Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

niet meer blaffen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Alhomaro
Actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herder, Kuvasz en Havanezer
Aantal honden: 3

niet meer blaffen

Ongelezen bericht door Alhomaro »

Doris is al een paar dagen erg stil. Blaft nauwelijks en als er al eens een blafje uitkomt is dat een stuk zachter dan normaal. Verder is ze ook wat aanhankelijker dan normaal, maar verder maakt ze niet echt een zieke indruk. Eten en drinken doet ze wel normaal, al liet ze gisteren wel haar runderoor liggen. Maar vanochtend at ze wel haar konijnenoor op. Maar brokken eet ze normaal. Wekt ook niet de indruk ergens pijn te hebben, ik kan overal aankomen. Ook geen koorts. Als het morgen nog zo is, ga ik wel met haar naar de dierenarts, maar iemand een idee wat dit kan zijn?
Afbeelding
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Re: niet meer blaffen

Ongelezen bericht door kooi »

Honden kunnen ook weleens keelontsteking of gewoon keelpijn hebben. Klinkt mij niet als iets waar je morgen al mee naar een d.a. moet. Als het aanhoudt of verslechtert, ja. Maar zoals jij het beschrijft is de hond niet koortsig en als het eet en drinkt en normaal poept en piest en niet erg lamlendig is zal het meestal vanzelf weer overgaan.
Beterschap. :ok:
Alhomaro
Actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herder, Kuvasz en Havanezer
Aantal honden: 3

Re: niet meer blaffen

Ongelezen bericht door Alhomaro »

Vanochtend toch maar even naar de dierenarts gegaan. Het is al vanaf donderdag zo en er zit helemaal geen verbetering in. En gisteren gaf ik haar een wortel en toen leek het of ze haar bek niet ver genoeg kon openen om de wortel aan te pakken. Ze heeft hem ook niet opgegeten.
De dierenarts kreeg haar bek ook niet goed open. Normaal laat ze dat wel toe, maar nu wilde ze duidelijk niet dat er iemand aankwam. Een klein stukje lukte wel en tanden en tong zien er goed uit, maar verder kon ze niet kijken. Voor nu Rycarfa meegekregen en als het volgende week nog niet over is, moet ze terugkomen en dan gaat ze onder narcose naar haar bek en keel kijken. Het gekke is wel, dat ze altijd heel erg uit haar bek stonk. Al vanaf het moment dat ik haar als pup kreeg. En dat die lucht nu ineens weg is.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”