Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Piepspeeltjes
Moderator: moderatorteam
- Jorinda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruisingen
- Aantal honden: 2
Piepspeeltjes
Vraagje... Doen jullie honden ook zelf het piepertje in een piepspeeltje laten piepen (wat een zin)? Ik heb het echt nog nooit meegemaakt. Igor ligt regelmatig met een piepspeeltje naar hartelust te piepen. Hij zoekt het piepertje echt op in het speeltje en zodra hij hem heeft gevonden gaat hij helemaal los
Ben wel benieuwd of er meer honden zijn die het doen. 
-
&nicole
- Zeer actief
Re: Piepspeeltjes
Jazeker! Dat vindt Catootje het leukste ooit! En als het een heeeeel leuk piepje is doet ze zelf ook mee met piepen/janken 
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
- Aantal honden: 1
Nee Oortje doet dat helemaal niet. Maar de hond van mijn moeder wel. Die heeft zelfs een speeltje van bont, een of ander lang dun ding, met aan beide zeiden een piepje. Dan komt ie aanzetten met dat ding in zn bek en drapeert ie de andere helft over je hand want dan is het de bedoeling dat je samen met hem als een gek in dat piepje gaat knijpen 
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Elco zoekt ze wel op omdat ze afwijkend aanvoelen, maar als hij em laat piepen, laat hij ook meteen los. Heb hem geleerd dat blaffen einde spel is. Blijkbaar heeft hij dat doorgetrokken naar het piepen van speeltjes. Alleen als ik hem op commando laat piepen, gaat hij er mee door (is met 1 specifiek speeltje)
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Zeker.
Een speeltje met piep is prachtig. Voor de (korte) tijd die nodig is om het piepje vakkundig onklaar te maken
Een speeltje met piep is prachtig. Voor de (korte) tijd die nodig is om het piepje vakkundig onklaar te maken
- Dorine.
- Actief
- Contacteer:
Hahaha, super leuk!mijke schreef:Nee Oortje doet dat helemaal niet. Maar de hond van mijn moeder wel. Die heeft zelfs een speeltje van bont, een of ander lang dun ding, met aan beide zeiden een piepje. Dan komt ie aanzetten met dat ding in zn bek en drapeert ie de andere helft over je hand want dan is het de bedoeling dat je samen met hem als een gek in dat piepje gaat knijpen
Ryuk vindt piepers in speeltjes ook geweldig! Je merkt dat hij bij voorkeur op de pieper kauwt. We hebben een schaap met vier poten, en in twee poten zit een pieper. Als hij de 'verkeerde' poot pakt gaat hij meteen op zoek naar de volgende!
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Perry is helemaal idolaat van piepspeeltjes. Heel heel af en toe krijgt hij er één. Ze overleven namelijk ongeveer 15 seconden, en dan heeft hij ze vakkundig vermoord.
In de dierenwinkel komt hij ook steevast met een piepspeeltje aan, hij laat al het voor het grijpen liggende lekkers er voor liggen. Het moet en zal een piepspeeltje zijn. Dus heel af en toe ga ik overstag. Als ze niet te duur zijn.
In de dierenwinkel komt hij ook steevast met een piepspeeltje aan, hij laat al het voor het grijpen liggende lekkers er voor liggen. Het moet en zal een piepspeeltje zijn. Dus heel af en toe ga ik overstag. Als ze niet te duur zijn.
Gr. Aniek

- hakunamatata
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Oooh dat klinkt leuk. Kun je dat filmen?&nicole schreef:Jazeker! Dat vindt Catootje het leukste ooit! En als het een heeeeel leuk piepje is doet ze zelf ook mee met piepen/janken
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~

-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Hier ook inderdaad! Echt op zoek naar het piepje.
- Esther12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Haha, heeeeel herkenbaar!!Budkes schreef:Perry is helemaal idolaat van piepspeeltjes. Heel heel af en toe krijgt hij er één. Ze overleven namelijk ongeveer 15 seconden, en dan heeft hij ze vakkundig vermoord.
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Pro-tip: Wibra, So Low Budgetstore, Big Bazar --> piepspeeltjes voor like 0 euro!Budkes schreef:Perry is helemaal idolaat van piepspeeltjes. Heel heel af en toe krijgt hij er één. Ze overleven namelijk ongeveer 15 seconden, en dan heeft hij ze vakkundig vermoord.
- kipo
- Zeer actief
Aura speelt met babyspeelgoed. Zo heeft ze een stoffen kubus, met op elk vlak iets anders. Die was van onze kinderen, maar dankzij Aura ontdekten we (na 3,5 jaar) dat er een muziekje in zit.
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Die van mij krijgen geen piepspeeltje omdat ik er helemaal neurotisch van zou worden.

Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ja, ook hier zijn ze allemaal dol op piepspeeltjes en ook op speeltjes die andere geluidjes maken (zoals kwakende eend, knorrend varken, etc). Amoz kan er ook zo een halfuur mee gaan liggen piepen en Mila zingt ook tegen piepspeeltjes: https://www.youtube.com/watch?v=ozwGN5lefkY
- Jorinda
- Zeer actief
Super leuk dat andere honden het ook doen
Igor zingt niet met ze mee, haha. Dat dan weer niet!
- petra1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 5
Teun doet dat ook, Dax heel soms en Stef alleen maar bij een speeltje en dan ook nog alleen als ze, zoals nu, schijnzwanger is.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Ja, hier kunnen ze er ook helemaal op los gaan, meestal is het piepertje gelukkig binnen 5 min kapot, of Zinzi sloopt hem, of hij gaat spontaan stuk
maar zonder pieper is het speeltje nog altijd leuk.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
&nicole
- Zeer actief
Deze piep vindt ze fan-tas-tisch, alleen was ik er hier in aan het knijpen en deed ze het even niet zelf
Als ze het zelf doet doet ze hetzelfde, maar dan een beetje binnensmonds en ook wat gegrom erbij
Zal het eens filmen van de week.
TRIM_20160531_102204, on Flickr
TRIM_20160531_102204, on Flickr-
nomo
- Zeer actief
Morris is ook gek op piepspeeltjes. Soms sloopt hij dan het piepertje eruit zodat hij met alleen het piepertje kan spelen. Loopt hij tijden met het piepertje in zijn bek te piepen.
- Dorine.
- Actief
- Contacteer:
Hahaha, wat creatief van hem! Ik zie het al helemaal voor menomo schreef:Morris is ook gek op piepspeeltjes. Soms sloopt hij dan het piepertje eruit zodat hij met alleen het piepertje kan spelen. Loopt hij tijden met het piepertje in zijn bek te piepen.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Gollum en Rani zijn gek op piepspeeltjes. Het was zo hilarisch toen Rani ze net ontdekte
Rani had een piepspeeltje gepakt en lag daarmee in haar mand. Steeds als ze er in beet en het speeltje piepte schrok ze zich dood
Bijt-piep-Aaaaah!
Die verbazing op haar koppie steeds was echt heerlijk 
Rani had een piepspeeltje gepakt en lag daarmee in haar mand. Steeds als ze er in beet en het speeltje piepte schrok ze zich dood
Bijt-piep-Aaaaah!
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Gollum schreef:Gollum en Rani zijn gek op piepspeeltjes. Het was zo hilarisch toen Rani ze net ontdekte![]()
Rani had een piepspeeltje gepakt en lag daarmee in haar mand. Steeds als ze er in beet en het speeltje piepte schrok ze zich dood![]()
Bijt-piep-Aaaaah!Die verbazing op haar koppie steeds was echt heerlijk
Sep, de hond van mijn zus uit hetzelfde asiel als Rani, is bang voor piepspeeltjes
- Donkere Dame
- Actief
Kirra is er helemaal dol op.
Ze heeft ook een (tennis)bal met piep als ik die weg gooi komt ze hem al piepend weer teug brengen en als ik die bal stiekem omruil voor een gewone...... Ga ze op zoek naar d'r piepende bal die vind ze het leukst.
Ze heeft ook een (tennis)bal met piep als ik die weg gooi komt ze hem al piepend weer teug brengen en als ik die bal stiekem omruil voor een gewone...... Ga ze op zoek naar d'r piepende bal die vind ze het leukst.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
hahaha agos!DeDiana schreef:Gollum schreef:Gollum en Rani zijn gek op piepspeeltjes. Het was zo hilarisch toen Rani ze net ontdekte![]()
Rani had een piepspeeltje gepakt en lag daarmee in haar mand. Steeds als ze er in beet en het speeltje piepte schrok ze zich dood![]()
Bijt-piep-Aaaaah!Die verbazing op haar koppie steeds was echt heerlijk
Sep, de hond van mijn zus uit hetzelfde asiel als Rani, is bang voor piepspeeltjesVoor het beeld: die hond is twee keer zo groot als mijn honden.
Rani is zo nieuwsgierig en gek op spelen dat ze vrij snel haar angst overwint. Toen ik ballonnen aan het opblazen was voor Gollum ging Rani keihard naar me blaffen, dat was toch wel heel raar en eng wat ik aan het doen was. Gol word helemaal maf van ballonnen en lijkt net weer een puppy wanneer ze ermee speelt, het duurde hooguit een paar seconden voordat Rani mee ging doen
Rani vloog wel steeds de gang in als er een ballon knapte, om vervolgens keihard terug te rennen om weer mee te spelen
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Bij mijn eerste hond moest een piep er meteen uit.
Dat was binnen een paar tellen geregeld.
de volgende honden hadden er niks mee.
Rana heb ik een keer een piepballetje gegeven.
Ze schrok zich te pletter van de piep en wilde het balletje daarna niet meer vasthouden.
Hoe Ita het vindt weet ik niet.
Ik geloof dat ze nooit een piepspeeltje heeft gehad.
Dat was binnen een paar tellen geregeld.
de volgende honden hadden er niks mee.
Rana heb ik een keer een piepballetje gegeven.
Ze schrok zich te pletter van de piep en wilde het balletje daarna niet meer vasthouden.
Hoe Ita het vindt weet ik niet.
Ik geloof dat ze nooit een piepspeeltje heeft gehad.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Ari is gek op knuffels mét een piep, hij heeft dan ook een hele verzameling.Jorinda schreef:Vraagje... Doen jullie honden ook zelf het piepertje in een piepspeeltje laten piepen (wat een zin)? Ik heb het echt nog nooit meegemaakt. Igor ligt regelmatig met een piepspeeltje naar hartelust te piepen. Hij zoekt het piepertje echt op in het speeltje en zodra hij hem heeft gevonden gaat hij helemaal losBen wel benieuwd of er meer honden zijn die het doen.

-
*Wolf*
- Zeer actief
Ik heb er zo een

Kong Squeezz. De piep is daarvan niet of moeilijk te slopen. Het ding blijft ook drijven en mijn hond loopt er buiten ook mee te piepen. Plus het werkt goed als aandachttrekker.

Kong Squeezz. De piep is daarvan niet of moeilijk te slopen. Het ding blijft ook drijven en mijn hond loopt er buiten ook mee te piepen. Plus het werkt goed als aandachttrekker.
- Jorinda
- Zeer actief
Igor zijn favoriet is inderdaad een leeuw met een piepertje erin!thom schreef:Ari is gek op knuffels mét een piep, hij heeft dan ook een hele verzameling.Jorinda schreef:Vraagje... Doen jullie honden ook zelf het piepertje in een piepspeeltje laten piepen (wat een zin)? Ik heb het echt nog nooit meegemaakt. Igor ligt regelmatig met een piepspeeltje naar hartelust te piepen. Hij zoekt het piepertje echt op in het speeltje en zodra hij hem heeft gevonden gaat hij helemaal losBen wel benieuwd of er meer honden zijn die het doen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- Jits90
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Keeshond
- Aantal honden: 3
Hier is een piepend speeltje vast een babyhondje wat bijna sterft
We hebben ooit zo'n rubberen soepkip gekocht en aan de honden gegeven. Damy beet erin, PIEP en daarna ging hij er heel bezorgd aan likken.
Als ze nu vervelend zijn, piep ik er eens mee. Dan gaan ze direct op zoek naar het zielige pupje
Mooie afleiding.
Noa wordt wel HELEMAAL WILD van een piepende muis aan een hengeltje. Eigenlijke een kattenspeeltje, het piept als je het beweegt. Maar Noa stuitert al blaffend op en neer als je maar bij de la in de buurt komt (daar ligt de muis). Lekker erop jagen, geweldig vindt ze dat. En als ze 'm heeft, laat ze 'm niet meer los
Als ze nu vervelend zijn, piep ik er eens mee. Dan gaan ze direct op zoek naar het zielige pupje
Noa wordt wel HELEMAAL WILD van een piepende muis aan een hengeltje. Eigenlijke een kattenspeeltje, het piept als je het beweegt. Maar Noa stuitert al blaffend op en neer als je maar bij de la in de buurt komt (daar ligt de muis). Lekker erop jagen, geweldig vindt ze dat. En als ze 'm heeft, laat ze 'm niet meer los
- welshwitch
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Jack Hussell
Piepspeeltjes hebben hier geen lang leven. Nou ja het speeltje wel, maar die ellendige piep moet en zal er meteen uit en in stukjes.