ik weet nog goed dat mijn 1e herder ook de diagnose HD en artritis kreeg. de DA kon zelfs niet geloven dat mijn hond uberhaupt nog kon lopen, zo erg was ze er aan toe op de foto's. Ik dacht toen (ze was 6) echt dat ze niet lang meer te leven zou hebben, maar uiteindelijk mocht ze (met eerst Rymadyl en uiteindelijk Previcox) nog 12,5 jaar worden.
Ik heb haar altijd goed slank en fit gehouden. Ben wel minder gaan lopen (ik liep toen tot wel 5 uur per dag met haar en veel balspelletjes) maar niet de slechts 5x10 minuten die mijn DA had geadviseerd.
MAAR: zij wilde dat zelf, heeft zich nooit een seconde tegen laten houden door haar fysieke beperking. Wat haar kop wilde, moest haar lijf maar meedoen.
En als ik dan lees dat jouw nog jonge hond nu al niks meer wil, vrees ik ook het ergste voor hem.
Kijk het nog een tijdje aan met hem, laat hem doen wat hij aankan en zorg wel dat zijn spieren op peil blijven, want die moeten hem op poten houden. Echter bereid je voor op dat het mogelijk niet goed uitpakt met hem.
Heel veel sterkte hoor, het moet een harde klap zijn voor je