Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stoute schoenen aangetrokken en nu klamme handjes

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Sam2012
Zeer actief
Aantal honden: 1

Stoute schoenen aangetrokken en nu klamme handjes

Ongelezen bericht door Sam2012 »

Aaaaaaaaaahhhhhhhhhh het angstzweet loopt over mijn rug, trillende handjes: Ik heb een aanvraagformulier bij een stichting ingevuld :O: Ooohhhhh, wat vind ik het eng..............

Heb bij die stichting een paar leuke dames gezien, maar twijfel of we wel geschikt zijn. Bedoel ik werk toch wel 28 uur per week verdeeld over 4 dagen, 2 jonge kinderen in huis (jongste bijna 5 en de oudste is 6), en een ongecastreerde rottweiler reu.
Sam gaat 2 á 3x per week mee met de honden uitlaatservice, 1 dag zijn mijn schoonouders aanwezig, en als Sam die week 2x mee gaat met de uitlaatservice, luncht mijn schoonvader bij ons en laat dan Sam uit.

Ik zie allemaal beren op de weg, en nu eigenlijk al een beetje "spijt" :jank: , omdat ik bang ben dat we niet geschikt zijn.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Re: Stoute schoenen aangetrokken en nu klamme handjes

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik denk niet dat je je er druk om hoeft te maken of je wel geschikt word bevonden, er is altijd wel een passend hondje te vinden. Ik denk dat je er vooral over moet nadenken of je het zelf wel allemaal wilt :mrgreen:
Zou de opvanghond ook meegaan met de uitlaatservice? Die kosten moet je dan zelf dragen denk ik. Willen jouw schoonouders op twee honden passen en kunnen ze dat? En nog wat meer beren :lol1:
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Wil je een hondje opvangen of adopteren?
Sam2012
Zeer actief

@ Nanna: Ik hoop een hoop gezelligheid en een vriendinnetje voor Sam. Ik besef heel goed dat ik niet in het "ideale" plaatje pas. Niet iedere dag 3x wandelingen van anderhalf uur kan maken en niet 24/7 thuis ben.
Ook besef ik dat een herplaatser een "rugzak(je)" bij zich kan hebben, en de eerste tijd onzindelijk kan zijn, angstig, schrikkerig, hoop moet leren en misschien wel "verborgen gebreken" kan hebben.

@ Gollum: Ik wil (en kan) geen opvang gezin worden, maar graag 1 adopteren. Ja die gaat ook met de uitlaatservice mee (maar dan niet los laten, ondanks dat het een omheind gebied is, de eerste weken/maanden).
Mijn schoonouders vinden een 2de hond prima, zolang het maar geen kalf is, zoals Sam en bepaalde rassen vinden ze ook niet fijn (dat zijn ook de rassen waar onze interesse niet naar uit gaat)

@ Mijke: Adopteren.
mijke
Zeer actief

Nou dan zie ik eigenlijk niet in waarom je ongeschikt zou zijn hoor. Je bent gewoon een gezin met kinderen en een hond, je hebt adequate maatregelen genomen voor als je weg bent, waarom zou er niet een leuk hondje zijn dat daar bij past als je dat wilt? Misschien zijn de hondjes die je gezien hebt niet per se de beste match maar misschien ook wel. En zo niet dan wil de stichting vast helpen zoeken naar een hondje dat wel past. Spannend! Ik duim met je mee :ok:
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Ben je bang dat je niet geschikt bent, of dat het je teveel gaat worden. In het eerste geval: ik denk dat je zeker wel geschikt bent, mits je een hond kiest die past bij jouw situatie en je rottweilerreu. Als het gaat om het tweede geval, moet je er nog eventjes hard over nadenken.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Sam2012
Zeer actief

@ Mijke : Omdat "men" al vaak vind dat ik teveel werk om nog een hond erbij te nemen (überhaupt om een hond te hebben). Echter zie ik zelf het probleem niet zo, juist omdat ik zoveel "maatregelen" heb genomen.
Hier in de omgeving zie ik ook mensen zat dat amper/niet werken en hun honden maar een kleine standaard wandeling maken. Dan denk ik wel eens bij mijzelf: Tja, zijn ze dan bij mij echt zoveel slechter af????

Ik heb meerdere dames op het oog bij 1 stichting. Bij een ander asiel heb ik ook een leuke dame gezien en daar komen binnenkort weer nieuwe honden vanuit Spanje.

Thanks voor duimen!!

@ Maya en Pluto : Oooohhhhhh ik vind dat ze bij Dierenopvang de Koningen vaak zulke leuke honden hebben. Op dit moment zit er ook 1 dame (naja eigenlijk 2, maar de 2de vraagt een rustig gezin met oudere kinderen, dus dat gaat niet) waar ik mijn oog op heb laten vallen. Vind haar er zo leuk uitzien op de foto.
Als ik me niet vergis komen er binnenkort weer nieuwe honden uit Spanje.

@ Alfilillo: Nee ik denk echt dat ik ongeschikt wordt geacht omdat ik (veel) werk. In het verleden werkten ik fulltime eerst met 1 hond en daarna met 2 honden (pup erbij, gelukkig veel vakantiedagen en werkten zeer dicht bij huis).
Ondanks dat het meer tijd kosten 2 honden, gaf het ook een bepaald soort "rust".

Pup gaat hem zo ie zo niet worden, en leuke vrolijke puber gaat ook niet, maar wel een dame van volwassen leeftijd, die duidelijk is in haar taal.
Sam is heel vriendelijk, heel sociaal, maar wel reu en kan wat "patserig" uit de hoek komen. Door de dames laat hij zich prima op zijn plek zetten.
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Grappig dat je dat zegt dat twee honden je meer rust geven. Dat heb ik ook. Toen we alleen alfil hadden voelde ik me toch altijd rot als ik hem alleen liet. Nu met Lily erbij voelt het heel anders. Ik ben ontzettend blij dat ze zoveel aan elkaar hebben qua gezelschap en lekker samen spelen.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
mijke
Zeer actief

Ik vind 28 uur per week werken helemaal niet veel. Ja, als ze al die tijd alleen zouden zitten zonder uitlaatservice, dan was het op het randje misschien, maar nog net te doen. Maar dat is bij jou niet het geval, dus ik zou die bezwaren van random anderen lekker negeren en de stichting vol zelfvertrouwen vertellen hoe je van plan bent het aan te pakken. Dan komt het vast goed! Heb je inmiddels al reactie?
Sam2012
Zeer actief

@ Alfilillo : Grappig dat jij dat ook zo ervaart. Het is een ontspannende inspanning om 2 honden te hebben. Ik voel me dan idd ook minder schuldig, als ik ze dan uitgelaten heb, en 's avonds de boeken induik om te leren.
Onze vorige 2 kropen dan heerlijk tegen elkaar aan, of waren nog even aan het ravotten voordat ze op de bank neer ploften (of aan mijn voeten gingen liggen).

@ Mijke : Dank voor je opbeurende woorden!! Nee nog niks gehoord, maar dat zal vast wel deze week gebeuren.
Gollum
Zeer actief

Ik heb jarenlang 28 uur gewerkt en had niet altijd een uitlaatservice. De rest van mijn tijd was dan wel voor de hond. Maar ik heb nooit drie keer anderhalf uur per dag gewandeld hoor :schrik:
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Ik werk 40 uur met 1 en nu tijdelijk 2 honden. Kan prima hoor, als je voldoende maatregelen neemt, dus waarom 28 uur dan niet zou kunnen zou ik niet weten :wink: Hopelijk hoor je snel wat :ok:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Gollum schreef:Ik heb jarenlang 28 uur gewerkt en had niet altijd een uitlaatservice. De rest van mijn tijd was dan wel voor de hond. Maar ik heb nooit drie keer anderhalf uur per dag gewandeld hoor :schrik:
Ik hoor dat heel vaak en er zijn ook wel topic over, waarin mensen dat zeggen.
Ik geloof het nooit zo, eerlijk gezegd.
Dat is 4,5 uur!!
Mijn honden zien me aankomen zeg, élke dág. :piew:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Gollum
Zeer actief

Marjoleine schreef:
Gollum schreef:Ik heb jarenlang 28 uur gewerkt en had niet altijd een uitlaatservice. De rest van mijn tijd was dan wel voor de hond. Maar ik heb nooit drie keer anderhalf uur per dag gewandeld hoor :schrik:
Dat is 4,5 uur!!
Ik denk dat Gol een andere baas zou zoeken :lol1:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Gollum schreef:
Marjoleine schreef:
Dat is 4,5 uur!!
Ik denk dat Gol een andere baas zou zoeken :lol1:

Ik denk dat mijn honden spontaan in staking zouden gaan. :LOL:
Ik werk trouwens fulltime. Maar ik heb 2 thuiswerkdagen en zoonlief (18) gaat nog naar school en heeft vaak maar halve dagen. Per saldo zijn mijn honden per week 1-2 dagen 6 tot 8 uur alleen.
Nou heb ik dames op leeftijd (8-9 jaar) dus geen jonge stuiterballen, dus die liggen na de ochtendwandeling heerlijk te slapen tot er iemand thuiskomt. Mijn vrije tijd is gereserveerd voor de honden.
Ik denk dat mijn honden dus niks te kort komen.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Marjoleine schreef:
Dat is 4,5 uur!!

Het lijkt soms wel een wedstrijd.
Die van ons zouden er niet vrolijk van worden.

Wij zijn wel veel thuis, maar het is niet alsof ze maar de hele dag door aandacht krijgen.
Ze liggen gewoon tevreden te slapen.

Het ligt er maar net aan hoe veel tijd je naast je werk aan de honden wilt en kunt besteden.
Wat de één niet trekt, daar draait de ander zijn/haar hand niet voor om.

Zelf vind ik een sociale hond alleen niet prettig.
Sam2012
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Marjoleine schreef:
Dat is 4,5 uur!!

Dat idee heb ik ook wel eens.
Zie het vooral begin van de lente/zomer: In 1x komen er een bubs met pups/jonge honden bij waar je U tegen zegt. Zodra het kouder wordt en begint te regenen, zie je ze in 1x niet meer :19:

Sam is ook heel tevreden met 1 grote wandeling, en dan een paar kleine poep/plas rondjes. Zodra de eerste blaadjes beginnen te vallen, of het weer voor het eerst heeft gevroren/gesneeuwd, dan wil hij graag vaker een groter rondje maken :cheer: , maar na een paar dagen is het ook weer normaal en moet ik hem van de bank af slepen :lol1: :lol1:
Gollum
Zeer actief

Sam2012 schreef:
dagmar88 schreef:
Marjoleine schreef:
Dat is 4,5 uur!!

Dat idee heb ik ook wel eens.
Zie het vooral begin van de lente/zomer: In 1x komen er een bubs met pups/jonge honden bij waar je U tegen zegt. Zodra het kouder wordt en begint te regenen, zie je ze in 1x niet meer :19:
Daarom wandel ik ook het fijnst in de koudere maanden, lekker rustig :mrgreen:
Ik vraag me wel eens af waar alle 'zomerhonden' dan blijven in de winter.
mijke
Zeer actief

Nanna schreef:En die uitgebreide wandeling 's middags bestaat dan nog niet eens uit dóórstappen. Dat red ik niet meer. En daar vinden zij ook niks aan. We doen drie kwartier over tweehonderd meter :LOL: Ik fotografeer overal en zij snuiven wat af. Ik heb het idee dat ze dat ook veel leuker vinden dan dat geren en gevlieg.
Haha ja zo gaat dat hier ook. Soms heb ik wel van die dagen dat ik echt geen zin heb en gewoon doorstap, maar dan nog dwing ik mezelf om op minstens 2 verschillende plekken even stil te blijven staan zodat Oor de krant kan uitlezen of in ieder geval een paar artikelen helemaal kan lezen ipv alleen de headlines :p Dat vindt ze heerlijk.
Sam2012
Zeer actief

Gollum schreef:
Sam2012 schreef:Dat idee heb ik ook wel eens.
Daarom wandel ik ook het fijnst in de koudere maanden, lekker rustig :mrgreen:
Ik vraag me wel eens af waar alle 'zomerhonden' dan blijven in de winter.
Whahahahahahaha, in de winter hoef ik idd een stuk minder "op te letten" mbt andere honden. Er lopen bij ons in de buurt een hoop kleine keffers rond, of een "stoer" ras wat lekker "patserig" doet.

Nou dat vraag ik me ook af :19: . Want het maffe is dat zodra het voorjaar en zomer weer aanbreekt ik ze ook niet meer terug zie.
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Ik zou me niet druk maken. Ik zou niet weten waarom jou situatie niet geschikt zou zijn met de juiste match. Als het bij jou al niet kan, kunnen de helft van de mensen hier, en 80% van de mensen buiten dit forum hun hond wel weg doen.

Adem in, adem uit. Komt vast goed ;)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”