Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hij wil niet eten..
Moderator: moderatorteam
- janeway
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Hij wil niet eten..
Koda 11 mnd heeft vandaag nog niks willen eten. Drinken is ook niet veel. Hij ligt een beetje te slapen. En tussendoor is hij dan wel levendig. Hij heeft vanochtend 1x gespuugd. En dat was enkel gal. Verder geen diaree en 1x normale ontlasting gehad. Hij krijgt altijd brokken maar weigert ze nu. Ook een snoepje of koekje wil hij niet. Speelt wel met de kong wobbler maar laat de brokjes liggen. Hoe lang mag dit duren?. Voor nu geen alarm bellen maar ik eigenlijk niet veel ervaring met zieke honden. En als ze ziek waren was het vaak direct met een hoop gekotst enz.
Tempen nog niet gedaan..
Wanneer moet ik hier wat mee?
Tempen nog niet gedaan..
Wanneer moet ik hier wat mee?
-
Neeltje
Re: Hij wil niet eten..
Als hij ook niet wilt drinken zou ik het niet te lang aankijken. Als hij morgenochtend nog niet drinkt, zou ik even de dierenarts bellen. Niet eten is niet zo erg.
- janeway
- Zeer actief
Hij heeft net wat brokken in warm water gegeten.. Een fractie van wat hij normaal eet.. En daarbij dus ook weer wat vocht binnen.. En staat nu ook wat te drinken.. We kijken het morgen nog even aan.. Voor nu lijkt het beter te gaan
-
Neeltje
Misschien heeft hij zich gewoon een niet lekker gevoeld, dat hebben wij ook wel eens. Als hij nu weer wat gegeten heeft en gedronken en doet dat morgen weer, zou ik me niet zo'n zorgen maken.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ik zou me ook geen zorgen maken. Een hond die zn brokken laat staan drinkt ook vanzelf minder, omdat die brokken net een spons zijn.
In Mayke dr jeugd duurde dr hongerstakingen soms 2 a 3 dagen, dan kwam de eetlust weer.
Als je toch wat ongerust bent, moet je wel even de temperatuur opnemen.
In Mayke dr jeugd duurde dr hongerstakingen soms 2 a 3 dagen, dan kwam de eetlust weer.
Als je toch wat ongerust bent, moet je wel even de temperatuur opnemen.

-
Pets_Passion
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
- Contacteer:
Hopelijk knapt hij snel op.
Niet eten doen honden wel vaker en is niet meteen reden voor zorg, als hij lekkere dingen ook weigert dan is hij echt niet lekker en zou ik hem zeker even goed in de gaten houden.
Bij twijfel is het handig even te temperaturen, dan weet je of het haast heeft of niet.
Karen
Niet eten doen honden wel vaker en is niet meteen reden voor zorg, als hij lekkere dingen ook weigert dan is hij echt niet lekker en zou ik hem zeker even goed in de gaten houden.
Bij twijfel is het handig even te temperaturen, dan weet je of het haast heeft of niet.
Karen

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
- janeway
- Zeer actief
Ondertussen..
Is meneer een verwent nest hahaha.. Maar de eerste 2 dagen niet hoor.. Hij liet zelfs kaas en rodi worst staan..
Maar vandaag was zijn bak om 11 uur nog net zo vol al vanochtend 7 uur. Ik heb er warm water op gedaan.. En binnen een minuut was het op.
Verder is hij speels genoeg geweest de afgelopen dagen. Alleen het niet willen eten en wel meer slapen. Maar dan ook weer lekker zijn eigen drukke ik. Heeft bijvoorbeeld met een uitlaat ronde maar even een meerkoetje gevangen..Van schrik liet hem los gelukkig.
Is meneer een verwent nest hahaha.. Maar de eerste 2 dagen niet hoor.. Hij liet zelfs kaas en rodi worst staan..
Maar vandaag was zijn bak om 11 uur nog net zo vol al vanochtend 7 uur. Ik heb er warm water op gedaan.. En binnen een minuut was het op.
Verder is hij speels genoeg geweest de afgelopen dagen. Alleen het niet willen eten en wel meer slapen. Maar dan ook weer lekker zijn eigen drukke ik. Heeft bijvoorbeeld met een uitlaat ronde maar even een meerkoetje gevangen..Van schrik liet hem los gelukkig.
-
ZorroMax
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Bulldog
- Aantal honden: 1
Met een maand of 11 is de groei grotendeels klaar en heeft hij dus ook minder eten nodig. Heb je de porties al aangepast naar volwassen hoeveelheid?
Geef hem een paar dagen een halve portie en kijk wat er gebeurd. Dan verder "op het oog" voeren. Dus wordt hij te mager, meer geven. Heeft hij geen eetlust, dan eet hij maar niet. (natuurlijk blijven kijken hoe het gaat).
Geef hem een paar dagen een halve portie en kijk wat er gebeurd. Dan verder "op het oog" voeren. Dus wordt hij te mager, meer geven. Heeft hij geen eetlust, dan eet hij maar niet. (natuurlijk blijven kijken hoe het gaat).
- janeway
- Zeer actief
Hij kreeg idd al minder en at altijd zijn bak binnen een paar seconden leeg. Dus waren we al druk met snuffelmat ed. Zodat hij niet zo schrokkerig at. Van de ene op de andere dag is dat over..
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
geen loopse dames in de buurt toevallig? het is wel de tijd van het jaar voglens mij
- Jackira
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Zou hij geen pijn in z'n mond kunnen hebben? Omdat je zegt dat hij de zachte brokken wel wil eten?
-
Neeltje
En als je hem op 1x per dag eten zet? Ik merkte bij mijn honden dat ze op een gegeven moment 's ochtends ook niet meer aten. 's Avonds wel, dus 1x per dag 's avonds.
- janeway
- Zeer actief
Bedankt voor de tips mensen.
Koda doet ondertussen weer gewoon, laat in de ochtendnog wel eens eten staan. Maar ik haal dat dan weg. In de avond eet hij wel alles op.
Speelt goed en is levendig. Misschien last van een loops teefje gehad. Het was wat onduidelijk allemaal.
In ieder geval is hij al weer een dag of 2 de oude
Koda doet ondertussen weer gewoon, laat in de ochtendnog wel eens eten staan. Maar ik haal dat dan weg. In de avond eet hij wel alles op.
Speelt goed en is levendig. Misschien last van een loops teefje gehad. Het was wat onduidelijk allemaal.
In ieder geval is hij al weer een dag of 2 de oude