Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wanneer weer ontvlooien?
Moderator: moderatorteam
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Wanneer weer ontvlooien?
In de eerste week van augustus heb ik Apple behandeld met frontline combo. Als Apple begint met krabben heeft het vaak te maken met vlooien dus om die reden ontvlooid. Normaal gebruik ik de gewone frontline en dat is vaak effectief. Nou heb ik dit keer het idee dat het geen nut heeft gehad. Inmiddels is het krabben en bijten verergerd. In eerste instantie dacht ik dat het kwam door een bepaalde sloot waar ze in heeft gelegen bij haar logeeradres, ze bijt en krabt veel feller dan normaal, maar daar heeft ze sinds donderdag niet meer in gelegen. Lijkt me dus niet zo waarschijnlijk dat het daar nog van komt. Kan ik haar nu al wel weer behandelen met een ander middel (maand tussentijd) ? En zo ja wat raden jullie aan?
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: Wanneer weer ontvlooien?
Mee eens, niet ontvlooien als ze er niet zijn.Nanna schreef:Ik zou er eerst eens met een vlooienkam overheen om te zien of het echt wel vlooien zijn.
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Officieel is het schema iedere maand ontvlooien. Maar ik doe het alleen als ik vlooien vind. Er moet minimaal 2 weken tussen de pipetten zitten en ik zou dit keer een ander middel gebruiken, advantix of advantage, om te kijken of dat verschil maakt.
Laatst gewijzigd door Domor op 13 sep 2016 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Sanner
- Zeer actief
De meeste pipetjes werken maar een maand, dus je zou iedere maand mogen ontvlooien. Of het nodig is.. meestal niet. Maar je kan haar gerust een ander pipetje geven, hoor wel vaker dat frontline niks doet.
- maitestar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
- Contacteer:
Er moet minimaal 4 weken tussen zitten.
Verder werkt de frontline hoogstwaarschijnlijk prima maar is de vlooiendruk in de omgeving te hoog.
Zoals Nanna al zegt, eerst kijken of het vlooien zijn. Zo ja, dan zowel hond als omgeving behandelen en die laatste is het belangrijkste.
Verder werkt de frontline hoogstwaarschijnlijk prima maar is de vlooiendruk in de omgeving te hoog.
Zoals Nanna al zegt, eerst kijken of het vlooien zijn. Zo ja, dan zowel hond als omgeving behandelen en die laatste is het belangrijkste.
Groetjes,
Wendy
Wendy
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Jouw hond moet goed schoon zijn vanbinnenDomor schreef:Officieel is het schema iedere maand ontwormen. Maar ik doe het alleen als ik vlooien vind. Er moet minimaal 2 weken tussen de pipetten zitten en ik zou dit keer een ander middel gebruiken, advantix of advantage, om te kijken of dat verschil maakt.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik ga Elco en Paco straks een pipetje geven. Lijken ondanks vlooienband toch vlooien te hebben, en m'n schoonouders blijken een vlooienplaag in huis te hebben, terwijl Paco al bijna een maand bij ons is...
- maitestar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
- Contacteer:
Pipetjes en banden mogen niet samen gegeven worden, dus ik zou hier zelf mee uitkijken.Fotogravinnetje schreef:Ik ga Elco en Paco straks een pipetje geven. Lijken ondanks vlooienband toch vlooien te hebben, en m'n schoonouders blijken een vlooienplaag in huis te hebben, terwijl Paco al bijna een maand bij ons is...
Groetjes,
Wendy
Wendy
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Gebruik dan naast de middelen voor de honden vooral ook omgevingsspray.
Veel en overal (denk bv ook aan auto, evt toilet kelder etc) en die omgevingsspray niet eenmaal, maar in de loop van 2 a 3 weken een keer of 3.
Dat maakt ècht veel verschil, kan ik uit ervaring zeggen.
Veel en overal (denk bv ook aan auto, evt toilet kelder etc) en die omgevingsspray niet eenmaal, maar in de loop van 2 a 3 weken een keer of 3.
Dat maakt ècht veel verschil, kan ik uit ervaring zeggen.

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Ontvlooien bedoel ik natuurlijk. Sinds kort weer een telefoon met autocorrect. Eens in de drie maanden ontwormen officieel. Ontvlooien doe ik preventief alleen als ik een periode veel in hoogrisicogebieden kom en ontwormen doe ik eens per jaar. De rest alleen bij vlooien danwel wormen.Nanna schreef:Wat zegt u?Domor schreef:Officieel is het schema iedere maand ontwormen.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Dat krabben en bijten kan inderdaad nog van die sloot komen. Biko heeft het ook na een paar duiken in minder fris water. Ik dacht ook aan vlooien maar na het pipetje werd het niet beter. Ik heb hem gisteren met lauw water héél lang uitgespoeld (wassen even niet want ik ben aan het plukken) en de jeuk lijkt te zijn verdwenen. Ik lees en hoor veel dat honden aan het krabben en bijten zijn (die het anders nooit doen) ik heb het idee dat het weer (planten, pollen, insecten enz.) ook meespeelt. Nou ja lang verhaal, maar ik zou haar eerst eens grondig wassen 

- Habibi
- Zeer actief
Ik ontvlooi in het warme halfjaar wel ongeveer maandelijks. Niet zozeer vanwege de vlooien, maar omdat ik in een enòrm tekengebied woon. (zonder spul haal ik er echt dagelijks een stel weg)

- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Misschien helpt een flinke borstelbeurt ook al. Ik zou sowieso even met een vlooienkam erdoor. Bij de staartaanzet en achter de oren even zoeken of je poepjes vindt. Als ze er zijn zou ik ook omgevingsspray gaan gebruiken.
Sophie heeft ook vlooien meegenomen. Wat ben ik blij dat ik zaterdagochtend al preventief met omgevingsspray aan de gang ben gegaan en haar bij aankomst meteen een pipetje in de nek heb gedaan. Waar ze zaterdag bij aankomst nog bleef krabben en bijten, is het nu al haast niks meer. Heb ook veel los haar eruit geborsteld, dat zal ook al schelen.
Sophie heeft ook vlooien meegenomen. Wat ben ik blij dat ik zaterdagochtend al preventief met omgevingsspray aan de gang ben gegaan en haar bij aankomst meteen een pipetje in de nek heb gedaan. Waar ze zaterdag bij aankomst nog bleef krabben en bijten, is het nu al haast niks meer. Heb ook veel los haar eruit geborsteld, dat zal ook al schelen.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Ik denk dat ik dat eerst maar even ga doen inderdaad.alm@ schreef:Dat krabben en bijten kan inderdaad nog van die sloot komen. Biko heeft het ook na een paar duiken in minder fris water. Ik dacht ook aan vlooien maar na het pipetje werd het niet beter. Ik heb hem gisteren met lauw water héél lang uitgespoeld (wassen even niet want ik ben aan het plukken) en de jeuk lijkt te zijn verdwenen. Ik lees en hoor veel dat honden aan het krabben en bijten zijn (die het anders nooit doen) ik heb het idee dat het weer (planten, pollen, insecten enz.) ook meespeelt. Nou ja lang verhaal, maar ik zou haar eerst eens grondig wassen
De vlooienkam heb ik zelf nooit eerder gebruikt omdat het bij Apple altijd zo is dat jeuk = vlooien. Het gaat namelijk altijd binnen een paar dagen weg na een pipetje. Omgeving heb ik nog nooit gedaan. Wel alles wassen.
Is er een omgeving spray wat niet zo'n chemische troep is? Het liefst doe ik dat minimaal.
- Habibi
- Zeer actief
Het doel van dat soort sprays is natuurlijk dat ze een en ander dood maken.
Dus een goede omgevingsspray (als in goed werkend) en ook nog eens niet chemisch/lief voor natuur/niet dodend of wat ook is niet echt een handige combi.
Dus een goede omgevingsspray (als in goed werkend) en ook nog eens niet chemisch/lief voor natuur/niet dodend of wat ook is niet echt een handige combi.

- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Vorige week bij de dierenarts hoorde ik een vrouw nog tegen de assistente zeggen: "Oeps, ik dacht ook elke maand ontwormen..." De assistente was best een optimist dus zei dat de hond dan in elk geval geen wormpjes zou hebbenNanna schreef:Wat zegt u?Domor schreef:Officieel is het schema iedere maand ontwormen.
Ik had een tijdje geleden een vlo bij Millie ontdekt. Heb alles heet gewassen, overal gesprayd, gestofzuigd, etc. Nu kam ik haar telkens en kan eigenlijk niets meer vinden. Maar ze krabt zich nog regelmatig. Een week geleden heb ik haar een pipetje Advantix gegeven en ik ben dus bang dat het niet werkt. Volgende keer een ander merk, moet ik dan perse een hele maand wachten? Ik ben echt panisch voor vlooien
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Zou je niet eens checken of dat krabben wel door die vlo komt?Leonie. schreef:Ik had een tijdje geleden een vlo bij Millie ontdekt. Heb alles heet gewassen, overal gesprayd, gestofzuigd, etc. Nu kam ik haar telkens en kan eigenlijk niets meer vinden. Maar ze krabt zich nog regelmatig. Een week geleden heb ik haar een pipetje Advantix gegeven en ik ben dus bang dat het niet werkt. Volgende keer een ander merk, moet ik dan perse een hele maand wachten? Ik ben echt panisch voor vlooien
Misschien is ze gewoon in de rui of zo, dat kan ook nog.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Heeft ze geen jeuk van het pipetje. Joris krijgt daar altijd jeuk van.Leonie. schreef:Vorige week bij de dierenarts hoorde ik een vrouw nog tegen de assistente zeggen: "Oeps, ik dacht ook elke maand ontwormen..." De assistente was best een optimist dus zei dat de hond dan in elk geval geen wormpjes zou hebbenNanna schreef:Wat zegt u?Domor schreef:Officieel is het schema iedere maand ontwormen.
Ik had een tijdje geleden een vlo bij Millie ontdekt. Heb alles heet gewassen, overal gesprayd, gestofzuigd, etc. Nu kam ik haar telkens en kan eigenlijk niets meer vinden. Maar ze krabt zich nog regelmatig. Een week geleden heb ik haar een pipetje Advantix gegeven en ik ben dus bang dat het niet werkt. Volgende keer een ander merk, moet ik dan perse een hele maand wachten? Ik ben echt panisch voor vlooien
- Leonie.
- Zeer actief
Tja, hoe check je dat...Marjoleine schreef:Zou je niet eens checken of dat krabben wel door die vlo komt?Leonie. schreef:Ik had een tijdje geleden een vlo bij Millie ontdekt. Heb alles heet gewassen, overal gesprayd, gestofzuigd, etc. Nu kam ik haar telkens en kan eigenlijk niets meer vinden. Maar ze krabt zich nog regelmatig. Een week geleden heb ik haar een pipetje Advantix gegeven en ik ben dus bang dat het niet werkt. Volgende keer een ander merk, moet ik dan perse een hele maand wachten? Ik ben echt panisch voor vlooien
Misschien is ze gewoon in de rui of zo, dat kan ook nog.
Ze is niet in de rui en verder geen wondjes, uitslag of iets dergelijks.
- Leonie.
- Zeer actief
Heeft ze geen jeuk van het pipetje. Joris krijgt daar altijd jeuk van.[/quote]veertje schreef:
Ik denk het niet. Ze had daarvoor jeuk (vermoedelijk door de vlo) en nu, een tijdje later, is de jeuk weer terug.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Is ook wel te begrijpen, maar ik wordt er niet zo vrolijk van om gif in huis te strooien. Vind het al vervelend dat het bij Apple moet af en toe bij vlooienHabibi schreef:Het doel van dat soort sprays is natuurlijk dat ze een en ander dood maken.
- alm@
- moderator
Ik zou toch gewoon eens beginnen met goed wassen en kijken of ze dan nog krabt.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Heb ook een keer proberen te fietsen zonder fiets.mosquito1980 schreef:Mee eens, niet ontvlooien als ze er niet zijn.Nanna schreef:Ik zou er eerst eens met een vlooienkam overheen om te zien of het echt wel vlooien zijn.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Leonie.
- Zeer actief
De hond wassen? Of het huis?alm@ schreef:Ik zou toch gewoon eens beginnen met goed wassen en kijken of ze dan nog krabt.
- alm@
- moderator
De hond want die heeft in vies water gezwommen wat jeuk kan veroorzakenLeonie. schreef:De hond wassen? Of het huis?alm@ schreef:Ik zou toch gewoon eens beginnen met goed wassen en kijken of ze dan nog krabt.

- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Contacteer:
Ik ontvlooi pas als ik vlooien zie. Dat is dus vrijwel nooit. Soms 1 x per 2 jaar en soms 2 x per jaar en dat was het dan wel weer.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Daarstraks maar even naar de zee gereden. Om af te koelen maar ook met de hoop dat alleen het zeewater misschien goed effect heeft. Zo niet is stap 2 wassen.
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
mijn dames hebben voor het eerst in jaaaaaaaaaren vlooien. grr... pipetje erin gemikt en met omgevingsspray in de weer gegaan. Wij hebben vrijwel overal harde vloeren en een leren bank dus ik heb enkel het vloerkleed, de deurmatten (liggen ze ook graag) en de manden in gesprayd. Verder eerst natuurlijk gezogen en het bed ook direct verschoond.
Ben ik op de goede weg of moet je echt alle kieren en naden sprayen ? (zo geen zin)
Ben ik op de goede weg of moet je echt alle kieren en naden sprayen ? (zo geen zin)

- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Eh de vlooien zitten dus geheel tegen verwachting in minder vaak in de stoffen dingen, maar juist in kieren en spleten van laminaat en achter kasten, de koelkast etc. Dus het advies is om alle plinten in te sprayen (niet de hele vloer) en overal achter kasten etc. Denk ook aan de koelkast en wasmachine en doe ook de kamers waar de honden niet vaak komen. Hier zaten ze bijvoorbeeld in grote getale in de gang achter de schoenenkast. Verder wel natuurlijk de plekken sprayen waar hij veel ligt, dus de mand, zijn vaste plek op de bank etc. En alles wassen op 60 graden. Meestal is dat wel voldoende als je het opvolgt met elke dag stofzuigen. Wel elke dag na het zuigen de zak weggooien of een pipetje in de zak leegknijpen zodat alles wat daar in terecht komt ook gedood wordt!