sirene schreef:Samen een wedstrijdje naar iets wat hij heel leuk of lekker vindt. Wel regelmatig laten winnen natuurlijk, geef hem ook eens een voorsprong dan leert ie ook voor je uit te rennen.
Ik heb het met één hond van me gedaan naar een doosje knakworst. Was ik sneller, vrat ik het op

Dan ga ik voor blokjes kaas, koude knakworst is niet zo mijn ding

Dat kunnen we inderdaad wel eens gaan proberen. Ga nu thuis ook aan de slag met een voerdummy, dus die kan ik dan ook mooi gebruiken.
@Machie: Finn is net een dieseltje, die komt pas op gang aan het eind van een rondje

Doen we meteen het rondje opnieuw, dan gaat hij super, maar die eerste keer is lastig.
Ik zal er ook nooit een felle starter van kunnen maken, maar denk dat er nog wel winst te behalen valt. Proberen kan sowieso geen kwaad, we proberen ons toch al suf
@Boutje: Met trainen hebben we dat wel eens gedaan, dat iemand hem vasthoudt, maar hij vindt mensen te leuk
Samen spelen en dan rennen is zoals we het nu doen, maar hij is een beetje apart

Speeltjes kunnen het ene moment super geweldig zijn en de volgende keer is er niks aan. Ik krijg hem dus vaak niet aan het spelen en dat zijn de momenten dat hij traag start. Of hij speelt wel en zodra hij weet dat we gaan starten is het speeltje niet meer interessant en ren ik in mijn eentje voorbij de sprongen

Nu gaan we eraan werken dat ik niet zoveel meer bezig ben met 'hoe het hoort'. Dat heb ik al veel los kunnen laten, maar toch probeer ik hem tijdens het spelen een beetje in de juiste positie te brengen om goed te kunnen starten. Dat mag nu niet meer

Gelukkig is hij niet super snel, dus kan ik veel goedmaken als we eenmaal aan het lopen zijn.
Spanning opbouwen is inderdaad een goede en zou me prima alleen lukken. Misschien goed te combineren met het wedstrijdje dat Sirene noemt.
@Dimphy: Zo'n spelletjes doen we ook wel eens met wandelen, zal dat eens vaker gaan doen en proberen met sprongen erbij.