Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zorgenkindje

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Chrizta8
Actief
Aantal honden: 2

Zorgenkindje

Ongelezen bericht door Chrizta8 »

Gisteren voor de derde keer in 3 maanden bij de dierenarts omdat Benson in zijn enthousiasme zich weer bezeerd had.
Het ene moment rent hij rond en het volgende moment loopt hij op drie poten... Waarschijnlijk weer ergens een kamikaze sprong gemaakt en raar terecht gekomen.
Pijnstilling gekregen en volgens de dierenart alleen verstuipt, net als de vorige keren...

Iemand een een briljante tip om dit soort ongelukjes in de toekomst misschien een beetje te voorkomen?
Aan de lijn is natuurlijk een optie, maar ik heb hem het liefste zo veel mogelijk lekker los.
Benson and Penny
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Re: Zorgenkindje

Ongelezen bericht door Budkes »

Ik zou het iig eens een dag of twee aankijken voordat ik naar de dierenarts zou gaan. Als ze hier na 3 dagen nog kreupel lopen gaan we eens naar de DA. Voor een verstuiking hoeven ze van mij geen pijnstilling, zijn ze vanzelf ook weer wat voorzichtiger tot het genezen is. Het scheelt iig in je portemonnee en wat relaxter.
Gr. Aniek

Afbeelding
Chrizta8
Actief

Budkes schreef:Ik zou het iig eens een dag of twee aankijken voordat ik naar de dierenarts zou gaan. Als ze hier na 3 dagen nog kreupel lopen gaan we eens naar de DA. Voor een verstuiking hoeven ze van mij geen pijnstilling, zijn ze vanzelf ook weer wat voorzichtiger tot het genezen is. Het scheelt iig in je portemonnee en wat relaxter.
Nee daar zal je wel gelijk in hebben.
Wel een dag aangekeken maar hij stond er nog steeds niet op.
Dit is mijn eerste hond en ik moet nog een beetje gaan aanvoelen wanneer wel en niet naar de dierenarts.
Ik maak me nu nog best snel zorgen.
Benson and Penny
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Snap ik hoor, en ook niet verkeerd natuurlijk, maar ga maar eens bij jezelf na, als je je een keer verstapt of zo is het meestal na een dag of 2 wel weer over. Zo is het met een hond ook vaak. En zeker als ze jong zijn, dan zijn ze vaak toch al wat gevoeliger en onbenullig ook, dubbel ongelukkig dus. :schrik:

Maar even aankijken kan best hoor. Niets mis mee.
Gr. Aniek

Afbeelding
Chrizta8
Actief

Budkes schreef:Snap ik hoor, en ook niet verkeerd natuurlijk, maar ga maar eens bij jezelf na, als je je een keer verstapt of zo is het meestal na een dag of 2 wel weer over. Zo is het met een hond ook vaak. En zeker als ze jong zijn, dan zijn ze vaak toch al wat gevoeliger en onbenullig ook, dubbel ongelukkig dus. :schrik:

Maar even aankijken kan best hoor. Niets mis mee.
Ja je hebt helemaal gelijk...
Ik vind het voor hem alleen vervelender als hij pijn heeft dan voor mezelf :oohja: Haha
Benson and Penny
Chrizta8
Actief

Boutje schreef:Je zou kunnen wat balans- en coördinatie training met hem doen en wat spieropbouwende oefeningen.
Als hij zich bewuster is van zijn lijf en wat sterker is en een betere balans krijgt, is hij hopelijk wat minder onhandig.

Een goede dierfysio kan hem even nakijken en je helpen met een geschikt programma.
Ik weet in België wel iemand die dit soort trainingen voor alle honden aanbied, in Nederland zullen er vast ook zijn.
Gaat van in een doos staan met voor en/of achterpoten tot balanceren en oefeningen doen op een bal, op de sporten van een liggende ladder lopen,...
Sinds ik dit met mijn behendigheidshonden van pup af oefen en regelmatig doe heb ik veel minder tot geen blessures meer.
Ja inderdaad, aan dit soort dingen zat ik zelf ook te denken.
Ik ben zelf mensenfysiotherapeut, dus ik kan hier wel wat op bedenken.
Elke keer tijdens zo'n blessure moet hij natuurlijk rustig aan doen, en als hij daarna weer volop gaat rennen en springen gaat het mis.
Benson and Penny
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”