Mijn vader is 70 jaar en heeft al een kat die honden gewend is. Zijn vorige hondje is bijna 18 geworden en een paar maanden geleden overleden.
Hij is veel thuis, hooguit een paar uurtjes van huis. Hij is van nature heel rustig en duidelijk. Woont vlakbij een leuk losloopgebied. Weinig aanloop, en altijd van dezelfde mensen.
Het hondje wat we zoeken is:
- in Nederland
- Tussen de 4 en 8 jaar oud
(volwassen maar niet hoogbejaard, zeg maar)
- Vriendelijk tegen mensen, kinderen van alle leeftijden en katten.
(Hoeft geen allemansvriend te zijn, mag best wat afwachtend zijn bij vreemden en zich dan even afzonderen. Maar niet grommen als er iemand binnen komt bv)
- Middelmaatje, ras maakt niet uit, alleen geen SPA
- In huis: rustig, zindelijk, kan even alleen blijven
- Buiten: zou leuk zijn als hij los kan, vriendelijk tegen andere honden, netjes gedrag aan de lijn
Het zou erg fijn zijn als het hondje in het noorden zou wonen, maar daar moet je net geluk mee hebben natuurlijk.
Hij heeft contact gehad over een (heel!) leuk hondje aan de andere kant van het land. Zou kan hij slecht tegen autorijden dus ik vond het al heel wat dat hij een hondje van zo ver wilde ophalen. Maar de regels van deze stichting (oid) waren dat hij eerst 2x moest komen kijken en daarna de hond mee zou mogen nemen. Dan gaat het over want dat redt hij niet.
Ik ben heel benieuwd of jullie wat leuks weten