Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat kan je doen tijdens een aanval?
Moderator: moderatorteam
- -tycho
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Er lopen steeds meer vechthonden en ik lees steeds vaker dat mensen zich niet veilig voelen met hun hond op straat.
Wat kan je eigenlijk doen als je ziet dat een hond de aanval inzet?
Wat kan je eigenlijk doen als je ziet dat een hond de aanval inzet?
- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: Wat kan je doen tijdens een aanval?
De hond bij de halsband grijpen en optillen. Vasthouden totdat hij moet verpakken.
Maar de.tips als overhoop steken, mes tussen de ribben etc ga je hier ook krijgen.
Er zijn echt al onnoemelijk veel topics hierover geweest en moet heel eerlijk zeggen, als eigenaar van een stafford maar ook als honden liefhebber, krijg ik hier altijd buikpijn van.
Je kan een breakstick aanschaffen maar dat vergt wel enige oefening voordat je die.goed en efficient kan gebruiken zodat het ook nut heeft.
Een jachtlijntje om de strot slaan en ophangen totdat de hond geen lucht meer krijgt.
Schoppen slaan schreeuwen altijd proberen te vermijden zo.jut je een.hond alleen maar meer op.
Maar de.tips als overhoop steken, mes tussen de ribben etc ga je hier ook krijgen.
Er zijn echt al onnoemelijk veel topics hierover geweest en moet heel eerlijk zeggen, als eigenaar van een stafford maar ook als honden liefhebber, krijg ik hier altijd buikpijn van.
Je kan een breakstick aanschaffen maar dat vergt wel enige oefening voordat je die.goed en efficient kan gebruiken zodat het ook nut heeft.
Een jachtlijntje om de strot slaan en ophangen totdat de hond geen lucht meer krijgt.
Schoppen slaan schreeuwen altijd proberen te vermijden zo.jut je een.hond alleen maar meer op.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- Cinnepin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerenfox en border collie
- Aantal honden: 2
Ik lees mee...ik moet toevoegen dat ik me met mijn honden ook niet altijd even veilig meer voel

- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Een strop maken en om de nek doen en de hond een stukje ermee optillen. Dan stikt hij en laat hij binnen enkele seconden wel los. Niet schoppen en slaan en trekken, daar maak je het alleen maar erger mee. Stop een koord in je zak waar je een strop van kan maken of desnoods 2 en hou die altijd bij je als je gaat wandelen.

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Eerlijk? Ik zou het niet weten.
Ik loop dus met meer honden en als één van mijn honden wordt aangevallen, sta ik er als een tamme idioot bij. Ten eerste omdat ik niet zo'n primair reagerend mens ben, ten tweede omdat ik volledig in paniek ben en ten derde moet ik rekening houden met de andere oude/gehandicapte hond(en).
Ik heb het nu een aantal keren meegemaakt. Met mijn oude roedeltje, bestaande uit Bonnie en twee bejaarde, krakkemikkige collies en nu ook al met Abby en Maggie. Gelukkig alle keren tot nu toe goed afgelopen maar ik beschouw dat maar als mazzel. Eén van de laatste keren was het (gelukkig) geen agressieveling, maar een ongelooflijke woesteling. Zoéén waar een labrador nog een puntje aan kan zuigen.
Probeerde boven op Abby te springen die daarop reageerde met snauwen (wat ik ook al eng vind omdat ik niet weet hoe zo'n hond daar op reageert) en om vervolgens op Maggie afsprong die nog rondhompelde met haar poot in de spalk. En de eigenaar maar roepen 'hij wil alleen maar spelen, hoor!'
Pas toen ik riep dat hij de schade aan haar gebroken poot mocht vergoeden en dat ik wist waar hij woonde, wist hij niet hoe snel hij zijn hond bij zich kon hengelen.
Ik loop zoveel mogelijk om, vermijd de routes waarvan ik weet dat ze er (los) lopen. Dus als er iets gebeurt, ben ik bang dat mijn meiskes geen fluit aan mij hebben.
Ik loop dus met meer honden en als één van mijn honden wordt aangevallen, sta ik er als een tamme idioot bij. Ten eerste omdat ik niet zo'n primair reagerend mens ben, ten tweede omdat ik volledig in paniek ben en ten derde moet ik rekening houden met de andere oude/gehandicapte hond(en).
Ik heb het nu een aantal keren meegemaakt. Met mijn oude roedeltje, bestaande uit Bonnie en twee bejaarde, krakkemikkige collies en nu ook al met Abby en Maggie. Gelukkig alle keren tot nu toe goed afgelopen maar ik beschouw dat maar als mazzel. Eén van de laatste keren was het (gelukkig) geen agressieveling, maar een ongelooflijke woesteling. Zoéén waar een labrador nog een puntje aan kan zuigen.
Probeerde boven op Abby te springen die daarop reageerde met snauwen (wat ik ook al eng vind omdat ik niet weet hoe zo'n hond daar op reageert) en om vervolgens op Maggie afsprong die nog rondhompelde met haar poot in de spalk. En de eigenaar maar roepen 'hij wil alleen maar spelen, hoor!'
Pas toen ik riep dat hij de schade aan haar gebroken poot mocht vergoeden en dat ik wist waar hij woonde, wist hij niet hoe snel hij zijn hond bij zich kon hengelen.
Ik loop zoveel mogelijk om, vermijd de routes waarvan ik weet dat ze er (los) lopen. Dus als er iets gebeurt, ben ik bang dat mijn meiskes geen fluit aan mij hebben.

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Als het om een hond gaat die pakt en vasthoudt, een echte vechthond dus, zou ik een lijn om zijn hals doen (die heb je haast altijd wel bij je) en er een strop van maken. Zo hoog mogelijk om zijn nek en strak trekken tot hij los laat. En dan ook vast houden, zodat hij niet nog een keer kan grijpen. Iedere hond heeft lucht nodig, zelfs een vechthond.
Schoppen, slaan en schreeuwen proberen niet te doen. Je jut honden alleen maar op.
Bij andere honden die serieus vechten pak ik achterpoten en til ik ze in één keer onverwacht op aan de achterpoten. Pakken, naar de zijkant draaien en optillen. Truuk met de riem werkt bij andere honden ook maar de meeste honden pakken heel veel over, en bijten waar ze bijten kunnen. De kans dat je gebeten wordt bij zo'n gevecht is groter dan bij een hond die pakt en vasthoudt.
Schoppen, slaan en schreeuwen proberen niet te doen. Je jut honden alleen maar op.
Bij andere honden die serieus vechten pak ik achterpoten en til ik ze in één keer onverwacht op aan de achterpoten. Pakken, naar de zijkant draaien en optillen. Truuk met de riem werkt bij andere honden ook maar de meeste honden pakken heel veel over, en bijten waar ze bijten kunnen. De kans dat je gebeten wordt bij zo'n gevecht is groter dan bij een hond die pakt en vasthoudt.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Voordat de hond de aanval inzet, als je het dus aan ziet komen kun je wel op de hond inlopen en proberen je eigen hond af te schermen. jezelf groot en breed maken en vanuit je tenen een brul geven.
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Toen Jules werd gegrepen hield de hond ook echt goed vast en begon te schudden. Eigenaar van die hond hield haar hond vast, ik Jules want die gilde en probeerde uit paniek ook te happen, wat mij niet erg slim leek. Proberen keel dicht te knijpen van de andere hond terwijl ik met de andere hand Jules tegen de grond aan drukte zodat ze stil bleef liggen. Uiteindelijk liet de hond los..
Ook zo fijn dat er dan mensen langslopen en je roept om hulp..maar niemand komt natuurlijk
Ik kom hier eigenlijk nooit type vechthond tegen, maar ik loop ook in rustige losloopgebieden. Jules zou ik sowieso optillen, die is er zo geweest. Maar ja Ivy en Lewis hebben ook geen bescherming met dat slanke lijf en korte vacht. Verder geen idee. eigenlijk moet je pepperspray ofzo op zak hebben;)
Ook zo fijn dat er dan mensen langslopen en je roept om hulp..maar niemand komt natuurlijk
Ik kom hier eigenlijk nooit type vechthond tegen, maar ik loop ook in rustige losloopgebieden. Jules zou ik sowieso optillen, die is er zo geweest. Maar ja Ivy en Lewis hebben ook geen bescherming met dat slanke lijf en korte vacht. Verder geen idee. eigenlijk moet je pepperspray ofzo op zak hebben;)
Laatst gewijzigd door _Jules_ op 30 jan 2017 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.

-
Neeltje
Als ik zo'n beest in de verte zie aankomen, al loopt hij nog gezellig mee met het baasje, is het hier straat oversteken, andere kant uitgaan, beest gewoon ontwijken.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Ik laat de afgelopen week ivm het ziek op bed liggen van schoonmoeder, die heeft zware griep. Ook haar hond weer uit.
Vanmorgen ben ik voor het eerst omgekeerd. Ik liep aan de rijn en daar kwam een vrouw aan met een stafford die naar Toots vaak al geniepig doet en Toots valt dan vaak ook uit. En langs de rijn is een smal pad. Ik dacht ik heb nu die mechel reu aan de ene kant vast en Toots klein kut kefferdje aan de andere kant. Die confrontatie gaan we maar niet aan. Ben dus de andere kant op gegaan want het pad zou te smal zijn om zowel met Toots als met Dino dus aan de kant te gaan. Werd gewoon een soort onzeker ineens denk wel vooral juist door al die berichten, Met Toots alleen heb ik het Nooit en met Dino ook nog niet uit de weg gegaan. Dino is ook wel al 13,5 jaar en ben sowieso al als de dood dat hij ergens op straat ineens dood neer valt, zal net bij mij gebeuren.
Vanmorgen ben ik voor het eerst omgekeerd. Ik liep aan de rijn en daar kwam een vrouw aan met een stafford die naar Toots vaak al geniepig doet en Toots valt dan vaak ook uit. En langs de rijn is een smal pad. Ik dacht ik heb nu die mechel reu aan de ene kant vast en Toots klein kut kefferdje aan de andere kant. Die confrontatie gaan we maar niet aan. Ben dus de andere kant op gegaan want het pad zou te smal zijn om zowel met Toots als met Dino dus aan de kant te gaan. Werd gewoon een soort onzeker ineens denk wel vooral juist door al die berichten, Met Toots alleen heb ik het Nooit en met Dino ook nog niet uit de weg gegaan. Dino is ook wel al 13,5 jaar en ben sowieso al als de dood dat hij ergens op straat ineens dood neer valt, zal net bij mij gebeuren.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Volgens mij zou ik dat echt never nooit niet durven. Veel te bang dat ie me naar de nek vliegtsirene schreef:Voordat de hond de aanval inzet, als je het dus aan ziet komen kun je wel op de hond inlopen en proberen je eigen hond af te schermen. jezelf groot en breed maken en vanuit je tenen een brul geven.
Zou pepperspray ook werken?
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
De dag dat ik met allerhande wapens (busjes peperspray/deodorant, messen, breaksticks) over straat moet, is de dag dat ik afscheid neem van mijn eigen honden.
Ik heb mijn honden voor mijn eigen lol en als ik bang moet zijn om met mijn eigen pollewoppen op straat te komen plus het feit dat ik mezelf niet in staat acht om ze te beschermen tegen ongeprovoceerde aanvallen, is het voor mij afgelopen.
Neem ik wel een kat erbij of zo.
Of weer cavia's.
Ik heb mijn honden voor mijn eigen lol en als ik bang moet zijn om met mijn eigen pollewoppen op straat te komen plus het feit dat ik mezelf niet in staat acht om ze te beschermen tegen ongeprovoceerde aanvallen, is het voor mij afgelopen.
Neem ik wel een kat erbij of zo.
Of weer cavia's.

- dre
- Zeer actief
Nah de meeste honden taaien echt wel af, maar die brul moet wel uit je tenen komen zeg maarmijke schreef:Volgens mij zou ik dat echt never nooit niet durven. Veel te bang dat ie me naar de nek vliegtsirene schreef:Voordat de hond de aanval inzet, als je het dus aan ziet komen kun je wel op de hond inlopen en proberen je eigen hond af te schermen. jezelf groot en breed maken en vanuit je tenen een brul geven.![]()
Ik heb 1x gehad dat een Duitse herder voor de 2e keer op mijn vorige hond af vloog, ik wist dus ook dat die niet lief kwam spelen (baas was met hond al even een straat in gelopen, maar toen wij de kruising passeerden schoot de hond gewoon in volle vaart terug). Ik was zo kwaad dat ik mijn hond achter mij heb gezwiept en een "Ben je nou $%#$^helemaal besodemietert" uitbrulde terwijl ik hem een rotschop gaf. Hond ging gelijk af liggen en op mijn "Als de sodemieter terug naar je baas" durfde de hond niet eens te bewegen, ik ben weggelopen en baas kon de hond ophalen waar hij lag
Ik weet echt niet wat ik zou doen, dat merk ik vanzelf wel als het zover is, ik denk dan echt niet ik reageer gewoon (om vervolgens nog uren na te bibberen
Daarbij wil ik ook niet teveel nadenken daarover, ik loop met de honden voor mijn ontspanning en nadenken over het feit dat ze gegrepen worden wil ik gewoon niet.
Ik ontwijk wel honden die ik niet vertrouw (de vechthonden, maar bijvoorbeeld ook de gemiddelde herdershond vertrouw ik voor geen meter), maar verder ga ik echt niet met denken aan de gevaren

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Een strop maken is niet zo lastig, zelfs niet vol adrenaline. Gewoon de lijn door het het handvat halen om de nek van de hond of de lijn om de hals van de hond en dan de musketon vastklikken om de lijn zelf. Dat trekt ook heel erg strak.mijke schreef:Volgens mij zou ik dat echt never nooit niet durven. Veel te bang dat ie me naar de nek vliegtsirene schreef:Voordat de hond de aanval inzet, als je het dus aan ziet komen kun je wel op de hond inlopen en proberen je eigen hond af te schermen. jezelf groot en breed maken en vanuit je tenen een brul geven.En een strop om de nek maken, ik vraag me af of ik dat uberhaupt voor elkaar zou krijgen. Ik ben niet zo vlug en als de adrenaline door mn aderen stroomt eerder lamgeslagen dan dat ik actie kan ondernemen. Ik vrees dat ik net als Lieke er bij zou staan als een lamme eend
![]()
Zou pepperspray ook werken?
Je kan het zelfs gewoon af en toe oefenen als je je eigen hond wilt aanlijnen, de techniek, niet het wurgen uiteraard
Ik hoop het nooit nodig te hebben maar hier in de buurt lopen ook veel honden die ik niet vertrouw. Het is handig om voorbereid te zijn wat je gaat doen als er iets gebeurt. En ik wil inderdaad niet met wapens ed rond gaan lopen. Maar een riem heb ik altijd wel bij me als ik met een hond wandel.
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Ik ontwijk en loop niet in (gedoog)losloopgebieden waar -naar mijn inschatting- onverantwoorde eigenaren lopen.
Mocht het toch misgaan dan zal ik eerst de hond proberen te blokken en wegbrullen. Werkt dat niet en komt het tot een gevecht dan zal ik eerst mijn andere hond moeten veilig te stellen: Lijn losmaken zodat hij/zij weg kan komen of misschien is er een huis/tuin/auto waar de hond in kan.
Daarna zal het eraan liggen hoeveel hulp er is: Er moet voorkomen worden dat er geschud en gescheurd kan worden dus honden tegen grond drukken. Wordt er overgepakt dan honden dmv lijn en/of achterpoten op juiste moment uit elkaar trekken. Zitten de hond(en) vast zonder overpakken dan proberen te verstikken met een lijn.
Ik ben iemand die snel tot actie overgaat dus kans dat ik zelf gebeten wordt lijkt me groot. Ik zal doorgaan tot mijn (of andere onschuldige) hond vrij is. Ik vermoed dat ik dan zelfs ga proberen de aanvallende hond te verwonden als verstikken niet lukt. Misschien niet slim en fijn maar zo zit ik nu eenmaal in elkaar.
Met wapens op zak lopen is absoluut geen optie overigens. Als ik het risico op een (dodelijk) gevecht zo hoog zou inschatten zou ik daar niet lopen, verhuizen of de honden wegdoen.
Mocht het toch misgaan dan zal ik eerst de hond proberen te blokken en wegbrullen. Werkt dat niet en komt het tot een gevecht dan zal ik eerst mijn andere hond moeten veilig te stellen: Lijn losmaken zodat hij/zij weg kan komen of misschien is er een huis/tuin/auto waar de hond in kan.
Daarna zal het eraan liggen hoeveel hulp er is: Er moet voorkomen worden dat er geschud en gescheurd kan worden dus honden tegen grond drukken. Wordt er overgepakt dan honden dmv lijn en/of achterpoten op juiste moment uit elkaar trekken. Zitten de hond(en) vast zonder overpakken dan proberen te verstikken met een lijn.
Ik ben iemand die snel tot actie overgaat dus kans dat ik zelf gebeten wordt lijkt me groot. Ik zal doorgaan tot mijn (of andere onschuldige) hond vrij is. Ik vermoed dat ik dan zelfs ga proberen de aanvallende hond te verwonden als verstikken niet lukt. Misschien niet slim en fijn maar zo zit ik nu eenmaal in elkaar.
Met wapens op zak lopen is absoluut geen optie overigens. Als ik het risico op een (dodelijk) gevecht zo hoog zou inschatten zou ik daar niet lopen, verhuizen of de honden wegdoen.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ik heb 1 keer een gevecht meegemaakt tussen twee stabijtjes. Mayke had een conflict opgebouwd met een erfhondje van bekenden en toen die hond eenmaal de kans had om bij Mayke te komen liet ze er geen gras over groeien. Dan weet je dat het zo'n vaart niet loopt kwa schade maar ik weet inmiddels dat ik wel wat doe. Echter is het niet makkelijk om twee rondtollende hondjes te grazen te nemen, het gaat sneller dan t licht.
Ik had op en duur 1 poot te pakken maar in die tijd had een krachtigere hond echt wel wat schade aan kunnen richten. Het was ook een bloedbad omdat een neusvleugel was uitgescheurd. Gelukkig was het de neusvleugel van de aanstichter
Ik heb de aanstichter aan dr achterpoten opgetild en die liet al snel los, maar toen bleef Mayke aanvallen en dan heb je echt even hulp nodig. Gelukkig was ik met iemand die Mayke op den duur ook wel vast kon pakken. Eenmaal bedaard heeft t stel gewoon los naast elkaar kunnen staan en konden we teruglopen naar de plek waar die andere stabij vandaan kwam, en op een andere dag hebben we zelfs gewoon een wandeling kunnen maken zonder incidenten met beide honden los.
Ik ga me overigens niet bewapenen om wat ik allemaal op het nieuws lees. Ik kom dat soort geflipte honden zelf helemaal niet tegen.
Ik had op en duur 1 poot te pakken maar in die tijd had een krachtigere hond echt wel wat schade aan kunnen richten. Het was ook een bloedbad omdat een neusvleugel was uitgescheurd. Gelukkig was het de neusvleugel van de aanstichter
Ik heb de aanstichter aan dr achterpoten opgetild en die liet al snel los, maar toen bleef Mayke aanvallen en dan heb je echt even hulp nodig. Gelukkig was ik met iemand die Mayke op den duur ook wel vast kon pakken. Eenmaal bedaard heeft t stel gewoon los naast elkaar kunnen staan en konden we teruglopen naar de plek waar die andere stabij vandaan kwam, en op een andere dag hebben we zelfs gewoon een wandeling kunnen maken zonder incidenten met beide honden los.
Ik ga me overigens niet bewapenen om wat ik allemaal op het nieuws lees. Ik kom dat soort geflipte honden zelf helemaal niet tegen.

- Gimmick
- Zeer actief
Gimmick heeft 1x de kans gezien een rottweiler op cursus te grijpen.
We hebben beide teven aan de halsbanden van de grond getild en gewacht. Wel vergt dat enige kracht gimmick is 26 kg en de rottweiler nog meer maar alleen gimmick had een flink gat ik haar nek Gimmick had alleen vast en beet niet door.
Dus dat scheelt ook. Maar alle honden moeten een keer ademen.
We hebben beide teven aan de halsbanden van de grond getild en gewacht. Wel vergt dat enige kracht gimmick is 26 kg en de rottweiler nog meer maar alleen gimmick had een flink gat ik haar nek Gimmick had alleen vast en beet niet door.
Dus dat scheelt ook. Maar alle honden moeten een keer ademen.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Ik zou mijn jas er overheen gooien denk ik, en het loeder dan proberen erin te wurmen. Zou dat niet helpen?
-
Ikke93
- Zeer actief
hebben ze hem er met een auto af moeten trekken? Als in echt slepen?Nanna schreef:Nee. Bij de Aus van een vriendin van me ( waar ze op paste, nota bene) moest er een auto aan te pas komen om die kutpitbull eraf te trekken. De Aus moest een oor missen....Marie-Josée schreef:Ik zou mijn jas er overheen gooien denk ik, en het loeder dan proberen erin te wurmen. Zou dat niet helpen?![]()
Onnodig te zeggen dat er zo'n hogggehakte trut bij stond te gillen van datdoettieandersnooit.
Als je dus alleen met het hysterisch mens daar staat kun je gewoon wachten tot je hond het loodje legt..
Sneu voor de Aus zn oor, maar als ik het zo lees gelukkig maar dat het alleen een oor is..
hier kom ik nog niet veel van zulke honden tegen, hopelijk blijft dat nog een hele tijd zo..
- Paisley
- Zeer actief
Bij de stabijtjes battle zou dit echt totaal geen verschil hebben gemaakt. Ze gaan ook niet rustig staan wachten tot je klaar bent maar het kolkt alle kanten op.Marie-Josée schreef:Ik zou mijn jas er overheen gooien denk ik, en het loeder dan proberen erin te wurmen. Zou dat niet helpen?
Nee ze moesten uit elkaar gesjord. En dat red je in je eentje sowieso al niet.

- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
En een spa vecht nog wel een tandje anders dan eem Stabij.
Heb schermutselingen en gevechten/gevechtjes zat gezien.
Maar Spa's is echt van een andere categorie.
Niet voor te stellen als je er niet een keer tussen gestaan hebt.
Ik dàcht altijd dat het wel meeviel. Dat heb ik bij moeten stellen.

- Paisley
- Zeer actief
Precies, dat is mn puntHabibi schreef:En een spa vecht nog wel een tandje anders dan eem Stabij.
En een geflipte klapkaak aan de overkant van de straat gaat uit zn dak en de riem knapt. Het beest komt op ons af gedenderd, laat zich nog half wegvegen door een auto en heeft het op dat hondje van mn zus voorzien.
Dat hondje zag t aankomen en schoot onder zo'n grote ijzeren rolcontainer.
Het ging te snel om bij te houden, maar die hond dreunt dus met zn botte harses onder die container en komt niet erg ver. De eigenaar laat zich nog even uitfoeteren door de automobilist en komt dr hond halen. En ik stond te hopen dat het hondje van mn zus nu ook zo verstandig zou blijven om onder de rolcontainer te blijven tot de kust veilig is.
Het bizarre is dat dit allemaal verschrikkelijk uit de hand had kunnen lopen als ik het hondje aan de lijn had gehad.

-
Sandra&co
Dit topic bestaat al.
Hoe dan ook, ik zou een lus om zijn nek gooien, op het mormel zitten en hem succes wensen met z'n verdere ondernemingen. Laten we niet vergeten dat het nog steeds een hond is en geen onsterfelijke gorilla. Zolang je uit de buurt van z'n kaken blijft, is het allemaal prima te houden als je enigszins spierkracht hebt.
Hier om de hoek woont sinds een half jaar een Stafford die helemaal over de flos raakt als hij mijn drietal ziet. En dan met een vrouw erachter die het echt oprecht mooi vindt dat die hond haar overal mee naartoe sleurt. Gelukzalige glimlach op haar gezicht en zo. Heb haar al meerdere malen toegesnauwd dat die hond niet in de buurt van de mijne moet komen, maar het lijkt to-taal niet aan te komen. We zullen zien wat er gebeurt als ze die riem loslaat.
Hoe dan ook, ik zou een lus om zijn nek gooien, op het mormel zitten en hem succes wensen met z'n verdere ondernemingen. Laten we niet vergeten dat het nog steeds een hond is en geen onsterfelijke gorilla. Zolang je uit de buurt van z'n kaken blijft, is het allemaal prima te houden als je enigszins spierkracht hebt.
Hier om de hoek woont sinds een half jaar een Stafford die helemaal over de flos raakt als hij mijn drietal ziet. En dan met een vrouw erachter die het echt oprecht mooi vindt dat die hond haar overal mee naartoe sleurt. Gelukzalige glimlach op haar gezicht en zo. Heb haar al meerdere malen toegesnauwd dat die hond niet in de buurt van de mijne moet komen, maar het lijkt to-taal niet aan te komen. We zullen zien wat er gebeurt als ze die riem loslaat.
- meriam
- Zeer actief
- Contacteer:
Normaal gesproken ben ik vrij doorpakkend bij gevechten. Een strop met de riem, de achterpoten omhoog en soms een flinke brul kan genoeg zijn.
Toen mijn teefje echter werd aangevallen door een mechel teef stond ik echt even van f*ck. Dit was serieus. Die mechel wou mijn hond dood, mijn hond zag die mechel geen eens aankomen, kwam van boven aan gerend zo uit de halsband geklapt. Ik liep met haar en Chase die toen 10weken oud was. Ik heb Cayra maar losgelaten maar dat kon met Chase niet want hij wou weg en we waren vlak bij een weg. De eigenaar van de mechel heeft zn hond eraf gekregen door te gaan wurgen. Was voor mij de eerste keer dat ik merkte dat ik zelf echt in paniek raakte. Mede omdat ik niks kon ivm een pup bij me maar ook omdat ik doorhad dat het die hond er echt om ging dat ze dood moest. Geen idee wat ik gedaan had als ik Chase niet bij me had maar merkte wel dat ik van dit gevecht heel anders onder de indruk was al de eerdere die ik had meegemaakt.
Toen mijn teefje echter werd aangevallen door een mechel teef stond ik echt even van f*ck. Dit was serieus. Die mechel wou mijn hond dood, mijn hond zag die mechel geen eens aankomen, kwam van boven aan gerend zo uit de halsband geklapt. Ik liep met haar en Chase die toen 10weken oud was. Ik heb Cayra maar losgelaten maar dat kon met Chase niet want hij wou weg en we waren vlak bij een weg. De eigenaar van de mechel heeft zn hond eraf gekregen door te gaan wurgen. Was voor mij de eerste keer dat ik merkte dat ik zelf echt in paniek raakte. Mede omdat ik niks kon ivm een pup bij me maar ook omdat ik doorhad dat het die hond er echt om ging dat ze dood moest. Geen idee wat ik gedaan had als ik Chase niet bij me had maar merkte wel dat ik van dit gevecht heel anders onder de indruk was al de eerdere die ik had meegemaakt.
-
Neeltje
Ik ben gek om op zo'n monster te gaan zitten. Ik zie wel dat ik eerder uit de buurt ben, wegwezen gewoon.Sandra&co schreef:Dit topic bestaat al.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Wurgen of een break stick is het enige dat helpt, tenminste bij de aanval van een SPA.En als het om een SPA gaat dan heb je waarschijnlijk de mazzel dat ie vasthoudt dus kun je er wat makkelijker een lijntje omgooien om hem te kunnen wurgen.
Ik heb 1 x de mazzel gehad, echt met heel veel geluk, een Amerikaanse Bulldog ( die op mijn collega's werd afgestuurd vanuit een woning maar koos voor mijn hond ) voor te kunnen zijn door hem keihard onder zijn kin te schoppen. Hierop maakte hij meteen rechtsomkeert en vluchtte de woning weer in.
Zoals gezegd mazzel, dat ik hem raakte en waar ik hem raakte, maar het was iets wat ik uit een reflex deed. En het werkte wel.
Ik heb 1 x de mazzel gehad, echt met heel veel geluk, een Amerikaanse Bulldog ( die op mijn collega's werd afgestuurd vanuit een woning maar koos voor mijn hond ) voor te kunnen zijn door hem keihard onder zijn kin te schoppen. Hierop maakte hij meteen rechtsomkeert en vluchtte de woning weer in.
Zoals gezegd mazzel, dat ik hem raakte en waar ik hem raakte, maar het was iets wat ik uit een reflex deed. En het werkte wel.
Gr. Aniek

- Rosaly
- Actief
- Mijn ras(sen): Siberische husky
Heeft jouw pup daar iets aan overgehouden toen? Ik heb laatst ook zoiets meegemaakt, wel minder ernstig hoor. Het was al donker en ik liep nietsvermoedend met mijn reu en teefje van 9 maanden op straat. Opeens komt vanaf de zijkant een zwarte hond (soort herderkruising ofzo) aangedenderd die bovenop mijn reu dook. De hond zat aan een flexlijn en de eigenaar kon hem niet houden. Mijn reu had die hond totaal niet zien aankomen en ik ook niet, hij was er opeens en ik kon dus heel weinig doen. Ik heb mijn beide honden opzij geslingerd en toen kon de eigenaar de hond terugtrekken, maar mijn pup was helemaal over de zeik en begon te blaffen. Sindsdien blaft ze tegen zwarte honden op straat die op die hond lijken (even groot en rechtopstaande oren).meriam schreef:Normaal gesproken ben ik vrij doorpakkend bij gevechten. Een strop met de riem, de achterpoten omhoog en soms een flinke brul kan genoeg zijn.
Laatst gewijzigd door Rosaly op 30 jan 2017 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.

- Plumeau
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie
Gelukkig nog nooit een groot loeder in mijn of mijn hondens vel gehad.
Wel had ik ooit een fret met een kaakklem aan mijn hand hangen... hand met fret en al in een bak water gestopt en dat werkt. Ook fretten moeten ademen
Wel had ik ooit een fret met een kaakklem aan mijn hand hangen... hand met fret en al in een bak water gestopt en dat werkt. Ook fretten moeten ademen
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik kwam er laatst een tegen. Ik heb zeven honden en daar liep zo'n dodo met een telefoon te spelen en die bleek een losse staf bij zich te hebben.
Dat beest schrok (terecht) van die meute, waarvan vijf gewoon doorliepen trouwens, maar toch, smal pad en je moet passeren. En twee wilden weten hoe dat zat, en door de reactie van die hond maakten ze contact.
Niet naar verder maar ik zag dat het beest het niet leuk vond. En die baas maar doortiepen op dat stomme telefoontje!
Enfin, ik heb ze rap verder gedirigeerd en niks aan de hand, maar ik was er niet blij mee.
Ik zie ze goddank zelden in losloopgebied. Daar horen ze ook niet wat mij betreft.
edit: ik heb altijd een jachtlijn paraat trouwens. Om deze reden.
Dat beest schrok (terecht) van die meute, waarvan vijf gewoon doorliepen trouwens, maar toch, smal pad en je moet passeren. En twee wilden weten hoe dat zat, en door de reactie van die hond maakten ze contact.
Niet naar verder maar ik zag dat het beest het niet leuk vond. En die baas maar doortiepen op dat stomme telefoontje!
Enfin, ik heb ze rap verder gedirigeerd en niks aan de hand, maar ik was er niet blij mee.
Ik zie ze goddank zelden in losloopgebied. Daar horen ze ook niet wat mij betreft.
edit: ik heb altijd een jachtlijn paraat trouwens. Om deze reden.
-
Desi&Bibi
- Zeer actief
Zakmes, veedrijver en pepperspray bij me. Mocht een hond vinden dat mijn honden er aan moeten en niet los laten is ie er geweest.
Mijn shih tzu kruising is vorige maand bijna dood gebeten door een saluki. Maar die greep ik uit reflex meteen waardoor ze stopte met schudden en los liet.
Mijn shih tzu kruising is vorige maand bijna dood gebeten door een saluki. Maar die greep ik uit reflex meteen waardoor ze stopte met schudden en los liet.