Nou, barst los!
Moderator: moderatorteam
dat denk ik ook niet. Pom is 56 cm en 31 kilo, die is echt veel plomperLongFields schreef:55 centimeter en 31 kilo? 1 van beiden lijkt me niet te kloppen als ik de foto's van hem zie.
Jaaaaaaa!!Heavy schreef:Border collie?
Lijkt mij ook. Het verschil tussen Oor (+- 50 cm) en Timo staand:sbientje schreef:hij lijkt me minstens 60 cm als ik dat zo zie. hij deed me wat aan een beauceron denken trouwens, maar ik weet nit precies waarom
Nee daar heb ik echt geen idee van.Heavy schreef:Heb je de moeder gezien ? Is het een korthaar border collie?
Dat heeft de vorige eigenaresse ons verteld. Zoals ik haar inschat - eerlijk, recht door zee, veel verstand van en ervaring met honden (vooral veedrijvers) - lijkt me dat betrouwbare informatie.Heavy schreef:Hoe weet je dan dat het een rasechte border collie is ?mijke schreef:Nee daar heb ik echt geen idee van.Heavy schreef:Heb je de moeder gezien ? Is het een korthaar border collie?
Dat hoeft niet. Langhaar is recessief dus één van de ouders moet kortharig zijn geweest maar dat had ook de vader kunnen zijn geweest.Heavy schreef:Heb je de moeder gezien ? Is het een korthaar border collie?
Tapas is 62 centimeter hoog en geen ranke hond, en zij weegt "maar" 28 kilo.sbientje schreef:dat denk ik ook niet. Pom is 56 cm en 31 kilo, die is echt veel plomperLongFields schreef:55 centimeter en 31 kilo? 1 van beiden lijkt me niet te kloppen als ik de foto's van hem zie.en met 55 cm toren je echt niet uit boven een DH
Ja, dat is het gokgedeelte van dit topic. Zelf heb ik tot nu toe nog niks plausibels kunnen verzinnen, wetende dat de moeder een bordercollie is. Het moet vooral groter zijn dan een bordercollie denk ik. Oh en wat me ook opvalt is dat hij zijn staart in een krul vaak hoog draagt, soms ook op de rug. Dat doen bordercollies niet bij mijn weten dus dat zou dan van de vader moeten komen. En de ruwige vacht lijkt me ook van de vader, of hebben kortharige collies dat ook?ZivaNomi schreef:Grappig. Ik had een border collie niet verwacht om eerlijk te zijn. Wat zou de papa kunnen zijn dan?
Waar komt Timo vandaan, gewoon van Nederlandse origine of is het een hond die uit het buitenland afkomstig is?mijke schreef:Ja, dat is het gokgedeelte van dit topic. Zelf heb ik tot nu toe nog niks plausibels kunnen verzinnen, wetende dat de moeder een bordercollie is. Het moet vooral groter zijn dan een bordercollie denk ik. Oh en wat me ook opvalt is dat hij zijn staart in een krul vaak hoog draagt, soms ook op de rug. Dat doen bordercollies niet bij mijn weten dus dat zou dan van de vader moeten komen. En de ruwige vacht lijkt me ook van de vader, of hebben kortharige collies dat ook?ZivaNomi schreef:Grappig. Ik had een border collie niet verwacht om eerlijk te zijn. Wat zou de papa kunnen zijn dan?
Dan is hij nog zwaarder dan ik verwacht had. Maar zijn hoogte klopt meer met het beeld dat ik van hem had aan de hand van je foto's.mijke schreef:Ik heb Timo even gemeten en hij is ongeveer 63 centimeter.