Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoesten

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Hoesten

Ongelezen bericht door veertje »

Joris was op oudjaarsdag niet helemaal lekker. We konden de vinger er niet echt opleggen, maar hij liep wat moeilijk en was rustig. Hij had ergens last van, maar het was niet het vuurwerk. We gingen er even vanuit dat hij vermoeid was door de lange wandelingen die hij nu dagelijks gehad had ivm vakantie. Dat + Finn en Daisy een aantal dagen over de vloer, leek een plausibele verklaring voor vermoeidheid. Gisteren dus maar rustig aan gedaan. 's Middags had hij even een hoestje, alsof iets vast zat in zijn keel. Nou dat kan wel eens natuurlijk, maar vannacht heeft hij het ook een aantal keer gehad en ik hoorde hem daarna wat moeilijk ademen. Verder is hij wel vrolijk, alleen wat rustig.
Moet ik denken aan kennelhoest? Of is het bij een hondje van bijna 13 niet ondenkelijk dat het iets met hart/longen kan zijn?
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Hoesten

Ongelezen bericht door gonnie »

veertje schreef:Joris was op oudjaarsdag niet helemaal lekker. We konden de vinger er niet echt opleggen, maar hij liep wat moeilijk en was rustig. Hij had ergens last van, maar het was niet het vuurwerk. We gingen er even vanuit dat hij vermoeid was door de lange wandelingen die hij nu dagelijks gehad had ivm vakantie. Dat + Finn en Daisy een aantal dagen over de vloer, leek een plausibele verklaring voor vermoeidheid. Gisteren dus maar rustig aan gedaan. 's Middags had hij even een hoestje, alsof iets vast zat in zijn keel. Nou dat kan wel eens natuurlijk, maar vannacht heeft hij het ook een aantal keer gehad en ik hoorde hem daarna wat moeilijk ademen. Verder is hij wel vrolijk, alleen wat rustig.
Moet ik denken aan kennelhoest? Of is het bij een hondje van bijna 13 niet ondenkelijk dat het iets met hart/longen kan zijn?
Bij Jarah dacht de dierenarts ook dat het kennelhoest zou zijn. Maar later bleek dat ze een beetje vocht in haar longen had en vocht in het hartzakje.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
veertje
Zeer actief

gonnie schreef:Bij Jarah dacht de dierenarts ook dat het kennelhoest zou zijn. Maar later bleek dat ze een beetje vocht in haar longen had en vocht in het hartzakje.
Dat is een klein beetje waar ik bang voor ben inderdaad. Maar ik heb geen ervaring met kennelhoest, dus kan het niet goed herkennen.

@Tamara81: Nee heb ik niet gedaan. Tot gisteren leek het vermoeidheid, sinds het hoesten vannacht ben ik aan wat anders gaan denken. Vanmorgen meteen naar het werk gegaan, maar heb het wel aan mijn moeder doorgegeven. De hoestdrank (van mezelf) had ik laten staan en heb het advies gegeven hem voorlopig maar even zijn jas aan te doen buiten.
veertje
Zeer actief

Kruimel53 schreef:Zo'n hoest alsof er een graat dwars zit in de keel is wel kenmerkend voor kennelhoest. Je zou het even aan kunnen zien; gaat het niet beter dan kun je altijd nog naar de da.
Zo klonk het inderdaad. Hoe lang duurt zoiets gemiddeld? Zal mijn moeder zeggen het even aan te kijken en af en toe een lepeltje hoestdrank te geven als het nodig is.
Simone-H
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Simone-H »

Pepper heeft een paar weken geleden kennelhoest gehad.
Eerst een paar dagen een beetje hoesten en wat een slome hond.
sZondags behoorlijk hoesten, maar even afwachten omdat het zondag was.
Ik vond de hoest wat klinken als het geluid wat een zeehondje maakt. Ook af en toe wat kokhalzen.
Maandag nog een paar keer gehoest en toen was het over.
Ze is niet door de dierenarts gezien maar ik heb die maandagmorgen met de assistente gebeld. En die zei dat het zoals ik het beschreef, kennelhoest was.
Verander wat je niet kunt accepteren
Accepteer wat je niet kunt veranderen
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shibby »

Ik ken van kennelhoest eigenlijk gewoon alleen het gekuch. Beetje zon blafhoest idee wat je zelf ook kan hebben bij verkoudheid.
Het hoesten alsof er een haar/graat/watdanook vastzit, kreeg Shib toen z'n hart achteruit ging.
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Shibby schreef:Ik ken van kennelhoest eigenlijk gewoon alleen het gekuch. Beetje zon blafhoest idee wat je zelf ook kan hebben bij verkoudheid.
Het hoesten alsof er een haar/graat/watdanook vastzit, kreeg Shib toen z'n hart achteruit ging.
Jarah ook, die kokhalsde heel veel.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Volgens mij kan je kennelkuch ook zelf oproepen door wat druk aan zijn keel, dus bij trekken als hij loopt aan een halsband.
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Sarah hoest ook zo af en toe en die krijgt van mij een hoestdrankje(Tijmsiroop) van de Action en dar helpt.
JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

Maddox hoestte ook alsof er iets vastzat in zijn keel vanwege zijn hartfalen. Na spelen of inspanning, maar hij deed dat ook in rust / 's nachts.
Hij heeft dat nooit extreem gehad overigens. Hij heeft medicijnen gehad en tot de laatste week gewoon meegelopen met de roedel (alleen 's zomers als het erg warm was dan bleef hij vaker thuis bij het zwembadje). Ik zou niet meteen in de stress schieten, maar wel een keertje naar zijn hart laten luisteren.
veertje
Zeer actief

Mijn moeder gaat vanavond met hem naar de DA. Hij is nog steeds vrij lusteloos en wil ook niet eten.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Bij ook maar de geringste twijfel zou ik in gevallen als deze even langs de DA; als het wat is met hart/longen kan er als je er vlotjes bij bent best nog wat gedaan worden. Laat je het aanmodderen... durf ik dat niet te zeggen.
Gewoon, even geen risico nemen zou ik zeggen.

Suzanne
madred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en RSH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door madred »

Ik zit hier al een tijd met een oude(re) hond met kennelhoest.... :-(
http://.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?f=16&t=315201
Afbeelding

Happy en Lemmi
veertje
Zeer actief

De DA denkt toch aan iets met de darmen, longen en hart hoorde hij niks geks. Aangezien hij ook gal overgaf en aan de diarree was, waarschijnlijk dus een darmprobleem. Mijn moeder heeft medicatie mee, hij heeft twee spuiten gehad en moet even wat lichtverteerbaars eten.
Vandaag ging het al beter. Hij had gegeten en het eten bleef binnen. Hopelijk gaat het met een paar dagen weer goed :)

@madred: twee ook nog, dat is ook niks :( beterschap!
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”