De vrijdagochtend schreeuwde Kiwi het uit 's ochtends bij de wandeling, ze gilde alsof ze vermoord werd. Ze probeerde steeds te poepen maar het lukte niet en deed dus héél erg veel pijn. In eerste instantie dacht ik dat het het anaalklierabces was, al vond ik het wel raar dat ze daar dan zo'n pijn van zou hebben. Nou ja, Kiwi weer mee naar de dierenarts.. ze voelt rectaal en vraagt of Kiwi misschien hout gegeten had, ze voelde wat scherpe, harde stukken vast zitten. Kiwi eet nooit rare dingen dus dat was voor mij uitgesloten maar ik ging nadenken en het enige wat ze behalve haar voer gegeten had, was dat klote bot. En ja, dat bleek dus 'algemeen bekend' dat die dingen voor verstopping of zelfs darmperforaties kunnen zorgen. Ik had echt geen idee en dat vind ik achteraf natuurlijk erg dom maar kan ik nu niks meer mee.
Vrijdag heeft ze eerst een klysma gehad maar dat deed niks, eerst geprobeerd zonder narcose wat te verwijderen maar het was te groot, te hard en veel te pijnlijk. Toen onder narcose een heleboel kunnen verwijderen maar het lukte niet om alles te verwijderen dus op hoop van zegen dat de grootste blokkade weg was en ze de rest zelf uit kon poepen. Maar zaterdagochtend was het nog niet goed, ze had nog niet zelf gepoept en probeerde het wel 100x. Weer mee naar de dierenarts, weer onder narcose en weer die troep verwijderen. Dierenarts is weer bijna twee uur met Kiwi bezig geweest, het was weer geen makkelijk klusje. Tussendoor hebben we nog een röntgenfoto gemaakt;

Aan het einde zie je nog zo'n groot stuk zitten, dat heeft de dierenarts nog kunnen verwijderen. En al die kleine scherpe stukjes moet ze nu zelf uit poepen. De ontlasting achter dat grote stuk was dun, dus dat was positief. Vannacht heeft ze voor het eerst weer gepoept, nog nooit zo blij mee geweest!
Het kan 100 keer goed gaan met zo'n bot, maar als het fout gaat gaat het goed fout. Ik schrok behoorlijk van de resultaten op google als je 'dinobot hond' intypt. Waarom wordt zulke rotzooi verkocht, snap daar niks van.