Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Met reactieve hond op boot naar Ameland?

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Bumper69
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wij zijn ons nog aan het oriënteren wat voor hond we graag willen hebben.

Met reactieve hond op boot naar Ameland?

Ongelezen bericht door Bumper69 »

Dit weekend willen we op bezoek bij familie die in een appartement zitten op Ameland.
Mijn eerste idee was: Leuk kan de hond lekker op het strand rennen! Het appartement ligt zo goed als aan het strand.
Maar man zegt: is dat wel handig met hond op de boot? Het is daar druk, veel mensen, veel honden.
Hij kan uitvallen naar honden als hij aan de riem is. En hij vindt het vaak al heel spannend om iets voor het eerst te doen.
Is dat dan handig?
Tja, maar je moet het dan toch een keer proberen denk ik dan..na het uitwaaien op het strand kan hij in het appartement lekker uitrusten en zal de terugreis minder belastend zijn denk ik, omdat hij dan heel erg moe zal zijn.
Wat vinden jullie?
EN hoe druk is het op zo'n boot? Eerste boot heen en laatste boot terug..
Spike (kruising bordeauxdog/rottweiler) woont sinds vorig jaar maart bij ons, een heerlijke lobbes van 45 kilo!
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Met reactieve hond op boot naar Ameland?

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Kun je hem niet in de auto laten op de boot?
Bumper69
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wij zijn ons nog aan het oriënteren wat voor hond we graag willen hebben.

Fotogravinnetje schreef:Kun je hem niet in de auto laten op de boot?
We gaan maar een dagje en nemen de auto dus niet mee. Dat is nogal duur om de auto mee te nemen. Anders was dat wel een heel goed idee geweest!
Spike (kruising bordeauxdog/rottweiler) woont sinds vorig jaar maart bij ons, een heerlijke lobbes van 45 kilo!
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

Ja in de auto laten lijkt mij ook een optie. En als dat niet kan dan kun je misschien op het bovendek gaan zitten. Dat is in de herfst natuurlijk behoorlijk koud maar precies om die reden zal het daar waarschijnlijk erg rustig zijn. Kies een hoekje en laat je hond in de hoek zitten zodat je zelf als buffer dient, dan zal het heus wel goed komen. Veel plezier!
Iirtu16
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Iirtu16 »

Mijn ervaring is dat je altijd wel een rustig plekje vindt voor je hond en in deze tijd van het jaar helemaal.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Iirtu16 schreef:Mijn ervaring is dat je altijd wel een rustig plekje vindt voor je hond en in deze tijd van het jaar helemaal.
Ook mijn ervaring.
Ik heb Rimpel eens meegenomen naar Ameland, een heel weekend.
Rimpel was een magneet voor stront aan de knikker met andere honden dus ik zag er ook als een berg tegenop om hem op de boot mee te nemen maar het is reuze goed gegaan.
Het was net te warm om hem in de auto te laten zitten en dat zit me op een boot ook niet lekker dus ik heb hem er uitgehaald en stuurde mijn ex vooruit om te kijken naar een plekje waar ik zitten kon ergens out in the open waar ik niet ineens klem zou komen te zitten als er toch iemand met een hond mijn kant uit zou komen.
Ik ben ergens in een hoek van de boot gaan zitten - binnen - trapje afgetild - en dat ging prima.
Weer terug naar de auto weer ex vooruit gestuurd om te kijken wat er eventueel liep.
Rimpel was geen uitval hond, maar ik hield voor hem een persoonlijke ruimte van een meter of 25 aan :engel:
Ik vertrouwde andere mensen met hun honden voor geen meter , dat passeert je maar gewoon met een slap hangende lijn met het risico dat zo'n hond de ruimte krijgt om even gezellig bij mijn hond te komen kijken :goeie: :schrik: Doe-maar-niet want dat gaat niet goed.

De terugweg ben ik boven op het autodek gebleven, ook ergens in de hoek ben ik op de grond gaan zitten met hem snurkend naast me.
Je hebt ook plekken op de zijkant van de boot met van die plastic banken, daar heb ik ook nog even gezeten, maar daar ben ik niet gebleven want daar kon van twee kanten wat aan komen lopen en dan had ik als enige optie Rimpel omhoog hijsen in mijn nek, omdat het in die gangboorden bij die plastic banken te smal is om gewoon te passeren zonder dat ze zo ongeveer neus aan neus staan hhahahahah
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Op de boot naar Ameland is altijd wel een rustig plekje te vinden hoor.
Zeker nu het niet zo druk is. Maar zelfs in de zomerdrukte lukt dat.
Afbeelding
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door yodi »

Anders even een extra heel kort riempje erbij aanklikken.
Afbeelding
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

Muilkorfje erom en opeens heb je alle ruimte van de wereld :wink:
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Wij zijn meerdere keren met ons trio, waarvan 1 reactieve hond, naar Ameland geweest, dat ging alle keren prima.
Ik zou als je het niet voor 100% vertrouwt kiezen voor een korf of anders een gentle leader om doen, dan heb je ook controle over de voorkant van je hond.
Op Ameland zelf is het doorgaans geen probleem een rustig stukmstrand op te zoeken zodat je daar heerlijk met de hond kunt uitwaaien.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik zou hem muilkorven als hij bijt. Want soms rennen er kinderen rond of moet je toch de drukte in bij uitstappen. Denk dat je wat betreft andere honden wel ruimte kan vinden. Wij lieten onze moeilijke hond in de auto maar dat gaat in jouw geval niet. Bas ging mee in de boot maar zij laat zich de pis niet lauw maken
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ze mogen niet eens in de auto blijven. Tenminste, naar Terschelling niet. Moeten ze eruit.
Ik neem die van mij allemaal zo mee de boot op en daar zit er eentje bij die slecht tot niet met andere mensen kan. Goed opletten en niks aan de hand.
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Gimmick schreef:Muilkorfje erom en opeens heb je alle ruimte van de wereld :wink:
Dat was ook het eerste waar ik aan dacht en een rustig plekkie vinden :ok:
Ik zou zeggen, meenemen en genieten van het rennen op het strand :lol1:
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Mijn ervaring was dat het helemaal niet zo druk was op de boot en je gemakkelijk achterin een rustig plekje kon zoeken om te zitten. :ok:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ook mijn ervaring is dat je prima een rustige plek kunt vinden op de boot.

En op het strand heb je een zeeeeeeeeeeeeee van ruimte, dus ook geen probleem :ok:
Als je je erg onzeker voelt is een gentle leader of eventueel een muilkorf een idee.
Er zijn wel heel veel konijnen op Ameland.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
flatcoatjrt
Zeer actief
Mijn ras(sen): *Jack Russel*
*Oudduitse Herder*
*Flatcoated Retriever*
Boerenfox

Ongelezen bericht door flatcoatjrt »

Wij laten ze op de boot naar Terschelling de laatste 3 jaar in de auto zitten. Mits het niet te warm is. Het In de voorschriften staat dat het niet mag maar er is geen Terschellinger die zich daar aan houd volgens mij. Voor zowel de honden als voor ons een stuk relexter. De eerste keer hebben we het geluid van de honden opgenomen met een mobiel. 2x zuchten en ze lagen te ronken.
Afbeelding
flatcoatjrt
Zeer actief
Mijn ras(sen): *Jack Russel*
*Oudduitse Herder*
*Flatcoated Retriever*
Boerenfox

Ongelezen bericht door flatcoatjrt »

Wij laten ze op de boot naar Terschelling de laatste 3 jaar in de auto zitten. Mits het niet te warm is. Het In de voorschriften staat dat het niet mag maar er is geen Terschellinger die zich daar aan houd volgens mij. Voor zowel de honden als voor ons een stuk relexter. De eerste keer hebben we het geluid van de honden opgenomen met een mobiel. 2x zuchten en ze lagen te ronken.
Afbeelding
Bumper69
Zeer actief

Hij gaat niet mee...
Man en dochter willen niet de stress van de hond de hele dag. :O:
Andere dochter wil graag thuis blijven en zorgt voor hem.
Ik vind het zelf heeel erg jammer want juist met hond leek het mij ontzettend leuk.
Maar ja, zij zien overal beren op de weg. Hond die inderdaad op de boot mee moet, hond die dan nat het appartement in moet enz enz..
Waarschijnlijk zal ik de hele dag denken: was ie hier maar bij geweest..
Ik moet wel zeggen toen ik net las dat er zoveel konijntjes waren dat ik ook even getwijfeld zou hebben, maar die lopen vast niet op het strand..
Wel bedankt voor al jullie reacties!
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Ah... op zich een mooie oplossing voor iedereen en voor je hond, maar precies wat je al vermoed gaat gebeuren, reken maar;
Je gaat de hele dag denken : "ohhhhhh was hij hier nu maar "
De keren dat ik op de eilanden ben zonder hond denk ik dat ook de hele dag namelijk... tot knoop-in-de-maag aan toe helaas.
Dus ik doe het niet meer; naar een eiland gaan zonder hond :LOL:
Bumper69
Zeer actief

mercedes2803 schreef:Ah... op zich een mooie oplossing voor iedereen en voor je hond, maar precies wat je al vermoed gaat gebeuren, reken maar;
Je gaat de hele dag denken : "ohhhhhh was hij hier nu maar "
De keren dat ik op de eilanden ben zonder hond denk ik dat ook de hele dag namelijk... tot knoop-in-de-maag aan toe helaas.
Dus ik doe het niet meer; naar een eiland gaan zonder hond :LOL:
Dat gaat mij ook zeker gebeuren. Zeker omdat het echt mijn hond is. Ik wilde een hond en loop ook altijd met de hond. Of het nou regent of wat dan ook, ik geniet altijd...Dat kunnen zij zich niet voorstellen..
Maar ik heb gezegd dat ik er niet verder over zal zeuren maar het wel heeel jammer vindt dat ie niet meegaat...
Dus misschien bedenken ze zich nog...
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Jammer dat hij niet mee gaat. Ik was laatst een weekendje in Zeeland en heb toch vaak momenten gehad van, 'oh hier had hij lekker kunnen rennen', 'dit was vast een leuk speelmaatje geweest voor hem'.
Maar zo te lezen zal hij niks te kort komen die dag, dus probeer ook te genieten van je hondloze dag, want soms is dat ook wel eens fijn.

Ik heb eens een reactieve hond meegenomen in de trein. Gentle leader aan, tuigje met security erop en niemand die ook maar probeerde haar te aaien. "Oh kijk mam, die hond is aan het werk" :engel:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Voor een volgende keer dan misschien? Als je twijfelt dan voorzorgsmaatregelen nemen zoals bijvoorbeeld een snuitje op de boot.
Zelf ging ik een keer naar Breskens, vanuit Vlissingen met de boot. Had ik ook nog nooit gedaan en ik wist ook niet hoe mijn hond zou reageren, maar het viel me alles mee, we hebben lekker op het dek gezeten/gelegen en het ging allemaal prima. Nu was dat een redelijk stabiele hond die zich niet snel de kop gek liet maken.
Maar ik ben ook eens in een motor bootje gestapt met 2 honden waarvan 1 dus wel snel geprikkeld raakte van dingen :engel: ik hield mijn hart en de riem dan ook goed vast :mrgreen:
Maar toen ook verbaasde ik me over hoe makkelijk alles eigenlijk ging. Als je zelf maar rustig en duidelijk blijft. Bij nieuwe ervaringen en nieuw te ondernemen dingen merkte ik toch wel bij de oudere honden dat het afhankelijk was van hoe ik me opstelde als het ging om hun gedrag. Vertrouwen in elkaar hebben was meestal wel genoeg om zonder al te veel problemen nieuwe dingen te ondernemen :wink:
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Jammer dat hij niet mee gaat! Maar het is ook wel eens lekker om zonder hond op pad te gaan toch? Helemaal als t een familie uitje wordt.
Afbeelding
Bumper69
Zeer actief

Hij is toch mee! Man zei vanmorgen: of zullen we m toch meenemen?
Jaaaaaaa! Zitten nu op boot en het gaat heel erg goed. Zitten gewoon binnen en hij ligt rustig. Andere honden piepen maar hij is rustig!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Súper! Wat lief van je man dat hij erop teruggekomen is.
Het is lekker hoor, een dagje zonder hond, zodat je de stad ik kan, etentje, filmpje.... Maar over een prachtige strand wandelen zónder hond, daar zou ik ook niet blij van worden.
Veel plezier!
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Geniet er lekker van!

Soms moet je eens door de beren op de weg heen kijken en valt het allemaal mee!
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Oh fijn dat hij toch mee is! Geniet er van met zijn allen!
Bumper69
Zeer actief

Het was geweldig!
Kwamen aan in Holwerd en overal, echt overal liepen honden...
We zijn als laatste door de terminal gegaan en kwamen ongeveer als laatste op de boot. Naar boven was natuurlijk geen optie want trap op doet hij misschien nog wel maar die trappen zijn veel te steil om hem weer naar beneden te laten gaan.
Dus maar gewoon naar binnen gegaan. Zaten midden in gangpad met hem. Hij ging liggen en kon onder de banken door alle andere honden in de gaten houden..
Op een gegeven moment was er een grote tafel vrij en zijn we daar gaan zitten. Dat was helemaal relaxed want hij lag onder de tafel dus kon er ook niets gebeuren.
Familie huurde appartement op 50 meter vanaf het strand dus we zijn er 3 keer geweest voor een lekkere wandeling.
Als hij los is heeft hij helemaal geen moeite met andere honden dus dat ging heel erg goed. Heeft lekker gespeeld en gerend.
Boot op terugweg was lekker rustig, dus ging ook goed.
Eenmaal thuis viel hij als een blok in slaap!
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Leuk dat het zo goed gegaan is!
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”