Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Huisbezoek van een stichting
Moderator: moderatorteam
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Re: Huisbezoek van een stichting
Ze gaan niet alles doorzoeken hoor;p Als je een tuin hebt kijken ze vaak wel of die goed is afgesloten.

- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
- Aantal honden: 1
Een huisbezoek gaat volgens mij meer om jou dan om het huis
Gewoon even kijken wat voor vlees ze in de kuip hebben, een indruk opdoen van wat je de hond kunt bieden.
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Als ze je slaapkamer wil zien dan denk ik dat ze iets anders op het oog heeft

- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
- Aantal honden: 3
haha, een huisbezoek is vooral bedoelt om te zien wie de mens achter het telefoongesprek is. En hoe je woont, hoe je eventuele aanwezige honden zijn, hoe zien ze eruit en hoe is hun gedrag en nog om even alle regels door te nemen.

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt
www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
-
Eefje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
- Aantal honden: 2
of je geen stapels kennels en pups hebt bijvoorbeeld.
Geen verzamelaar van honden bent of iets dergelijks.
Meestal is het gewoon een gezellig gesprek en gaat de tijd sneller dan je had gedacht.
Geen verzamelaar van honden bent of iets dergelijks.
Meestal is het gewoon een gezellig gesprek en gaat de tijd sneller dan je had gedacht.
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Volgens mij wordt een huisbezoek verplicht gesteld door de warenwet.
Dat vertelde de persoon die Joena hier bracht. Minimale controle of een dier ook echt op dat adres terecht gaat komen.
Het huisbezoek van een stichting, dat ik ook heb gehad, was van nul en generlei waarde.
Dat vertelde de persoon die Joena hier bracht. Minimale controle of een dier ook echt op dat adres terecht gaat komen.
Het huisbezoek van een stichting, dat ik ook heb gehad, was van nul en generlei waarde.
- runninggirl
- Zeer actief
Ja dit ongeveer.Ingrid48 schreef:haha, een huisbezoek is vooral bedoelt om te zien wie de mens achter het telefoongesprek is. En hoe je woont, hoe je eventuele aanwezige honden zijn, hoe zien ze eruit en hoe is hun gedrag en nog om even alle regels door te nemen.
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
en dan bedoeld met een Drunninggirl schreef:Ja dit ongeveer.Ingrid48 schreef:haha, een huisbezoek is vooral bedoelt om te zien wie de mens achter het telefoongesprek is. En hoe je woont, hoe je eventuele aanwezige honden zijn, hoe zien ze eruit en hoe is hun gedrag en nog om even alle regels door te nemen.

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt
www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- mijke
- Zeer actief
Dit lijkt me regelrechte quatsch hoor. Dan zuoden asiels en alle fokkers ook altijd een huisbezoek moeten doen. Geloof er niks vankooi schreef:Volgens mij wordt een huisbezoek verplicht gesteld door de warenwet.
-
Sam2012
- Zeer actief
Nou als het een lekkere man is, met een bakje aardbeienLizzie. schreef:Als ze je slaapkamer wil zien dan denk ik dat ze iets anders op het oog heeft![]()
Oké alle gekheid op een stokje: Hier zijn ze ook niet met een witte handschoen langs de plinten gegaan en gelukkig niks van de grond gegeten.
Ze wilden gewoon kennis maken met het gezin waar Hardy in terecht zou komen (ook de kinderen ontmoeten, omdat we jonge kinderen hebben, en Sam in eigen lijven zien). We hebben een heel gezellig gesprek gehad over mijn ervaring met honden, hoe ik over bepaalde dingen denk, hoe ik zou reageren (zover als je dat van te voren kunt bedenken) in bepaalde situaties, over de middellandse zeeziektes gehad en ook aangegeven dat het soms maanden kan duren voor ze hun ware karakter laten zien.
We hebben anderhalf uur heel gezellig zitten te kletsen.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee , ze komen gewoon even kletsen, kijken wie de persoon is achter de telefoongesprekken en intake formulier.
Vaak zeggen mensen hoe ze wonen maar blijk toch dat het anders is etc... komen echt niet kijken of je wel opgeruimd bent want het zal een hond een worst wezen of je 3x per dag stofzuigt of 1x per week.
Gewoon een leuk gesprek face to face.
Vaak zeggen mensen hoe ze wonen maar blijk toch dat het anders is etc... komen echt niet kijken of je wel opgeruimd bent want het zal een hond een worst wezen of je 3x per dag stofzuigt of 1x per week.
Gewoon een leuk gesprek face to face.
- Benthe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Jack Russel - Aantal honden: 1
mijke schreef:Dit lijkt me regelrechte quatsch hoor. Dan zuoden asiels en alle fokkers ook altijd een huisbezoek moeten doen. Geloof er niks vankooi schreef:Volgens mij wordt een huisbezoek verplicht gesteld door de warenwet.
Nou ik heb dus weleens bezoek van het asiel gehad toen ik een hond uit het asiel had gehaald. En mazzel gehad dat mijn moeder op dat moment op de hond paste want het was onaangekondigd.
In de tijd dat ik nog Maine Coons had is er ook eens een fokker op huis bezoek geweest voor het kitten, toen ze kitten brachten en nadien nog een keer onverwacht, en die woonden toch wel op 2 uur afstand..
In dit geval is het orienterend vaak..en inderdaad kijken of de tuin goed afgesloten is.
- mijke
- Zeer actief
Dat er mensen zijn die het doen zegt nog niks over hoe het bij wet geregeld is natuurlijk. Me dunkt dat je een huisbezoek, helemaal als het onverwacht is, bovendien mag weigeren ivm privacy.Benthe schreef:mijke schreef:Dit lijkt me regelrechte quatsch hoor. Dan zuoden asiels en alle fokkers ook altijd een huisbezoek moeten doen. Geloof er niks vankooi schreef:Volgens mij wordt een huisbezoek verplicht gesteld door de warenwet.
Nou ik heb dus weleens bezoek van het asiel gehad toen ik een hond uit het asiel had gehaald. En mazzel gehad dat mijn moeder op dat moment op de hond paste want het was onaangekondigd.
In de tijd dat ik nog Maine Coons had is er ook eens een fokker op huis bezoek geweest voor het kitten, toen ze kitten brachten en nadien nog een keer onverwacht, en die woonden toch wel op 2 uur afstand..
- Benthe
- Zeer actief
Dat er mensen zijn die het doen zegt nog niks over hoe het bij wet geregeld is natuurlijk. Me dunkt dat je een huisbezoek, helemaal als het onverwacht is, bovendien mag weigeren ivm privacy.[/quote]mijke schreef:
Ja ik vergeet te zeggen dat ik niet er van uit ga dat het inderdaad bij wet geregeld is, ik bedoelde het meer om aan te geven dat er dus wel asiels en fokkers zijn die het doen.
- mijke
- Zeer actief
Oh zo ja. Ik vind het heel goed dat stichtingen huisbezoek doen hoor, hoewel ik het niet onontbeerlijk vind. Maar kooi zei dat het verplicht was, en dat lijkt me gewoon echt niet waar.Benthe schreef:mijke schreef: Dat er mensen zijn die het doen zegt nog niks over hoe het bij wet geregeld is natuurlijk. Me dunkt dat je een huisbezoek, helemaal als het onverwacht is, bovendien mag weigeren ivm privacy.
Ja ik vergeet te zeggen dat ik niet er van uit ga dat het inderdaad bij wet geregeld is, ik bedoelde het meer om aan te geven dat er dus wel asiels en fokkers zijn die het doen.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
nee hoor het is niet wettelijk verplicht, maar iemand zou dat best eens kunnen zeggen om mensen die misschien daarom twijfelen over tehalen.mijke schreef:Oh zo ja. Ik vind het heel goed dat stichtingen huisbezoek doen hoor, hoewel ik het niet onontbeerlijk vind. Maar kooi zei dat het verplicht was, en dat lijkt me gewoon echt niet waar.Benthe schreef:mijke schreef: Dat er mensen zijn die het doen zegt nog niks over hoe het bij wet geregeld is natuurlijk. Me dunkt dat je een huisbezoek, helemaal als het onverwacht is, bovendien mag weigeren ivm privacy.
Vanuit sommige stichtingen is het wel verplicht, dus wil je geen huisbezoek mag je geen hond van hun adopteren.. ach als je een dier wilt adopteren is zo een huisbezoekje penauts toch.
- Benthe
- Zeer actief
Persoonlijk heb ik helemaal geen bezwaar tegen huisbezoeken, je hebt als het goed is niets te verbergen toch? En ik kan me voorstellen dat ze vanuit een stichting ook graag willen weten wie de adoptanten zijn.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- mijke
- Zeer actief
Oh dat zou kunnen inderdaad. Hoewel ik dat wel gek zou vinden, je hebt zonder die leugen genoeg plausibele redenen als stichting om een huisbezoek te willen, dat valt wel uit te leggen toch?jacq1970 schreef:nee hoor het is niet wettelijk verplicht, maar iemand zou dat best eens kunnen zeggen om mensen die misschien daarom twijfelen over tehalen.
- Hanneke2
- Zeer actief
Haha, nee. Bij mij keken ze vooral naar de 'eerste' hond, die na de kennismaking gewoon lekker ergens ging liggen dutten, en het was verder een gezellig gesprek over van alles en nog wat.Frolic schreef:Waar letten ze eigenlijk op? Gaan ze je hele huis door? Of is het gewoon de bedoeling dat ze met eigen ogen zien dat hun hond niet in een smeerbende terecht komt?
Ik heb ook wel verhalen gehoord hoor, van adopties die niet doorgingen na het huisbezoek, maar dat ging dan over meerdere verwaarloosde huisdieren, poep aan de muren en aanwijzingen dat er niet of nauwelijks met honden werd gelopen en dat soort toestanden.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
kooi
- Zeer actief
Ik ben het nagegaan en deze mevrouw is wel degelijk verplicht een huisbezoek af te leggen onder de warenwet..jacq1970 schreef:nee hoor het is niet wettelijk verplicht, maar iemand zou dat best eens kunnen zeggen om mensen die misschien daarom twijfelen over tehalen.mijke schreef:Oh zo ja. Ik vind het heel goed dat stichtingen huisbezoek doen hoor, hoewel ik het niet onontbeerlijk vind. Maar kooi zei dat het verplicht was, en dat lijkt me gewoon echt niet waar.Benthe schreef:mijke schreef: Dat er mensen zijn die het doen zegt nog niks over hoe het bij wet geregeld is natuurlijk. Me dunkt dat je een huisbezoek, helemaal als het onverwacht is, bovendien mag weigeren ivm privacy.
Vanuit sommige stichtingen is het wel verplicht, dus wil je geen huisbezoek mag je geen hond van hun adopteren.. ach als je een dier wilt adopteren is zo een huisbezoekje penauts toch.
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
SPCA in Zuid Afrika komen kijken of je genoeg ruimte hebt en of er een goede omheining om je tuin zit.
Verder vragen ze je het hemd uit je broek (of hoe dat dan ook heet
) waar is de hond overdag, waar is de hond 's nachts, wat doe je met de hond als je weg gaat etc etc..
Verder vragen ze je het hemd uit je broek (of hoe dat dan ook heet
- mijke
- Zeer actief
Ik heb nog nooit iets zo vreselijk ontzettend niet geloofdkooi schreef:Ik ben het nagegaan en deze mevrouw is wel degelijk verplicht een huisbezoek af te leggen onder de warenwet..
- mijke
- Zeer actief
Daarom ben ik ook zo vreselijk benieuwd naar de bron 
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Ik vind het wel oké hoor, zo'n huisbezoek. Bij andere stichtingen is het een (uitgebreid) telefoongesprek of ga je zelf langs bij de opvanger waar de de hond op dat moment verblijft. De vrijwilligers van een stichting doen gewoon hun stinkend best om een fijne plek te vinden voor 'hun' honden. Ik kan me daar wel wat bij voorstellen. Je kunt het ook overdreven vinden en dat is ook prima. Dan doe je er toch gewoon niet aan mee? Er zijn zoveel verschillende manieren om een hond in huis te halen, voor ieder wat wils.
-
63673J
Die is er niet.mijke schreef:Daarom ben ik ook zo vreselijk benieuwd naar de bron
-
kooi
- Zeer actief
Ik ben aan het zoeken, maar heb het nog niet terug gevonden. Ik ga haar nu een mail sturen of ze het nog eens wil uitleggen.mijke schreef:Daarom ben ik ook zo vreselijk benieuwd naar de bron
Wat ze vertelde vond ik eerst ook vreemd hoor, hoezo de warenwet? Maar ik wilde wel graag weten of mijn hondje wel van een betrouwbare organisatie kwam. Deze mevrouw heeft zich afgezonderd van stichtingen vanwege het gekrakeel onderling.
Ze haalt per jaar het toegestane aantal hondjes naar Nederland: 20 en ze vertelde wat de voorwaarden waren waaraan ze moest voldoen. Ze stelde voor dat ik bij haar kon komen kennismaken of dat zij met hondje naar mij zou komen en bij een klik haar meteen bij mij zou laten. Ik gaf aan naar haar toe te willen komen om het hondje te zien in een wat vertrouwde omgeving en om geen beslissingsdruk te hoeven ervaren.
Ze vond het prima dat ik bij haar kwam, maar dan zou ik het hondje niet meekrijgen, want ze was verplicht door de warenwet om een huisbezoek te doen naar waar het hondje terecht kwam. En zo hebben we het dus gedaan. Ik bleef het een beetje raar vinden, dat van die warenwet en ben toen op zoek gegaan op internet. Bij een van de sites van of over stichtingen, vond ik een artikel waarin haar bewering werd bevestigd.Dat stelde mij gerust.
Omdat ik niet kon bedenken dat ik hier met bewijslast op de proppen zou moeten komen, heb ik dat niet opgeslagen. Daarom kan ik het nu niet meer vinden. Het is jammer dat je het niet gewoon van me aanneemt..
Wat zou mijn reden zijn om hierover te liegen en wat zou haar reden zijn? Ik kan het niet bedenken.
- mijke
- Zeer actief
Oh, maar ik geloof best dat die mevrouw van de stichting jou dat wijs gemaakt heeft. En ik wil ook nog wel geloven dat iemand ergens anders bij een andere stichting een artikel uit haar mooie duim gezogen heeft waarin jij dat bevestigd hebt gezien. Maar ik geloof niet dat het ook daadwerkelijk in de wet staat.kooi schreef:Omdat ik niet kon bedenken dat ik hier met bewijslast op de proppen zou moeten komen, heb ik dat niet opgeslagen. Daarom kan ik het nu niet meer vinden. Het is jammer dat je het niet gewoon van me aanneemt..
Wat zou mijn reden zijn om hierover te liegen en wat zou haar reden zijn? Ik kan het niet bedenken.
-
kooi
- Zeer actief
-
63673J
De nvwa controleert handelaren in gezelschapsdieren, niet de particuliere eigenaar waar een hond of kat komt te wonen of woont.
https://www.nvwa.nl/onderwerpen/honden- ... d/rol-nvwa
De nvwa controleert zelf, indien nodig in samenwerking met dierenbescherming en dierenpolitie.
Het is dus niet zo dat de nvwa de controle op de handel en wandel van handelaren in dieren aan diezelfde handelaren overlaat, dat zou heel erg raar zijn.
De nvwa komt ook niet bij je thuis controleren waar je je macaroni hebt gekocht en hoe je die bewaart, maar controleert de fabrikanten en aanbieders ervan.
Wat die mevrouw zegt, klopt gewoon niet. Eerlijk gezegd snap ik ook niet hoe ze erbij komt.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Ik heb één keer een huisbezoek gehad bij het adopteren van een buitenlandse hond (van de drie) en dat was van dogadoptions Nederland. Ik vond het geen probleem. Behalve dat ik van te voren zenuwachtig was en als een gek het huis ging schoonmaken.
Ik vond het overigens geen probleem dat ze langs kwamen en kon het ook wel begrijpen omdat ik had aangegeven dat ik Maggie wilde hebben ondanks het feit dat ze nog behandeld moest worden voor hartworm.
Het risico van de stichting was dat ik zou kunnen gaan reclameren dat ik een 'zieke' hond had gekregen en dat zij allerlei juridische problemen zouden kunnen krijgen (met alle kosten die daarbij horen).
Enfin, het was een gezellig bezoek waarbij Bonnie en Lyndie vreselijk hebben lopen slijmen bij het bezoek en zoonlief zich ook van zijn charmantste kant heeft laten zien.
Ik vond het overigens geen probleem dat ze langs kwamen en kon het ook wel begrijpen omdat ik had aangegeven dat ik Maggie wilde hebben ondanks het feit dat ze nog behandeld moest worden voor hartworm.
Het risico van de stichting was dat ik zou kunnen gaan reclameren dat ik een 'zieke' hond had gekregen en dat zij allerlei juridische problemen zouden kunnen krijgen (met alle kosten die daarbij horen).
Enfin, het was een gezellig bezoek waarbij Bonnie en Lyndie vreselijk hebben lopen slijmen bij het bezoek en zoonlief zich ook van zijn charmantste kant heeft laten zien.