2011: Linkerknie TPLO
2012: Rechterknie TPLO
2014: Rughernia en volledig verlamde achterhand, 1e keer operatie mislukt door fout arts
2014: Rughernia, 2e operatie
2015: En vorig jaar nog even een baarmoederonsteking...
Na de rughernia was ze verlamd aan haar achterpoten, na een week of 6 kon ze weer wat lopen, inmiddels struikelt ze gezellig rond, verder dan een rondje van 10 minuten komt ze niet maar ze is vrolijk en speels en stoeit er op los in de tuin met Duvel. Na een drukke dag wil ze nog weleens last hebben, meer door haar poten zakken, struikelen enz.
Nu mijn probleem, ik heb een aardige bult gevonden helemaal achterin haar buik bij de achterste tepels, toen ik hem vond was hij al zo groot als een ei. Dat is inmiddels een maand geleden.
Morgen heb ik een afspraak staan bij de dierenarts en ik ben benieuwd wat hij gaat zeggen en wat mijn beslissing zal gaan worden.
Iemand ervaring hiermee? Rontgenfoto's laten maken om uitzaaiingen te kunnen vinden, biopt laten maken, operaties. Moet ik haar dat nog aan doen?
Sinds haar 3e levensjaar heeft ze zowat niks anders gedaan dan revalideren van operaties, na de rughernia heb ik geroepen dat ik haar nooit meer zou laten opereren. Vorig jaar toch nog een spoedoperatie laten doen ivm acute baarmoederontsteking... En nu dit weer.
Ik denk dat ik het eigenlijk al weet maar ik ben zo bang dat ik spijt ga krijgen, ze is nog vrolijk, huppelt rond, op haar waggelende manier dan... Als ik haar laat opereren kan ze misschien nog even mee, misschien ook niet, haar voorkant slijt ook wel erg hard nu ivm compensatie voor de onstabiele achterpoten de afgelopen 2 jaar.
Wanneer en hoe beslis je zoiets?