Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Uit zich zelf in de goot gaan plassen
Moderator: moderatorteam
- Maandoodle
- Actief
- Aantal honden: 1
Uit zich zelf in de goot gaan plassen
Als ik met Maan ga lopen moeten we altijd ongeveer 150 m lopen voor we bij het grasveld zijn. Ze is nog jong, nu 18 weken, en doet dr plas altijd al eerder op de stoep. Vind dit geen probleem, als dr blaas wat sterker is zal ze uit zich zelf het wel langer op kunnen houden en het niet meer op de stoep doen. Maar nu is het zo dat ze uit zichzelf, sinds een week of zo, ze de stoep afstapt en het altijd in de goot doet. Als we oversteken gaat ze altijd braaf zitten en steekt pas over als ik zeg dat het mag, maar voor plassen stapt ze zijwaarts even snel van het stoepje, doet haar ding en hop ze is weer terug op de stoep. Gisteren vroeg iemand mij, wat knap dat ze dat zo doet, hoe heb je haar dat geleerd? Nou euhh, niet... Ben er erg blij mee, want liever in de goot dan op de stoep, maar vroeg mij wel af het nou kan dat zij dit uit zich zelf is gaan doen. Puur uit nieuwsgierigheid eigenlijk. Iemand een idee?
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: Uit zich zelf in de goot gaan plassen
Geen idee hoe het kan, ik heb ook een hond die het zichzelf aan heeft geleerd.
-
Manuma
- Zeer actief
Geen idee. Uma plast ook in de goot. Net als dat Manu altijd met zijn gat in de bosjes poept.
Ik heb ook wel eens opmerkingen gehad dat ik ze zo goed opgevoed heb. "Nou bedankt"
Hoe ik ze dat geleerd heb. Geen idee, ze doen dat gewoon. Cody piest en kakt gewoon als 'ie moet, middenop het zebrapad bijvoorbeeld 
Ik heb ook wel eens opmerkingen gehad dat ik ze zo goed opgevoed heb. "Nou bedankt"
- anniek16
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Epagneul Nain Continental Papillon - Vlinderhondje
- Aantal honden: 2
Hier een monster die gewoon op de stoep, midden op kruisingen of tijdens het oversteken op een zebrapad gaat zitten piesen. Soms in de goot, maar alleen als daar iets van hoopjes zand of wat onkruid of gras groeit, dat piest blijkbaar lekkerder.
~Anniek
- Maandoodle
- Actief
Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat toen ik gisteren op het schoolplein stond om mn kinderen op te halen, ze ongeneerd midden op het plein ging plassen.... Op zich begreep ik het wel, was heel druk, veel kinderen en werd dr even te veel, maar dacht toen ook wel even 'arghhh rot hond, niet nu!'. Vooral toen er 3 van die meisjes heel hard begonnen te gillen 'IEUWWW!!'.anniek16 schreef:Hier een monster die gewoon op de stoep, midden op kruisingen of tijdens het oversteken op een zebrapad gaat zitten piesen. Soms in de goot, maar alleen als daar iets van hoopjes zand of wat onkruid of gras groeit, dat piest blijkbaar lekkerder.
- Maandoodle
- Actief
Misschien, maar de eerste keer dat ze 'zomaar' de stoep af stapte reageerde ik juist met een correctie, want dat mag niet. Maar ze ging vol in de ankers en toen plassen. Daarna uiteraard eel geprezen. Al zal het eerder onduidelijk voor haar zijn geweest, want eerst was het 'nee foei' en toen ineens 'goedzo braaf'.Cleva schreef:Waarschijnlijk is het gewoon een leergierig hondje dat gemerkt heeft dat je dat de eerste keer dat ze het deed een goed idee vond.
- Maandoodle
- Actief
Daar zit zeker wel wat in. Alleen jammer dat ze dan de stoep wel al als 'eigen' beschouwd en het kantoortje van mijn man niet. Als ze moet en de deur van zijn kantoortje staat open gaat ze altijd naar binnen en daar zitten plassen. Man is niet blijInge O schreef:Omdat de doorsnee hond (enkele asielhonden die wat dat betreft helemaal zijn verpest daargelaten) een hekel heeft aan zijn eigen uitwerpselen en net zoals wij hen niet zindelijk máken maar zij zichzelf (wij moeten enkel in de gaten houden dat ze op tijd naar buiten kunnen) kunnen ze die zindelijkheid ook zo ver doortrekken dat ze liever niks doen op plaatsen waar ze veel lopen, zoals oa. een stoep dus. Zou ze vrij zijn dan zou ze inderdaad waarschijnlijk in de bosjes gaan zitten maar die heb je niet op de stoep, dus bij gebrek daaraan dan maar de goot.
-
Curlie
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 2
Grappig dit. Mijn beagle gaat ook altijd met zijn gat in de bosjes, zonder dat ik dat ooit geleerd heb. Zeldzaam is dit dan in iemands tuin (buitenkant van de voortuin)...
Hier was de kleine pup binnen 2 dagen zindelijk
zolang de achterdeur openstaat althans...
Als ik haar naar de keuken zie lopen met een dichte deur, ren ik er snel ook heen. Als ik ook maar een halve seconde te laat ben met open doen dan volstaat volgens haar de deurmat ook. Daarom de achterdeur maar even continue open totdat ze geduld kan hebben tot de deur wordt open gedaan.
Enig idee wanneer pups zelf iets duidelijker gaan aangeven dat ze naar buiten moeten?
Hier was de kleine pup binnen 2 dagen zindelijk
Als ik haar naar de keuken zie lopen met een dichte deur, ren ik er snel ook heen. Als ik ook maar een halve seconde te laat ben met open doen dan volstaat volgens haar de deurmat ook. Daarom de achterdeur maar even continue open totdat ze geduld kan hebben tot de deur wordt open gedaan.
Enig idee wanneer pups zelf iets duidelijker gaan aangeven dat ze naar buiten moeten?
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ligt daar vloerbedekking en in de rest van het huis niet? (tapijt o.i.d.)Maandoodle schreef:Daar zit zeker wel wat in. Alleen jammer dat ze dan de stoep wel al als 'eigen' beschouwd en het kantoortje van mijn man niet. Als ze moet en de deur van zijn kantoortje staat open gaat ze altijd naar binnen en daar zitten plassen. Man is niet blijInge O schreef:Omdat de doorsnee hond (enkele asielhonden die wat dat betreft helemaal zijn verpest daargelaten) een hekel heeft aan zijn eigen uitwerpselen en net zoals wij hen niet zindelijk máken maar zij zichzelf (wij moeten enkel in de gaten houden dat ze op tijd naar buiten kunnen) kunnen ze die zindelijkheid ook zo ver doortrekken dat ze liever niks doen op plaatsen waar ze veel lopen, zoals oa. een stoep dus. Zou ze vrij zijn dan zou ze inderdaad waarschijnlijk in de bosjes gaan zitten maar die heb je niet op de stoep, dus bij gebrek daaraan dan maar de goot.
- Maandoodle
- Actief
Toevallig piepte Maan vanochtend voor de eerste keer om aan aan te geven dat ze naar buiten wilde. Daarvoor ging ze wel altijd bij het raam van onze tuin zitten. Dit doet ze denk ik vanaf dat ze 1r weken is.Curlie schreef:Grappig dit. Mijn beagle gaat ook altijd met zijn gat in de bosjes, zonder dat ik dat ooit geleerd heb. Zeldzaam is dit dan in iemands tuin (buitenkant van de voortuin)...
Hier was de kleine pup binnen 2 dagen zindelijk![]()
- Maandoodle
- Actief
Indd. In het kantoortje ligt tapijt en verder overal houten vloeren. Dat kan er mee te maken hebben?ranetje schreef:Ligt daar vloerbedekking en in de rest van het huis niet? (tapijt o.i.d.)Maandoodle schreef:Daar zit zeker wel wat in. Alleen jammer dat ze dan de stoep wel al als 'eigen' beschouwd en het kantoortje van mijn man niet. Als ze moet en de deur van zijn kantoortje staat open gaat ze altijd naar binnen en daar zitten plassen. Man is niet blijInge O schreef:Omdat de doorsnee hond (enkele asielhonden die wat dat betreft helemaal zijn verpest daargelaten) een hekel heeft aan zijn eigen uitwerpselen en net zoals wij hen niet zindelijk máken maar zij zichzelf (wij moeten enkel in de gaten houden dat ze op tijd naar buiten kunnen) kunnen ze die zindelijkheid ook zo ver doortrekken dat ze liever niks doen op plaatsen waar ze veel lopen, zoals oa. een stoep dus. Zou ze vrij zijn dan zou ze inderdaad waarschijnlijk in de bosjes gaan zitten maar die heb je niet op de stoep, dus bij gebrek daaraan dan maar de goot.
- Maandoodle
- Actief
Nee inderdaad. Dacht zelf dat ze het nog niet echt ziet als onderdeel van het huis/nest, waardoor bij hoge nood ze het dan maar daar gaat doen.Inge O schreef:En ik neem aan dat ze verder ook niet zo vaak vertoeft?Maandoodle schreef: Indd. In het kantoortje ligt tapijt en verder overal houten vloeren. Dat kan er mee te maken hebben?
- Maandoodle
- Actief
Thanx voor het advies. Moet wel een beetje lachen om de term 'huisgoot'. Mijn man werkt in de huisgoot, denk dat die niet meer uit mn hoofd gaatInge O schreef:Daarom, dit is dus een soort van haar 'huisgoot' en die vloerbedekking (waardoor de plas wordt opgezogen zodat ze er niet in hoeft te staan) maakt het nog extra aantrekkelijk.Maandoodle schreef:Nee inderdaad. Dacht zelf dat ze het nog niet echt ziet als onderdeel van het huis/nest, waardoor bij hoge nood ze het dan maar daar gaat doen.Inge O schreef:En ik neem aan dat ze verder ook niet zo vaak vertoeft?Maandoodle schreef: Indd. In het kantoortje ligt tapijt en verder overal houten vloeren. Dat kan er mee te maken hebben?
Die deur zou ik voorlopig dus dichthouden, tenzij jullie erbij zijn en ze net is uitgeweest (en geplast heeft).
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Inge O heeft al geantwoord zie ik
Vloerbedekking is fijn om op te plassen.
Het spettert dan niet zo en je poten glijden niet weg als je plast
Dus als dat toevallig de enige plek is met vloerbedekking is daar het "binnen-toilet"
Na een paar keer plassen ruikt het er ook nog naar dus nòg beter.
De geur kan je het beste uit die vloerbedekking halen met Biotex groen.
Dat breekt de, voor de hond, grootste geurverspreider(eiwit) af.
Voorlopig die deur maar stijf dicht houden
Vloerbedekking is fijn om op te plassen.
Het spettert dan niet zo en je poten glijden niet weg als je plast
Dus als dat toevallig de enige plek is met vloerbedekking is daar het "binnen-toilet"
Na een paar keer plassen ruikt het er ook nog naar dus nòg beter.
De geur kan je het beste uit die vloerbedekking halen met Biotex groen.
Dat breekt de, voor de hond, grootste geurverspreider(eiwit) af.
Voorlopig die deur maar stijf dicht houden