Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Honden verzekering Hema.
Moderator: moderatorteam
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
- Aantal honden: 2
Honden verzekering Hema.
Ik zit er over te denken om Lotus te verzekeren bij de hondenverzekering van de Hema. Lotus is een kruising shih tzu chihuahua pup, bij beide rassen komt patella luxatie regelmatig voor.
Zijn er hier die hun hond bij de Hema verzekerd hebben en wat zijn de ervaringen?
Zijn er hier die hun hond bij de Hema verzekerd hebben en wat zijn de ervaringen?
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Re: Honden verzekering Hema.
Bedankt voor je reactie. In de basis dekking word helemaal niet over de knieën gesproken, wel dat de heupen en ellebogen uitgesloten zijn.Fotogravinnetje schreef:Bij Hema zijn de knieën dacht ik uitgesloten
-
Neeltje
Zeer tevreden over de Hema.
- Lucia
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Al paar x gedeclareerd en altijd goed en snel geregeld.
- Antonetta
- Zeer actief
Dat klinkt positief maar weet iemand of patella luxatie onder de basis verzekering valt?
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
https://verzekerdbijhema.nl/dierenverzekering en dan even helemaal naar onderen scrollen en klikken op 'polisvoorwaarden dierenverzekering'.Antonetta schreef:Dat klinkt positief maar weet iemand of patella luxatie onder de basis verzekering valt?
Ik kan er niks over vinden dat het niet vergoed zou worden

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- Antonetta
- Zeer actief
Bedankt voor je reactie. Ik kan ook niet vinden dat het niet vergoed word maar ook niet dat het wel vergoed word. Ik heb de Hema maar een mail gestuurd en ze mijn vraag voorgelegd. Valt het niet bij hun onder de basisdekking dan ga ik op zoek naar een verzekering waar het wel onder de basisdekking valt.Shibby schreef:https://verzekerdbijhema.nl/dierenverzekering en dan even helemaal naar onderen scrollen en klikken op 'polisvoorwaarden dierenverzekering'.Antonetta schreef:Dat klinkt positief maar weet iemand of patella luxatie onder de basis verzekering valt?
Ik kan er niks over vinden dat het niet vergoed zou worden
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
nee hoor dat is niet uitgesloten, hema is een prima verzekering en keert probleemloos uit.Antonetta schreef:Dat klinkt positief maar weet iemand of patella luxatie onder de basis verzekering valt?

- Antonetta
- Zeer actief
Bedankt voor jullie reacties. Ik wacht nog even de reactie van de Hema af en dan gaat het de verzekering van de Hema worden.
- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Contacteer:
Ik heb goede ervaringen met de Hema huisdier verzekering. Keren vlot en probleemloos uit.
Patella luxatie specifiek weet ik niet, maar knieband onderzoek en behandeling wordt uitgekeerd.
Patella luxatie specifiek weet ik niet, maar knieband onderzoek en behandeling wordt uitgekeerd.
-
Sandra&co
Prima verzekering
Heb hem er lang en breed uit voor Izzy. Ook fijn dat je declaraties kunt opsparen en dan maar €40,- eigen risico betaalt, itt andere verzekeringen waarbij je bij elke rekening een eigen risico + eigen percentage moet ophoesten. Uitkeren gaat ook rap.
-
Neeltje
Dat is toch € 45? Of is het verlaagd? Het is, gelukkig, al weer even geleden dat ik heb gedeclareerd.Sandra&co schreef:Prima verzekeringHeb hem er lang en breed uit voor Izzy. Ook fijn dat je declaraties kunt opsparen en dan maar €40,- eigen risico betaalt, itt andere verzekeringen waarbij je bij elke rekening een eigen risico + eigen percentage moet ophoesten. Uitkeren gaat ook rap.
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
45 euro inderdaad.Neeltje schreef:Dat is toch € 45? Of is het verlaagd? Het is, gelukkig, al weer even geleden dat ik heb gedeclareerd.Sandra&co schreef:Prima verzekeringHeb hem er lang en breed uit voor Izzy. Ook fijn dat je declaraties kunt opsparen en dan maar €40,- eigen risico betaalt, itt andere verzekeringen waarbij je bij elke rekening een eigen risico + eigen percentage moet ophoesten. Uitkeren gaat ook rap.
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Heel blij met Hema. Lou heeft ook PL en dat onderzoek werd in elk geval (net als al het andere) gewoon vergoed.
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Ik heb ze net maar weer een declaratie gemaild. 600 euro aan facturen van de afgelopen 5,5 maand.
Ze zullen daar de vlag uithangen als Shib dood is

Ze zullen daar de vlag uithangen als Shib dood is

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- Antonetta
- Zeer actief
Mijn keuze is gemaakt het word dus de Hema.
- Lucia
- Zeer actief
Vandaag een mail dat er een eigen risico komt van 15% van het verzekerde bedrag.
En ik betaal voor 2 honden al 35 per maand. Ik denk er hard over om het voor 1, misschien beide zelfs, op te zeggen.
En ik betaal voor 2 honden al 35 per maand. Ik denk er hard over om het voor 1, misschien beide zelfs, op te zeggen.
-
mirriejj
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collie, kruising, middenslag keeshond
- Aantal honden: 3
Ja ik had hem ookLucia schreef:Vandaag een mail dat er een eigen risico komt van 15% van het verzekerde bedrag.
Je hebt nu dus een eigen risico van 15% en daar boven op ook nog eens die 45 euro per declaratie.
- joyce83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
Ja dat nog bovenop het eigen risico van 45 per keer dat je declareert. Met andere woorden de laatste rekening hoef ik niet op te sturen... die is volgens mij rond de 50 euro aan enting. Kreeg vorig jaar ook 5 euro terug... nu dus maar een paar euro?
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
- Leonie.
- Zeer actief
Echt jammer, ze waren een van de weinigen die dit niet hadden.Lucia schreef:Vandaag een mail dat er een eigen risico komt van 15% van het verzekerde bedrag.
- Leonie.
- Zeer actief
Ja, voor kleine bedragen is het niet zo zinvol. Maar ik spaarde die op van een jaar en dan kreeg ik wel een hoop geld ineens.joyce83 schreef:Ja dat nog bovenop het eigen risico van 45 per keer dat je declareert. Met andere woorden de laatste rekening hoef ik niet op te sturen... die is volgens mij rond de 50 euro aan enting. Kreeg vorig jaar ook 5 euro terug... nu dus maar een paar euro?
- krullie
- Zeer actief
ik heb ook opgezegd.
ga het bedrag dan maar sparen.
want inentingen werd toch al niet vergoed.
ga het bedrag dan maar sparen.
want inentingen werd toch al niet vergoed.
- joyce83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
Leonie. schreef:Ja, voor kleine bedragen is het niet zo zinvol. Maar ik spaarde die op van een jaar en dan kreeg ik wel een hoop geld ineens.joyce83 schreef:Ja dat nog bovenop het eigen risico van 45 per keer dat je declareert. Met andere woorden de laatste rekening hoef ik niet op te sturen... die is volgens mij rond de 50 euro aan enting. Kreeg vorig jaar ook 5 euro terug... nu dus maar een paar euro?
Dit is tot nu toe voor een jaar mocht ik voor juni niet meer met hem naar de dierenarts hoeven.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
- Feather__
- Zeer actief
Ohra heeft dit niet. Die heeft alleen 20% eigen risico.Leonie. schreef:Echt jammer, ze waren een van de weinigen die dit niet hadden.Lucia schreef:Vandaag een mail dat er een eigen risico komt van 15% van het verzekerde bedrag.
Maar geen vast bedrag dat je moet betalen.

- Lucia
- Zeer actief
Voor mij 420 premie per jaar kreeg ik er uit, maar per hond 450 eigen risico, echt belachelijk.
Ik ga de laatste dingen declareren en het opzeggen.
Ik ga de laatste dingen declareren en het opzeggen.
- janeway
- Zeer actief
hier ook een hema verzekering.. Ik ben not amused..
We hebben tot nu toe nul kosten gehad voor Koda maar ik vind dit toch een forse wijzging,
Dus gaan we op zoek naar een andere verzekering iemand nog tips
We hebben tot nu toe nul kosten gehad voor Koda maar ik vind dit toch een forse wijzging,
Dus gaan we op zoek naar een andere verzekering iemand nog tips
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Ik zit bij Aegon (voorheen Kruidvat). Nog steeds met vast eigen risico en geen percentage. Sinds ruim een half jaar ofzo kun je die verzekering rechtstreeks bij Aegon afsluiten en niet meer via Kruidvat
- Shiloh86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Ja, ik was er ook niet bepaald blij over. Ik weet nog niet wat ik ga doen. De premie is ook weer omhoog gegaan dit jaar. Ik weet nog niet wat ik ermee wil. Mijn spaarpotje vult ook steeds beter aan, dus wie weet ga ik er wel zelf voor sparen en zeg ik het op.
Ik haalde het bedrag er al niet uit, laat staan als je ook nog eens niet 100% - 45 krijgt. maar 85% - 45.
Ik haalde het bedrag er al niet uit, laat staan als je ook nog eens niet 100% - 45 krijgt. maar 85% - 45.

-
Neeltje
Ik ga eens navragen of het inderdaad die € 45 + 15% van het bedrag is, want dan wordt het ineens wel heel erg veel.
Nu ja, dat was snel gevonden, stond in de bijlage ( natuurlijk nog niet gelezen)
Nu ja, dat was snel gevonden, stond in de bijlage ( natuurlijk nog niet gelezen)
Dan heeft het voor kleinere bedragen weinig nut om te declareren, want dan krijg je zo goed als niets terug.Het deel van het verzekerde bedrag dat u betaalt.
Eigen bijdrage Het bedrag dat u betaalt voor de verwerking van uw declaratie. Iedere keer dat u een declaratie indient betaalt u hiervoor € 45,-. Dit bedrag wordt verrekend na aftrek van het eigen risico.
Verzekeringsjaar De periode van 12 maanden