Er is een kies afgebroken bij Wilma. Ze zat ineens te kouwen en spuugde iets uit. Dat bleek dus een stuk kies te zijn. Ik weet niet hoe het komt, ze heeft verder juist een goed gebit en ze was op dat moment niet aan het eten. De kies is bijna helemaal afgebroken.
We zijn bij de dierenarts geweest en die zei dat de rest van de kies er ook uit moet. Anders kan het gaan onsteken. Het is ook nog eens de grootste kies met lange wortels (P4).
Volgende week woensdag wordt de kies getrokken.
Ik baal hier echt van. Het gaat juist zo goed met Wilma. Het bultje op haar poot lijkt niet meer te groeien en ze heeft ook geen nieuwe bultjes meer gekregen. En nu moet ze onder narcose vanwege zo'n stomme kies.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kies afgebroken
Moderator: moderatorteam
- Sabi85
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar
- Aantal honden: 1
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Re: Kies afgebroken
Wat naar weer! Ik lees dit nu pas. Ik zou het niet doen.
Een wortel in de kaak is onwenselijk want op termijn gaat het rotten, en kan gaan ontsteken, maar in haar conditie lijkt me een narcose gevaarlijker dan een stukje wortel in de kaak.
Ik heb er zelf 2 jaar mee rond gelopen (stuk wortel in mn kaak), gewoon omdat ik te lui was om een afspraak bij de tandarts te maken als tiener. De kies was al slecht en brak af, dat deed op dat moment pijn maar kort erna niet meer.
Tijdens een controle begonnen ze er weer over en toen is het er maar uit gehaald, maar ik heb er geen moment last van gehad. Als Wilma er ook geen last van heeft, waarom er dan aan beginnen?
Een wortel in de kaak is onwenselijk want op termijn gaat het rotten, en kan gaan ontsteken, maar in haar conditie lijkt me een narcose gevaarlijker dan een stukje wortel in de kaak.
Ik heb er zelf 2 jaar mee rond gelopen (stuk wortel in mn kaak), gewoon omdat ik te lui was om een afspraak bij de tandarts te maken als tiener. De kies was al slecht en brak af, dat deed op dat moment pijn maar kort erna niet meer.
Tijdens een controle begonnen ze er weer over en toen is het er maar uit gehaald, maar ik heb er geen moment last van gehad. Als Wilma er ook geen last van heeft, waarom er dan aan beginnen?

- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
- Aantal honden: 3
Ik ga mee met Paisley in dit geval.
Lune heeft al 6 jaar een afgebroken kies waar ze geen last van heeft. De dierenarts heeft m ook laten zitten bij de gebitsreiniging omdat er verder niks mis mee is.
Lune heeft al 6 jaar een afgebroken kies waar ze geen last van heeft. De dierenarts heeft m ook laten zitten bij de gebitsreiniging omdat er verder niks mis mee is.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
- Woest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Västgötaspets
Ah,arme Wilma! Hopelijk gaat het allemaal goed woensdag!
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Gol heeft ook een afgebroken kies waar inmiddels tandvlees over is gegroeid. Ik had een afspraak om de rest te verwijderen maar toen werd ze enorm ziek van een alvleesklierontsteking en hebben we de kies maar gelaten, we zijn inmiddels een half jaar verder en niks aan de hand