Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
dierenpaspoort
Moderator: moderatorteam
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
dierenpaspoort
hoi!
bij sam en lola gebruikte ik het paspoort alleen voor de DA en het pension. maar die gingen ook bijna nergens mee naartoe.
nu steekt herr Wilhelm een keer of 6 per week de duitse grens over en we zijn al één keer aangehouden door een BOA in nederland. deze vroeg trouwens niet om Zijn paspoort.
hebben jullie dat ding altijd bij je? of foto's van de entingen op je telefoon?
op vakantie wil ik hem ook meenemen. moet dat paspoort dan op elke wandeling mee?
bij sam en lola gebruikte ik het paspoort alleen voor de DA en het pension. maar die gingen ook bijna nergens mee naartoe.
nu steekt herr Wilhelm een keer of 6 per week de duitse grens over en we zijn al één keer aangehouden door een BOA in nederland. deze vroeg trouwens niet om Zijn paspoort.
hebben jullie dat ding altijd bij je? of foto's van de entingen op je telefoon?
op vakantie wil ik hem ook meenemen. moet dat paspoort dan op elke wandeling mee?

-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Re: dierenpaspoort
Nee, ik neem dat paspoort alleen mee als we de grens overgaan en heel af en toe vergeet ik het paspoort als we eens naar Kleve gaan.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
Alleen als we de grens over gaan en zelfs dan vergeet ik 'm nog met enige regelmaat :+
Heb die van Oll inmiddels al een poos in de auto liggen zodat ik 'm niet kan vergeten als we "ineens" een dagje naar België gaan ofzo
Heb die van Oll inmiddels al een poos in de auto liggen zodat ik 'm niet kan vergeten als we "ineens" een dagje naar België gaan ofzo
- M@scha
- Zeer actief
ik woon zeg maar óp de grens dus ik denk er vaak niet eens bij na dat ik de grens over ga.grover schreef:Alleen als we de grens over gaan en zelfs dan vergeet ik 'm nog met enige regelmaat :+
de pest is dat wij 2 auto's hebben en ik vaak de werkbus meeneem als ik ga modderworstelen met willem en dan heb ik natuurlijk dat paspoort weer in de andere auto liggen.
ik ben hier niet gestructureerd genoeg voor hoor

- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Ik moet hem altijd zoeken als ik hem eens nodig heb
Op vakantie neem ik hem wel mee en dan zit hij in mijn tas die ik toch vrijwel met alle tochtjes bij me heb. Maar met alle jaren met mijn ouders op vakantie zijn we nooit gevraagd naar een paspoort, alleen een enkele keer bij het oversteken van een grens.
Op vakantie neem ik hem wel mee en dan zit hij in mijn tas die ik toch vrijwel met alle tochtjes bij me heb. Maar met alle jaren met mijn ouders op vakantie zijn we nooit gevraagd naar een paspoort, alleen een enkele keer bij het oversteken van een grens.
-
bellabeest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
dan zou ik een speciaal tasje maken voor willem dat mee gaat als willem mee gaat en daar zijn paspoortje in stoppenM@scha schreef:ik woon zeg maar óp de grens dus ik denk er vaak niet eens bij na dat ik de grens over ga.grover schreef:Alleen als we de grens over gaan en zelfs dan vergeet ik 'm nog met enige regelmaat :+
de pest is dat wij 2 auto's hebben en ik vaak de werkbus meeneem als ik ga modderworstelen met willem en dan heb ik natuurlijk dat paspoort weer in de andere auto liggen.
ik ben hier niet gestructureerd genoeg voor hoor![]()
- M@scha
- Zeer actief
dat is wel een idee ja. ik doe hem wel in de wandeltas. die is 9 van de 10 x ook bij ons als we aan het einde van de straat in het Reichswald gaan wandelen.veertje schreef:Ik moet hem altijd zoeken als ik hem eens nodig heb![]()
de pest is dat wij "gewoon naar het bos" gaan, maar dat is dus al duitsland

- M@scha
- Zeer actief
zijn luiertasbellabeest schreef:
dan zou ik een speciaal tasje maken voor willem dat mee gaat als willem mee gaat en daar zijn paspoortje in stoppen

- grover
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja dat maakt het inderdaad een stukje ingewikkelder. Zou dan idd een speciale Willem-tas maken denk ikM@scha schreef:dat is wel een idee ja. ik doe hem wel in de wandeltas. die is 9 van de 10 x ook bij ons als we aan het einde van de straat in het Reichswald gaan wandelen.veertje schreef:Ik moet hem altijd zoeken als ik hem eens nodig heb![]()
de pest is dat wij "gewoon naar het bos" gaan, maar dat is dus al duitsland
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Geen idee of het geaccepteerd wordt hoor, maar misschien kan je in één auto het paspoort leggen en in de ander een kopie? Misschien laten ondertekenen door de DA mocht dat nog iets kunnen toevoegen aan de geldigheid.
- M@scha
- Zeer actief
ja zoiets zal het wel worden ja.veertje schreef:Geen idee of het geaccepteerd wordt hoor, maar misschien kan je in één auto het paspoort leggen en in de ander een kopie? Misschien laten ondertekenen door de DA mocht dat nog iets kunnen toevoegen aan de geldigheid.
ik heb echt in 15 jaar honden nog nóóit nagedacht over dat paspoort. 9 van de 10x moest ik alles overhoop halen omdat het kind een prik moest of naar het pension.
en nu ineens denk ik: ja leuk dat hij volgens die

- heimwee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Ik heb om die reden toen ik nog in Italië woonde en dagelijks de grens met Zwitserland overging een wat groter mapje aangeschaft. Ik moest dan nl niet alleen mijn paspoort meenemen, maar ook mijnw erkvergunning ed.
In dat mapje zit mijn rijbewijs, mijn paspoort, Kalev zijn paspoort etc.
Ongeacht in welke auto ik stap heb ik hem dus altijd bij, dat werkte voor mij het beste want ik vergat dat kreng (en mijn werkvergunning
) ook altijd.
In dat mapje zit mijn rijbewijs, mijn paspoort, Kalev zijn paspoort etc.
Ongeacht in welke auto ik stap heb ik hem dus altijd bij, dat werkte voor mij het beste want ik vergat dat kreng (en mijn werkvergunning

-
bellabeest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
je kan ook voor 5 euro een extra paspoort kopen bij je da en dan beide laten tekenen. moet je da alleen ff creatief zijn met het stickertje van de rabiësveertje schreef:Geen idee of het geaccepteerd wordt hoor, maar misschien kan je in één auto het paspoort leggen en in de ander een kopie? Misschien laten ondertekenen door de DA mocht dat nog iets kunnen toevoegen aan de geldigheid.
- M@scha
- Zeer actief
nou ik heb mij er geen seconde aan gehouden als ik heel eerlijk ben. sterker nog. meneer heeft zijn rabiës prik bij mijn dierenarts>in duitsland gehadTamara81 schreef:Mijn dierenarts waarschuwde dat ze in Duitsland bij de grens goed controleren of de NL honden een paspoort hebben.
Ik dank dat dit vooral bij Kleve het geval is; in het bos zul je er minder last van hebben.
Ik durf nu niet snel de grens over, al is dat bij mij ook wel eens per ongeluk gebeurd. Ik denk dat ik in de toekomst een rabies shot ga halen (niet voor mezelf natuurlijk), zodat ik met gerust hart de grens over kan.
Paspoort in de luiertas stoppen lijkt me voor-het-geval-dat een goed plan.

-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Mwah..alleen als je die grote weg neemt met de echte grens overgang zeg maarTamara81 schreef:Mijn dierenarts waarschuwde dat ze in Duitsland bij de grens goed controleren of de NL honden een paspoort hebben.
Ik dank dat dit vooral bij Kleve het geval is; in het bos zul je er minder last van hebben.
Ik durf nu niet snel de grens over, al is dat bij mij ook wel eens per ongeluk gebeurd. Ik denk dat ik in de toekomst een rabies shot ga halen (niet voor mezelf natuurlijk), zodat ik met gerust hart de grens over kan.
Paspoort in de luiertas stoppen lijkt me voor-het-geval-dat een goed plan.

- grover
- Zeer actief
- Contacteer:
Zal ongetwijfeld zeer locatiegebonden zijn maar ik ben de afgelopen maanden echt ongeveer 30 keer met honden de grens over gegaan (België, Frankrijk, Luxemburg, Duitsland, Denemarken) en niet één keer ben ik gecontroleerd of is er naar Oll z'n paspoort gevraagd. Daarom ben ik er ook zo laks inTamara81 schreef:Mijn dierenarts waarschuwde dat ze in Duitsland bij de grens goed controleren of de NL honden een paspoort hebben.
Maar sowieso, ik ben in september naar Kopenhagen gevlogen (zonder hond) en toen is mij ook precies nul keer om mijn eigen paspoort gevraagd, dus ik heb blijkbaar een vertrouwenwekkend hoofd ofzo
- M@scha
- Zeer actief
oh dat kan natuurlijk. nu ben ik daar nog nooit aangehouden, maar daar kom ik alleen als ik vanuit mijn werk nog een boodschap moet doen in kranenburg. normaal steek ik bij Grafwegen over. ik denk dat de Duitse politie niet eens weet dat dat dorpje bestaat_Jules_ schreef:Mwah..alleen als je die grote weg neemt met de echte grens overgang zeg maarTamara81 schreef:Mijn dierenarts waarschuwde dat ze in Duitsland bij de grens goed controleren of de NL honden een paspoort hebben.
Paspoort in de luiertas stoppen lijkt me voor-het-geval-dat een goed plan.Alleen daar heb ik 1x controle gehad, verder nog nooit...ik rij ook bijna nooit via die weg

- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Je rijbewijs heb je wel altijd bij je toch? En je eigen idkaart. Kun je die niet standaard bij elkaar bewaren?
- M@scha
- Zeer actief
die zitten in een pasjesmapje. paspoortje is groter.mijke schreef:Je rijbewijs heb je wel altijd bij je toch? En je eigen idkaart. Kun je die niet standaard bij elkaar bewaren?

- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Ik zou een kopie maken en die meenemen. Dan kan je 'm gewoon lekker opvouwen. Of een paar duidelijke foto's met je mobiel.
Als wij op vakantie gaan neem ik de paspoorten altijd mee. Afgelopen zaterdag had ik een training in België met Dico, toen ben ik 'm eerlijk gezegd wel vergeten.
Als wij op vakantie gaan neem ik de paspoorten altijd mee. Afgelopen zaterdag had ik een training in België met Dico, toen ben ik 'm eerlijk gezegd wel vergeten.
-
wilma23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff
Toen ik nog in nl woonde had ik ivm dat hele vechthonden gedoe de paspoorten plus kopie stamboom altijd bij me.
maar zelfde probleem als jij meerdere autos dus ik had een speciaal rugzakje voor design honden en waar mijn camera ook in paste als ik die meewou, die hung bij de hondenriemen en ik vergat hem nooit.
maar zelfde probleem als jij meerdere autos dus ik had een speciaal rugzakje voor design honden en waar mijn camera ook in paste als ik die meewou, die hung bij de hondenriemen en ik vergat hem nooit.
- Omega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toller
Ik heb de paspoorten standaard in de auto liggen, we hoppen zo vaak heen en weer over de grens, soms meerdere keren per dag.
Niet een keer is mij naar de paspoorten van de honden gevraagd in de afgelopen 11 jaar dat ik zo regelmatig in Duitsland kom.
Niet een keer is mij naar de paspoorten van de honden gevraagd in de afgelopen 11 jaar dat ik zo regelmatig in Duitsland kom.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Alleen als ik op vakantie ga neem ik ze mee, ook in Nederland. En natuurlijk als ze naar het pension gaan.
Verder die dingen nooit bij me.
Verder die dingen nooit bij me.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik heb een mapje met autopapieren e.d. en daar zit het hondenpaspoort van Ita ook bij en mijn paspoort.
Dat zit weer als geheel samen met mijn portemonnee in een tas.
Zo kan ik het niet vergeten, want anders ..................
Ik hoef niet te kiezen tussen twee auto's dat scheelt
Dat zit weer als geheel samen met mijn portemonnee in een tas.
Zo kan ik het niet vergeten, want anders ..................
Ik hoef niet te kiezen tussen twee auto's dat scheelt
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Ik neem de paspoorten wel altijd mee naar het buitenland (gewoon in mijn schoudertas), maar loop er daar echt niet bij elke wandeling mee in m'n rugzak hoor. Er is ook werkelijk nog nooit naar gevraagd; niet aan de grens en ook niet als we tochtjes maakten.
Als je al een pasjesmapje heb voor je eigen documenten, is het dan niet een idee om een iets groter mapje te kopen waar ook het hondenpaspoort in past?

Als je al een pasjesmapje heb voor je eigen documenten, is het dan niet een idee om een iets groter mapje te kopen waar ook het hondenpaspoort in past?
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Als ik op vakantie ga, gaan de paspoorten wel mee. Voor shows en dergelijke ook omdat er om gevraagd kan worden. Ben overigens nog nooit bij een grens aangehouden om het paspoort te tonen. Vriendelijk lachen en we mogen doorrijden
de keren dat ik de grens oversteek voor een wandeling of boodschap heb ik ze nooit mee eigenlijk. Het ergste wat je kan gebeuren is dat je wordt teruggestuurd denk ik dan maar.