Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat je altijd dacht over je hond is ook waar.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Wat je altijd dacht over je hond is ook waar.

Ongelezen bericht door Tineke »

Leuk artikeltje , weet gelijk weer waarom wij van die brave honden hebben en andere van die krijstokken :mrgreen:

http://www.hln.be/hln/nl/2661/Dieren/ar ... waar.dhtml
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Re: Wat je altijd dacht over je hond is ook waar.

Ongelezen bericht door Miranda »

Duh....

Normaal prima gezeglijke Skadi vond gisteren dat alle honden die ze tegenkwam dood moesten.
De reden?
Pal voor de wandeling had ik er máánden aan opgebouwde frustratie uit gegooid en een toetsenbord aan gort geramd :schrik:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Tineke
Zeer actief

Miranda schreef:Duh....

Normaal prima gezeglijke Skadi vond gisteren dat alle honden die ze tegenkwam dood moesten.
De reden?
Pal voor de wandeling had ik er máánden aan opgebouwde frustratie uit gegooid en een toetsenbord aan gort geramd :schrik:
Ha ha zie je nou wel :mrgreen:
Afbeelding

Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Jup. Ene hond is er wel gevoeliger voor dan de andere, maar ze reageren er allemaal op. Boomer was vrij stoïcijns, reageerde niet erg op mijn stress, maar mijn houding heeft hem wel over diverse angsten (oa hoogtevrees) hem geholpen. Elco is absoluut veel gevoeliger. Die raakt ongelooflijk druk als ik een afspraak buiten de deur heb. Dat levert mij namelijk stress op. Gait reageert daar veel minder op, maar die reageert weer op Elco's drukke gedrag op zo'n moment. Ik wil eigenlijk niet weten wat er zou gebeuren als ik een echt stressvolle periode door zou maken... Elco is wel mijn beste spiegel, omdat hij mijn innerlijke onrust iets van tienvoudig laat zien. En daarmee is hij ook m'n belangrijkste hulpmiddel om m'n eigen stressniveau onder controle te houden. Ik hoop eigenlijk dat hij iets van de kalmte van Gait over gaat nemen
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

Ja ik zie hier wel wat in

Dana wordt stront vervelend en gaat slopen en eten jatten als ik niet lekker in mijn vel zit. Dus echt laten zien van baas, je moet ff beter voor jezelf zorgen

Dux die zorgde dat mijn stress level tot aan het dak zat en ging ook reageren op mijn frustratie, wat weer resulteerde in vervelend gedrag
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Vandaar dat van Gils zo heerlijk stabiel en evenwichtig is, ik denk dat ik Sneeuw niet meer met mijn man moet meegeven, want ze is bij mij altijd veel braver en bij mijn Man gaat ze vloekend en scheldend over straat.... wat dat zegt over zijn geestesgesteldheid :O: :H: :hzz: het zou kunnen kloppen ja
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Nanna schreef:Kwam gisteren in het bos, vergezeld van mijn eigen honden en twee logees, een meneer tegen die met een metaaldetector aan het zoeken was.
De aangelijnde logees brulden huizenhoog en mijn eigen honden keken eens verveeld en liepen toen door :engel:

Heb trouwens nog wel bij wijze van grapje, toen de logees alweer nog nawuffend voor me liepen, opeens op de grond gestampt en geroepen "daar komt ie an!"
Ik lag zowat op mijn bek :LOL:
Ze konden de grap trouwens wel waarderen want ik werd besprongen en belikt, ze werden helemaal gek :mrgreen:
:LOL: :LOL: :LOL:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

Nou ik wil niet flauw doen hoor maar hoe is dit in vredesnaam nieuws? Dit was toch allang bekend?

Voor mij en Oor geldt het ook, maar zelfs toen Oor nog niet bij mij woonde en ook nog niet voor mij bestemd was zei Wendy al dat wij qua karakter behoorlijk op elkaar leken. Allebei enorm lief en tolerant, maar kan onverwacht bitchy uit de hoek komen. Een wolf in schaapskleren aldus Wendy. Wellicht dat het daardoor zo goed klikte tussen ons :E:
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Hoe komt het dan dat ik iedere keer honden heb met totaal verschillende karakters en manieren van doen, omgaan met stress, enz?
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

kooi schreef:Hoe komt het dan dat ik iedere keer honden heb met totaal verschillende karakters en manieren van doen, omgaan met stress, enz?
Dat sluit het artikel toch niet uit? ;) Er staat alleen dat je gemoedstoestand invloed heeft op hoe de hond iets ervaart. Maar als een hond superstabiel is en niet bang, dan is hij misschien minder gevoelig voor jouw gemoedstoestand dan een ander hondje. En twee honden die de invloed van jouw gemoedstoestand wel merken kunnen daar beide weer totaal anders mee om gaan uiteraard. Het is niet zo dat jouw hond jouw gevoel 1 op 1 over neemt, maar het is wel een van de factors die meespelen in hoe een hond zich voelt en gedraagt. Naast andere factors zoals opvoeding, karakter etc.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

mijke schreef:
kooi schreef:Hoe komt het dan dat ik iedere keer honden heb met totaal verschillende karakters en manieren van doen, omgaan met stress, enz?
Dat sluit het artikel toch niet uit? ;) Er staat alleen dat je gemoedstoestand invloed heeft op hoe de hond iets ervaart. Maar als een hond superstabiel is en niet bang, dan is hij misschien minder gevoelig voor jouw gemoedstoestand dan een ander hondje. En twee honden die de invloed van jouw gemoedstoestand wel merken kunnen daar beide weer totaal anders mee om gaan uiteraard. Het is niet zo dat jouw hond jouw gevoel 1 op 1 over neemt, maar het is wel een van de factors die meespelen in hoe een hond zich voelt en gedraagt. Naast andere factors zoals opvoeding, karakter etc.
Het onderzoek klopt wel, het artikel is wat eenzijdig.
Ik snap wel wat Kooi bedoelt. Als je meer honden hebt reageren die ook weer op elkaar.
Het is niet zo simpel als dit stukje het laat lijken.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Hier klopt het ook wel, vooral bij Doran, die kan net als ik in sommige situaties heel reactief zijn :mann: hij is ook heel gevoelig voor mijn stemming en is er een kei in om mij weer rustig te krijgen, echt mijn spiegeltje :I:

Ik merk ook goed het verschil in begroeten, als ik thuis kom zijn ze heel blij, maar rustig/beleefd, als vriendinnen al kirrend en met lekkers in hun handen binnen komen, dan zijn ze druk en lopen ze te springen :hmmm: ik heb het opgegeven m'n vriendinnen op te voeden, dus van mij mogen ze zich nu misdragen :F:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Tineke
Zeer actief

Nanna schreef:Kwam gisteren in het bos, vergezeld van mijn eigen honden en twee logees, een meneer tegen die met een metaaldetector aan het zoeken was.
De aangelijnde logees brulden huizenhoog en mijn eigen honden keken eens verveeld en liepen toen door :engel:

Heb trouwens nog wel bij wijze van grapje, toen de logees alweer nog nawuffend voor me liepen, opeens op de grond gestampt en geroepen "daar komt ie an!"
Ze konden de grap trouwens wel waarderen want ik werd besprongen en belikt, ze werden helemaal gek :mrgreen:
:lol1: :lol1: :lol1: :lol1:
Afbeelding

Tineke
Zeer actief

Judith schreef:Ja ik zie hier wel wat in

Dana wordt stront vervelend en gaat slopen en eten jatten als ik niet lekker in mijn vel zit. Dus echt laten zien van baas, je moet ff beter voor jezelf zorgen

Dux die zorgde dat mijn stress level tot aan het dak zat en ging ook reageren op mijn frustratie, wat weer resulteerde in vervelend gedrag
Na het verlies van mijn oma en lieve vriendin had ik echt een tijdelijke depressieve periode. Orson werd ook echt helemaal depressief toen je zag het gewoon echt aan hem. Met dat ik weer opknapte werd hij ook weer meer zichzelf.
Afbeelding

Tineke
Zeer actief

mijke schreef:
En raseigenschappen uiteraard. Fila's zijn erg terughoudend in hun contacten met vreemde maar de eerste keer dat ik Jan ontmoette in het hondenbos , en wij dus nog helemaal niet konden bedenken dat we ooit een relatie zouden krijgen of zouden trouwen , sprong Rio tegen hem op en begroette hem. Dat vond ik zo bijzonder want dat deed hij echt nooit. Micron is een heel open hondje die makkelijk contact maakt met iedereen maar zo heel af en toe doet hij dat niet. Dat is opvallend want zodra ik met iemand sta te kletsen is hij erbij om ook even zijn neus erin te steken , maar als hij dat helemaal niet doet dan krijg ik altijd de neiging om op die persoon zijn/haar hoofd naar de drie zessen te zoeken :mrgreen:
Afbeelding

-tycho
Zeer actief

Ongelezen bericht door -tycho »

Mijn hond heeft dit artikel duidelijk niet gelezen hij vind iedereen leuk en het leven is een feestje.

Van mij mag iedereen in de knoop vallen en kom ik net zo graag niemand tegen in het bos.
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

mijn pup en ik, hebben hetzelfde karakter,
vriendelijk, recht voor zijn raap, koppig/eigenwijs en een beetje dominant,

dus we passen wel bij elkaar, maar af en toe zal het in de toekomst wel eens gaan botsen denk ik hahaha
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

bouvierpoedel schreef:

:LOL: :LOL: :LOL:
Jeetje, je gaat je nu toch wel 2 keer bedenken voordat je je kostbare hondjes bij jou onder brengt :LOL:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Nanna schreef:
mosquito1980 schreef: Jeetje, je gaat je nu toch wel 2 keer bedenken voordat je je kostbare hondjes bij jou onder brengt :LOL:
:mrgreen: Ja, ze moeten wel tegen getreiter kunnen ;-)
Maar tot nu toe komen repeterende gasten hier kwispelend binnen; ze zullen mijn morbide gevoel voor humor dus wel op waarde schatten :cool2:
Net als met kinderen kun je er een stel jankende kneuzen van maken . :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”