EllaBellaah schreef:Cooper wil inderdaad heel graag een keer met Willem op pad!
Labje: dat ken ik niet, ik zal er een op gaan zoeken.
Er lijkt wat verbetering te zijn vandaag. De plekken zien er rustig uit. Ongeveer 2/3e is nu dicht. De overige plekken zijn nog wel open maar daar komt geen vocht of bloed uit. De kap lijkt dus zijn werk te doen ondanks Cooper behoorlijk ongelukkig is. Hij kan niet meer snuffelen, lopen vindt hij lastig, plat gaan liggen durft hij eigenlijk ook niet zo goed. Ik heb vanmorgen heel even zijn kap af gedaan om te eten en drinken. Het eten ging er goed in inclusief medicijnen, drinken wil hij niet, ik ga zo een lekker bouillonnetje voor hem maken.
Dan komen we bij het probleem dat hij zich dus totaal niet goed voelt met die kap om. Hij voelt zich enorm onzeker en kan eigenlijk niks omdat die kap zo lang is. Spelen gaat niet, lekker snuffelen niet. Heeft iemand een tip om hem toch lekker bezig te kunnen houden? Denk spelletjes met voertjes gaat dus ook niet omdat hij niks van de grond af kan pakken.
Arme Cooper voelt zich ellendig, ik hoop zo dat het snel beter gaat.
Ik heb nog nooit een hond met een kap om gehad, dus ik weet het niet zeker, maar zou je een hondenpuzzel (mits je die hebt natuurlijk) niet op een verhoogje kunnen zetten? Wij zetten bepaalde puzzels voor Gizmo altijd op een opstapje, dan is het net iets makkelijker voor hem. Ik weet niet hoe dat met een kap om gaat. Maar aangezien denkspelletjes vaak worden gebruikt voor honden die weinig mogen bewegen in verband met revalidatie, lijkt mij dat hiervoor wel oplossingen zijn bedacht wanneer de hond een kap om heeft.
Wat je volgens mij sowieso wel zou kunnen doen om hem bezig te houden, is nieuwe kunstjes leren. Achteruit lopen, rondje draaien, pootjes ergens op zetten, vooruit sturen en in een hoepel gaan zitten, dat soort dingen.