Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Radar

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Simone-H
Zeer actief
Aantal honden: 1

Radar

Ongelezen bericht door Simone-H »

Vanavond wordt er in Radar aandacht besteed aan Bravecto.
NPO 1. 20.35uur
Verander wat je niet kunt accepteren
Accepteer wat je niet kunt veranderen
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Re: Radar

Ongelezen bericht door blacky »

Simone-H schreef:Vanavond wordt er in Radar aandacht besteed aan Bravecto.
NPO 1. 20.35uur
Wij kijken al heel lang niet meer naar Radar. Vaak zeer eenzijdig.
Afbeelding
gevni havanezers
Jetski
Zeer actief

Jetski

Ongelezen bericht door Jetski »

Dank je.
Ik ga als het lukt kijken..
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door pioenroos »

Wat een hysterisch programma is dit :80:

Maar toch maar geen bravecto meer hier. Die woordvoerder van de fabrikant had wat mij betreft geen goed weerwoord.

Vorig jaar heb ik me laten overhalen door de dierenartspraktijk nadat Diem voor de derde keer aan de antibiotica moest ivm een ontstoken tekenbeet.
Het werkte wel en inderdaad veel langer dan aangegeven; Het hele seizoen geen teek meer gezien.
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Weerwoord van de woordvoerder van de fabrikant was inderdaad erg zwak
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Zelfs als de helft van de nu bekende verhalen op bijvoorbeeld die FB groep 'niet waar' zijn of 'overdreven'.... dan is het middel voor mijn gevoel niet veilig genoeg. Natuurlijk kan een fabrikant nooit 100% uitsluiten dat er niet ooit 's een hond of kat fout reageert op een middel (ik vond die vraag absoluut niet eerlijk) maar al met al is dit middel mij te risicovol. No way dat mijn honden het krijgen!

Suzanne
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

En hoe zit het dan met nexguard vraag ik me af...?
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Het konden de verhalen zijn over onze honden, maar dan wat betreft de entingen :(:
Gek genoeg heb ik hier nooit iets gemerkt als ik ze Bravecto gaf en geloof me dat ik ze met argusogen in de gaten hield. Balen. Ik was net zo blij met dat middel. Een pilletje per jaar en geen gedoe meer met teken. Met andere middelen hadden de honden nog steeds tientallen teken, vonden we ze in de auto, op de bank, in bed...
Maar ik durf het nu niet meer te geven.Al vraag ik me wel af hoe schadelijk de andere middelen zijn.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Tja, ik geef mijn honden al een jaar bravecto en ze doen het er heel goed op. Je moet sowieso rekening houden met alle middeltjes tegen vlooien, teken en wormen omdat het altijd gif is.
Maar ik blijf het geven vooral omdat het alternatief veel erger is voor Abby. :wink:
Afbeelding
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

Ik denk niet zozeer dar het middel alleen maar slecht is.
Het heeft zeker een goeie werking tegen teken en vlooien.
Ook niet alle honden worden er ziek van in mijn ogen.
Bij mij hebben 3 honden de bravecto pil gehad. 2 honden zonder enig probleem. 1 werd wel ziek. Toen was er nog niet zoveel bekend over zieke honden na bravecto en heb ik niet direct de link gelegd. Pas toen er meer klachten over bravecto kwamen begon ik een link te leggen en ben ik gaan zoeken wanneer ze die tablet hebben gekregen en wanneer Lune ziek was. Daar zat maar enkele dagen verschil tussen en de klachten komen overeen met veel klachten van andere honden.

Bloederige Diarree, braken, nierfalen. Ze is er wel bovenop gekomen overigens. Een hele tijd later heb ik het met mijn dierenarts besproken en die gaf aan veel goede ervaringen met bravecto te hebben maar dat het wel zou kunnen dat het bij Lune daardoor veroozaakt werd. Hij durfde iig niet zijn handen in het vuur te steken dat dit geen bravecto effect zou kunnen zijn. Ik geef mijn honden dit middel dus ook niet meer. Al is het maar om het risico uit te sluiten.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

Marie-Josée schreef:Het konden de verhalen zijn over onze honden, maar dan wat betreft de entingen :(:
Gek genoeg heb ik hier nooit iets gemerkt als ik ze Bravecto gaf en geloof me dat ik ze met argusogen in de gaten hield. Balen. Ik was net zo blij met dat middel. Een pilletje per jaar en geen gedoe meer met teken. Met andere middelen hadden de honden nog steeds tientallen teken, vonden we ze in de auto, op de bank, in bed...
Maar ik durf het nu niet meer te geven.Al vraag ik me wel af hoe schadelijk de andere middelen zijn.
ik doe bij mijn honden serestobanden om, dat doe ik in april en in september gaan ze af. vorig jaar 1 dode teek gevonden bij in totaal 6 honden. ze rennen dwars door hoog gras, struiken, bossen en ze zwemmen er mee.

ellen
Afbeelding
blacky
Zeer actief

lieke schreef:Tja, ik geef mijn honden al een jaar bravecto en ze doen het er heel goed op. Je moet sowieso rekening houden met alle middeltjes tegen vlooien, teken en wormen omdat het altijd gif is.
Maar ik blijf het geven vooral omdat het alternatief veel erger is voor Abby. :wink:
Die van mij worden heel erg ziek van de druppels die je in de nek moet geven. Van bravecto hebben ze geen last. Ik blijf het dus gewoon geven. Radar is een heel erg eenzijdig programma. En heel erg sensatie belust. Ik heb vaak de nijging om als hun zeggen dat je het niet moet doen het juist wel te doen.
Afbeelding
gevni havanezers
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ik snap al niet dat mensen een minimaal 3 manden lang werkend gif in hun dier stoppen en dan denken dat het niet schadelijk is voor het betreffende dier...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Patricia.
moderator
Mijn ras(sen): Whippet x poedel
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Patricia. »

De da waar ik kom die zegt dat er idd honden ziek van kunnen worden maar dat hun dat nog niet in hun praktijk meegemaakt hebben.
Ze hebben wel iemand gehad die riep dat hun hond aan die pil was overleden maar de da mocht er geen onderzoek op plegen dus ja daar kunnen/konden ze verder ook niks mee.
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Contacteer:

fes/lou schreef:Ik snap al niet dat mensen een minimaal 3 manden lang werkend gif in hun dier stoppen en dan denken dat het niet schadelijk is voor het betreffende dier...
Ik maak me heus geen illusies over wat ik er in stop, hoor. :wink:
Maar zonder een langdurig middel tegen vlooien wordt Abby doodziek. Letterlijk. Van één vlooienbeet krijgt ze zo'n enorme allergische reactie dat ze onder de wonden zit, haar vacht compleet uitvalt, de huid verdikt en verder enorm veel pijn en jeuk heeft. Zo erg, dat ik bij één van die aanvallen heb gedacht dat ik haar beter kon laten inslapen omdat ze er zo vreselijk aan toe was. Ondanks de cortisonen, prednison en antibiotica die ze dagelijks kreeg. In hoge doses (over gif gesproken).
Tja, dan gooi ik er liever een bravecto in. En om te zorgen dat er geen vlo in de buurt kan komen, moet Maggie ook. En de kat Comfortis. Het hele jaar door, om de 10 weken (omdat 3 maanden geen garantie geeft).

Ik heb mijn zorgen over a) bravecto en b) continue gif erin duwen uitgebreid met de dermatologe van de Wagenrenk besproken. Maar die gaf duidelijk aan dat ze geen redelijk alternatief voor Abby had. Ja, comfortis. En dat moet maandelijks gegeven worden.
Lood om oud ijzer dus.

Edit: ik heb alle medicatie van Abby op één na kunnen afbouwen na het geven van bravecto: ze krijgt nu alleen nog dagelijks een onderhoudsdosering apoquel.
Geen ab, cortisonen of prednison meer. Godzijdank.
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Maar bij Bravecto moet de vlo/teek toch bijten voor hij het gif binnen krijgt? Dan lijkt het me dat het niet zou kunnen bij Abby. Het is mooi dat het werkt, en soms moet je uit 2 kwaden het beste kiezen, maar ik heb het nooit durven geven.
lieke
Zeer actief
Contacteer:

fes/lou schreef:Maar bij Bravecto moet de vlo/teek toch bijten voor hij het gif binnen krijgt? Dan lijkt het me dat het niet zou kunnen bij Abby. Het is mooi dat het werkt, en soms moet je uit 2 kwaden het beste kiezen, maar ik heb het nooit durven geven.
Heb je gelijk in (er is geen middel die er voor zorgt dat de vlooien niet bijten, helaas). Maar door behandeling van álle dieren - en dan vooral de kat - zorg ik er voor dat de kans dat er überhaupt vlooien in de buurt van Abby komen vrijwel nihil is.
Teken ben ik overigens niet zo bang voor. Die komen zelden op mijn collies.

Overigens, zodra ik financieel hersteld ben van het debâcle-Maggie, wil ik bij Abby een desensibilisatiekuur laten doen. Ben ik hopelijk (?) voorgoed af van zowel de bravecto als de apoquel (wat qua kosten ook een rib uit mijn lijf is :schrik: ).
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Dat van die kat klopt....sinds ik geen katten meer heb, hebben mijn honden vrijwel geen vlooien meer...
Jetski
Zeer actief

Jetski

Ongelezen bericht door Jetski »

Jemig.
Nu twijfel ik wéér!
Was er net het afgelopen jaar over uit dat ik toch 1x aan het begin van het seizoen 1 pil zou geven..

Tot nu toe gelukkig geen problemen gezien en het middel doet zeker wat het belooft.
Na een hond met de ziekte van lyme ben ik ontzettend huiverig voor teken..
(seresto) band heb ik ook gebruikt, maar dat is hier niet bevallen..

Het blijft echt zo ontzettend jammer dat de honden die overleden zijn met het vermoeden dat dit door bravecto zou kunnen zijn geen autopsie op gedaan is...
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

lastig dilemma. heb hier ontzettend veel teken en al een paar keer een hond bijna verloren door tekenziekte. niets hielp afdoende, behalve Bravecto. Nooit iets gemerkt van bijwerkingen, bij geen van de 3 honden, dus eigenlijk dik tevreden (gaf trouwens pas weer een nieuwe als er weer teken op ze verschenen).
Maar door alle commotie durf ik het toch niet meer. Heb nu de Serestobanden. Haat die dingen, maar vooralsnog lijken ze goed te werken.
Afbeelding
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Re: Jetski

Ongelezen bericht door Suuz! »

Jetski schreef:Jemig.
Nu twijfel ik wéér!
Was er net het afgelopen jaar over uit dat ik toch 1x aan het begin van het seizoen 1 pil zou geven..

Tot nu toe gelukkig geen problemen gezien en het middel doet zeker wat het belooft.
Na een hond met de ziekte van lyme ben ik ontzettend huiverig voor teken..
(seresto) band heb ik ook gebruikt, maar dat is hier niet bevallen..

Het blijft echt zo ontzettend jammer dat de honden die overleden zijn met het vermoeden dat dit door bravecto zou kunnen zijn geen autopsie op gedaan is...
Dan nog kan ook autopsie niet altijd wat uit wijzen.
Bijv. het geval van de hond die epilepsie aanvallen krijgt. Een hond kan dat ook zonder bravecto krijgen.
En bij primaire epilepsie is ook niet te testen of het om primaire epilepsie gaat. Dat is een kwestie van andere oorzaken uitsluiten.
Oftewel, had de hond zonder bravecto ook epilepsie gekregen of niet... dat is niet te zeggen.... dat is het lastige aan deze kwestie denk ik.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
blacky
Zeer actief

anti vlooien middelen zijn en blijven gif. Of het via de mond of via de huid van de hond in zijn systeem komt maakt geen bal uit.
Net als bij morfine pleisters of pillen. Het komt in je systeem en doet zijn werk. Denken dat je met een vlooienband, vlooiendruppels beter af bent dan met deze pil is een beetje raar.

Dat er honden ziek zijn geworden van deze pil geloof ik direct. alle geneesmiddelen kennen bijwerkingen. Dat er honden aan zijn overleden zou kunnen maar bewijs is er bijna niet. Bij onze da kennen ze in ieder geval geen gevallen.

Ik ga alleen af op eigen ervaringen en weet dat mijn hond doodziek werd van de druppels in de nek vooral die blauwe verpakking. En ook die druppels was je er niet zomaar af omdat ze pas ziek worden als het in hun bloedbaan zit. Het zelfde geldt met een vlooien band.
Afbeelding
gevni havanezers
lucie
Zeer actief

blacky schreef:anti vlooien middelen zijn en blijven gif. Of het via de mond of via de huid van de hond in zijn systeem komt maakt geen bal uit.
Net als bij morfine pleisters of pillen. Het komt in je systeem en doet zijn werk. Denken dat je met een vlooienband, vlooiendruppels beter af bent dan met deze pil is een beetje raar.

Dat er honden ziek zijn geworden van deze pil geloof ik direct. alle geneesmiddelen kennen bijwerkingen. Dat er honden aan zijn overleden zou kunnen maar bewijs is er bijna niet. Bij onze da kennen ze in ieder geval geen gevallen.

Ik ga alleen af op eigen ervaringen en weet dat mijn hond doodziek werd van de druppels in de nek vooral die blauwe verpakking. En ook die druppels was je er niet zomaar af omdat ze pas ziek worden als het in hun bloedbaan zit. Het zelfde geldt met een vlooien band.
eens hoor, alleen met zo'n pil komt er in één keer een hele grote hoeveelheid gif binnen. dat is denk ik het grootste probleem.
Afbeelding
Teske
nieuw lid
Mijn ras(sen): Cavalier King Charles Spaniel

Ongelezen bericht door Teske »

Is Bravecto nu echt slechter dan andere chemische vlooienmiddelen??

Van elk middel zijn er toch wel slechte verhalen te vinden? Teske werd juist heel erg ziek van Advantage... en kon wel tegen Bravecto. Inmiddels is Teske er niet meer... dit heeft trouwens niks met de Bravecto te maken!

Ik vind het wel heel slecht dat er maar zo beperkt onderzoek naar is gedaan... bij Teske werkte de Bravecto ook veel langer dan die drie maanden... dus dat je wanneer je het middel om de drie maand geeft kan ik me wel voorstellen dat een hond zo veel te veel binnenkrijgt.

En dan is de vraag, wat zijn de alternatieven, ik heb bij Teske ook verschillende natuurmiddeltjes geprobeerd maar zonder resultaat....
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Heavy schreef:
Ik vond het weerwoord van de Bravecto man trouwens helemaal niet zwak . Hij was misschien niet zo'n vlotte prater maar legde wel uit dat ze groepen honden volgen met en zonder Bravecto en dat er bij de honden zonder Bravecto ook epilepsie voorkwam dus lijkt me duidelijk dat het dan niet aan te tonen is dat het van de Bravecto komt .
Hij zeilde anders aardig behendig om de vragen van Mevrouw Hertsenberg heen.

Kan iemand mij uitleggen waarom bij de spot-on van bravecto in de bijsluiter wel wordt gewaarschuwd voor neurologische problemen (zij het zeldzaam voorkomend) en bij die pil niet?
Dart kwam ook even ter sprake bij Radar.
Ik heb er mijn twijfels bij.
Maar bovendien wil ik geen langwerkende pil in mijn hond stoppen.
Als ze er niet tegen kan, kan ik die pil er niet meer uithalen.

Dus in geval van keuze tussen leven of dood zou ik er nog over kunnen denken, anders niet.

Als je in Frankrijk of een ander zuidelijk land woont vind ik het weer een ander verhaal.
Teken zijn daar voor honden gevaarlijker dan hier.
Al dacht ik dat er ook entingen mogelijk waren tegen bepaalde tekenziektes, (misschien ook niet zo veilig :? )
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

1 van mijn honden kreeg jaren geleden zware neurologische problemen van Frontline spray en dat was vrij snel na het inspuiten.
Die kon ik onder de douche zetten om het af te wassen.
Probleem was toen alleen bij katten bekend, niet bij honden.
Ik ga dus echt niet iets geven wat 3 maand en waarschijnlijk nog veel langer werkt.
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

ranetje schreef:
Heavy schreef:
Ik vond het weerwoord van de Bravecto man trouwens helemaal niet zwak . Hij was misschien niet zo'n vlotte prater maar legde wel uit dat ze groepen honden volgen met en zonder Bravecto en dat er bij de honden zonder Bravecto ook epilepsie voorkwam dus lijkt me duidelijk dat het dan niet aan te tonen is dat het van de Bravecto komt .
Hij zeilde anders aardig behendig om de vragen van Mevrouw Hertsenberg heen.

Kan iemand mij uitleggen waarom bij de spot-on van bravecto in de bijsluiter wel wordt gewaarschuwd voor neurologische problemen (zij het zeldzaam voorkomend) en bij die pil niet?
Dart kwam ook even ter sprake bij Radar.
Ik heb er mijn twijfels bij.
Maar bovendien wil ik geen langwerkende pil in mijn hond stoppen.
Als ze er niet tegen kan, kan ik die pil er niet meer uithalen.

Dus in geval van keuze tussen leven of dood zou ik er nog over kunnen denken, anders niet.

Als je in Frankrijk of een ander zuidelijk land woont vind ik het weer een ander verhaal.
Al dacht ik dat er ook entingen mogelijk waren tegen bepaalde tekenziektes, (misschien ook niet zo veilig :? )
omdat er voor de druppels opnieuw onderzoek gedaan moet worden en in die onderzoeksgroep waren er 3 honden die tijdens het onderzoek een epileptiforme aanval kregen; 1 hond uit de groep die géén bravecto kreeg, 1 in de bravecto-groep die ook nog andere medicatie had gehad, waarvan het bekend is dat dat een bijwerking kan zijn en 1 in de bravecto-groep die niks anders had gehad. Of die aanvallen door de bravecto kwamen, weet je niet, maar het gebeurde, dus komt het in die bijsluiter.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Teske schreef:Is Bravecto nu echt slechter dan andere chemische vlooienmiddelen??

Van elk middel zijn er toch wel slechte verhalen te vinden? Teske werd juist heel erg ziek van Advantage... en kon wel tegen Bravecto. Inmiddels is Teske er niet meer... dit heeft trouwens niks met de Bravecto te maken!

Ik vind het wel heel slecht dat er maar zo beperkt onderzoek naar is gedaan... bij Teske werkte de Bravecto ook veel langer dan die drie maanden... dus dat je wanneer je het middel om de drie maand geeft kan ik me wel voorstellen dat een hond zo veel te veel binnenkrijgt.

En dan is de vraag, wat zijn de alternatieven, ik heb bij Teske ook verschillende natuurmiddeltjes geprobeerd maar zonder resultaat....
Nexguard?
Dat is een verwante werkame stof als bij de Bravecto, maar het werkt maar 1 maand.
En bij de test kwam die er qua bijwerkingen iets gunstiger uit..
lucie
Zeer actief

ranetje schreef:
Heavy schreef:
.

enting is mogelijk, maar volgens de da hier (en die zijn errug pro-entingen!) maar voor 50% betrouwbaar. voor mij geen reden dus om te gebruiken
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ellen en de birmanen schreef:
Marie-Josée schreef:Het konden de verhalen zijn over onze honden, maar dan wat betreft de entingen :(:
ik doe bij mijn honden serestobanden om, dat doe ik in april en in september gaan ze af. vorig jaar 1 dode teek gevonden bij in totaal 6 honden. ze rennen dwars door hoog gras, struiken, bossen en ze zwemmen er mee.

ellen
Ik vorig jaar voor t eerst, daarvoor nooit nodig gehad maar wat een uitkomst. Hier geen enkele teek meer en ze zwemmen en rennen ook overal doorheen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”