Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Loops---> update vraag 28-12

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Loops---> update vraag 28-12

Ongelezen bericht door *Skye* »

Hoi allemaal,

Nova is bijna 9 maanden en 3 van de 8 zusjes uit het nest zijn al loops.

Zaterdag leken de haartjes bij haar vagina (noem je dat zo bij een hond?) rood/donker bruin. We waren toen niet thuis, toen ik thuis nog een keer goed wilde kijken was het gewoon weer schoon. Ik ben toen nog met een keukenpapiertje er langs gegaan maar die bleef schoon
Vandaag zag het er weer zo uit en toen ik er met een papiertje langs ging zag ik hele lichte donkerrode/ bruine vlekjes op het papier. 1 minuut later was het weer schoon bij haar.

Ze houd haar vagina ook echt heel erg schoon de laatste dagen.

Gisteren wilde de gecastreerde reu van mijn ouders de hele tijd op haar rijden en beet ze vrij pittig van haar af.

Is ze nu loops? Of moet dat niet zo twijfelachtig zijn?

Als ze loops is, tel ik dan vanaf vandaag of afgelopen zaterdag. Welke dagen is ze dan het vruchtbaarst? Vanaf dag 9 toch?
Skye is 2,5wk geleden gecastreerd. De dierenarts gaf aan dat hij nog 6 weken vruchtbaar kan zijn. Kan ik ze dan vanaf nu het beste apart houden? Of hoeft dat pas over een week?
Laatst gewijzigd door *Skye* op 28 dec 2016 15:07, 2 keer totaal gewijzigd.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Re: Loops?

Ongelezen bericht door sbientje »

als ze loops is hoef je ze niet meteen apart te houden hoor, meestal merk je wel wanneer het link begint te worden en anders houd je gewoon een dag of 9 aan idd. Hier lopen ze gewoon bij elkaar de eerste 10 dagen en dat gaat prima, geen interesse.
*Skye*
Zeer actief

Skye reageert nog helemaal niet op Nova idd. Maar goed, ik weet niet wat ze doen als we er niet bij zijn ;)

Is ze nu dan loops? Of moet je dat wel echt duidelijker merken?
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

*Skye* schreef:Skye reageert nog helemaal niet op Nova idd. Maar goed, ik weet niet wat ze doen als we er niet bij zijn ;)

Is ze nu dan loops? Of moet je dat wel echt duidelijker merken?
bij mijn teven was het wel duidelijker, vooral de vulva vind ik opvallen, die is echt wel duidelijk groot haha. Maar nova heeft langer haar natuurlijk, das moeilijker te zien. Hier altijd wel echt duidelijk een druppeltje bloed bij het opstaan. Anders ff roepen als ze even slaapt, en dan meteen een tissue erlangs? :D

als je het nite vertrouwt hou je ze gewoon apart als je er nit bij bent, als dat je een fijner gevoel geeft
*Skye*
Zeer actief

Heb het idee dat het bij haar idd in haar haar blijft zitten. Ik hou het gewoon even in de gaten.

Ik heb vooral geen ervaring met een loopse teef dus heb geen idee wat ik het beste kan doen. Skye heeft in ieder geval nu nog geen extra aandacht voor Nova. Ik ga het een in de gaten houden en dan denk ik vanaf zaterdag 9 dagen ga aanhouden en ze dan apart houden als wij niet bij ze zijn.
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

*Skye* schreef:Heb het idee dat het bij haar idd in haar haar blijft zitten. Ik hou het gewoon even in de gaten.

Ik heb vooral geen ervaring met een loopse teef dus heb geen idee wat ik het beste kan doen. Skye heeft in ieder geval nu nog geen extra aandacht voor Nova. Ik ga het een in de gaten houden en dan denk ik vanaf zaterdag 9 dagen ga aanhouden en ze dan apart houden als wij niet bij ze zijn.
ja en daarna gewoon ff kijken hoe het gaat. De afgelopen loopsheid hier was Karel op de hoogtijdagen en net daarna thuis. Heb een traphek in de deuropening gezet en 1tje in de gang, 1tje in de kamer. Af en toe wisselen. Als ik er niet bij was sloot ik ze apart op. Ging op zich wel okee, beetje onrustig wel maar goed, das nite zo erg.

Wel even oplettne met scheiden trouwens, een bench is niet (altijd) genoeg uit elkaar :)
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

*Skye* schreef: Vandaag zag het er weer zo uit en toen ik er met een papiertje langs ging zag ik hele lichte donkerrode/ bruine vlekjes op het papier.
Gefeliciteerd :mrgreen: je meisje is een dame geworden :mann:
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Bij Winni valt het ook altijd slecht op, die is enorm schoon op zichzelf. Ik merk het aan Tessa (gecastreerde teef :LOL: ) die vindt haar voor de loopsheid interessant en Tay gaat aan haar plas ruiken als ze loops is. Tissue test helpt altijd wel, of mijn man binnen laten komen. Dan is ze te druk om schoon te maken. Hier blijven ze bij elkaar tot Tay het boeiend gaat vinden, maar ze zitten niet bij elkaar als wij weg zijn (nooit). Ik weet niet of ik dat helemaal aan zou durven, omdat het hier wel eens kan wisselen tussen 's ochtends geen interesse en 's avonds opletten omdat ze beide zin hebben. :schrik:
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

Bij Oor is het de eerste dagen soms ook niet direct duidelijk. Sowieso bloeden ze bij loopsheid niet continue, het gaat meer in golfjes. Dus als je net daar tussenin een tissue er langs haalt zul je niks zien. Als je daarentegen buiten even wacht tot ze geplast heeft en er dan direct een tissue langs haalt zie je vaak wel dat het wat bruinig of rodig is. Dan weet je dus genoeg, zelfs als het heel weinig is, ik denk dus ook dat ze nu inderdaad al loops is. Bij Oor merk je de eerste week verder ook weinig aan haar, ik laat haar dan ook nog gerust los. Het bloeden begint pas na een aantal dagen langzaam toe te nemen en ook de vulva is nog niet direct opgezet.
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

Oo dat lijkt me echt lastig.

Weet dat bij de honden van mijn schoonouders de vulva ontzettend groot wordt. Daar verbaas ik me iedere keer weer over :80: En de ene wordt heel vrolijk naar andere honden terwijl de andere bloed sacherijnig wordt.
_Esmee
*Skye*
Zeer actief

Nou kleine meisjes worden groot denk ik dan toch ;)

Bedankt voor de reacties.

Ik denk dat ik ze voor de zekerheid over een week apart ga houden. Mocht Skye eerder meer interesse krijgen dan eerder. Ik wil absoluut geen pups van Nova. Een lijn waar zulke instabiele honden uit voortkomen wil ik absoluut geen pups van...

Maar hoe denken jullie over het nog vruchtbaar kunnen zijn van Skye? Is dat echt nog 6 weken na castratie?
xSuzannex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezers
Contacteer:

Ongelezen bericht door xSuzannex »

Spannend!
Hier zit ik Saar ook erg in de gaten te houden. Ze is nu 8 maanden, gemiddelde zou tussen de 6 en 10 maanden zijn bij kleine teefjes.
Ze markeert als een malle sinds kort, likt veel, rijdt veel op haar mandje. en een week geleden op cursus hadden 2 volwassen reuen steeds hun fluit eruit, en een jonge reu zat met zijn neus onder Saar. Ook voor het eerst. Zal hier ook vast niet lang duren.
Maar met een reu in huis lijkt het me idd nog spannender.
Laatst gewijzigd door xSuzannex op 19 dec 2016 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Klinkt als de eerste dagen van de loopsheid.
Mila verliest ook heel weinig bloed en houdt zichzelf erg schoon. Ik merk het vooral dat ze loops is omdat ze zichzelf dan heel veel likt en er soms ook bij klappertandt. En natuurlijk aan de reactie van reuen. Maar ik vind gedurende de hele loopsheid misschien maar drie druppeltjes bloed ergens.
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Bij Rana en Puck was het dweilen met de kraan open, van Spetter vind ik niks, ze houdt zich heel goed schoon. Ik merk het ook aan het poetsen en de vele plasjes
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
sbientje schreef: meestal merk je wel wanneer het link begint te worden
Jaja, dat dacht een kennis ook - 's ochtends nog niks aan de hand, nog geen interesse, 's middags komt ze thuis met de teef, die zegt even gewoon goeiedag tegen de reu en hup, hij zat erop en meteen vast.
Vader en dochter nog wel, niet de bedoeling :oeps: .
ik zei ook meestal :D

het zal ook wel schelen dat karel geen ervaren reu is misschien, hij laat zijn interesse wel blijken maar meteen erop en erin zie ik hem niet voor elkaar krijgen :D Misschien schat ik hem te laag in, zou kunnen. Hij is meer van uitgebreid oren soppen en erachteraan lopen likken
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jits90 »

Hier duurde het een weekje ongeveer voordat Damy hitsig achter Noa aanliep (en Noa ervoor ging staan). Daarvoor deden ze gewoon normaal met elkaar en merkte je het alleen omdat haar foefke huge was en ze wat meer likte er aan.
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

DeDiana schreef:Klinkt als de eerste dagen van de loopsheid.
Mila verliest ook heel weinig bloed en houdt zichzelf erg schoon. Ik merk het vooral dat ze loops is omdat ze zichzelf dan heel veel likt en er soms ook bij klappertandt. En natuurlijk aan de reactie van reuen. Maar ik vind gedurende de hele loopsheid misschien maar drie druppeltjes bloed ergens.

Hier ook zoiets, inclusief heel zachtjes klappertanden.

Verder vaker plassen buiten, en "likkeriger". Zichzelf meer wassen, maar ook een paar van haar knuffels, en als ze haar zin krijgt ben ik ook de sjaak en dienen mijn handen gepoetst te worden.
(daar zit ik meestal niet echt op te wachten overigens)
Afbeelding
*Skye*
Zeer actief

Dankjewel allemaal voor het meedenken, de tips en ervaringen.

Vandaag is ze overduidelijk loops. Dus ik denk dat ik de 9 dagen ga tellen vanaf gisteren en ze dan uit elkaar ga houden. Maar ik neem aan dat niet alle honden hetzelfde zijn en dat de vruchtbare periode ook eerder kan zijn?
Ik ga gewoon Skye in de gaten houden en als ze stopt met bloeden is ze vruchtbaar toch?

Verder heeft ze het bijzonder goed gepland allemaal ;) Met oud en nieuw komen hier twee honden mee om het te vieren. Wel een teef en gecastreerde reu, maar zal een feestje worden aangezien dan precies haar meest vruchtbare dagen zijn.

Verder hadden we veel vakantieplannen voor wandelingen/ strand/ bos... dat zal ook niet helemaal gaan zoals gepland.

Maar goed, we gaan het zien hoe het gaat lopen. Voor nu vindt ze zichzelf vooral heel erg zielig... :engel:
*Skye*
Zeer actief

Inge O schreef:
*Skye* schreef:als ze stopt met bloeden is ze vruchtbaar toch?
Daar kan je niks over zeggen behalve dat het feit dat ze stopt met bloeden zeker niét wil zeggen dat de loopsheid ook over is.
Ok dankjewel. Wat zijn dan de richtlijnen die ik het beste aan kan houden wat betreft gescheiden houden?
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

kijk naar je hond geen hond is hetzelfde en iedere loopsheid is weer anders. Een teefje van mij een keer gedekt met 10 dagen en haar derde nest met 14 dagen. zodra ze gaat staan scheiden die handel of je reu uit gaat dagen, scheiden, want van spel komt een ander spel :mrgreen:

ellen
Afbeelding
*Skye*
Zeer actief

Ze spelen sowieso wel veel samen, maar ga het in de gaten houden. De hond van mijn ouders kreeg zondag pittig op zijn donder van haar toen hij op haar probeerde te rijden. Zodra zij zich gewilliger gaat gedragen ga ik ze scheiden. Sowieso over een week als we er niet bij zijn.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Ik zou tellen vanaf zaterdag en 7 dagen aanhouden. Hoewel ik eigenlijk nooit gehoord heb van een hond die al zo vroeg vruchtbaar was, daarentegen wel van een hond die op dag 20 nog succesvol gedekt werd. Ik persoonlijk zou ze na een week dus ruim 2 weken uit elkaar houden, ook als ik afga op hoe Oor haar loopsheid verloopt. Maar ik heb zelf geen 2 honden dus ik heb dat nooit hoeven doen hoor, dus misschien denk ik nu te voorzichtig.
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Ik heb wel gehoord van een teef die op dag 6/7 vruchtbaar was, dus het kan wel!
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Zodra Izzy loops werd had ik ze al gescheiden als ik er niet bij was. Na een dag of 8 ging ze vaak voor Maylo staan, dat was het moment om ze ook in huis zoveel mogelijk uit elkaar te houden.

Meestal duurde dat een dag of 3 dat ik ze echt niet meer los samen in huis kon hebben en dan zwakte het weer af.

Maylo dat overigens op de gang afgesloten met een traphekje en Izzy in de woonkamer in een veel te grote bench. Zodat ik vrijwel zeker was dat ze niet als nog bij elkaar in de buurt konden komen. Ik heb al eens voorbij zien komen dat een hond door de bench heen gedekt was.

Izzy had touwens een kinderonderbroekje aan met inlegkruisje er in zodat ze niet alles onder zou bloeden.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Tamara1985
Actief

Ongelezen bericht door Tamara1985 »

ik zit kensi loops te kijken merk ik hahaha heb nu 4 weken winterstop met de hondenvereniging dus nu zou wel het perfecte tijdstip zijn om loops te worden maar ja ze is ook pas 7,5 maand dus kan ook zomaar nog een half jaar duren.

veel sterkte met het scheiden van de 2 ik hoop dat het allemaal mee valt
Afbeelding
*Skye*
Zeer actief

Nou het is nu echt echt begonnen hoor.

Over het algemeen houdt ze zichzelf goed schoon, al vinden we nu wel zo nu en dan wel druppels bloed. Vooral als ze alleen thuis geweest is. Dan ligt ze te slapen, springt op als we thuis komen en vergeet ze het schoon te maken. Maar goed, maakt niet uit. Morgen wel even oefenen met het broekje want met de feestdagen gaan we wel bij mensen op visite.

Skye begint wat te snuffelen en wordt dan lekker afgesnauwd, hoewel ze eind van de middag een paar keer haar muts in zijn gezicht zat te duwen. Dus niet meer samen als wij er niet zijn. Tot nu toe loopt het niet uit te hand dus ze zijn nog wel gewoon los samen als we er wel zijn.

Andere reuen lijken haar heel lekker te vinden ruiken. Vanochtend vanuit de verte in de polder een herder die op ons af kwam. Gelukkig luisterde hij en ging hij terug naar het baasje.

Later die dag kwam er van 100 meter verderop een golden retriever uit het bos gerent recht op ons af. Dus ik ben omgedraaid en snel weggelopen. Liep op de weg met twee honden aan de lijn. Niet echt heel handig als je een aangelijnde reu hebt die zijn loopse teef wilt beschermen, een opgewonden loslopende reu en een aangelijnde snauwende/ gillende teef omdat de reu aan haar wilde snuffelen. Ik stond op het punt het beest een trap te geven toen ik een baasje zag. Toen even niet zo heel subtiel geroepen dat ze haar hond moest komen halen.

Echt heel leuk zo :engel:

@Tamara: ik hoop voor je dan dat ze snel loops wordt ;). Nova plant het wat dat betreft wel goed want ze heeft 3 weken geen cursus. Ze verpest wel een beetje onze vakantieplannen want we hadden veel leuke wandelingen in de planning. Nu denk ik haar maar een paar keer wegbrengen naar mijn ouders.
Ook evt met oud en nieuw omdat we dan een vol huis hebben en ze op haar vruchtbare dagen is. Ik ga er nog even over nadenken want het liefst heb ik haar gewoon bij me... misschien dat ik haar gewoon pas heel laat wegbrengen dan...

@Dees en Maylo: dankjewel voor je reactie. Wij gaan ze idd ook gescheiden houden als we weg zijn. Wel even goed maatregelingen nemen want Skye kan deuren openmaken :engel:

@Ramiek: het kan natuurlijk altijd...

@Mijke: ik snap het hoor, beter te voorzichtig dan met een oeps nestje zitten. Ik baal wel een beetje van mezelf... als we Skye 3 maanden geleden hadden laten castreren was er geen probleem geweest... maar goed. 1x dit in en om huis uitzitten. De volgende loopsheid is Skye in ieder geval geen risico.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik heb wel eens een loopsheid gemist. Dat is maar wachtte op bloed maar ze hield het zo idioot schoon dat ik niets vond.
Bij Chaconne vorig jaar ook, toen ik dacht dat het misschien toch al begonnen was heb ik haar laten prikken (ze zou gedekt). Stond de waarde al op 4,9 :80:
Dat betekent dat ik pakweg 12 dagen gemist heb. Volgens mij boort ze die tong tot haar baarmoedermond of zo :hmmm:

Naja, ik heb dus alleen teven maar dat helpt niks, sommige houden het dus erg schoon. En bij sommige kun je er beter een dweil achteraan binden :LOL:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
*Skye*
Zeer actief

Dat er zo veel verschil tussen kan zitten hè...

Wel handig als je alleen teven hebt, dan hoef je in huis in ieder geval niet te scheiden.
Maar is er bij jullie dan niet zo ongeveer altijd wel een teef loops? Gaat die dan gewoon overal mee naartoe? Want als vandaag een voorbode is voor wat gaat komen, blijf ik de vruchtbare dagen maar binnen ;)
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen

Ongelezen bericht door DeDiana »

Je herkent het op den duur wel steeds beter van je eigen teef, wat de signalen zijn. Amy verloor plassen bloed en door haar kortharige (en deels afwezige) vacht was de zwelling van haar vulva altijd heel goed te zien, maar dat is bij Mila niet waar te nemen met al dat haar. Bij Mila merk ik het dus vooral aan de weken ernstig veel markeren die aan de loopsheid voorafgaan, het vele poetsen en daarbij klappertanden. Dat had Amy dan weer allemaal helemaal niet.

Dat wandelen met een loopse teef en een reu die dan geen andere reuen bij zijn teef duldt, kan inderdaad een hele uitdaging zijn. En nu snauwt Nova de reuen nog weg, maar wacht maar tot ze straks die reuen ook héél leuk vindt, dan is het helemaal bijna niet te doen ;-) Ik heb hier in dat soort situaties af en toe de raarste capriolen uit moeten halen om 1) mijn hoogloopse teef bij een hitsige reu weg te houden 2) de hitsige reu bij mijn hoogloopse teef weg te houden 3) mijn boze reu bij de hitsige reu weg te houden - en dat dan allemaal tegelijk :mrgreen:
Amoz is wel gecastreerd overigens, maar wil nog steeds dekken als de dames op hun hoogtepunt zijn en wil dus ook geen vreemde reuen in hun buurt tijdens de loopsheid. Maar goed, er kunnen in ieder geval geen pups van komen.
Barnsley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retrievers
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Barnsley »

Gefeliciteerd je meisje is een dame! Kan ze hier de dames ook even influisteren? Ik zit op een loopsheid te wachten, haha.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”