Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Maan sloft

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Maandoodle
Actief
Aantal honden: 1

Maan sloft

Ongelezen bericht door Maandoodle »

Maan is nu 10 maanden oud, een standaard Labradoodle. Het valt mij op dat zij binnen heel erg met haar achterbenen sloft. Ze tilt ze niet echt op als ze loopt en je hoort haar echt sloffen, je ziet ook dat ze de benen een beetje stijf houdt. Buiten loopt ze gewoon en ik heb niet het gevoel dat ze pijn heeft. Is dit nou iets wat ik in de gaten moet houden? Moet ik ergens op letten? Ze loopt binnen wel heel relaxed, dus misschien is het wel een soort luiheid, maar dacht gooi het toch even voor de zekerheid in de groep.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Maan sloft

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Zou haar heupen na laten kijken. Het kan zijn dat de beweging pijn doet en ze daarom niet zo soepel beweegt
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik zou het ook laten nakijken. Een hond buiten krijgt prikkels en gedraagt zich veel sterker en harder. Dus dat ze buiten niet sloft zegt niet dat ze geen last heeft. Buiten sloffen is ook pijnlijk want dat schuurt. Zal wel niks zijn hoor. Maar wel een signaal dat er iets KAN zijn.
Bij mij ging nl een oudere hond sloffen en die had dus artrose. Diezelfde hond was buiten enorm trots en liet dan niks merken.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Als je je zorgen maakt, zou ik het ook na laten kijken. Maar het kan ook geen kwaad om even aan te kijken. In die leeftijd groeien ze snel, misschien is ze gewoon nog wat onhandig met dr nieuw verworven lang stelten en loopt ze over een maandje of twee gewoon weer jofel.
Afbeelding
Maandoodle
Actief

Dankjewel voor de reacties. Denk dat ik het indd laat nakijken. Al is het gewoon voor de zekerheid. Tevens heb ik een contract waarin staat vermeld dat als er binnen het jaar er problemen voor doen moet oa de heupen dat de da kosten worden vergoedt. Zal maandag even de da bellen.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ben je al bij de DA geweest?
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

heb je een gladde vloer misschien? omdat ze het buiten niet heeft, lijkt het me met de ondergrond te maken te hebben misschien
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

Dit heeft Dana ook. Bij Dana is het gewoon luiigheid. Als ze dan in telgang loopt dan doet ze niet de moeite om haar poten heel erg op te tillen
Afbeelding
Maandoodle
Actief

Ben indd van de week bij de DA geweest en die heeft alles goed nagekeken, vooral hoe soepel ze is, allea rekken, strekken, enz. Maar hij had geen reden om te vermoeden dat er iets aan de hand is. Het blijkt dat ze gewoon sloft. Heb ook een gladde oer, dus dat zal er ook wel iets mee te maken kunnen hebben.
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Triss heeft als pup ook heel veel gesloft. Ook met name in huis. Zij heeft/had best wel bolle voetkussnetjes. Het is nu wel veel minder geworden.
Afbeelding
Groetjes Marja
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”