Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De cel in om een drol

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

De cel in om een drol

Ongelezen bericht door Eilfy »

http://m.westlanders.nu/nieuws/zes-uur- ... rol-20831/
Zes uur cel en €500 boete voor niet geziene drol

Geplaatst door Westlanders.nu op 21/01/2017 08:47 - Gewijzigd op 21/01/2017 19:14

Monster 21.01.2017 -  Een inwoonster uit Monster maakte vrijdagochtend bij de hondendijk een bizarre gebeurtenis mee met een BOA.

Zij heeft haar verhaal op facebook gezet en het ging als volgt;

'Zoals sommige al weten was er vanmorgen een hoop gedoe bij de hondendijk waarbij ik betrokken was, maar laat ik bij het begin beginnen. Mijn moeder heeft een flinke griep te pakken, dus ik dacht ik ga bij haar langs neem ik ook haar hond lekker mee naar de dijk. Zo gezegd zo gedaan, enfin Nina lekker voor me en dottie (moeders hondje) liep lekker achter me. Heerlijk, Nina had gepoept dus ruimde ik dat netjes op en toen ik het zakje dichtknoopte voelde ik getik op mijn schouder. En ja hoor een wederom in burgerkleding vermomde fanatieke BOA achter me. 

'Hallo ik zie dat u uw poep van de hond netjes opruimt.' Nou oke dacht ik dat klopt ik heb het inderdaad zelfs nog in mijn hand, dus wat is er dan vroeg ik mij af. Nou en in één zin werd er gezegd; 'Maar dat andere hondje achter u heeft ook gepoept en dat kon u niet zien natuurlijk omdat die achter u liep. Dat zag ik maar u krijgt daar wel een boete voor omdat u het niet heeft opgeruimd ????

'Nee dat klopt zoals je zelf zegt dat heb ik niet gezien maar je ziet toch wel dat ik dat niet express doe aangezien ik wel het poep direct netjes heb opgeruimd wat ik wel zie?' Het antwoord was alleen; 'U krijgt een boete u ID graag.' Geen overleg en een weer die bekende autoritaire machtsbeluste blik in zijn ogen.

Bah,dus ik zei omdat het met zo'n toon ging; 'Nee jij krijgt helemaal niets van mij, en liep naar de honden toe. Waarbij hij mij hardhandig bij mijn beet arm pakte, om vervolgens te zeggen; 'hierbij bent u gearresteerd.' En omdat ik hardhandig werd vastgehouden en ik ook mijn arm probeerde los te rukken begon ik te schelden. [ ja wat zeg je dan, geen mooie woorden natuurlijk].

Tja wat wil je inmiddels stonden er nog 2 a 3 BOA 's bij en de nodige toeschouwers natuurlijk, en of het toeval was of niet net op dat moment kwam er ook nog een politie aanrijden. Dus het was een zeer genante vertoning allemaal. Maar goed ik ben dus gearresteerd en afgevoerd in de politieauto en moest voor 6 uur de cel in en nog een boete op de koop toe van € 500 !!

Wegens geen poep oprapen, belediging en geen ID laten zien. Ben nog nooit zo erg vernederd geweest als bij deze zeer fanatieke knaap [die bepaalde personages in bepaalde films niet zou misstaan] ,die zich handhaver/ BOA noemt.

Zelfs de politie had vraagtekens bij deze actie en de BOA had ook nog het lef om me na 3 uur cel uit de cel te laten halen door de rechercheur omdat hij mij persoonlijk wilde zien en horen om een verklaring af te geven en me maar aankijken met een blik 'who's the winner now.'

Zo vernederend weer en maar oplezen wat voor boetes hij me zou geven nou voor € 400,00 dus, meer mocht niet meer, dit was de max en nog eens € 150,00 van de officier van justitie vanwege belediging.

Hij genoot er zichtbaar van. Al met al zijn ze dus met zo'n 7 man een dag in de weer geweest voor een hoopje poep. Ik weet niet of ik de enige ben maar de BOA 's moeten nog een hoop worden bijgebracht qua manieren en omgaan met mensen.

Ongelofelijk 6 uur cel en een boete van 500,00 euro, daar kun je normaal gesproken een moord voor plegen in Nederland. Nee zo ga je niet met mensen om. Ik hoop dat deze knaap een fijne avond heeft en zijn familie kan vertellen wat voor mooi werk hij heeft verricht vandaag. Een moeder en oma laten opsluiten in de cel, chapeau, fijne avond.'

Dit incident staat niet op zich. Een andere handhavingsactie vond al eerder plaats vorig jaar bij Ockenburch. Er zijn echter meerdere gevallen bekend van dezelfde strekking.

Westlanders.nu heeft bij de gemeente om een verklaring over de kwestie gevraagd.

Wordt vervolgd dus.
Dure drol. Ik geloof dat ik net zo hels was geworden. Ze kreeg niet eens de kans om het op te ruimen...
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
S@ndr@
Zeer actief

Re: De cel in om een drol

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

volgende keer telgefoon mee en alles filmen, kop op facebook,twitter enz voor dee omgeving - een gewaarschuwd mens telt voor meer zullen we maar zeggen who`s the winner now :engel:
Ik heb zo`n probleem met autoriteiten op die manier- gek he.....
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Leonie. »

Beetje dom wel om te gaan schelden enzo.
Donkere Dame
Actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Donkere Dame »

Ben idd benieuwd naar het vervolg....
Waar ik vind dat de politie in een hoop gevallen best wel vaker mag optreden zijn die boa,s vaak te star en niet in-meelevend
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

Wat een overtrokken reactie van die BOA zeg. Ben benieuwd of de gemeente er wat mee gaat doen.
_Esmee
S@ndr@
Zeer actief

Leonie. schreef:Beetje dom wel om te gaan schelden enzo.
soms he als je je "onheus bejegend" voelt - dan kan dat er zomaar uitkomen :mrgreen: kan me er echt wel iets bij voorstellen Boa`s tja
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Laat ze maar bewijzen dat die drol van die hond is middels DNA.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief

Laat ze maar bewijzen dat die drol van die hond is middels DNA.
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Een BOA mag jou toch helemaal niet arresteren? Die mag je niet eens staande houden, ze mogen wel de politie bellen dacht ik.
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

S@ndr@ schreef:
Leonie. schreef:Beetje dom wel om te gaan schelden enzo.
soms he als je je "onheus bejegend" voelt - dan kan dat er zomaar uitkomen :mrgreen: kan me er echt wel iets bij voorstellen Boa`s tja
Ik dacht hetzelfde... Als iemand mij beetpakt word ik sowieso veel minder aardig.
runninggirl schreef:Een BOA mag jou toch helemaal niet arresteren? Die mag je niet eens staande houden, ze mogen wel de politie bellen dacht ik.
Dat dacht ik ook eerlijk gezegd
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Mjah. Debiel natuurlijk van die BOA dat hij perse even zijn nummertje moest halen met een boete, met iemand die duidelijk netjes op ruimt. Hij had natuurlijk ook even kunnen attenderen op de andere drol en even de kans gegeven die óók op te ruimen.

Maar, als ze gewoon normaal had gedaan, had ze een boete gehad van een paar tientjes. Al het gezeik er omheen doet ze toch echt zelf.

Ik ben ook wel eens pissig geweest, maar het is dan niet nodig om te gaan schelden, of weg te lopen, of weigeren je ID te laten zien, dat is allemaal gewoon strafbaar. Dat is gewoon dom gedrag. Eigen schuld. Dikke bult.
Laatst gewijzigd door Shiloh86 op 22 jan 2017 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Shiloh86
Zeer actief

Eilfy schreef:
runninggirl schreef:Een BOA mag jou toch helemaal niet arresteren? Die mag je niet eens staande houden, ze mogen wel de politie bellen dacht ik.

Jawel hoor:

"Staande houden
Daarnaast is de Boa bevoegd om personen staande te houden. Staande houden houdt in dat de Boa vraagt naar de volledige personalia (naam,adres, geboortedatum en plaats etc.) van de overtreder. Als overtreder bent u verplicht hieraan uw medewerking te verlenen. Als de Boa een overtreding constateert dan kan hij de betreffende overtreder staande houden en om een identiteitsbewijs vragen. Indien noodzakelijk is de Boa bevoegd om de overtreder vast te pakken als deze zich aan de staande houding wilt ontrekken. Het is strafbaar om u te ontrekken aan een staande houding. Afhankelijk van de overtreding en de situatie kan de Boa de politie inschakelen om de overtreder daadwerkelijk aan te houden."
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Shiloh86 schreef:
Eilfy schreef:
Jawel hoor:

"Staande houden
Daarnaast is de Boa bevoegd om personen staande te houden. Staande houden houdt in dat de Boa vraagt naar de volledige personalia (naam,adres, geboortedatum en plaats etc.) van de overtreder. Als overtreder bent u verplicht hieraan uw medewerking te verlenen. Als de Boa een overtreding constateert dan kan hij de betreffende overtreder staande houden en om een identiteitsbewijs vragen. Indien noodzakelijk is de Boa bevoegd om de overtreder vast te pakken als deze zich aan de staande houding wilt ontrekken. Het is strafbaar om u te ontrekken aan een staande houding. Afhankelijk van de overtreding en de situatie kan de Boa de politie inschakelen om de overtreder daadwerkelijk aan te houden."
Ja, staande houden dus. NIET arresteren.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Shiloh86
Zeer actief

Maar dus wel staande houden en politie erbij halen en dat die vervolgens arresteert. Feit blijft, het is strafbaar om je te onttrekken aan de staandehouding van een BOA en dat heeft ze wel gedaan. Hij mag haar tegen houden en dat heeft hij gedaan. Alles wat er daarna gebeurd kan ik geen medelijden mee hebben.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ze had de boete in ontvangst kunnen nemen en daarna bezwaar kunnen maken. Al zou ik ook heel erg de kriebels krijgen van zulk dominant gedrag van de BOA :oeps:
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Het zal mogen maar ik word ook niet blij als mensen me gaan vastpakken hoor.
Maar goed, ik zou een klacht indienen en in beroep gaan. Dit soort houdingen van die BOA's helpt niet erg.

Afbeelding

Shiloh86
Zeer actief

Als je niet wegloopt, word je ook niet vastgepakt. :19:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Gollum schreef:Ze had de boete in ontvangst kunnen nemen en daarna bezwaar kunnen maken. Al zou ik ook heel erg de kriebels krijgen van zulk dominant gedrag van de BOA :oeps:
Zoiets ja , zou ook hels worden als ze aan mij gaan lopen sjorren of vasthouden.

Komt gelijk een andere vraag.
Stel dat je een keutel van je hond opruimt en de boa vind dat die hoop een meter verderop van jou hond is.
bouvierpoedel
Zeer actief

Gollum schreef:Ze had de boete in ontvangst kunnen nemen en daarna bezwaar kunnen maken. Al zou ik ook heel erg de kriebels krijgen van zulk dominant gedrag van de BOA :oeps:
Zoiets ja , zou ook hels worden als ze aan mij gaan lopen sjorren of vasthouden.

Stel dat je een keutel van je hond opruimt en de boa vind dat die hoop een meter verderop van jou hond is.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

bouvierpoedel schreef:

Tja dan is het jouw woord tegen die van de BOA en de laatste wint eigenlijk altijd.
-tycho
Zeer actief

Ongelezen bericht door -tycho »

Er staat dus in een buitengebied op een dijkje een BOA voor je neus die jou een boete gaat uitdelen.

Ben ik de enige die denkt dit is al geescaleerd , ik ga er nu ook vol voor en ik pak de hogere boete.

Ik zou dat zakje stront waar ik wel mee stond direct inleveren , vol in zijn gezicht.
bouvierpoedel
Zeer actief

-tycho schreef:Er staat dus in een buitengebied op een dijkje een BOA voor je neus die jou een boete gaat uitdelen.

Ben ik de enige die denkt dit is al geescaleerd , ik ga er nu ook vol voor en ik pak de hogere boete.

Ik zou dat zakje stront waar ik wel mee stond direct inleveren , vol in zijn gezicht.
:LOL: ja je zou het in je boosheid doen.
Maar jezus zeg om een keutel waarvan je laat zien dat je wel opruimt maar deze over het hoofd hebt gezien.
Je zou hem zo in zijn ballen schoppen als anticonceptie . :engel:
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Shiloh86 schreef:Als je niet wegloopt, word je ook niet vastgepakt. :19:
Hij ging buiten zijn boekje:
Waarbij hij mij hardhandig bij mijn beet arm pakte, om vervolgens te zeggen; 'hierbij bent u gearresteerd.'
Hij mag niet arresteren.
Hij mag alleen staande houden.

Afbeelding

Shiloh86
Zeer actief

Maar hij mag je wel vastpakken om tegen te houden dat je wegloopt.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Shiloh86 schreef:Maar hij mag je wel vastpakken om tegen te houden dat je wegloopt.
Jaha. Maar niet arresteren.

Afbeelding

Shiloh86
Zeer actief

Blijkbaar mogen ze dat wel.

Van politie.nl

Buitengewoon opsporingsambtenaren helpen mee met toezicht houden op de lokale orde en veiligheid. Zij controleren of mensen zich aan de regels houden en geen overtredingen begaan, zoals fout parkeren of milieuregels overtreden. Zij mogen verdachten aanhouden en boetes uitschrijven.

Aanhouden is hetzelfde als arresteren.

Kortom, behalve een overijverige kwal zijn heeft die BOA niks verkeerd gedaan. Itt die mevrouw, die dus allerlei overtredingen heeft begaan.
Laatst gewijzigd door Shiloh86 op 22 jan 2017 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Dit is dus het verhaal van degene die staande gehouden is.

Die BOA heeft ook nog een verhaal, ik vermoed dat daar nog wel wat discrepantie tussen kan zitten.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Paisley schreef:Dit is dus het verhaal van degene die staande gehouden is.

Die BOA heeft ook nog een verhaal, ik vermoed dat daar nog wel wat discrepantie tussen kan zitten.
Ik denk dat dit soort acties hulpverleners geen dienst bewijst...
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Shiloh86 schreef:Maar hij mag je wel vastpakken om tegen te houden dat je wegloopt.
Alleen als een boa daarbij ook geweldsbevoegde is en dat is niet iedere boa. Het niet mee willen werken is niet strafbaar, wel als je je verzet tegen je aanhouding.
Afbeelding
-tycho
Zeer actief

Ongelezen bericht door -tycho »

Tja wat wil je inmiddels stonden er nog 2 a 3 BOA 's bij en de nodige toeschouwers natuurlijk, en of het toeval was of niet net op dat moment kwam er ook nog een politie aanrijden.

Dat, op die plek klinkt toch echt als een gevalletje treiterBOA's..

https://www.publicspaceinfo.nl/media/up ... r_zien.jpg
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”