf 3 weken zijn mijn beide honden bij hun fokkers op kvv afgespeend ... kan dus prima hoor. Ik zou meerdere merken afwisselen zelf voer ik.oa Lotgering, Dogmeat, Kivo, Tamro en Tamro Barfflakes. Daarnaast eens per week BARF dus echte stukken vlees en bot of prooidieren.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik voer Lotgering. Elco is daar in het nest al op afgespeend. Gait is op andere merken kvv en op barf afgespeend. Beide waren dus vanaf zo'n 3 weken al aan rauw vlees gewend. Elco houdt niet echt van heel fijngemalen kvv, Gait eet alles. Dus vandaar Lotgering. Goed betaalbaar, mooie kwaliteit, vrij grove maling en beide hondjes doen het er uitstekend op. Brokjes krijgen ze als beloning
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb nu Lotgering maar geef over het algemeen Smuldier. Op de een of andere manier kom ik daar steeds weer op terug. Ik heb nu nog 2 kratten lotgering, en die voer ik op omdat het zonde is om weg te gooien, maar smuldier bevalt me toch beter
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
-
- Zeer actief
Ik voer hoofdzakelijk kvv van Honden eten gezond. Ben daar heel tevreden over. Het vlees ziet er goed uit, ruikt goed en mijn honden eten het graag, zelfs mijn kieskeurige eter. De prijs/kwaliteit verhouding vind ik erg goed. Ik voer daarnaast ook Rodi en Smuldier ter afwisseling.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Mijn honden gaan als pup (rond de 7 weken) direct op kvv, KIVO in mijn geval
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Waarom is 8 weken vroeg? Hij moet toch eten? 
Ik geef Darf Eko, das biologisch en toch niet duur. Soms geef ik Smuldier, als de Darf op is. Hiervoor gaf ik Carnibest, das ook prima.

Ik geef Darf Eko, das biologisch en toch niet duur. Soms geef ik Smuldier, als de Darf op is. Hiervoor gaf ik Carnibest, das ook prima.
-
- Actief
Ik dacht eerst wennen aan brokjes...vandaar dat ik dacht dat het te vroeg was
Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
KVV is volgens de meeste mensen gezonder, dus hoe vroeger hoe beter lijkt me. Wel rustig laten wennen als hij bij de fokker wel brok krijgt.laheije37 schreef:Ik dacht eerst wennen aan brokjes...vandaar dat ik dacht dat het te vroeg was
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
De honden die hier als pup binnen komen krijgen bij mij vanaf dag 1 smuldier, kippenkarkassen, en wat verder ter tafel komt aan rauw vlees. Maar 90% smuldier.
Alle volwassenen honden die hier komen krijgen ook vanaf dag 1 smuldier, ik doe niet aan mixen en wennen. Moet altijd wel lachen bij de volwassen honden die hier komen, regelmatig krijg ik erbij gezegd, het is geen goede eter hoor....Nou weinig last van ze trekken je de bak nog net niet uit de handen.
Alle volwassenen honden die hier komen krijgen ook vanaf dag 1 smuldier, ik doe niet aan mixen en wennen. Moet altijd wel lachen bij de volwassen honden die hier komen, regelmatig krijg ik erbij gezegd, het is geen goede eter hoor....Nou weinig last van ze trekken je de bak nog net niet uit de handen.

Gr. Aniek

-
- Zeer actief
Rowan is, tot mijn vreugde, van een vers-voer-fokker, dus die weet niet beter dan vers vlees. Hij krijgt meestal barf (zelf samenstellen) maar soms ook kvv. Dan kijk ik wat er is, wat ik kan en wil kopen en dat krijgt hij. Van Smuldier tot Dogmeat tot Carnibest.
Tristan is met 8,5 week (toen hij kwam) direct overgegaan op vers. Hij heeft verschillende merken gegeten en doet het nu prima op Dogmeat en Smuldier.
Ik hoop dat een eventueel volgende pup ook weer (deels) vers wordt gespeend.. ook die pup zal dan hier meteen op vers gaan/blijven.
Suzanne
Tristan is met 8,5 week (toen hij kwam) direct overgegaan op vers. Hij heeft verschillende merken gegeten en doet het nu prima op Dogmeat en Smuldier.
Ik hoop dat een eventueel volgende pup ook weer (deels) vers wordt gespeend.. ook die pup zal dan hier meteen op vers gaan/blijven.
Suzanne
- Benthe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Jack Russel - Aantal honden: 1
Nanna schreef:Als je het leuk vindt om deels kvv te voeren en niet veel vriezerruimte hebt dan zou ik Smuldier geven. Dat kun je gewoon met de daagse boodschappen meenemen vanaf de supermarkt. Handig te stapelen pakjes van 400 gr./stuk.
Ik heb één vriezerlaatje ter beschikking voor kvv voor vier honden dus het moet te doen zijn![]()
Zelf geef ik 's morgens kvv en 's middags brok en dat gaat al jaren prima.Soms met wat tafelrestjes, een gekookt eitje en wat biologische zonnebloemolie of zalmolie. Ze blinken je tegemoet.
Ik voer op dezelfde wijze alleen niet dagelijks, ik sla ook wel eens wat weken over qua vers of qua brokken.. Heb ook een beperkte vriesruimte en bestel met een aantal grootverbruikers mee met 10 rollen, het is wat zij bestellen en dat zijn allerhande merken.
-
- Actief
Ja de vriezer is nu altijd al vol...dus we moeten al plaats maken. Dat zal nog wel lukken..maar voor elke dag niet denk ik. Vandaar 2 dagen per week. En dat ei...hoevaak geef je dat?
-
- Actief
Sommige zeggen rauw ei voor de vacht...hier lees ik ook gekookt...wat is beter?
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Beau at Carnibest en de pup gaat ook opgroeien op Carnibest. Dan weet ik zeker dat het compleet is en de kwaliteit is super. Eventueel wil ik bijgeven met merken als Alaska, Natural Petfood, Naturis, Daily Meat, Farm Food Fresh en Natures Menu, maar dat is gewoon ter afwisseling, de basis zal denk ik altijd Carnibest zijn. Nu moet ik er wel bijzeggen dat ik met KVV werk, dus ik kom ontzettend makkelijk aan deze merken, haha. En ik geef zelf rauw ei bij, met schaal en al, hebben ze direct wat te doen.

-
- Zeer actief
Onze pup kreeg al vers bij de fokker, en ik voerde al Lotgering. In combi met brokken omdat ik een teefje kreeg die eigenlijk altijd paté van Lidl kreeg en ze eerst wat moeilijk KVV at.
Nu eet die teef tegenwoordig net zo graag de lotgering, en pens, en grotere stukken vers vlees. Maar voor het gemak voeren we in de ochtend brokken en in de avond krijgen ze Lotgering. Vaak aangevuld met restjes van ons eten.
Ei geef ik meestal gekookt.
Nu eet die teef tegenwoordig net zo graag de lotgering, en pens, en grotere stukken vers vlees. Maar voor het gemak voeren we in de ochtend brokken en in de avond krijgen ze Lotgering. Vaak aangevuld met restjes van ons eten.
Ei geef ik meestal gekookt.
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Ik heb 2 pups gehad die bij de fokker afgespeent zijn op brok
Die gingen zodra ze hier thuis kwamen meteen op vers , en nooit ergens last van gehad
De oudste heeft bij de fokker een combi van brok en kvv gehad , zij en Kyto zijn de enige hier die weten wat brok is
Ziva is afgespeent op vers, en dat ging hier gewoon verder, de andere 3 zijn hier geboren en ook afgespeent op kvv met wat barfspul
Bij smuldier moet je wel opletten dat er een niet natuurlijke calciumbron in zit
Velen vinden het helemaal geweldig , ik ben er niet zo kapot van en al zeker niet met een pup in de groei. Dan heb ik liever iets met een natuurlijke calciumbron.
Mja dat is maar net wat je wilt natuurlijk
Wij voeren Kivo en hebben daar speciaal een hele grote vriezer voor staan waar 400 kg in past ( hebben 6 Duitse herders dus dat hebben we wel nodig )
Maar ik heb ook een pupkoper die maar alleen is en die is begonnen met een klein vriesvakje boven de koelkast en die haalde dan voor 1 week wat rollen bij de Boerenbond/Welkoop ( tegenwoordig heeft ze een klein tafelmodel vriezertje van marktplaats staan )
Er zijn ook dierenwinkels die tegenwoordig diverse merken verkopen en dan kan je best voor 1 weekje wat meenemen
Die gingen zodra ze hier thuis kwamen meteen op vers , en nooit ergens last van gehad
De oudste heeft bij de fokker een combi van brok en kvv gehad , zij en Kyto zijn de enige hier die weten wat brok is
Ziva is afgespeent op vers, en dat ging hier gewoon verder, de andere 3 zijn hier geboren en ook afgespeent op kvv met wat barfspul
Bij smuldier moet je wel opletten dat er een niet natuurlijke calciumbron in zit
Velen vinden het helemaal geweldig , ik ben er niet zo kapot van en al zeker niet met een pup in de groei. Dan heb ik liever iets met een natuurlijke calciumbron.
Mja dat is maar net wat je wilt natuurlijk
Wij voeren Kivo en hebben daar speciaal een hele grote vriezer voor staan waar 400 kg in past ( hebben 6 Duitse herders dus dat hebben we wel nodig )
Maar ik heb ook een pupkoper die maar alleen is en die is begonnen met een klein vriesvakje boven de koelkast en die haalde dan voor 1 week wat rollen bij de Boerenbond/Welkoop ( tegenwoordig heeft ze een klein tafelmodel vriezertje van marktplaats staan )
Er zijn ook dierenwinkels die tegenwoordig diverse merken verkopen en dan kan je best voor 1 weekje wat meenemen
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
-
- Zeer actief
Ik heb trouwens ook een tafelmodel vrieskist aangeschaft toen ik met de andere honden volledig op vers overging. Daarvoor had ik 1 lade in de koelvriescombi die ik voor het vlees van de honden gebruikte.
-
- Actief
En de schaal dan...toch verteerbaar?
-
- Zeer actief
Ik had een hond die de schaal ook gewoon op at. En daar zit calcium in dus is prima voor de hond volgens mij. Maar de anderen eten om de schaal heen
die believen het niet.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Rauw wel... gekookt nietlaheije37 schreef:En de schaal dan...toch verteerbaar?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Actief
Danke voor jullie antwoorden..het is mij duidelijk