Ik vraag me wel eens af: zie ik dit te streng? Het zal best heel natuurlijk gedrag zijn, immers
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Markeren binnen de roedel (reu en teef)
Moderator: moderatorteam
-
*Wolf*
- Zeer actief
Markeren binnen de roedel (reu en teef)
Mijn reu MOET van zichzelf elk plasje van mijn teef markeren. Oké, tot zover niets aan de hand. Maar hij wil er als het aan hem lag ook nog wel eens boven staan hangen, likken, kwijlen, schuimbekken, reueneigenaren kennen dat wel. Nu wil ik dat gevoelsmatig niet hebben, dat ie op een lange wandeling misschien wel tot tien keer zo bezig is met een plasje van zijn eigen teef. Dus soms mag ie gewoon niet erheen en moet ie doorlopen. Andere keren (meestal) mag ie alleen markeren.
Ik vraag me wel eens af: zie ik dit te streng? Het zal best heel natuurlijk gedrag zijn, immers
Zijn er mensen die ditzelfde hebben binnen hun roedel en wat doen die? Of zouden ze doen als ze het hadden?
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Re: Markeren binnen de roedel (reu en teef)
Amoz doet dat vooral als de dames loops zijn. Hij mag dat van mij aangelijnd niet, dan lopen we door of mag er alleen even snel geplast worden (dus gewoon plassen, niet overal markeren). Als hij losloopt, stoor ik me er verder niet aan en laat ik hem lekker zijn gang gaan.
-
*Wolf*
- Zeer actief
Maar als hij losloopt, gaat ie dan ook boven plasjes van de teven binnen zijn roedelDeDiana schreef:Amoz doet dat vooral als de dames loops zijn. Hij mag dat van mij aangelijnd niet, dan lopen we door of mag er alleen even snel geplast worden (dus gewoon plassen, niet overal markeren). Als hij losloopt, stoor ik me er verder niet aan en laat ik hem lekker zijn gang gaan.
staan kwijlen en wil hij obsessief elk plasje van ze markeren?
-
*Wolf*
- Zeer actief
Maar kwijlt en schuimbekt ie daarbij dan ook? (even voor een een-op-eenvergelijking met mijn eigen strengheidBoutje schreef:Sherlock doet dat ook. Aangelijns wil ik het echt niet, dan is het doorlopen. Los doet hij maar...
De teven plassen hier allemaal over elkaars plas heen en dan gaat Sher en na nog even er bovenop hangen en markeren. Maar tegen dan ben ik dus al een flink eind verder doorgelopen en komt hij wel aangerend. Verder dan een meter of 20 loopt hij toch nooit van me af.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Mijn teef doet dat ook altijd en ze kwijlt er ook bij. En Jarah deed het ook altijd als Nikkie loops was, zelfs klappertanden deed ze.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Aan de lijn wil ik soms gewoon doorlopen, dus dan mogen de heren het niet altijd. Heb er niet altijd zin in.
Maar als ze los lopen gaan ze hun goddelijke gang maar hoor.
Indy markeert trouwens net zo hard. Niet over de plas van de heren, maar over andere luchtjes die ze ws niet zint.
Maar als ze los lopen gaan ze hun goddelijke gang maar hoor.
Indy markeert trouwens net zo hard. Niet over de plas van de heren, maar over andere luchtjes die ze ws niet zint.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Karel doet dat ook ja. Nou plast pom vaak maar 1 of 2 keer maar dan wil ie altijd wel even kijken en hij kwijlt er idd ook bij. Of Pom loops is maakt hem daarbij niet zo uit. Over het algemeen doet ie maar, als ik door wil lopen roep ik m mee en dan moet ie wel mee komen.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Doran doet dat ook bij plasjes van mijn meiden en bij plasjes van loopse teven! Meestal heb ik er snel genoeg van en moet hij doorlopen. Zinzi markeert ook als een malle trouwens, die piest minstens net zo vaak als Doran, ook met poot omhoog tegen de boom
Ook de meiden vinden plasjes van loopse teven interresant!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ja, als hij losloopt wil hij elk plasje markeren en als één van de dames loops is, kwijlt en klappertandt hij er ook bij. Mila gaat overigens ook klappertanden van plasjes van loopse teven*Wolf* schreef:Maar als hij losloopt, gaat ie dan ook boven plasjes van de teven binnen zijn roedelDeDiana schreef:Amoz doet dat vooral als de dames loops zijn. Hij mag dat van mij aangelijnd niet, dan lopen we door of mag er alleen even snel geplast worden (dus gewoon plassen, niet overal markeren). Als hij losloopt, stoor ik me er verder niet aan en laat ik hem lekker zijn gang gaan.
staan kwijlen en wil hij obsessief elk plasje van ze markeren?