Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Teef wordt niet (meer) loops...

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Bons
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks
Aantal honden: 2

Teef wordt niet (meer) loops...

Ongelezen bericht door Bons »

Onze Cara werd voor het eerst loops toen ze 8 maanden oud was.
Vervolgens werd ze 10 maanden later voor de tweede x loops.
14 maanden na de 2e loopsheid echter is ze nog niet voor de 3e keer loops geweest. :denken:

Ze is speels, vrolijk, eet goed en ziet er super goed uit. Er is buiten die uitblijvende loopsheid geen enkele (lichamelijke) reden om aan te nemen dat er iets niet pluis is.

Het enige opvallende is dat ze sinds de 1e loopsheid niets meer moet hebben van intacte reuen, en ook niet van castraten met een "come to daddy" attitude. Ook reuen met wie ze voor de 1e loopsheid enthousiast speelde zijn na de 1e loopsheid eng. En dan bedoel ik echt eng, staart tussen de benen, janken, vluchtgedrag eng...

:19:

Er (op basis van de 2e loopsheid) vanuitgaande dat ze en cyclus van 10 maanden heeft (haar moeder zit op 9maanden) zijn we nu 4 maanden "over tijd". Heeft iemand hier ervaring mee? Onze DA ziet nog geen reden tot ongerustheid en wil het nog een half jaar geven voordat we eventueel gaan onderzoeken.
Laatst gewijzigd door Bons op 25 feb 2017 00:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! ;)
janeway
Zeer actief

Re: Teef wordt niet (meer) loops...

Ongelezen bericht door janeway »

Ik heb laatst iets gelezen over stille loopsheid. Zoiets.. Maar dat us een kwestie van klok klepel.. verder absoluut geen verstand van loopsheid en teven.
[/list]Koda heeft ook een facebookpagina

Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ja, Mila heeft ook een keer een loopsheid helemaal overgeslagen. De eerste keer werd ze loops met 13 maanden, de tweede loopsheid sloeg ze helemaal over en de derde (eigenlijk de 2e dus) loopsheid was een kleine twee jaar na de eerste loopsheid. Ze wordt ca. om het jaar loops, dus pas achteraf kon ik zeggen dat ze die tweede loopsheid volgens haar cyclus gewoon helemaal had overgeslagen. Ik ben destijds ook bij de dierenarts geweest, maar die vond het verder totaal niet zorgwekkend en zei dat bij jonge teven de cyclus wel vaker nog niet zo regelmatig is. Ze was verder ook gewoon blakend van gezondheid, buik voelde normaal.
Haar gedrag is niet vergelijkbaar veranderd met wat jij beschrijft. Mila is sinds de eerste loopsheid wel assertiever en moet niks hebben van reuen die té geïnteresseerd of opdringerig zijn. Bang is ze niet, maar ze worden wel flink weggesnauwd. Zelfs als ze dekrijp is, vindt ze dat soort reuen meestal helemaal niet leuk, ze valt meer op de 'hard to get' types ;-)
Charlie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Charlie »

Hier ook hetzelfde "probleem" met onze groenendaeler. De eerste loopsheid was met 15 maanden, de tweede 7 maanden later, de derde loopsheid 11 maanden later. Bij de derde loopsheid had ik ook de moed al bijna opgegeven. Dus volgens mij gewoon nog geduld hebben.
Groetjes Charlie

Afbeelding
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Isa (golden) is 7 jaar en maar heel af en toe loops, ik denk dat ze het een keer of vijf is geweest. Toen Suus, nu bijna 3 jaar, erbij kwam en loops werd, deed Isa wel mee, maar heel kort, ook niet erg heftig en ook niet elke keer.
Volgens de dierenarts komt het vaker voor en kan het geen kwaad. Zou alleen maar lastig zijn als je wilt fokken.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Sarah was maar 1 x per jaar loops.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ayleen is nu 3 jaar en is weer voor het eerst loops sinds 1,5 jaar. Daarvoor elk half jaar. Niks aan de hand, al die tijd gezond.

Ik zou zeggen: als je er niet mee wil fokken, geniet ervan. Ik vond het vooral erg praktisch en wat mij betreft houdt ze deze cyclus aan. :wink:
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

hier 1 teef die vorig jaar januari loops was, is gedekt toen maar is leeg gebleven. normaal zou ze na 7 maanden weer loops worden. ze werd nu 11 maanden later loops. ander teefje werd 2 maanden later dan normaal loops. nu heb ik een teefje in huis (uitzethondje) die ook normaal rond de 8maanden loops word en daar zzt nu ook 11 maanden tussen.
ik hoor om mij heen dat teven later loops worden.
ellen
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Polly was voor de eerste keer loops op 15 maanden.
Nu is ze 27 maanden en verloofd maar nog steeds niet loops.
Onhandig maar we wachten rustig af.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Topline
Actief
Mijn ras(sen): Boxers
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Topline »

Ik heb een teef gehad die maar drie keer in haar leven loops is geweest, toch nog een nest van 8 pups gekregen.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Topline schreef:Ik heb een teef gehad die maar drie keer in haar leven loops is geweest, toch nog een nest van 8 pups gekregen.
Ik zit er dan ook als een havik bovenop, ja. Polly is al een half jaar verloofd, maar zo wordt er weinig geconsumeerd ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Bons
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks

Ongelezen bericht door Bons »

Bedankt voor de reacties, sorry dat ik zelf zo laat reageer... ik kreeg geen meldingen van reacties binnen.

We hebben geen fokplannen en ze is de enige teef in huis. Ik wacht tot ze, als ik uitga van een cyclus van 10 maanden, voor de 3e keer loops zou moeten worden. Als er dan niets gebeurd ga ik denk ik even laten kijken.
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! ;)
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”