Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Chinese kruiden

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Desi&Bibi
Zeer actief
Aantal honden: 4

Chinese kruiden

Ongelezen bericht door Desi&Bibi »

Werkt dat nou echt?

Had voor Bibi de Eurologist ivm haar blaasproblemen... maar of het nou écht helpt?
Hebben jullie ervaring?

http://www.huisdierendokter.nl/
Nikki90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Hussel
Aantal honden: 1

Re: Chinese kruiden

Ongelezen bericht door Nikki90 »

Jet krijgt sinds januari 2015 Eurologist. Het heeft 1,5 jaar heel goed geholpen. Maar sinds van de zomer heeft ze al 2x weer vol met struviet gezeten. :scratch: Het helpt (bij Jet) dus niet meer als de pH van de urine te hoog is. Dan krijgt ze gewoon blaasgruis. Naar mijn idee werkt het wel om het gruis weer sneller te doen oplossen, maar dan wel i.c.m. vitamine C. om de urine pH weer zuurder te maken.

Jet krijgt nu nog de helft van de onderhoudsdosering. Binnenkort wil ik helemaal stoppen om te kijken hoe dat gaat. Vitamine C. krijgt ze nu wel standaard in een lage dosering (35 mg per dag) om de pH tussen de 5,5 - 6 te houden. Dit test ik zelf met teststripjes. En daarbij krijgt ze dagelijks 1 capsule Puur cranberry. Ze krijgt brokken waar haar pH wat hoger van wordt. Maar Jet heeft voedselallergie en op dit voer reageert ze tot nu toe het beste. Het wordt niet aangeraden om standaard vitamine C te geven, maar ik zal wel moeten bij Jet..
Desi&Bibi
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Desi&Bibi »

Bedankt voor je reactie.
Zij had ook vaak blaasontsteking?

Bibi kreeg Medipetfood struviet en Eurologist. Maar door mijn ziek zijn had ik beide niet meer in huis. En nu dus weer blaasontsteking. Eurologist is al paar weken op, Medipetfood sinds van de week. Dus waar het nu aan ligt?
Ze heeft anders vrijwel ieder maand blaasontsteking en gruis...
Heb indd ook Cranberry en Vit c maar ben bang dat ik juist teveel van het goede dan gebruik.
Ik heb ook ph en urine test strips maar vind het best lastig aflezen (die PH) Misschien is Medipetfood Struviet wel wat voor Jet?

Ook naar de Respire ben ik bv benieuwd en weerstandverhoger. Door haar allergieën is ze heel vatbaar voor verkoudheid/kennelhoest enz.
Nikki90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Hussel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Nikki90 »

Jet heeft maar 1x een blaasontsteking gehad. Ze maakt helaas zonder duidelijke oorzaak struviet aan. We zijn hiervoor ook bij de Wagenrenk geweest maar ook de uroloog kan niks vinden.

Cranberry kan ik zeker aanraden, vooral nu Bibi weer een blaasontsteking heeft.

Wel heel toevallig dat Bibi weer een blaasontsteking heeft nu de Eurologist en het voer op zijn.. Mijn (inmiddels helaas overleden) konijn heeft een blaasontsteking gehad vlak na het slijpen van zijn kiezen. Omdat hij toen langdurig aan de pijnstillers heeft gezeten en zijn darmen helemaal van slag waren mocht hij geen antibiotica. Toen ben ik hem ook Eurologist gaan geven, daarmee heb ik de blaasontsteking weg gekregen. Dus ik vind het geen gekke gedachte dat Bibi nu een blaasontsteking heeft omdat ze geen Eurologist meer krijgt. Misschien gaf het de doorslag omdat ze ook nu het speciale vlees niet meer krijgt.

Jet verdraagt helaas geen rauw vlees, helaas is de Medipetfood niks voor haar.

Welke pH stripjes heb je? Die ik heb vind ik heel makkelijk:
https://www.praxisdienst.nl/nl/Labomate ... trips.html
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”