Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kan het... Of niet?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Persistence
Zeer actief

Kan het... Of niet?

Ongelezen bericht door Persistence »

Wat denken jullie, is onderstaande mogelijk zonder een hond tekort te doen?

Ik werk fulltime, 4 om 5 dagen in de week. Ik ben op een werkdag 11 uur van huis (7.30-18.30).
Om deze reden heb ik dan ook geen hond. Al jarenlang zou ik heel graag een hond willen, maar ik was van mening dat dat simpelweg niet kan zolang je werkt.

Maar, waar een wil is, is een weg, toch?

Van collega's hoor ik dat zij ook een hond hebben welke prima een werkdag alleen thuis kan blijven.
Nu is 11 uur wel te lang, maar ik heb eens rondgekeken naar uitlaatservices en/of dagopvang en dat lijkt me best een optie.
Mijn vriend werkt ook (meer dan) fulltime dus daar reken ik niet op met uitlaten.
Voordat jullie het vragen, minder gaan werken is voor nu geen optie.

De tijden dat ik wel thuisben weet ik zeker dat de hond niets tekort komt, lekker naar het bos of strand, cursussen of training, lekker samen bezig zijn.

Mijn voorkeur voor een eerste hond gaat uit naar een oudere hond, een herplaatser of van een asiel of stichting. In de weekenden doe ik zelf vrijwilligerswerk bij een asiel maar daar zitten toch echt wel vaak honden welke ik niet aan zou durven voor eerste hond.
Maar de 'eisen' voor een hond zouden dus in ieder geval moeten zijn dat hij een paar uur alleen thuis kan zijn zonder al te veel te slopen en hij moet hondsociaal zijn.

We hebben wel een achtertuin (met tegels) maar ik durf overdag als ik niet thuis ben echt de deur niet open te laten staan. Hoe doen jullie dat? De deuren zijn volledig van glas dus een luik kan niet.

Wat kan ik de hond bieden:
* op werkdagen in de ochtend een korte wandeling a 25 minuten en in de avonden een langere wandeling en aandacht voor spelletjes. Tussendoor een uitlaatservice of dagopvang.
Ik ben bereid om bijv. de sportschool te vervangen voor wandelingen met de hond
* kosten uitlaatservice/opvang/dierenarts geen probleem
* een warm huis met voldoende aandacht zodra ik weer thuis ben
(Stiekem ben ik al vakantiedagen aan het sparen, zodat ik voor volgend jaar 3 weken 'over' heb)

Dat bovenstaande zeker geen ideale situatie is, begrijp ik ook wel.
Maar is het haalbaar? Of simpelweg zielig voor een hond?
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Aantal honden: 2

Re: Kan het... Of niet?

Ongelezen bericht door Yara »

Ik zou er zelf persoonlijk niet aan beginnen. De hond heeft er ook weinig aan als jullie de hele dag van huis zijn. Ze willen juist graag bij je zijn en 11 uur per dag alleen is wel heel erg veel. Niets is onmogelijk natuurlijk, er zullen vast meer zijn die hun honden de hele dag alleen laten. Maar ik vind het geen fijne situatie voor zo'n beestje.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

De vraag is ook hoe leuk je het zelf op termijn vindt. Ik zie mezelf als een toegewijde hondenbaas, maar 5 dagen in de week mn honden in het donker uitlaten vind ik echt geen feest. En daar draait het de 6 donkere maanden van het jaar dan wel op uit voor je.

Toch denk ik dat een kalm type hond hier best mee uit de voeten kan. Mijn vorige hond was echt tevreden met een wandeling van een uurtje op een dag. De was wat ouder en er zat niet zoveel avontuur in.
Kies dan ook een hond die tegen een dagopvang zou kunnen. Lang niet alle honden trekken dat.

Ikzelf heb honden met een hoog energie niveau. Ik werk fulltime maar deels thuis. Op dit moment zijn er twee dagen in de week dat ik van 8 tot 5 weg ben. Dat is lang, en daarom verwissel ik eenmaal thuis direct mn kleren en gaan we er gelijk op uit. Dat werkt hier prima, maar het betekent wel dat ik de avonden echt voor de honden moet reserveren.

Maar 4 of 5 dagen op deze manier werken zou ik echt teveel vinden. T zou een aanslag zijn op mn sociale leven. Ik wil doordeweeks ook wel eens wat doen zonder hond.

In jou situatie zou ik op zoek gaan naar twee honden die bij elkaar horen. Veel stichtingen bemiddelen honden uit het buitenland die al lang in een kennel zitten en soms een hechte vriendschap hebben met een andere hond. Dan kun je dat stelletje samen nemen. Voor dat type honden is jullie situatie wel geschikt, want ze zijn geen menselijke gezelschap gewend en ze hebben elkaar. Vaak zitten er ook wat oudere honden die wat minder activiteiten nodig hebben dan een jonge blaag.
Laatst gewijzigd door Paisley op 01 okt 2016 18:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Ik vind het echt te veel dat de hond alleen zou zitten. Het gaat niet alleen om uitlaten maar ook het 'samen' zijn waar honden waarde aan hechten. Zo veel alleen zitten lijkt me voor geen enkele hond leuk.
Dan zou ik kiezen voor een dagopvang waar de hond onder de mensen is (dus ook niet daar in een kennel) of misschien een bekende die het gezellig vindt om de hond die dagen in huis te hebben. Maar ik zou het mezelf niet kunnen voorstellen om zoiets te doen, je hebt honden niet 'parttime' wat mij betreft, daar zijn het te sociale dieren voor. Ik zou dan liever wachten tot één van jullie wel minder hoeft te werken/ meer thuis is (want misschien is voor jullie beiden een dag thuis werken wel een optie?).
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Als je het kan regelen met oppas/uitlaatservice etc zou ik niet weten waarom je geen hond zou kunnen hebben.
joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door joyce83 »

Of eventueel via Stichting opoe iemand vinden waar de hond overdag heen Kan?
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door joyce83 »

Of eventueel via Stichting opoe iemand vinden waar de hond overdag heen Kan?
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik ben ook 11 uur van huis voor werk maar mijn vriend werkt vanuit huis. Toen ik nog alleen woonde gingen de honden mee naar mijn ouders, niet voor de hele dag maar wel een deel daarvan en gingen ze goed uit.
Of het vervelend is ze in het donker uit te laten hangt denk ik ook af van je woonomgeving. Hier zijn nog wel mogelijkheden maar minder leuk is het natuurlijk wel.

Als je een leuke dagopvang kunt regelen voor bijvoorbeeld 3 van de 5 dagen en de andere 2 een uitlaatservice o.i.d. is jet denk ik prima te doen. Helemaal alleen zijn is voor een hond natuurlijk niet leuk. Ook al worden ze tussendoor opgehaald. Ik laat ze wel goed uit 's ochtends waarna ze gaan slapen en pas na een paar uur weer hun ogen open doen. Ook afhankelijk van het soort hond dat je neemt denk ik.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

5 dagen per week 11 uur van huis, vergeet de tijd niet dat je bv boodschappen, feestjes en anders sociale verplichtingen die je eventueel hebt. Dus onderschat niet hoeveel je mogelijk nog weg bent na je werktijd, persoonlijk vind ik dat je geen dan geen hond kan nemen.
Afbeelding
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Ik zou met 11 uur per dag weg en dan 5 dagen geen hond nemen. Ik vind dat veel te lang voor een hond om alleen te zitten.
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Het zou mijn keus niet zijn, maar zoals je leest gaat het bij anderen wel goed. Ik denk alleen wel dat je je er heel goed van bewust moet zijn dat er naast werk en hond niet veel tijd meer overblijft voor andere dingen - wil je je hond tenminste bieden wat hij nodig heeft aan beweging, maar zeker ook aan persoonlijke aandacht.
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

ik vind het absoluut niet kunnen.

ik vraag mij dan ook af waarom je een hond wilt hebben?

voor een uurtje per dag gezelschap? alleen voor jezelf om het hebben van een hond?

daar doe je de hond in ieder geval geen plezier mee
Fenneke en Baloe
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Persoonlijk zou ik er niet voor kiezen. Maar wat je zegt, waar een wil is is een weg. Zoals mensen al eerder zeiden, neem 2 hondjes uit een asiel ofzo die al niet aan mensen gewend zijn. En als je er maar 1 wilt, neem dan absoluut geen 1baashond (geen herder dus bijvoorbeeld) en zorg dat je een oppas vindt waar je hem overdag naartoe kunt brengen. Gewoon bij iemand thuis, niet een pension waar ie in een kennel zit. Dan zou het moeten kunnen in theorie.
Suusz27
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suusz27 »

Ik ben een tijd 9,5 uur van huis geweest nadat mijn ex en ik uit elkaar gingen en zij bij mij bleef wonen en dus niet meer hele dagen met hem mee kon.
In die tijd heb ik haar hele dagen naar een oppasadres gebracht, hij liet haar 4 x uit en verder lag ze heerlijk te knorren. S'avonds gingen we nog samen op pad, wellicht is zoiets een optie? Na 3 jaar besloten haae overdag thuis te houden omdat de oppas niet meer beviel en om de dag een uur laten wandelen met een kennis mee.
Ideaal; nee. Maar toch ben ik blij dat ik t gedaan heb want haar herplaatsen had ik nooit gekund.

Of ik een hond zou nemen als ik t vooraf wist...... Ik denk t niet want ik vind het niet altijd eerlijk tegenover de hond. Van de andere kant slaapt ze heerlijk als ze eens een hele dag alleen is.
(Nu een vent met wisselende diensten dus ook t probleem niet meer)

Ik blijf t een lastig issue vinden.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

ik vind dat een andere situatie .

ik zou buster ook niet weg doen mocht ik alleen komen te staan maar in dit geval wil iemand beginnen aan een nieuwe hond terwijl hij zoveel werkt

dat is geheel iets anders vind ik
Fenneke en Baloe
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

_Tiny_ schreef:Je zou je ook kunnen afvragen waarom je een hond hebben wil als hij 5 dagen per week 11 uur per dag in de dagopvang zit. Voorop gesteld dat een dagopvang zo vroeg al open is en je de hond zo laat nog kunt halen.
Dan heb je hem dus alleen in het weekend. Maar op vrijdagavond wil je misschien wel met je vent uit eten. Op zaterdagmiddag de boodschappen halen en 's avonds een feestje, zondagmiddag naar de schoonouders en dan is het weekend al weer om. Zit de hond dan weer alleen of gaat hij mee? Door de week kun je hem alleen 's ochtends en 's avonds uitlaten. Zomers niet zo erg maar dat is maar kort. De rest van het jaar loop je in het donker met je hond. Ik zou er nog eens goed over na denken of je dat allemaal wil.
Precies, dat dus.
Ik zou er ook goed over nadenken of je dat op die manier echt zou willen en of het de moeite waard zou zijn voor de weinige tijd die je uiteindelijk samen met je hond doorbrengt. Voor jezelf, én voor de eventuele toekomstige hond.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Ja, als je je schaarse vrije tijd volledig aan je hond moet wijden (Sporten opgeven. Niet meer op bezoek bij mensen die niet willen dat de hond mee komt. Geen feestjes meer. Altijd je hond mee naar de supermarkt. Kan ie mee naar je vrijwilligerswerk? Anders moet je dat ook opgeven.) vraag ik me ook af of het dan niet snel een moetje wordt. Maargoed dat kan alleen TS bedenken. Ik zou het echt alleen doen als je de hond met iemand kunt delen - al dan niet tegen betaling. Zodat die hond ook gewoon een leuk leven heeft in al die uren dat jij er niet bent, bij iemand die van hem houdt.
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

fenneke schreef:ik vind het absoluut niet kunnen.

ik vraag mij dan ook af waarom je een hond wilt hebben?

voor een uurtje per dag gezelschap? alleen voor jezelf om het hebben van een hond?

daar doe je de hond in ieder geval geen plezier mee
precies mijn mening :wink:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Bedankt voor jullie reacties, de meningen lopen uiteen merk ik.

Bedankt voor de tip over Oopoeh, dit kende ik nog niet.
En over 2 honden had ik ook nog helemaal niet nagedacht.

Het wordt nog maar 40 jaars wachten ongeveer, totdat ik met pensioen ben... ;)

Overigens, het vrijwilligerswerk wat ik nu doe in het asiel is eigenlijk ook als 'compensatie' voor het niet zelf hebben van een hond. Als ik zelf een hond zou hebben dan zou ik daar stoppen.
En naast m'n gewone baan geef ik 's avonds les op een sportschool, dat zou ik dan ook niet erg vinden om niet meer te doen.
En natuurlijk moeten er boodschappen gedaan worden, huis schoongemaakt en sociale verplichtingen.

Ik heb wel een mogelijkheid om thuis te werken overigens, maar dat doe ik nu nauwelijks omdat ik sinds enkele maanden hoofd van een afdeling ben geworden en ik wil wel echt op de werkvloer zijn om dat in goede banen te leiden.
Wellicht later, als alles in een wat rustiger vaarwater zit dat ik dan vaker thuis kan werken.

Voorlopig nog maar blijven dromen...
Brindlecardi
Zeer actief

En toch....als je het kan regelen en het echt wilt, zou ik niet wachten tot over 40 jaar. Misschien een paar jaar, maar dingen tot het oneindige uitstellen... Daar is het leven best wel te kort voor soms.
In Nederland heerst echt het idee dat je koos werkloos moet zijn wil je een goede baas zijn voor je hond. Zo zwart wit is het niet. En ja tuurlijk zal je wel je leven er verder op moeten inrichten. Naast je werk ook nog uren weg zijn zonder dat je hond mee kan is niet prettig voor de hond. Maar als je overdag ervoor kan zorgen dat er een keer iemand langs komt of zelfs oppas kan regelen voor de hele dag, dan is het echt geen schande om een hond te hebben. Kijk voor de lol eens naar andere landen, hoe men daar omgaat met een hond. En dan heb ik het niet over verwaarlozing etc maar puur de cultuur die heerst in andere landen.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Fulltime werken en een hond is een hele verantwoording die je aangaat. Ik heb het ook gedaan, maar was niet zo lang van huis. Maar hier was één regel, waar ik maar zelden van heb afgeweken, dat is dat ik 's avonds thuis was en alleen wegging als de hond meekon. Ook in het weekend, was alle tijd voor de hond en als ik weg moest, dan maar één keer. Dus niet 's ochtends boodschappen doen, hond uitlaten en dan weg gezellig winkelen en 's avonds nog naar een feestje.

Maar ik ben ook rond jouw leeftijd gaan denken over een hond en er is er een gekomen toen ik 42 was.
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Op zich vind ik dat fulltime werken en een hond prima samen gaan. Meestal krijg je het toch wel voor elkaar om wat alternatieven te regelen, zodat de hoeveelheid alleen wel mee valt.

Maar ik vind 11 uur weg wel héél erg lang.
Afbeelding
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Toevallig is er op dit moment ook een ander topic gaande met een soortgelijk thema.

Ik zou nadenken over twee honden. Ik vind het een verschil van dag en nacht of je hond echt alleen thuis is, of met een maatje. En dan kijken wat de mogelijkheden zijn qua oppas. Waarschijnlijk zou een hond met een niet erg hoog energielevel het geschiktst zijn; en die zijn er uiteraard.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

Shiloh86 schreef:Op zich vind ik dat fulltime werken en een hond prima samen gaan. Meestal krijg je het toch wel voor elkaar om wat alternatieven te regelen, zodat de hoeveelheid alleen wel mee valt.

Ik kan mij hier niet echt in vinden. Ik werk ook op papier 24 uur in de week maar in theorie soms 44 uur in de week. Ik heb 2 honden die het prima samen kunnen vinden en toch voel ik me heel erg schuldig want naast mijn werk moeten er ook nog boodschappen gedaan worden heb ik hobby's en moeten er vaak en veel ziekenhuis bezoeken gebracht worden. Dan zitten die twee alleen.
's morgens voor het werken valt het erg tegen om lekker te wandelen vooral nu het donker is. Nee ik zou het zeker niet doen vooral niet als ik 11 uur per dag weg ben en dan ook nog eens 7 tot 8 uur in mijn bed door breng.

Opvang elke dag is ook niet goedkoop. Nee dan nam ik geen hond en ging gewoon elke avond een uurtje vrijwilligers werk doen in het asiel. Of elke morgen een uurtje voor ik ging werken en elke avond een uurtje voor ik weer naar huis ging.
Afbeelding
gevni havanezers
Brindlecardi
Zeer actief

Shiloh86 schreef:Op zich vind ik dat fulltime werken en een hond prima samen gaan. Meestal krijg je het toch wel voor elkaar om wat alternatieven te regelen, zodat de hoeveelheid alleen wel mee valt.

11u is inderdaad wel erg lang. Als dat echt structureel elke dag zo is en je partner kan daar ook niks in betekenen en je kan geen oppas vinden die er structureel voor je kan zijn zou het ook niet mijn keuze zijn.
Maar als je dus wel een leuke oppas hebt waar je op kunt bouwen dan hoeft dat ook niet zo'n punt te zijn. Het gaat dan wel een beetje richting 'co-eigenaarschap' :mrgreen: en je moet dan ook geen eenkennige hond hebben, maar ik denk dat er genoeg honden zijn die dat best vinden.
Dan kan men zich wel afvragen waarom je een hond wilt, maar ik begrijp dat best. Heerlijk om na een dag werk even eropuit te gaan. Of in de weekenden de hond gezellig meenemen op bezoek en fikse wandelingen te maken door het bos. Is het egoïstisch om dan een hond te nemen? Tuurlijk, iedereen neemt een hond voor zichzelf uiteindelijk. Maar je bent niet per definitie een slechte baas als je ook je werk belangrijk vindt. Als je het maar zo kan regelen dat de specifieke hond het naar zijn zin heeft. Zo zou ik Apple bijvoorbeeld nooit overdag naar een pension brengen voor dagopvang. In een kooitje zitten de halve dag is gewoon echt niks voor haar. Dan zou ze oprecht nog beter af zijn in haar eigen mandje in haar eigen huis. Dus dan moet je kijken naar andere opties.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Het kan, maar of ik het onder die omstandigheden zou doen weet ik niet. Ik werk ook fulltime, maar woon op 5 minuten van het werk. Geen reistijd dus en met de lunch ben ik thuis om met Finn te lopen. Ook gaat hij 2 ochtenden per week met de uitlaatservice mee. Je zegt dat die kosten geen probleem zijn, maar vergis je niet wat het kost. Meestal is het minimaal een tientje per keer en dat 5 dagen per week is al snel €200,- per maand. Mij valt de maandelijkse rekening toch altijd een beetje tegen :wink:
Ik ga 's avonds zelden weg zonder hond en als het wel eens nodig is dan zorg ik voor oppas. Ook in het weekend is Finn zelden alleen. Ik doe het allemaal graag, maar het is ook best wel eens moeilijk. Vrienden snappen het niet altijd en vooral in de wintermaanden is het moeilijk 's avonds nog actief bezig te gaan met de hond.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik ben zelf ook in een andere situatie aan een hond begonnen. Nouja, ex eigenlijk. Als ik in mijn huidige situatie zat had ik misschien nooit een hond gehad. Ik zeg altijd dat het mijn domste maar beste beslissing ooit was hem mee te nemen :mrgreen:

Ik heb gelukkig vrienden waarvan de hond altijd mee mag als ik op bezoek ga anders kom ik niet. Tenzij in het weekend en dan ben ik er kort. En vriend en ik doen alleen dingen zonder de hond in het weekend als ze al leuke dingen gedaan hebben met ons. Sporten ga ik niet tenzij het met de hond samen kan. De tijd die ik met ze heb is dan ook zeer waardevol voor me en dat zet ik niet snel op de 2e plaats. Sommigen snappen dat niet en daar houdt het sociale contact dan ook gauw mee op. Niet omdat ik ze dan stom vind maar gewoon omdat ik daar voor mijn honden kies. Helemaal ideaal zou een baan zijn waarbij de honden mee zouden kunnen.
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Ooit, lang geleden, werkte ik fulltime en wilde een hond. Er waren nog geen internetforums om raad te vragen, dus belde ik de Dierenbescherming met de vraag of je een hond kon hebben als je de hele week werkte. 'Waarom wilt u een hond? Voor uzelf of voor de hond,' was het legendarische antwoord. Dat zei voor mij alles. Exit idee 'hond'.

Nu werk ik als zelfstandige vanuit huis en kan ik de hele dag toezien dat mijn honden niets tekortkomen, vooral: zoveel beweging krijgen dat ze binnen tevreden zijn.
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

blacky schreef:

Ik kan mij hier niet echt in vinden. Ik werk ook op papier 24 uur in de week maar in theorie soms 44 uur in de week. Ik heb 2 honden die het prima samen kunnen vinden en toch voel ik me heel erg schuldig want naast mijn werk moeten er ook nog boodschappen gedaan worden heb ik hobby's en moeten er vaak en veel ziekenhuis bezoeken gebracht worden. Dan zitten die twee alleen.
's morgens voor het werken valt het erg tegen om lekker te wandelen vooral nu het donker is. Nee ik zou het zeker niet doen vooral niet als ik 11 uur per dag weg ben en dan ook nog eens 7 tot 8 uur in mijn bed door breng.

Opvang elke dag is ook niet goedkoop. Nee dan nam ik geen hond en ging gewoon elke avond een uurtje vrijwilligers werk doen in het asiel. Of elke morgen een uurtje voor ik ging werken en elke avond een uurtje voor ik weer naar huis ging.
Nee. In jou situatie vind ik het ook niet handig. Maar dat is dan ook het verschil of je buiten je werk veel weg bent of veel thuis bent. Het ligt gewoon volledig aan de omstandigheden. 6 uur alleen of 11 uur alleen vind ik een wereld van verschil. Kun je thuis lunchen? Kun je iemand regelen die komt uitlaten? Heb je geld voor opvang of HUS? Heb je nog duizenden hobbies? Kan je hond mee naar je vrienden als je daar heen gaat Etc. Ik ken er genoeg die het doen (ook hier) en die honden komen echt niks te kort. Daarentegen ken ik ook honden die vrijwel nooit alleen thuis zijn en het moeten doen met twee keer een kwartier naar buiten. Als ik een hond was weet ik wel wat ik zou willen.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Shiloh86 schreef:
blacky schreef:

Nee. In jou situatie vind ik het ook niet handig. Maar dat is dan ook het verschil of je buiten je werk veel weg bent of veel thuis bent. Het ligt gewoon volledig aan de omstandigheden. 6 uur alleen of 11 uur alleen vind ik een wereld van verschil. Kun je thuis lunchen? Kun je iemand regelen die komt uitlaten? Heb je geld voor opvang of HUS? Heb je nog duizenden hobbies? Kan je hond mee naar je vrienden als je daar heen gaat Etc. Ik ken er genoeg die het doen (ook hier) en die honden komen echt niks te kort. Daarentegen ken ik ook honden die vrijwel nooit alleen thuis zijn en het moeten doen met twee keer een kwartier naar buiten. Als ik een hond was weet ik wel wat ik zou willen.
En zorgen dat je geen hyper de pieper hond neemt die weet ik hoe lang moe wandelen om zijn energie kwijt te raken. Ik heb het wandelen 's ochtends vroeg voor het werk nooit erg gevonden, ja in de winter is het donker, maar er zijn lantaarnpalen die licht geven, ik vermijd de donkere paadjes dan wel, maar er wordt altijd voor het ontbijt gewandeld. Je moet dan echt voor 100% voor je hond kiezen.
En ik vind het nemen van een hond altijd iets dat je voor jezelf doet en niet voor de hond. Want dan zou je ook een hond nemen als je geen hond wilt en dat lijkt me een hele foute keuze.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”