Ik heb al op het internet en forum gezocht maar ik lees vanalles daarom wil ik jullie toch nog een keer om hulp vragen.
Ik ben nu 5 weken de trotse baas van een Chow Chow van 3 jaar oud, hij zou kern gezond zijn en goed opgevoed maar helaas ben ik erin getrapt. Binnen 24 uur zat ik met mijn hond bij de dierenarts omdat hij op zijn rug een open wondje had dat bloeide en voor een standaard controle of hij echt wel gezond is. De arts vermoede dat het wondje een vlooienallergie of voedselallergie is en ik kreeg pipetten, wormenpil, zalf en speciaal voer mee, verder kreeg de hond een injectie. De hond is door de arts 100 procent gezond verklaard op dat moment. Naar 4 dagen ben ik weer terug gegaan omdat de plek 3 keer zo groot was geworden en bloeide, daarnaast krabde hij ook erg veel aan zijn oor en daar voelde ik een bult. Weer onderzocht en de arts zij dat het een vlooienallergie is en ik kreeg te horen dat beide oren licht ontstoken waren en dat de bult een tumor is
Ik zit er nu aan te denken om hem bij een trimster eens lekker te laten wassen en kammen in de hoop dat dit de jeuk verminderd/ verwijderd, maar ook omdat hij vreselijk stinkt, vies is en zijn huid onder de korsten/ troep zit.
Ik ben inmiddels ook al bij een andere arts geweest (weekend arts) en die vertelde mij dat dit hotspots zijn en dat ik door moest gaan met zalven, zij heeft wel zijn anaalklieren geleegd want die zaten ook vol en dit kon een oorzaak zijn van de hotspots maar helaas heeft dit ook niet gewerkt.
Mijn vragen zijn?
Zou een wasbeurt goed zijn en kunnen helpen?
Wat kan ik verder nog doen om de jeuk/ hotspots weg te krijgen? zalf, injecties en scheren werken niet.
Graag jullie tips, adviezen want ik ben momenteel radeloos en vind dit erg zielig.
Sorry voor het lange verhaal en dat ik niet helemaal eerlijk ben geweest (eerdere vraag) maar ik schaam me omdat ik er zo ingetrapt ben, en ik weet niet of de vorige eigenaar hier op het forum actief is.