http://www.metronieuws.nl/nieuws/buiten ... hete-autos29 december 2016
Een nieuwe wet in Californië staat burgers toe om zonder consequenties een autoruit in te slaan om een dier te redden, als deze op een hete dag in de wagen is opgesloten, meldt KTLA.
De wet, die door het leven gaat als Right to Rescue Act, gaat vanaf zondag in.
Er zitten wel enkele voorwaarden aan het inslaan- of breken in de auto: zo moet eerst gekeken worden of de auto niet gewoon geopend kan worden en moet geconstateerd worden of het dier in de auto in onmiddellijk levensgevaar is of lijdt.
Daarnaast moet degene die de auto inslaat bij het beest blijven tot de eerste hulp arriveert en als diegene de auto inslaat mag niet meer dan de benodigde kracht gebruikt worden om het raam in te slaan.
Vernieling die niet nodig blijkt om het beest te redden kan dus niet ongestraft blijven.
Als een burger deze stappen naleeft, zal hij of zij in het vervolg dus niet vervolgd kunnen worden voor de schade die gemaakt is bij het openbreken van de auto, iets wat daarvoor nog wel kon gebeuren.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wet voor honden in hete auto's in California
Moderator: moderatorteam
-
Cairo_
- Zeer actief
Wet voor honden in hete auto's in California
- Fabiola17
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix - Aantal honden: 2
Re: Wet voor honden in hete auto's in California
Yeah!
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Hier moet je bewijzen dat het echt noodzaak was als de eigenaar moeilijk gaat doen.Tamara81 schreef:Goed dat hier tegenwoordig een wet voor is![]()
Als ik een hond in nood tegenkom ga ik er niet bij nadenken of het volgens de wet is toegestaan om een autoruit in te slaan.
Een dier redden staat toch vanzelfsprekend voorop?
En welke gekke malloot gaat de redder van je hond aanklagen voor schade aan autoruit?
Je moet al lang blij zijn dat je hond nog in leven is.
Hoeveel mensen zeggen niet dat er niks aan de hand was en dat de hond het best aan kon in die warme auto?
Die wet in Californië zorgt er waarschijnlijk ook voor dat de baas moet bewijzen dat het NIET nodig was.
Voor degene die de hond redt een stuk comfortabeler
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Het is Amerika, daar hebben ze nogal de cultuur om iedereen aan te klagen voor het minste of geringste. Bij mijn stage heb ik één hele dag veiligheidsvideo's gekeken en voorschriften moeten lezen en ondertekenen dat ik ervan op de hoogte was. Er stond zelfs geschreven dat ik de leuning moest vasthouden bij het op/aflopen van de trap. Anders zou ik wel eens kunnen vallen en de werkgever aanklagen dat hij me dat niet verteld heeftTamara81 schreef:En welke gekke malloot gaat de redder van je hond aanklagen voor schade aan autoruit?
Je moet al lang blij zijn dat je hond nog in leven is.
En in Nederland zal het vast ook voorkomen.
-
Neeltje
Amerika, daar gaan ze overal voor naar de rechter.Cleva schreef:Aan wie bewijzen? We zullen toch zeker niet naar de rechter gaan over een autoruitje?ranetje schreef: Hier moet je bewijzen dat het echt noodzaak was als de eigenaar moeilijk gaat doen.
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
- Aantal honden: 1
ik kan me niet voorstellen dat de suffe hondeneigenaar, wiens hond op die manier gered wordt, iets anders zou kunnen voelen dan diepe dankbaarheid. Wet of geen wet. Zelf zou ik me daar overigens niet door laten tegenhouden. Als ik het dier maar red. Ondank is 's werelds loon is niet voor niets een gezegde..