Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tranavia vervoert geen vechthonden meer

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Tranavia vervoert geen vechthonden meer

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Dit kwam ik zojuist tegen op facebook... Iemand die een vlucht met huisdier had geboekt, ontving deze mail van Transavia

We zijn blij dat we jou en je huisdier binnenkort bij ons aan boord mogen verwelkomen! Uiteraard willen we, net als jij, het beste voor je huisdier tijdens de vlucht. Daarom hebben we de voorwaarden voor het vervoer van je huisdier aangepast. Lees deze voorwaarden goed door.
Aangepaste voorwaarden
Honden en katten met een stompe neus
Stompneuzige dieren zoals pugs, boxers, bulldogs, Pekinese- en Perzische katten kunnen moeite hebben met de ademhaling tijdens de vlucht door hoge temperaturen en stress. Om hun welzijn te garanderen, vervoeren wij stompneuzige dieren daarom alleen in de cabine.
Vechthonden en aanvalshonden
Transavia vervoert geen honden meer in de cabine of in het bagageruim die niet behoren tot een bepaald ras, maar qua bouw vergelijkbaar zijn met:
Staffordshire Terrier of American Staffordshire Terriers (pitbulls) (met of zonder stamboom);
Mastiffs (met of zonder stamboom);
Tosas (met of zonder stamboom);
Rottweiler (met of zonder stamboom).
Alle voorwaarden voor het vervoeren van je huisdier kun je op onze website nalezen. We vragen je alle informatie ruim voor vertrek goed door te lezen.
Heb je na het lezen nog vragen of wil je je boeking naar aanleiding van de gewijzigde voorwaarden wijzigen of annuleren, dan kun je terecht bij ons Service Centre. Heb je de boeking gemaakt, maar vlieg je zelf niet mee? Dan vragen we je vriendelijk deze e-mail door te sturen naar de passagiers in deze boeking.
Met vriendelijke groet,
Transavia
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Re: Tranavia vervoert geen vechthonden meer

Ongelezen bericht door Paisley »

Dus het grondpersoneel moet dus een rottweiler van een beauceron kunnen onderscheiden. Dat lijkt me best lastig als je niet in de honden zit :)

Maar verder prima initiatief. Ik heb ook niet graag mn lieve poekie naast een Pitbull in het laadruim. Ook al zitten ze beide in transportboxen, ik ben toch bang dat mn poekie dan niet zo van dr vlucht geniet naast 1 met opgestroopte mouwen.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Paisley schreef:Dus het grondpersoneel moet dus een rottweiler van een beauceron kunnen onderscheiden. Dat lijkt me best lastig als je niet in de honden zit :)

Maar verder prima initiatief. Ik heb ook niet graag mn lieve poekie naast een Pitbull in het laadruim. Ook al zitten ze beide in transportboxen, ik ben toch bang dat mn poekie dan niet zo van dr vlucht geniet naast 1 met opgestroopte mouwen.
Paspoort is al verplicht he, daar staat wel een en ander in.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Terry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wetter
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Terry »

Dit is niet nieuw hoor, toen ik 11 jaar geleden Lexie ging halen, kwam die mail ook al.
Groetjes, Terry
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Terry schreef:Dit is niet nieuw hoor, toen ik 11 jaar geleden Lexie ging halen, kwam die mail ook al.
Voor Transavia is dit wel nieuw, of ze waren ermee gestopt. In december heb ik nog honden opgehaald, toen heb ik deze mail niet gekregen.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

kortneuzen is al langer en bij al veel meer maatschappijen verboden afhankelijk van de reisduur en temperaturen (zomer/winter)
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Paisley schreef:Dus het grondpersoneel moet dus een rottweiler van een beauceron kunnen onderscheiden. Dat lijkt me best lastig als je niet in de honden zit :)

Dat hoeven ze niet honden die eriop lijken worden dus ook niet vervoert. aldus de tekst
Transavia vervoert geen honden meer in de cabine of in het bagageruim die niet behoren tot een bepaald ras, maar qua bouw vergelijkbaar zijn met:
Staffordshire Terrier of American Staffordshire Terriers (pitbulls) (met of zonder stamboom);
Mastiffs (met of zonder stamboom);
Tosas (met of zonder stamboom);
Rottweiler (met of zonder stamboom).
of ze moeten op ras papieren door mogen in dat geval hoeven ze er geen verstand van te hebben - alleen even na te gaan ov het mag volgens de regels
Terry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wetter
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Terry »

Johnny Jones schreef:
Terry schreef:Dit is niet nieuw hoor, toen ik 11 jaar geleden Lexie ging halen, kwam die mail ook al.
Voor Transavia is dit wel nieuw, of ze waren ermee gestopt. In december heb ik nog honden opgehaald, toen heb ik deze mail niet gekregen.
Heb toen ook met trans gevlogen, zal van de week eens kijken bij de papieren van Lexie of die mail er nog tussen zit.
Kreeg nu bij boeking voor Bert wel de vraag wat voor ras het is.
Groetjes, Terry
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”