Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Diarree blijkt giardia, het wordt niet beter

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Diarree blijkt giardia, het wordt niet beter

Ongelezen bericht door mijke »

Skittles is sinds hij hier is (morgen precies 2 weken) aan de dunne. Eerst dacht ik stress, dus ik gaf het wat tijd maar het werd niet beter. Na een week ben ik van voer veranderd, maar dat heeft ook niet geholpen. Hij lijkt verder niet ziek, heeft energie genoeg, nergens pijn en hij voelt ook niet (te) warm aan. Iemand enig idee wat het kan zijn?
Laatst gewijzigd door mijke op 23 okt 2016 12:28, 2 keer totaal gewijzigd.
mijke
Zeer actief

Re: Diarree

Hm zou opzich kunnen maar ik zie iig niks in zijn ontlasting en hij is ook net voor de reis aan nog ontwormd, ontvlooid en geent.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Misschien giardia of coronavirus? Ik zou de ontlasting laten onderzoeken op verschillende diarreeveroorzakers. Stress van de verandering zorgt meestal voor hooguit een paar dagen diarree, niet een paar weken. Het zou natuurlijk ook kunnen dat zijn darmen niet goed op een bepaald ingrediënt reageren dat in beide brokken zit.
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Ik zou het ook even met de bemiddelaar bespreken en misschien een Panacur kuurtje?
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
mijke
Zeer actief

Ingrid48 schreef:Ik zou het ook even met de bemiddelaar bespreken en misschien een Panacur kuurtje?
Ja heb idd even met Desiree overlegd en die wou graag zn temperatuur weten dus we zijn net ff langs de DA gegaan. Maar zn temperatuur is helemaal in orde in ieder geval! Ik zal nog even met haar overleggen voor zo'n kuurtje of onlasting onderzoeken
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Is hij tandjes aan het wisselen? Daar kan het ook van komen.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Wat voor voer geef je 'm? Brokken?
mijke
Zeer actief

Nee tandjes heeft hij al gewisseld allemaal.

Qua voer gaf ik hem eerst FarmFood glutenvrij, want dat heb ik ook voor Oor. Daarna ben ik gewisseld naar gewone puppy brokken van de AH omdat ik dacht dat dat misschien meer zou lijken op het voer wat hij op Kreta kreeg. Maar ik hoorde vanmiddag dat dat ijdele hoop is omdat ze daar meestal brood en rijst krijgen of wat ook maar voorhanden is, en dat is meestal geen brok compleet.

In principe hebben we in overleg besloten het nog even aan te kijken want doordat hij dus geen echt hondenvoer gewend is kan zijn maag gewoon van streek zijn door de overgang. Maar het wordt vanavond flink erger, hij heeft er zo te merken geen controle meer over en het spuit er echt uit. Net 3x achter elkaar terwijl ik steeds naar buiten was gegaan :( Morgen toch maar weer even overleggen. Het zit me niet lekker.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik zou eens kijken hoe het met Smuldier gaat, kan je ook bij AH halen. Onze labrador kon vroeger ook tegen geen enkele brok, ook niet hypo allergeen. Prima levendig en blij maar altijd diarree. Met kvv was het over.
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Als hij het aL twee weken heeft en nu wordt het erger , zou het me ook niet lekker zitten. Het lijkt logisch dat het met de overgang naar Ander voer te maken heeft. Mss kan hij niet goed tegen een bepaald ingredientes waar hij steeds heftiger op reageert. Ik brainstorm maar wat hoor. Morgen zou ik zeker naar de da gaan.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
mijke
Zeer actief

Ik ga morgen inderdaad even de DA bellen.

Overigens had ik Oor ook altijd op Smuldier en daar deed ze het geweldig op, maar om een of andere reden (toeval of niet?) is Smuldier Compleet bij alle supermarkten in de buurt een voor een uit het assortiment gegaan. Nu hebben ze alleen nog pens (yuck) en vlees (niet compleet) :boos:
Ze hebben wel Rodi maar dat bevalt toch minder goed. Maargoed sowieso eerst naar de DA voordat ik weer met voer ga wisselen, voor hetzelfde geld is het iets anders en dan zit ik voor niks zn maag nog verder van streek te maken.
mijke
Zeer actief

Ontlasting gechecked bij de DA, het is giardia. Dus we hebben inderdaad een Panacur kuurtje mee voor Skittles en Oor van 5 dagen, en daarna weer even terug ontlasting controleren. Nou, weten we dat ook weer!
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Wel fijn dat je nu weet wat het is en wat je eraan kan doen.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
mijke
Zeer actief

Klopt! Wel een beetje jammer dat ie al 2 weken ons huis ondergekakt heeft en daarmee ons, Oor en beide katten besmet kan hebben. En dat schoonmaakmiddel, zelfs desinfecterende, niet helpt :ugh:
DeDiana
Zeer actief

mijke schreef:Klopt! Wel een beetje jammer dat ie al 2 weken ons huis ondergekakt heeft en daarmee ons, Oor en beide katten besmet kan hebben. En dat schoonmaakmiddel, zelfs desinfecterende, niet helpt :ugh:
Ja, dat is inderdaad jammer :-( Maar doorgaans zijn ze er met een kuurtje Panacur snel vanaf en dan zijn jullie als het goed is ook verlost van die schijterij ;-)
Ik heb het ook wel eens meegemaakt met een opvanghondje (en vervolgens had Mila het inderdaad ook, maar de katten hadden het niet). Ik ben er nu dus altijd extra alert op met diarree die langer dan 2-3 dagen aanhoudt, zeker omdat een asiel natuurlijk echt een infectiehaard is en giardia enorm besmettelijk is.
mijke
Zeer actief

Had jij destijds naast het kuurtje van 5 dagen nog aanvullende maatregelen genomen? Ik twijfel een beetje over hoe ik het moet schoonmaken als hij in huis gekakt heeft. Ik ben bang dat hij ons en iig zichzelf blijft besmetten aangezien die cystes klaarblijkelijk niet gevoelig zijn voor schoonmaakmiddelen.
Verder maken we nu de pootjes en poeperts schoon met vochtige doekjes als we buiten zijn geweest, ben ik van plan beide honden vandaag en de 5e dag te wassen onder de douche, hun voerbakken met heet water en zelf vaak mn handen te wassen. Is dat voldoende denk je? Of moet ik echt draconische maatregelen nemen zoals een stoomreiniger lenen, alle deurklinken, kraanknoppen, zeepdispensers etc. dagelijks schoonmaken, kleding en kleedjes kookwassen (waar het niet tegen kan) etc.?
DeDiana
Zeer actief

mijke schreef:Had jij destijds naast het kuurtje van 5 dagen nog aanvullende maatregelen genomen? Ik twijfel een beetje over hoe ik het moet schoonmaken als hij in huis gekakt heeft. Ik ben bang dat hij ons en iig zichzelf blijft besmetten aangezien die cystes klaarblijkelijk niet gevoelig zijn voor schoonmaakmiddelen.
Verder maken we nu de pootjes en poeperts schoon met vochtige doekjes als we buiten zijn geweest, ben ik van plan beide honden vandaag en de 5e dag te wassen onder de douche, hun voerbakken met heet water en zelf vaak mn handen te wassen. Is dat voldoende denk je? Of moet ik echt draconische maatregelen nemen zoals een stoomreiniger lenen, alle deurklinken, kraanknoppen, zeepdispensers etc. dagelijks schoonmaken, kleding en kleedjes kookwassen (waar het niet tegen kan) etc.?
Nou, zulke maatregelen heb ik in ieder geval niet genomen, maar ik had gelukkig geen last van diarree in huis. Ik heb alleen de honden op - als ik het me goed herinner - de derde dag van de kuur goed gewassen en wat kleedjes en kussens in de was gedaan (op 60 graden), that's it.
mijke
Zeer actief

Re: Diarree blijkt giardia

Dat stemt hoopvol! Ik werd een beetje zenuwachtig van het idee dat een onzichtbare, zeer besmettelijke parasiet die resistent is voor schoonmaken nu ineens door mn hele huis kan zwerven :P
mijke
Zeer actief

Skittles stinkt trouwens enorm uit zijn bek. Toen hij hier kwam rook hij helemaal zo, wij dachten toen nestgeur en hebben hem gewassen, wat hielp, behalve natuurlijk voor de geur uit zn bekje. Ik lees dat giardia ook erg vies ruikt, misschien is het dat wel?
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Wij hebben helaas ook al 2x een giardiabesmetting gehad bij een opvanghond. Gelukkig waren de kat en onze andere honden niet besmet(maar die moesten voor de zekerheid wel mee in de kuur).
Wij hebben toen de besmette hond 2x gewassen(geheel) en alle keedjes in kookwas. Lang leven de fleecekleden en nepleren manden :mrgreen:

De herplaatsers kwamen overigens gewoon uit Nederland. Mijn broer zijn honden zijn ook 1x besmet geraakt, hij woont in hartje Rotterdam en zijn honden eten geen ontlasting van andere honden. Maar het is een vrij hardnekking iets en vrij veel honden hebben er last van zonder dat ze er zelf echt hinder van hebben(volgens de DA)
mirriejj
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie, kruising, middenslag keeshond

Ongelezen bericht door mirriejj »

En laat je zelf ook even testen, ik bleek ook aan de kuur te moeten. Ondanks dat hier alle kleedjes dagelijks in de kookwas gingen, voer en waterbakken meerdere keren per dag uitkoken etc etc.
mijke
Zeer actief

mirriejj schreef:En laat je zelf ook even testen, ik bleek ook aan de kuur te moeten. Ondanks dat hier alle kleedjes dagelijks in de kookwas gingen, voer en waterbakken meerdere keren per dag uitkoken etc etc.
Ja is dat echt nodig? Ik lees op de site van de maagdarmstichting dat het bij mensen vaak vanzelf over gaat en behandeling niet per se nodig is.
mijke
Zeer actief

Na 3 pillen is de diarree bij Skittles nog niet minder geworden, is dat normaal? We hebben nog 2 pillen te gaan van de kuur.
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Wij hadden 2 week geleden een Panacur kuurtje hier, na dag 3 werd de diarree eindelijk beter. Maar dat was geen giardia dus dat zegt misschien niet zo veel.
Caat*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berger Piekhaar ;)

Ongelezen bericht door Caat* »

Je hebt toch panacur nu? Sommige giardia stammen reageren beter op metrobac. Meestal zie je best snel als het aanslaat.

Edit: een half antwoord verstuurd :wink:
Afbeelding
mijke
Zeer actief

ja we hebben panacur inderdaad. Vanavond de 4e pil. Skittles kakt nog steeds elke nacht minstens 2x in huis en meestal heeft ie meer dan de helft vervolgens weer opgegeten... niet echt handig maar ja hoe verhinder je dat? :ugh:
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Krijgen jullie opvangers geen panacur mee? Bij ons is het standaard (ook het advies aan adoptanten), hond gelijk goed wassen na aankomst in Nederland en een kuur panacur van vijf dagen.
mijke
Zeer actief

Nee dat is geloof ik niet standaard, maar misschien is dat voor de reis al wel gebeurd? Dat weet ik eigenlijk niet. Hij is natuurlijk wel normaal ontwormd.
mijke
Zeer actief

Re: Diarree blijkt giardia, kuur helpt niet

edit:foutje
Laatst gewijzigd door mijke op 23 okt 2016 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
mijke
Zeer actief

We hebben nog 1 pil te gaan en het wordt echt gewoon niet beter. Op geen enkele manier. Het shitfest dat ik elke ochtend aantref is werkelijk te goor voor woorden en vanmorgen was het alleen maar méér en dunner dan gister. Ik word er een beetje moedeloos van want elke x dat Skittles binnen schijt (en er doorheen loopt :ugh: ) en op de bank kotst is de kans op herbesmetting en besmetting van Oor, ons en katten weer groter. Ik vind het vreselijk goor. Het lijkt Skittles niet te deren gelukkig, wat dan nog een geluk bij een ongeluk is. Herkennen mensen dit verloop en is er nog hoop, of is dit niet zoals het hoort en moet ik morgen even terug naar de dierenarts?
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”